Sissener sier ja til utsettelse🤑🤑

Slettet bruker
NAS 05.09.2019 kl 08:59 12894

En brutal kapitalist som Sissener skal melke Nas max. Føre har sier ja. Han har intet valg. En kynisk hensynsløs kapitalist sier ja. Bare han kan tyne ut max penger ut fra Nas, hvor han selv er en av de største aksjonærer. 🎈 Sissener kjøpte vel mere av NAS på dippen i går? En kynisk investor gjør det. Sissener går på en smell i morgen. Han solgte 1/3 av NAS aksjene i forrige uke. Jeg ler meg skakk. Sissener fortjener imorgen å gå på enda en smell, for han ville vel kjøpt tilbake 1/3 av sin Nas pott i dag. Nå er det for sent. Kursen vil skyte fart oppover til himmels imorgen. Gratulerer alle stayere som vet at Nas opp til kr 100. Nå får vi kursløftet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 09:05 8375

Han er nødt til å si ja..
Slettet bruker
05.09.2019 kl 09:56 8177

Enig. Kapitalisten sier ja. Et pill råttent spill fra BullDog'n
Tm3P
05.09.2019 kl 10:08 8065

Skjønner godt at obligasjonseierne ikke vil utsette forfallet i disse usikre tidene for verdensøkonomien og NAS spesielt. Godt mulig landingsslotene i Gatwick har en verdi, men det er vel ikke noe disse investorene har særlig lyst til å blande seg inn i. Da er det vel bedre at NAS tar opp med separat lån med disse slottene som sikkerhet med banker/investorer som har peiling på dette.
Nukjørvi
05.09.2019 kl 10:18 7984

Litt misvisende overskrift men ellers greit.
Slettet bruker
05.09.2019 kl 11:26 7768

Dette er et spill som ender med ja.
En drittpakke fra Sissener på hegnar i går (lik SSHIP i sommer) som blir kynisk brukt men det blir ja og NAS suser over kr 40 og mot kr 50.
Ny ledelse i NAS gjør alle rette grep og festen for shortere går mot slutten nå
Flaxx
05.09.2019 kl 11:33 7711

Ja, shorterne får streve nå.
Etter de gode august-tallene spørs det de ikke snart ser tegningen.
Og da flyr NAS ...
Bullinvestor
05.09.2019 kl 11:45 7651

Usikkerheten er langt fra over.
Flipper
05.09.2019 kl 12:44 7484

Ser at jeg bør, også legge inn mine kommentarer her, selv om posted på
annen tråd. Dette fordi jeg har så sterke meninger om Cowoyen Sissner.
Ja, Sissner går på trynet nå LOL

Ffemdeles har US bondholders dette i sjakk matt, og US shorter har fremdeles
6+ % short ... Could not happen to better people IMO

Dette går selvfølgelig veien, og husk, Sissners ande er et pi$$ i havet. Som
tidligere sagt er Boeing, verdens største flyprodusent og har tjent enorme
summer de siste 20 år. Selv med claims fra kunder er det ingen fare for
Boeing Bank. Lager Sissner problemer på et skarve lån, blir han, enten
overruled av flertallet, bond betalbart i des i år.

Han snakker KUN for seg og sine investorer i sitt fond, good luck A$$h

Har vørig før utallige ganger, og hva som ville være sikker i et shipping
rederi, ville alt dette ordnes, UTEN Cowboy Sissner, Mrk my words.

La oss snart se hvor mye Sissner KJØPER etter han siste uttalelser
de siste dageer, hvor han '' forsøker seg '' å fremtvinge enda en emisjon.

Han vil bsolutt ikke vinne dete kapløpet, til det er kreditor basen alt for
godt kjent med HVA landing retter, UK; som Sissner sier HAN IKKE
KLARER Å REGNE PÅ. Kiss my $ss,andre KAN regne, som kjenner
fly sektoren langt over hodet på Sissner. Ttotal Feilvurdering av sistnevnte.

Rett og slett LØGN fra hans side, spør du meg.l
Marianne
05.09.2019 kl 20:25 7242

Restplass ! Det blir aldri et overskudd på 2200 millioner med dette her for kvartalet som du hevdet. Tallene er alt for dårlige til det
Redigert 05.09.2019 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
notatblokk
05.09.2019 kl 20:33 7180

Enig med deg, tror Sissener ønsker bare å slenge med leppen rett og slett fordi han har tapt mye på Norwegian og har ikke aksjer lengre. Tviler på han hadde lyst på emisjon om han fortsatt hadde aksjer. Det som er morsomt er at han nå kritiserer Norwegian fælt, ikke lenge siden han hadde troen, så det sier jo litt om han som forvalter høhø.
Restplassno
05.09.2019 kl 20:34 7167

Jeg sa vel 2.0-2.2 mrd. Tallene for august er bedre enn eller like som det jeg har brukt i estimatet mitt etter hva jeg kan huske. Det jeg har tatt utgangspunkt i er også en sterk forbedring i september, og mer eller mindre flat utvikling i august. Hva mener du var overskuddet for juli og spesielt for august?

Regner med du har regnet på dette for å komme med en så bastant påstand uten videre argumentasjon?
Redigert 05.09.2019 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
JollaPolla
05.09.2019 kl 20:59 7079

Intet annet enn en kjøpsmulighet dette, vel.

Vi har et mediasentiment hvor nesten alt som skrives er negativt, en skakk-kjørt NAS-prising kombinert med en viktig avgjørelse som tas om kort tid. Men hva vet vel media om obligasjonseiernes meninger? Hvor mange aksjonærer har solgt de siste dagene fordi de påvirkes av all den negative, men udokumenterte, vinklingen?
Millennial
05.09.2019 kl 21:16 6990

Fortsetter det negative rundt NAS så vil selvoppfyllende profeti bli en realitet.
Slettet bruker
05.09.2019 kl 23:04 6804

Sissener og resten av långiverne i deUSIKREDE obligasjonene har selvsagt ikke noe valg.
Ved et nei taper de alt sammen med aksjonærene.
Ved å akseptere får de et sikret obligasjonslån med et ok pant dersom situasjonen oppstår igjen ved neste forfall om to år, og vil ha reddet pengene sine ( dvs andelseierne penger).
De usikrede obligasjonseierne har ikke engang et forhandlingskort, så nas kan sitte helt rolig....ved et nei ryker alt og ingen av pengene fra Boeing eller prepayment til Airbus kommer inn, heller ikke erstatninger fra Rolls Royce eller billettpenger, det vil ikke børe noe å dele , så breiflabben Sissener sitter totalt usikret.
Redigert 05.09.2019 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
minsin
06.09.2019 kl 11:46 6563

tøv , det høres ut som om obligasjoneierne er eneste løsning.
Det å tro at dette er eneste løsning tyder på panikk
Slettet bruker
07.09.2019 kl 18:30 6332

3 dobles snart
hstray
07.09.2019 kl 19:20 6227

Ved ett nei så er langt ifra Norwegian konkurs.. Da starter de plan B. Muligens forhandlinger med med obligasjonseiere eller annen løsning. Norwegian har kommet til ny enighet med Rols Rolce iht kompensasjon. (NB, dette kan være Plan B da. Pengene er på vei) Med Boeing er det pågående forhandlinger, men er vanskelig for begge parter å konkludere da men ikke vet når flyene er i luften og alle konsekvenser. Summen av disse erstatningene utgjør i kontanteffekt mest sannsynlig 4-7 milliarder Nok. Dette vil løse Norwegians EK situasjon. JV avtalen kan gjennomføres på gode vilkår for Norwegian og ytterligere styrke balansen.
ToffeeMan
07.09.2019 kl 21:05 6091

E24: Vanligvis når Norwegian varsler store endringer har de allerede tatt kontroll over utfallet.

https://e24.no/i/24690830

Redigert 07.09.2019 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 21:15 5860

Nas har full kontroll. Sissener sier selvfølgelig ja. Kursen kan nå 3 doble seg. Alle aksjonærer smiler. Erstatningen fra Boeing kan bli på kr 2 milliarder til Nas i cash.
dreamliner
08.09.2019 kl 22:55 5645

Sikkert lurt å helgardere seg og trekke ut alle penger man har i Sissener sine fond. Han spiller alt for høyt nå.
Slettet bruker
09.09.2019 kl 16:12 5444

Sissener står omtalt som en furten taper i dagens Dn. Hans fond tapte 6% på alle sine investeringer i august. Sissener bommer på det meste. En sur gretten gammel investorer som ikke oppnår suksess lenger.. Det er ikke Sissener som driver Nas. Det er Karlsen. Nå prøver Sissener å dizze Nas for å kjøpe billigere aksjer. Ikke smart?? Men har tror han er smart... den svært ubehagelige investor Sissener. Karlsen og Nas vinner. Sissener får stå igjen alene i furtebua si, når han må si ja. Han er en vits. Han må si ja. Nas vil ta av. Selg dine andeler i Sisseners taper fond.. Han har gått ut på dato. Han føler ikke med. Han selger på feil timing.
Redigert 09.09.2019 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Epsilon
09.09.2019 kl 17:18 5371

Veldig bra innlegg tigeren
Breikjeften
09.09.2019 kl 17:24 5349

"Bulldogen" har "gjeterhunden Fr..... med på "laget" uten at dette "det spøtt"!!!!
Slettet bruker
10.09.2019 kl 18:20 5127

Melding fra Nas nå. Gribben Sissener klarte å presse ut litt mere saft. Nas tar på OSE av imorgen. Det blir ja som jeg sa. Utdrag fra E24.no nå... Norwegian kommer kreditorene i møte: Endrer på omdiskutert opsjon..Og her er Nas børsmeldingen nå.:
Norwegian Air Shuttle (“NAS” eller “Selskapet”) foreslår visse endringer i de to usikrede obligasjonene NAS07 og NAS08
Selskapet har siden lanseringen av forespørselen om forlengelse av forfallsdatoene til henholdsvis NAS07 og NAS08 til henholdsvis november 2021 og februar 2022, mottatt visse forespørsler fra innehavere av slike obligasjoner om endringer i vilkårene for de foreslåtte utvidelsene. Selskapet vil, basert på en nøye gjennomgang, foreslå en endring i premien som skal betales i forbindelse med en frivillig tilbakebetaling av obligasjonen (samtale). Selskapet vil øke samtaleprisen til 105% gjennom resten av tenoren, og holde innløsningsprisen på 105% ved forfall. Tidslinje uendret Obligasjonseiermøtene er innkalt og vil bli holdt 16. september. Følgelig forblir tidslinjen som følger: • 2. september: Innkalling til obligasjonseiermøter • 11. september: Frist for avgift for tidligfugl • 16. september: Obligasjonseiermøter Se vedlagte endringer i innkallingen ved endringer i vedlegg 3 og vedlegg 4 til innkallingen 2. september 2019. DNB Markets, en del av DNB Bank ASA, og Pareto Securities AS er beholdt som finansielle rådgivere for NAS og BAHR og Wikborg Rein opptrer som juridiske rådgivere. For mer informasjon, vennligst kontakt: Tore Østby, EVP Strategic Development og IR.
Redigert 10.09.2019 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2019 kl 18:30 5088

Tusen takk Espilon. Nå digger jeg virkelig Nas og Karlsen. De sender ut børsmelding nå på kvelden, slik at Sissener ikke kan laste opp igjen det han solgte i forrige uke. Dvs han må nå betale en mye høyere inngang... Haha.. Sissener fikk et spark i ræva nå. Snakk om dårlig timing og velfortjent tap til hans fond, når han går ut i media for å prate kursen ned, så stiger kursen hardt i morgen da Nas er smart..haha..Blir trangt inn kl 09.00 imorgen. Sissener er en vits.
Redigert 10.09.2019 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Frodon
10.09.2019 kl 20:48 4895

Er du 100% sikker på at obligasjonseierne ikke KAN slå NAS konkurs...? Jeg sier ikke at de vil det, men er du sikker på at de ikke KAN gå konkurs nå...?

"Vi kommer til å stemme nei til alt annet enn en gigantisk emisjon som tar oss ut på par.»

Gitt at kreditorene ikke vil åpne opp for en forhandling, og dermed ikke flytte seg: Dersom Norwegian ikke får gjennomslag for sitt opprinnelige refinansieringsforslag, kan opprørerne begjære selskapet konkurs"

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/09/10/6955235/norwegian-er-avventende-til-kreditorenes-krav
minsin
10.09.2019 kl 20:55 4849

100 pst sikker ...
Har hele tiden sagt emisjon er ikke aktuelt i det hele tatt , kommende 6-12 mnd.
Er også sikker på at vår venn Sissner , kommer til å bli en snill "pusikatt" før mandag 16, kanskje allerede i løpet av morgendagen.

Begjære konkurs ?? ikke før låneforfall vel ?? intet er brutt NAS holder seg fortsatt til eksisterende avtale:
Tid nok til å ordne med finansene før den tid...
Hint - Noen av de obligasjonseierne NAS har fremforhandlet dette med mener opplagt at dette er en greit avtale ;-)
Redigert 10.09.2019 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Frodon
10.09.2019 kl 21:05 4804

Vinglepetter...? ;) Det ser ikke ut som du var 100% sikker kl 19.29...?

"minsin
I dag kl 19:29
Viktigste med meldingen er at NAS har kontroll , og at de ikke vil la obligasjoneierne utvanne aksjonærene eller legge til rette for emisjon"

-----------------

"minsin
I dag kl 20:55
100 pst sikker ...
Har hele tiden sagt emisjon er ikke aktuelt i det hele tatt , kommende 6-12 mnd"
Redigert 10.09.2019 kl 21:06 Du må logge inn for å svare
minsin
10.09.2019 kl 21:08 4775

Du kan sikkert gå tilbake 3 mnd og finne tråder der jeg har sagt jeg vet det ikke blir emisjon.
For øvrig sammenfaller begge innleggene mine - ser ikke hva jeg vingler med .
Les det en gang til du ,-)
Hammers
10.09.2019 kl 21:48 4692

Tigergutt lever i sin egen EKLE verden!
Aksjonærene kan fortsatt bli sendt ut i et mareritt av en emisjon!
Stakkars Tigergutt!

Hilsen Hammers
hstray
10.09.2019 kl 22:50 4522

Vvh
hstray
10.09.2019 kl 22:51 4519

Mye tyder på at Norwegian ikveld har 2/3 flertall for løsning
Hammers
10.09.2019 kl 22:55 4506

Hvordan kan du påstå det?
Sitter du rundt et forhandlingsbord?

Hilsen Hammers
Slettet bruker
10.09.2019 kl 22:58 4481

Dette går veien. Liten tvil om det.
minsin
10.09.2019 kl 23:07 4430

Ja jeg vil tro at løsning er i sikte , sier seg selv at NAS har rimelig kontroll på situasjonen.
Hadde NAS vært helt ut å kjøre , ville nok de firt på betingelsene så det bare hyler..
Synes Sissner boy . skal holde seg til sine forpliktelser/avtale - som utsolgt aksjonær har han vel intet med kapitalbehovet til NAS og gjøre.
Gå i media for å fortelle om emisjonsbehov etc etc blir bare tåkelegging ... alt koker ned til ja eller nei...
Ser derfra ikke bort fra at bla rentefond som tydeligvis NAS har vært i dialog med kjøper ut sissner...
Avtalen som er tilbudt er bra ... og rimelig sikker for de som vil tjene på renter ...
Videre vil jeg tro at hendelsene rundt Boeing /RR , har hatt såpass store konsekvenser for NAS at selv de er nødt til å gi en form for bank garanti i forkant av endelig erstatning.
Skulle NAS nærme seg konkurs , vil Boeing garantert trå til... i motsatt fall vil erstatningene muligens mangedobles..



hstray
10.09.2019 kl 23:41 4351

Sitter under forhandlingsbordet. Sissener er ikke kommet til bordet. Vi har gode wienerbrød
undrende
11.09.2019 kl 01:38 4252

Tre dobling av kursen????
Blir vel neppe noen beklagelse her, om det mest sannsynlige slår inn, og NAS blir sent ut i kriseemisjon. Da kan man i så fall si, at småaksjonærene virkelig blir "totalt utvannet"
Time will tell
Slettet bruker
11.09.2019 kl 07:44 4064

Hvorfor skulle Boeing "trå til"? Fordi NAS er en "god kunde"? Vet ikke om du har lest noe særlig økonomisk media de siste 4-5 år men det er altså flere års ventetid på nye fly. Om ikke Norwegian er til stede for å ta imot de som er i bestilling er det null problem å finne andre, som gjerne betaler mer, som de kan bruke planlagt produksjonstid til.

Om det vi har hørt angående prisene Norwegian skaffet seg på nye fly stemmer vil Boeing tjene mye på konkurs.
minsin
11.09.2019 kl 09:28 3926

Boeing har innrømmet erstatnings ansvar for 34 NAS MAX .( ca 20 pst av flyflåten)
videre har RR/Boeing ansvar i forbindelse med mottor havari , Trent 1000 B og C series..
Begge disse sakene dreier seg om 4-6 mrd i erstatninger..
I hovedsak er det dette som har ført NAS i uføret ...
Skulle NAS gå konkurs, hypotetisk , vil det bli ett langvarig rettsoppgjør , noe selvfølgelig Boeing/RR og NAS vil unngå.
Boeing vil måtte stå til ansvar for konkursen - da kan du i såfall fler dobble erstatningen."Boet" vil fortsatt kreve inn sine rettmessige oppgjør
Klart Boeing har stor interesse i å komme billigst mulig unna dette ... de har tross alt innrømmet erstatningsansvar for foreløpig 40 mrd - dette vil garantert øke i Q3.. de må nok legge 20-30 mrd på bordet, i Q3.

Boeing har intet å tjene på NAS konkurs- prøver de seg på dette vil mange av de 5000 allerede bestilte max flyene bli kansellert .
De er tvunget til å håndtere saken profesjonelt ...

For de mere interesserte så innhar NAS "Boeing Gold Care membership" med de særfordeler dette innebærer ,



Redigert 11.09.2019 kl 09:34 Du må logge inn for å svare