Melding fra Nikola

Sann
NEL 05.09.2019 kl 12:04 11583

På denne tiden på tirsdag kom forrige melding fra Nikola og vi kan vente oss ny melding i dag som varslet. Blir spennende selv om det nødvendigvis er tvilsomt å handle om Nel direkte. Vil anta at om denne melding omfatter Nel vil den ikke komme før etter børs slutt i dag. Alle positive meldinger fra Nikola vil likevel være positivt for Nel. Løkke er i USA så om det ikke kommer melding fra Nel og Nikola etter børs slutt i dag kan vi forvente oss noe snart. Forventningene til positive signaler i dag ligger i luften nå og som kurs stigningen nå viser. Spennende dager ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Sann
05.09.2019 kl 14:31 5119

Synd om du tolker den siste meldingen i dag fra Nikola som negativ. Burde de legge ned sin virksomhet nå som de vil lykkes med sin kapital innhenting fra noen av verdens mektigste selskaper? Ta en tlf til Trevor Milton og fortell at dette går til helvete og at han fortsatt har mulighet for å stoppe dette racet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Nikko
05.09.2019 kl 14:31 5151

Sann skrev Innlegget er slettet
Ja, men jeg oppdaget det og ba om unnskyldning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Sann
05.09.2019 kl 14:37 5444

Ser det nå:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Ajax1
05.09.2019 kl 14:42 5393

Du er ikke sann 😳 "Det tar desdutom 10 år att utveckla en ny lastbil enligt scania og mercedes" Scania eller Mercedes har vel aldri uttalt det de siste 20-30 år.
Når det gjelder samarbeidet mellom Iveco og Nikola så er det nettopp et samarbeid om H2 truck osv. De første Nikola ruller ut neste år. Skulle de ta 10 år før Iveco skulle kunne gjøre det 😳 Da er det nærmest meningsløst med samarbeid om dette prosjekt.
Så får du det til å høres ut som om Sandvika 💥 er et være eller ikke være for NEL, og kanskje hele hydrogen som energibærer 😷
Det irriterer meg selv at jeg svarer på innlegg til denne Investor xyz, det irriterer også at Admin for forumet ikke for lenge siden har stoppet nikket Investor, og ip Adr til denne 😨
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Heks
05.09.2019 kl 14:43 5381

Sann skrev Ser det nå:)
Koselig at dere krangler om en misforståelse som gjelder mitt nicknavn. Jeg kan forsikre at jeg ikke var sur men bare forundret ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 14:47 5335

Sann skrev Innlegget er slettet
Oioi.. Kl 14. 01 rett opp 14 øre på 12 min. Opp 3.35%.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
05.09.2019 kl 14:47 5316

Da er jeg inne igjen i Nel, jeg tror det kan tjenes mye bedre her både kortsiktig og langsiktig kontra bankrenta;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Funderer
05.09.2019 kl 15:32 5186

Skremte vist ikke shorterne , for den økte dessverre i går .
BOGLE INVESTMENT MANAGEMENT, L.P. 9 149 223 0,75% 04.09.2019
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:00 5101

Jo det tar allmänt känt minst tio år.

https://feber.se/bil/scania-visar-en-ny-generation-lastbilar/353935/

Det nikola visat fram till nå er nog i mångt og mye ett tomt skal
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:02 5079

Nikola: Bosch og Hanwha har investert minst
usd 100m hver
Oslo (TDN Direkt): Bosch og Hanwha har investert minst 100 millioner dollar hver, totalt 230 millioner dollar i
Nikolas pågående finansieringsrunde.
Det melder Nikola torsdag.
"Boschs investering bekrefter det forpliktelse til utvikling av hydrogenteknologi og hydrogeninfrastruktur",
skriver Nikola i meldingen.
Hanwha driver innen fornybar energi og solpanelproduksjon og er partner med Nikola for assistanse i
utviklingen av Nikolas hydrogenfyllestasjonsnettverk, opplyses det.
-Jeg er spent på å endelig å kunngjøre to av våre strategiske investorer til nå. Bosch kan hjelpe oss med å
kommersialisere veldig komplekse kjøretøykomponenter, og Hanwha kan gi oss ren energi på
hydrogensteder der det er mulig. Alle vinner fordi vi sammen hjelper til med å gjøre nullutslipp til virkelighet. I
stedet for å gjøre dette alene slik mange oppstartselskaper gjør, var målet mitt å bygge det beste nettverket
av partnere i verden, og jeg tror vi har gjort en ganske god jobb med CNH Industrial, Bosch, Hanwha og
andre, sier Nikola-konsernsjef Trevor Milton.
TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:13 4972

Dette er fantastiske nyheter igjen!
Dette går den riktige veien for NEL.

Investeringen i NEL vil gi fantastisk avkastning fremover.
Lykke til alle oss som har sittet igjennom Spetalens nedsalg i sin tid, grundere som solgte, smellet på Kjørbo osv.
Det har kostet en del frustrasjon og tålmodighet.
Men nå tror jeg vi får betalt 👍🏻👍🏻👍🏻
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
OZZY
05.09.2019 kl 16:19 4911

https://twitter.com/nikolatrevor
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
fastinvest
05.09.2019 kl 16:19 4897

Tenk at Nikola har henta inn over 4 milliarder nå og enda mener de selv at deres største nyhet kommer i oktober :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:34 4796

TWITTER:
Gos9x
@gos9x
·
17m
Replying to
@nikolatrevor
Awesome news!!!
When will we get a update about the stations? In some years, 13.000 + Nikola trucks need to fill up!


Trevor Milton
@nikolatrevor
·
8m
Replying to
@gos9x
Probably in the next few months. We have been working hard with Nel to dial in our first two stations. Once those are dialed in, we can start on the next steps with 8 ton stations.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:40 4736

Det er vel ikke mer enn nel hemtat de sista åren , vad har det hjelpt
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:45 4686

Dialed in? Er det problemer? Mjukvaran er kanske ikke kompatibel?

Ellet försöker de startat fra solpaneler?

Det var i april de monterades, ikke sant? Vilket katastrofalt dåligt installasjonsjob. Helt bortsett fra nån månad ferie så har vi aldrig hört så lång tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
05.09.2019 kl 16:58 4567

Du er så humor. Håper det bare er spøk og at du ikke har en lidelse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 17:03 4525

Det marknaden tenker på nå er at det kommer ingen melding om stasjoner på tre månader.

Då er det fritt fram at shorta aksjen. Og så usikkerheten om stasjonerna er tekniskt acceptabla.

Efter h2v der de ikke fikk ordning på tekniken. Låt ikkw et miljardkontrakt til gå tapt.

Jeg trodde selv, at her hade nel en chans, stasjoner er deras kjerneteknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
OZZY
05.09.2019 kl 17:20 4456

With Bosch’s and Hanwha’s investment, Nikola is driving fuel-cell technology and a hydrogen fueling ecosystem that meets or beats the economics of fossil fuels. Nikola is in the process of building a renewable hydrogen ecosystem in the United States and Europe, targeting 100% being produced from renewable sources. The Phoenix-based company already has built and is operating the largest hydrogen fueling station in the United States at its headquarters – able to dispense and store over 1,000 kg of hydrogen a day. Future Nikola stations will produce and dispense 8,000 kg or more of hydrogen per day and will be the largest stations in the world.

we couldn't do it alone and now we are able to focus on the rollout.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Framtia
05.09.2019 kl 17:41 4319

Dette er som du antyder mye mere alvorlig enn bare humor!...Når noen kværner og maser om samme dritten i måneder og år, kan det ikke være snakk om noe så fantastisk som humor...Heller totalt mangel på humor og glede over enkle ting i livet!
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
OZZY
05.09.2019 kl 18:08 4189

Alvorlig at ikke administrator har fjernet vedkommende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 18:17 4136

Husk at det er to store utfordringer (minst) før H2-stasjonene kan begynne å rulle ut:
(1) Hydrogen på halveres i produksjonspris i forhold til gjeldende standard for å kunne konkurrere med diesel.*
(2) Bærekraftig og stabil strømtilførsel må komme på plass. Foreløpig er det et ferniss av grønn H2-produksjon ved å bruke 70% kull og 30% kjernekraft (usa). Et solcellepanelanlegg bak stasjonen kan teoretisk føre til grønn løsning indirekte gjennom å føre solenergien inn i det valige nettet (uregelmessig produksjon) og hente ut vanlig stabil strøm fra nettet igjen til stasjonen. Men: solenergi er foreløpig betydelig dyrere enn strøm fra kull osv., så her må det vel statlige subsidier på plass. Ikke sannsynlig i USA, men sikkert i Europa.
- Ser ut som det er et stykke frem før det løsner, ja. I mellomtiden blir det demo-stasjoner her og der og store planer for fremtiden formidlet fra både Nikola, NEL og de andre....

*) https://arstechnica.com/cars/2019/04/the-hydrogen-fuel-strategy-behind-nikolas-truck-dream/
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Wanker
05.09.2019 kl 18:50 3985

Diagnosen var klar for lenge siden - enten har hen betalt for å forsøple forumet, eller så dreier det seg om bugs i hens egen "mjukvara"...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 19:24 3839

Nei, den må ikke halveres i produksjonspris...nok folk som ønsker kjøre "miljøvennlig" der kroner og øre ikke betyr stort.

Dere må forstå at det er andre krefter i sving enn rent bedriftsøkonomiske, når det kommer til utrulling av hydrogen...samfunnet SKAL ha det. Fossilt er UT, hydrogen er INN. Hold opp med å ressonere fornuftig. Miljøskiftet er kun fornuftig for planeten, ikke alt det andre dere bruker tid på å ressonere omkring.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Audi Mannen
05.09.2019 kl 19:32 3792

Må desverre si meg enig. Det er bestemt at grønt fokus skal inn. Det blir dyrere å la være bare med bøter som kommer hvis enkelte lar være å bli med på det grønne skiftet som alle snakker om. Det er politisk bestemt. At man på sikt må komme ned i pris vil jeg tro er et resultat av at det blir volum og tilgjengelighet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 19:40 3745

Det mest idiotiske baisseargumentet som brukes, er at NEL ikke tjener penger...HALLO!! Det er de som er grunnpilaren, og som er med å bidrar til at et politisk bestemt grønt skifte kan skje. Ta det inn over dere...våkn opp. NEL er ultrabillig nå. Når en stor aktør legger inn bud på NEL, så vil det være himmelhøyt over dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 19:51 3687

Ikke lett å overbevise heavy truck-sjåførene om at de bør betale dobbel pris for å fylle tanken, siden de tross alt er avhengig av levebrødet sitt. Nei, eneste mulighet er at H2-prisen halveres. Ellers blir det ingen sus over NEL-stasjonsutrullingene.
Når det gjelder tidsperspektivet, så legg merke til følgende fra slutten av Nikola-artikkelen ovenfor:

"This year, the company hopes to complete some demo stations, and by 2020 it hopes to have a demo heavy-duty station. By 2021, it intends to build its first eight-ton-per-day station at an undisclosed location in California, and it hopes to start its 700-station build out in earnest by 2022."

Ting tar tid. Virker her inne som at store bestillinger på stasjoner kan ventes hvert øyeblikk.

Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 20:03 3630

Skjer det ingenting annet i mellomtiden da tror du? Kanskje utvide horisonten litt...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 20:04 3620

Om man ønsker levert først, så bestiller man først...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
moneymachine
05.09.2019 kl 20:09 3594

Det er vel flere faktorer som kan avgjøre om de vil fylle litt dyrere. Blir de foretrukket på fordelaktige jobber til bedre rater, så går nok det veldig fint.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
OZZY
05.09.2019 kl 20:15 3554

det er litt over 2 år til «and it hopes to start its 700-station build out in earnest by 2022."

NEL må har ordren i handa om ikke lenge og det bekrefter Trevor «now we are able to focus on the rollout»
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 20:23 3500

Hvilket lykkeland lever dere i? Jo mer jeg driller meg ned i NEL-case't desto mer forstår jeg de store shortposisjonene for øyeblikket. Taper 50-70 øre for hver krone som omsettes, og...

"Ongoing growth initiatives and focus on long term high value orders will have a negative impact on
Nel's ability to deliver positive EBITDA in the short term".

Her blir det mange emisjoner fremover.

En ting er å ønske NEL alt godt, inkludert ønske om en mer bærekraftig verden (slik jeg selv også håper og tror). En annen ting er den kyniske holdningen man må ha som investor. Ca 40-80% av dages kurs er forhåpninger om hva som skal skje neste år og året deretter og årenne deretter igjen. Når/hvis dette siger inn, så vil kursen falle fort frem til et mer "bærekraftig" nivå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 20:29 3461

For mye møllers tran?
Short i vei.
Ingen protester fra investorer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Domus
05.09.2019 kl 20:32 3447

Sofafilosof, du sier du forstår shortposisjonen mer og mer.
Da undres jeg over hva Clearstream ikke forstår.
De har jo faktisk bort i mot 10 ganger shortposisjonen og øker hver uke...
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 20:36 3425

Du kunne vel googla litt sjøl?
Nikola's Complete Leasing Program simplifies and lowers the total cost of ownership for fleet and truck owners. Previously unpredictable costs become consistent and fixed over the life of the lease, regardless of fluctuating fuel prices. Owners will have the option to trade in for a new Nikola vehicle every 700k miles or 84 months, whichever comes first. The single monthly payment includes:

THE
VEHICLE

SERVICE &
MAINTENANCE
HYDROGEN
FUEL

De leaser trucken.
Akkurat som man kan gjøre med privatbil her i norge...
Service og hydrogen er inkludert!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 20:42 3378

Norske Hydrogenisk stasjon på Hövik skal snart öppna igen. Sluttest pågikk forrige uke. Nel sin stasjon i sandvika er stengt sen i juni.

https://hydrogenisk.no/2019/08/forberedelsene-for-apning-av-hydrogenstasjonen-pa-hovik-gar-inn-i-sluttfasen/

Men som vi ser så får de ta kostnader pga NE. Det firmaet, NEL; som istället för att prioritera sikkerhet, reste runt på träffar och lurade in nya småsparare;

" I lys av hendelsen på Kjørbo har DSB meldt fra at de ønsker en nærmere gjennomgang av anlegget på Høvik. Vi har denne uken sendt inn informasjonen de har bedt om. Vi håper at denne prosessen ikke trekker ut i tid, men kan følgelig ikke sette en bestemt dato for åpning."

NEL har ödelagt för hela hydrogen-samfundet
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.09.2019 kl 21:01 3294

Står bare: «innlegget er skjult».
Men sikkert bare at du også har lest deg opp?
Ellers hadde du vel ikke hengt her inne?
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
05.09.2019 kl 21:03 3277

Nellionæren,
...og dermed er fuel tryllet bort?? Selvsagt er det innkludert i leasingprisen!
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
Nikko
05.09.2019 kl 21:13 3222

Du bærer nicket med rette 🤡
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare