Melding fra Nikola
På denne tiden på tirsdag kom forrige melding fra Nikola og vi kan vente oss ny melding i dag som varslet. Blir spennende selv om det nødvendigvis er tvilsomt å handle om Nel direkte. Vil anta at om denne melding omfatter Nel vil den ikke komme før etter børs slutt i dag. Alle positive meldinger fra Nikola vil likevel være positivt for Nel. Løkke er i USA så om det ikke kommer melding fra Nel og Nikola etter børs slutt i dag kan vi forvente oss noe snart. Forventningene til positive signaler i dag ligger i luften nå og som kurs stigningen nå viser. Spennende dager ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Jag tycker att lökke borde sagt på.presentationen att det var stora problem med dialing in på demostasjonerna.
Folk hade väntat sig order nå, men så visar det sig att det blir ingen order på många månader för at teknologin håller ikke mål.
Men lökke sa att de väntar på nikolA trots att han visste att väntandet beror på att nels teknik krånglar. Det kan ta lång tid sa lökke. Lyssna på det. Alltså är stasjonen ett stort felkonstrutat.
Det var samma med h2v, på sista presentationen innan tappet så inrömde nel at det gjenstod utveckling sen flög ordern vekk uken efter.
Folk hade väntat sig order nå, men så visar det sig att det blir ingen order på många månader för at teknologin håller ikke mål.
Men lökke sa att de väntar på nikolA trots att han visste att väntandet beror på att nels teknik krånglar. Det kan ta lång tid sa lökke. Lyssna på det. Alltså är stasjonen ett stort felkonstrutat.
Det var samma med h2v, på sista presentationen innan tappet så inrömde nel at det gjenstod utveckling sen flög ordern vekk uken efter.
Redigert 06.09.2019 kl 06:30
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 23:34
1643
Short-posisjoneringen I NEL har krympet den senere tid. Clearstream fortsetter å øke. 3-10 mill aksjer i uka.
Nikko
05.09.2019 kl 21:13
3460
Du bærer nicket med rette 🤡
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 21:03
3515
Nellionæren,
...og dermed er fuel tryllet bort?? Selvsagt er det innkludert i leasingprisen!
...og dermed er fuel tryllet bort?? Selvsagt er det innkludert i leasingprisen!
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Står bare: «innlegget er skjult».
Men sikkert bare at du også har lest deg opp?
Ellers hadde du vel ikke hengt her inne?
Men sikkert bare at du også har lest deg opp?
Ellers hadde du vel ikke hengt her inne?
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Norske Hydrogenisk stasjon på Hövik skal snart öppna igen. Sluttest pågikk forrige uke. Nel sin stasjon i sandvika er stengt sen i juni.
https://hydrogenisk.no/2019/08/forberedelsene-for-apning-av-hydrogenstasjonen-pa-hovik-gar-inn-i-sluttfasen/
Men som vi ser så får de ta kostnader pga NE. Det firmaet, NEL; som istället för att prioritera sikkerhet, reste runt på träffar och lurade in nya småsparare;
" I lys av hendelsen på Kjørbo har DSB meldt fra at de ønsker en nærmere gjennomgang av anlegget på Høvik. Vi har denne uken sendt inn informasjonen de har bedt om. Vi håper at denne prosessen ikke trekker ut i tid, men kan følgelig ikke sette en bestemt dato for åpning."
NEL har ödelagt för hela hydrogen-samfundet
https://hydrogenisk.no/2019/08/forberedelsene-for-apning-av-hydrogenstasjonen-pa-hovik-gar-inn-i-sluttfasen/
Men som vi ser så får de ta kostnader pga NE. Det firmaet, NEL; som istället för att prioritera sikkerhet, reste runt på träffar och lurade in nya småsparare;
" I lys av hendelsen på Kjørbo har DSB meldt fra at de ønsker en nærmere gjennomgang av anlegget på Høvik. Vi har denne uken sendt inn informasjonen de har bedt om. Vi håper at denne prosessen ikke trekker ut i tid, men kan følgelig ikke sette en bestemt dato for åpning."
NEL har ödelagt för hela hydrogen-samfundet
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Du kunne vel googla litt sjøl?
Nikola's Complete Leasing Program simplifies and lowers the total cost of ownership for fleet and truck owners. Previously unpredictable costs become consistent and fixed over the life of the lease, regardless of fluctuating fuel prices. Owners will have the option to trade in for a new Nikola vehicle every 700k miles or 84 months, whichever comes first. The single monthly payment includes:
THE
VEHICLE
SERVICE &
MAINTENANCE
HYDROGEN
FUEL
De leaser trucken.
Akkurat som man kan gjøre med privatbil her i norge...
Service og hydrogen er inkludert!!!
Nikola's Complete Leasing Program simplifies and lowers the total cost of ownership for fleet and truck owners. Previously unpredictable costs become consistent and fixed over the life of the lease, regardless of fluctuating fuel prices. Owners will have the option to trade in for a new Nikola vehicle every 700k miles or 84 months, whichever comes first. The single monthly payment includes:
THE
VEHICLE
SERVICE &
MAINTENANCE
HYDROGEN
FUEL
De leaser trucken.
Akkurat som man kan gjøre med privatbil her i norge...
Service og hydrogen er inkludert!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Domus
05.09.2019 kl 20:32
3685
Sofafilosof, du sier du forstår shortposisjonen mer og mer.
Da undres jeg over hva Clearstream ikke forstår.
De har jo faktisk bort i mot 10 ganger shortposisjonen og øker hver uke...
Da undres jeg over hva Clearstream ikke forstår.
De har jo faktisk bort i mot 10 ganger shortposisjonen og øker hver uke...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
For mye møllers tran?
Short i vei.
Ingen protester fra investorer.
Short i vei.
Ingen protester fra investorer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 20:23
3738
Hvilket lykkeland lever dere i? Jo mer jeg driller meg ned i NEL-case't desto mer forstår jeg de store shortposisjonene for øyeblikket. Taper 50-70 øre for hver krone som omsettes, og...
"Ongoing growth initiatives and focus on long term high value orders will have a negative impact on
Nel's ability to deliver positive EBITDA in the short term".
Her blir det mange emisjoner fremover.
En ting er å ønske NEL alt godt, inkludert ønske om en mer bærekraftig verden (slik jeg selv også håper og tror). En annen ting er den kyniske holdningen man må ha som investor. Ca 40-80% av dages kurs er forhåpninger om hva som skal skje neste år og året deretter og årenne deretter igjen. Når/hvis dette siger inn, så vil kursen falle fort frem til et mer "bærekraftig" nivå.
"Ongoing growth initiatives and focus on long term high value orders will have a negative impact on
Nel's ability to deliver positive EBITDA in the short term".
Her blir det mange emisjoner fremover.
En ting er å ønske NEL alt godt, inkludert ønske om en mer bærekraftig verden (slik jeg selv også håper og tror). En annen ting er den kyniske holdningen man må ha som investor. Ca 40-80% av dages kurs er forhåpninger om hva som skal skje neste år og året deretter og årenne deretter igjen. Når/hvis dette siger inn, så vil kursen falle fort frem til et mer "bærekraftig" nivå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
det er litt over 2 år til «and it hopes to start its 700-station build out in earnest by 2022."
NEL må har ordren i handa om ikke lenge og det bekrefter Trevor «now we are able to focus on the rollout»
NEL må har ordren i handa om ikke lenge og det bekrefter Trevor «now we are able to focus on the rollout»
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 20:09
3832
Det er vel flere faktorer som kan avgjøre om de vil fylle litt dyrere. Blir de foretrukket på fordelaktige jobber til bedre rater, så går nok det veldig fint.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 20:04
3858
Om man ønsker levert først, så bestiller man først...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 20:03
3868
Skjer det ingenting annet i mellomtiden da tror du? Kanskje utvide horisonten litt...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 19:51
3925
Ikke lett å overbevise heavy truck-sjåførene om at de bør betale dobbel pris for å fylle tanken, siden de tross alt er avhengig av levebrødet sitt. Nei, eneste mulighet er at H2-prisen halveres. Ellers blir det ingen sus over NEL-stasjonsutrullingene.
Når det gjelder tidsperspektivet, så legg merke til følgende fra slutten av Nikola-artikkelen ovenfor:
"This year, the company hopes to complete some demo stations, and by 2020 it hopes to have a demo heavy-duty station. By 2021, it intends to build its first eight-ton-per-day station at an undisclosed location in California, and it hopes to start its 700-station build out in earnest by 2022."
Ting tar tid. Virker her inne som at store bestillinger på stasjoner kan ventes hvert øyeblikk.
Når det gjelder tidsperspektivet, så legg merke til følgende fra slutten av Nikola-artikkelen ovenfor:
"This year, the company hopes to complete some demo stations, and by 2020 it hopes to have a demo heavy-duty station. By 2021, it intends to build its first eight-ton-per-day station at an undisclosed location in California, and it hopes to start its 700-station build out in earnest by 2022."
Ting tar tid. Virker her inne som at store bestillinger på stasjoner kan ventes hvert øyeblikk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 19:40
3983
Det mest idiotiske baisseargumentet som brukes, er at NEL ikke tjener penger...HALLO!! Det er de som er grunnpilaren, og som er med å bidrar til at et politisk bestemt grønt skifte kan skje. Ta det inn over dere...våkn opp. NEL er ultrabillig nå. Når en stor aktør legger inn bud på NEL, så vil det være himmelhøyt over dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Audi Mannen
05.09.2019 kl 19:32
4030
Må desverre si meg enig. Det er bestemt at grønt fokus skal inn. Det blir dyrere å la være bare med bøter som kommer hvis enkelte lar være å bli med på det grønne skiftet som alle snakker om. Det er politisk bestemt. At man på sikt må komme ned i pris vil jeg tro er et resultat av at det blir volum og tilgjengelighet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 19:24
4077
Nei, den må ikke halveres i produksjonspris...nok folk som ønsker kjøre "miljøvennlig" der kroner og øre ikke betyr stort.
Dere må forstå at det er andre krefter i sving enn rent bedriftsøkonomiske, når det kommer til utrulling av hydrogen...samfunnet SKAL ha det. Fossilt er UT, hydrogen er INN. Hold opp med å ressonere fornuftig. Miljøskiftet er kun fornuftig for planeten, ikke alt det andre dere bruker tid på å ressonere omkring.
Dere må forstå at det er andre krefter i sving enn rent bedriftsøkonomiske, når det kommer til utrulling av hydrogen...samfunnet SKAL ha det. Fossilt er UT, hydrogen er INN. Hold opp med å ressonere fornuftig. Miljøskiftet er kun fornuftig for planeten, ikke alt det andre dere bruker tid på å ressonere omkring.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Wanker
05.09.2019 kl 18:50
4223
Slettet brukerskrev Alvorlig at ikke administrator har fjernet vedkommende.
Diagnosen var klar for lenge siden - enten har hen betalt for å forsøple forumet, eller så dreier det seg om bugs i hens egen "mjukvara"...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 18:17
4374
Husk at det er to store utfordringer (minst) før H2-stasjonene kan begynne å rulle ut:
(1) Hydrogen på halveres i produksjonspris i forhold til gjeldende standard for å kunne konkurrere med diesel.*
(2) Bærekraftig og stabil strømtilførsel må komme på plass. Foreløpig er det et ferniss av grønn H2-produksjon ved å bruke 70% kull og 30% kjernekraft (usa). Et solcellepanelanlegg bak stasjonen kan teoretisk føre til grønn løsning indirekte gjennom å føre solenergien inn i det valige nettet (uregelmessig produksjon) og hente ut vanlig stabil strøm fra nettet igjen til stasjonen. Men: solenergi er foreløpig betydelig dyrere enn strøm fra kull osv., så her må det vel statlige subsidier på plass. Ikke sannsynlig i USA, men sikkert i Europa.
- Ser ut som det er et stykke frem før det løsner, ja. I mellomtiden blir det demo-stasjoner her og der og store planer for fremtiden formidlet fra både Nikola, NEL og de andre....
*) https://arstechnica.com/cars/2019/04/the-hydrogen-fuel-strategy-behind-nikolas-truck-dream/
(1) Hydrogen på halveres i produksjonspris i forhold til gjeldende standard for å kunne konkurrere med diesel.*
(2) Bærekraftig og stabil strømtilførsel må komme på plass. Foreløpig er det et ferniss av grønn H2-produksjon ved å bruke 70% kull og 30% kjernekraft (usa). Et solcellepanelanlegg bak stasjonen kan teoretisk føre til grønn løsning indirekte gjennom å føre solenergien inn i det valige nettet (uregelmessig produksjon) og hente ut vanlig stabil strøm fra nettet igjen til stasjonen. Men: solenergi er foreløpig betydelig dyrere enn strøm fra kull osv., så her må det vel statlige subsidier på plass. Ikke sannsynlig i USA, men sikkert i Europa.
- Ser ut som det er et stykke frem før det løsner, ja. I mellomtiden blir det demo-stasjoner her og der og store planer for fremtiden formidlet fra både Nikola, NEL og de andre....
*) https://arstechnica.com/cars/2019/04/the-hydrogen-fuel-strategy-behind-nikolas-truck-dream/
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Alvorlig at ikke administrator har fjernet vedkommende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Framtia
05.09.2019 kl 17:41
4557
Idiotikontroll skrev Du er så humor. Håper det bare er spøk og at du ikke har en lidelse.
Dette er som du antyder mye mere alvorlig enn bare humor!...Når noen kværner og maser om samme dritten i måneder og år, kan det ikke være snakk om noe så fantastisk som humor...Heller totalt mangel på humor og glede over enkle ting i livet!
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 17:25
4662
Jobber du med å skru solcellepanel? :D
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
With Bosch’s and Hanwha’s investment, Nikola is driving fuel-cell technology and a hydrogen fueling ecosystem that meets or beats the economics of fossil fuels. Nikola is in the process of building a renewable hydrogen ecosystem in the United States and Europe, targeting 100% being produced from renewable sources. The Phoenix-based company already has built and is operating the largest hydrogen fueling station in the United States at its headquarters – able to dispense and store over 1,000 kg of hydrogen a day. Future Nikola stations will produce and dispense 8,000 kg or more of hydrogen per day and will be the largest stations in the world.
we couldn't do it alone and now we are able to focus on the rollout.
we couldn't do it alone and now we are able to focus on the rollout.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll skrev Du er så humor. Håper det bare er spøk og at du ikke har en lidelse.
Det marknaden tenker på nå er at det kommer ingen melding om stasjoner på tre månader.
Då er det fritt fram at shorta aksjen. Og så usikkerheten om stasjonerna er tekniskt acceptabla.
Efter h2v der de ikke fikk ordning på tekniken. Låt ikkw et miljardkontrakt til gå tapt.
Jeg trodde selv, at her hade nel en chans, stasjoner er deras kjerneteknologi.
Då er det fritt fram at shorta aksjen. Og så usikkerheten om stasjonerna er tekniskt acceptabla.
Efter h2v der de ikke fikk ordning på tekniken. Låt ikkw et miljardkontrakt til gå tapt.
Jeg trodde selv, at her hade nel en chans, stasjoner er deras kjerneteknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
05.09.2019 kl 16:58
4805
Du er så humor. Håper det bare er spøk og at du ikke har en lidelse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Dialed in? Er det problemer? Mjukvaran er kanske ikke kompatibel?
Ellet försöker de startat fra solpaneler?
Det var i april de monterades, ikke sant? Vilket katastrofalt dåligt installasjonsjob. Helt bortsett fra nån månad ferie så har vi aldrig hört så lång tid.
Ellet försöker de startat fra solpaneler?
Det var i april de monterades, ikke sant? Vilket katastrofalt dåligt installasjonsjob. Helt bortsett fra nån månad ferie så har vi aldrig hört så lång tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Det er vel ikke mer enn nel hemtat de sista åren , vad har det hjelpt
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
TWITTER:
Gos9x
@gos9x
·
17m
Replying to
@nikolatrevor
Awesome news!!!
When will we get a update about the stations? In some years, 13.000 + Nikola trucks need to fill up!
Trevor Milton
@nikolatrevor
·
8m
Replying to
@gos9x
Probably in the next few months. We have been working hard with Nel to dial in our first two stations. Once those are dialed in, we can start on the next steps with 8 ton stations.
Gos9x
@gos9x
·
17m
Replying to
@nikolatrevor
Awesome news!!!
When will we get a update about the stations? In some years, 13.000 + Nikola trucks need to fill up!
Trevor Milton
@nikolatrevor
·
8m
Replying to
@gos9x
Probably in the next few months. We have been working hard with Nel to dial in our first two stations. Once those are dialed in, we can start on the next steps with 8 ton stations.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
fastinvest
05.09.2019 kl 16:19
5135
Tenk at Nikola har henta inn over 4 milliarder nå og enda mener de selv at deres største nyhet kommer i oktober :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Dette er fantastiske nyheter igjen!
Dette går den riktige veien for NEL.
Investeringen i NEL vil gi fantastisk avkastning fremover.
Lykke til alle oss som har sittet igjennom Spetalens nedsalg i sin tid, grundere som solgte, smellet på Kjørbo osv.
Det har kostet en del frustrasjon og tålmodighet.
Men nå tror jeg vi får betalt 👍🏻👍🏻👍🏻
Dette går den riktige veien for NEL.
Investeringen i NEL vil gi fantastisk avkastning fremover.
Lykke til alle oss som har sittet igjennom Spetalens nedsalg i sin tid, grundere som solgte, smellet på Kjørbo osv.
Det har kostet en del frustrasjon og tålmodighet.
Men nå tror jeg vi får betalt 👍🏻👍🏻👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Nikola: Bosch og Hanwha har investert minst
usd 100m hver
Oslo (TDN Direkt): Bosch og Hanwha har investert minst 100 millioner dollar hver, totalt 230 millioner dollar i
Nikolas pågående finansieringsrunde.
Det melder Nikola torsdag.
"Boschs investering bekrefter det forpliktelse til utvikling av hydrogenteknologi og hydrogeninfrastruktur",
skriver Nikola i meldingen.
Hanwha driver innen fornybar energi og solpanelproduksjon og er partner med Nikola for assistanse i
utviklingen av Nikolas hydrogenfyllestasjonsnettverk, opplyses det.
-Jeg er spent på å endelig å kunngjøre to av våre strategiske investorer til nå. Bosch kan hjelpe oss med å
kommersialisere veldig komplekse kjøretøykomponenter, og Hanwha kan gi oss ren energi på
hydrogensteder der det er mulig. Alle vinner fordi vi sammen hjelper til med å gjøre nullutslipp til virkelighet. I
stedet for å gjøre dette alene slik mange oppstartselskaper gjør, var målet mitt å bygge det beste nettverket
av partnere i verden, og jeg tror vi har gjort en ganske god jobb med CNH Industrial, Bosch, Hanwha og
andre, sier Nikola-konsernsjef Trevor Milton.
TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
usd 100m hver
Oslo (TDN Direkt): Bosch og Hanwha har investert minst 100 millioner dollar hver, totalt 230 millioner dollar i
Nikolas pågående finansieringsrunde.
Det melder Nikola torsdag.
"Boschs investering bekrefter det forpliktelse til utvikling av hydrogenteknologi og hydrogeninfrastruktur",
skriver Nikola i meldingen.
Hanwha driver innen fornybar energi og solpanelproduksjon og er partner med Nikola for assistanse i
utviklingen av Nikolas hydrogenfyllestasjonsnettverk, opplyses det.
-Jeg er spent på å endelig å kunngjøre to av våre strategiske investorer til nå. Bosch kan hjelpe oss med å
kommersialisere veldig komplekse kjøretøykomponenter, og Hanwha kan gi oss ren energi på
hydrogensteder der det er mulig. Alle vinner fordi vi sammen hjelper til med å gjøre nullutslipp til virkelighet. I
stedet for å gjøre dette alene slik mange oppstartselskaper gjør, var målet mitt å bygge det beste nettverket
av partnere i verden, og jeg tror vi har gjort en ganske god jobb med CNH Industrial, Bosch, Hanwha og
andre, sier Nikola-konsernsjef Trevor Milton.
TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Jo det tar allmänt känt minst tio år.
https://feber.se/bil/scania-visar-en-ny-generation-lastbilar/353935/
Det nikola visat fram till nå er nog i mångt og mye ett tomt skal
https://feber.se/bil/scania-visar-en-ny-generation-lastbilar/353935/
Det nikola visat fram till nå er nog i mångt og mye ett tomt skal
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Funderer
05.09.2019 kl 15:32
5431
Skremte vist ikke shorterne , for den økte dessverre i går .
BOGLE INVESTMENT MANAGEMENT, L.P. 9 149 223 0,75% 04.09.2019
BOGLE INVESTMENT MANAGEMENT, L.P. 9 149 223 0,75% 04.09.2019
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
05.09.2019 kl 14:47
5561
Da er jeg inne igjen i Nel, jeg tror det kan tjenes mye bedre her både kortsiktig og langsiktig kontra bankrenta;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sann skrevInnlegget er slettet
Oioi.. Kl 14. 01 rett opp 14 øre på 12 min. Opp 3.35%.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Heks
05.09.2019 kl 14:43
5626
Sann skrev Ser det nå:)
Koselig at dere krangler om en misforståelse som gjelder mitt nicknavn. Jeg kan forsikre at jeg ikke var sur men bare forundret ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Ajax1
05.09.2019 kl 14:42
5638
Du er ikke sann 😳 "Det tar desdutom 10 år att utveckla en ny lastbil enligt scania og mercedes" Scania eller Mercedes har vel aldri uttalt det de siste 20-30 år.
Når det gjelder samarbeidet mellom Iveco og Nikola så er det nettopp et samarbeid om H2 truck osv. De første Nikola ruller ut neste år. Skulle de ta 10 år før Iveco skulle kunne gjøre det 😳 Da er det nærmest meningsløst med samarbeid om dette prosjekt.
Så får du det til å høres ut som om Sandvika 💥 er et være eller ikke være for NEL, og kanskje hele hydrogen som energibærer 😷
Det irriterer meg selv at jeg svarer på innlegg til denne Investor xyz, det irriterer også at Admin for forumet ikke for lenge siden har stoppet nikket Investor, og ip Adr til denne 😨
Når det gjelder samarbeidet mellom Iveco og Nikola så er det nettopp et samarbeid om H2 truck osv. De første Nikola ruller ut neste år. Skulle de ta 10 år før Iveco skulle kunne gjøre det 😳 Da er det nærmest meningsløst med samarbeid om dette prosjekt.
Så får du det til å høres ut som om Sandvika 💥 er et være eller ikke være for NEL, og kanskje hele hydrogen som energibærer 😷
Det irriterer meg selv at jeg svarer på innlegg til denne Investor xyz, det irriterer også at Admin for forumet ikke for lenge siden har stoppet nikket Investor, og ip Adr til denne 😨
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sann
05.09.2019 kl 14:37
5689
Nikko skrev Ja, men jeg oppdaget det og ba om unnskyldning.
Ser det nå:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Nikko
05.09.2019 kl 14:31
5391
Sann skrevInnlegget er slettet
Ja, men jeg oppdaget det og ba om unnskyldning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
Sann
05.09.2019 kl 14:31
5359
Synd om du tolker den siste meldingen i dag fra Nikola som negativ. Burde de legge ned sin virksomhet nå som de vil lykkes med sin kapital innhenting fra noen av verdens mektigste selskaper? Ta en tlf til Trevor Milton og fortell at dette går til helvete og at han fortsatt har mulighet for å stoppe dette racet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14
Du må logge inn for å svare
oppvigår
05.09.2019 kl 14:31
5488
Her skal du få noe å tygge på XYZ!!!
Legg merke til denne:
The Phoenix-based company already has built and is operating the largest hydrogen fueling station in the United States at its headquarters – able to dispense and store over 1,000 kg of hydrogen a day. Future Nikola stations will produce and dispense 8,000 kg or more of hydrogen per day and will be the largest stations in the world.
Kan ikke være noen tvil om at det blir Nel.
Legg merke til denne:
The Phoenix-based company already has built and is operating the largest hydrogen fueling station in the United States at its headquarters – able to dispense and store over 1,000 kg of hydrogen a day. Future Nikola stations will produce and dispense 8,000 kg or more of hydrogen per day and will be the largest stations in the world.
Kan ikke være noen tvil om at det blir Nel.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
En stasjon trenger 17 MW men då går det åt för många fotbollsplaner. Men nels utstyr klarar inte ström från sol pga bunn og topp så därför har nikola valgt att mata från grid, 70% kolkraft, sen resterande del främst kärnkraft.
Men möjligt de har rätt på avanza om nikola byter ut nel till skikelig utstyr aom kan hantera sol då kan hanwa leverera .
Lite rart faktiskt hanwa kom in så dwt tyder på det. Men jeg er orolig at det går åt många fotbollsplaner
Men möjligt de har rätt på avanza om nikola byter ut nel till skikelig utstyr aom kan hantera sol då kan hanwa leverera .
Lite rart faktiskt hanwa kom in så dwt tyder på det. Men jeg er orolig at det går åt många fotbollsplaner
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
Bsci
05.09.2019 kl 14:20
5626
Her er meldingen:
PHOENIX, AZ (September 5, 2019) -- As part of its ongoing fundraising effort, Nikola Corporation (NEE-KO-LA) is proud to announce two strategic investors from its prior funding rounds. Bosch and Hanwha have each invested at least $100 million, totaling $230 million.
Earlier this week, Nikola announced the lead investor, CNH Industrial, as part of its $1 billion Series D fundraising plan. The European company invested $250 million in the innovative Phoenix hydrogen-electric truck maker.
Bosch has been an instrumental partner for Nikola in the development of its state-of-the-art heavy-duty vehicle fuel cell system and battery technology. Bosch’s investment confirms its commitment to the development of hydrogen technology and hydrogen infrastructure.
Hanwha is a world leader in renewable energy and solar panel manufacturing and is partnering with Nikola to assist in obtaining clean energy for its hydrogen fueling network. Hanwha is Nikola’s exclusive solar panel provider (QCELL), generating the clean electricity that is critical to the production of renewable hydrogen.
“I’m excited to finally share two of our strategic investors to date. Bosch can help us commercialize very complex vehicle components and Hanwha can provide us with clean energy at hydrogen locations where possible. Everyone wins because together we’re helping make zero emissions a reality. Rather than going at this alone like many startups do, my goal was to build the most powerful network of partners in the world, and I believe we have done a pretty good job at that with CNHI, Bosch, Hanwha and others,” said Trevor Milton, chief executive officer, Nikola.
With Bosch’s and Hanwha’s investment, Nikola is driving fuel-cell technology and a hydrogen fueling ecosystem that meets or beats the economics of fossil fuels. Nikola is in the process of building a renewable hydrogen ecosystem in the United States and Europe, targeting 100% being produced from renewable sources. The Phoenix-based company already has built and is operating the largest hydrogen fueling station in the United States at its headquarters – able to dispense and store over 1,000 kg of hydrogen a day. Future Nikola stations will produce and dispense 8,000 kg or more of hydrogen per day and will be the largest stations in the world.
PHOENIX, AZ (September 5, 2019) -- As part of its ongoing fundraising effort, Nikola Corporation (NEE-KO-LA) is proud to announce two strategic investors from its prior funding rounds. Bosch and Hanwha have each invested at least $100 million, totaling $230 million.
Earlier this week, Nikola announced the lead investor, CNH Industrial, as part of its $1 billion Series D fundraising plan. The European company invested $250 million in the innovative Phoenix hydrogen-electric truck maker.
Bosch has been an instrumental partner for Nikola in the development of its state-of-the-art heavy-duty vehicle fuel cell system and battery technology. Bosch’s investment confirms its commitment to the development of hydrogen technology and hydrogen infrastructure.
Hanwha is a world leader in renewable energy and solar panel manufacturing and is partnering with Nikola to assist in obtaining clean energy for its hydrogen fueling network. Hanwha is Nikola’s exclusive solar panel provider (QCELL), generating the clean electricity that is critical to the production of renewable hydrogen.
“I’m excited to finally share two of our strategic investors to date. Bosch can help us commercialize very complex vehicle components and Hanwha can provide us with clean energy at hydrogen locations where possible. Everyone wins because together we’re helping make zero emissions a reality. Rather than going at this alone like many startups do, my goal was to build the most powerful network of partners in the world, and I believe we have done a pretty good job at that with CNHI, Bosch, Hanwha and others,” said Trevor Milton, chief executive officer, Nikola.
With Bosch’s and Hanwha’s investment, Nikola is driving fuel-cell technology and a hydrogen fueling ecosystem that meets or beats the economics of fossil fuels. Nikola is in the process of building a renewable hydrogen ecosystem in the United States and Europe, targeting 100% being produced from renewable sources. The Phoenix-based company already has built and is operating the largest hydrogen fueling station in the United States at its headquarters – able to dispense and store over 1,000 kg of hydrogen a day. Future Nikola stations will produce and dispense 8,000 kg or more of hydrogen per day and will be the largest stations in the world.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
Hanwa har 24 MW's installasjoner. Nok med trøkk for å produsere en del tonn med Hydrogen :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
fastinvest
05.09.2019 kl 14:17
5691
kursmål er kun basert på gjeldene fakta. Smeller det inn en ordre på europa nettverket så vil nok kursmålene bli justert :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
oppvigår
05.09.2019 kl 14:13
5764
Gugu på Avanza forum skrev bl.a :
Svårt att läsa vad det egentligen betyder för Nel och PowerCell. Nel har ett samarbete med Nikola för H2 och tankställen, men nu kommer CNH att bli stor delägare. CNH är även ägare till bl a IVECO och FPT Industrial som arbetar och utvecklar bl a Fcell produkter (motorer, kanske även tankställen?).
Du er ikke mye seriøs. Du tolker Gugu som om han mener det, men egentlig er det vel et hypotetisk kanskje.
Rart du ikke tok med det positive på Avanza:
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2019/09/04/vatgasaktierna.html
Därför är vätgasaktierna börsvinnare
Ett bolag som drar nytta av utvecklingen är norska Nel. De levererar lösningar för produktion, lagring och distribution av vätgas från förnybar energi.
Nel beräknas visa svarta siffror först 2021. Fyra analytiker följer aktien och samtliga sätter köp. Den genomsnittliga riktkursen är 9,74 norska kronor. Det skulle innebära en uppsida på 35 procent från nuvarande nivå.
Svårt att läsa vad det egentligen betyder för Nel och PowerCell. Nel har ett samarbete med Nikola för H2 och tankställen, men nu kommer CNH att bli stor delägare. CNH är även ägare till bl a IVECO och FPT Industrial som arbetar och utvecklar bl a Fcell produkter (motorer, kanske även tankställen?).
Du er ikke mye seriøs. Du tolker Gugu som om han mener det, men egentlig er det vel et hypotetisk kanskje.
Rart du ikke tok med det positive på Avanza:
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2019/09/04/vatgasaktierna.html
Därför är vätgasaktierna börsvinnare
Ett bolag som drar nytta av utvecklingen är norska Nel. De levererar lösningar för produktion, lagring och distribution av vätgas från förnybar energi.
Nel beräknas visa svarta siffror först 2021. Fyra analytiker följer aktien och samtliga sätter köp. Den genomsnittliga riktkursen är 9,74 norska kronor. Det skulle innebära en uppsida på 35 procent från nuvarande nivå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
De her hanwa solpaneler ska driva toalett og restaurang og belysning.
Återigen bluf å båg fra nikola. De har sagt bara 30% fra förnybar där mesteparten er kärnkraft.
Så får man det att låta nu som solpaneler ska driva stasjonerna. En sån fräckhet att fortsätta dessa påhitt.
Det tar desdutom 10 år att utveckla en ny lastbil enligt scania og mercedes. Iveco begynner nå. Så det kan levereras nikola först 2029. Men det er ju en helt ny modell og firma så det tar nog några år till
Återigen bluf å båg fra nikola. De har sagt bara 30% fra förnybar där mesteparten er kärnkraft.
Så får man det att låta nu som solpaneler ska driva stasjonerna. En sån fräckhet att fortsätta dessa påhitt.
Det tar desdutom 10 år att utveckla en ny lastbil enligt scania og mercedes. Iveco begynner nå. Så det kan levereras nikola först 2029. Men det er ju en helt ny modell og firma så det tar nog några år till
Redigert 21.01.2021 kl 01:06
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »