Biotec - 26. Apr 2018 Presentation of the first quarter

Eankee
BIOTEC 13.04.2018 kl 09:34 4084

Hva kan vi forvente nå......? Tyst som i graven siden q4 2017.....
Slettet bruker
25.04.2018 kl 14:29 3829

Nå er det ikke lenge igjen for de som vil ut.

I morgen får dere mindre for aksjene enn hva dere kunne fått i dag.

Høyst sannsynlig mye mindre.

Til nå har Jørgensen-effekten holdt kursen kunstig høyt. Nå tenker jeg "reality hits hard" med mindre Jørgensen trekker en kanin opp av hatten i morgen.
Men denne type kaniner eksisterer ikke i den virkelige verden.
rufus01
25.04.2018 kl 14:51 3805

Det skal ikke mye til før biotec overrasker positivt, forventningene er lik null. Og slik har det vært i flere år med god grunn, selskapet har ikke på noen måte levert i forhold til hva man kunne forvente. Og det gjelder spesiellt woulgan. Articzymes har levert greit de siste årene og fortsetter i en god trend. Men det holder ikke for og løfte selskapet som en helhet. Klamrer meg til at vi kan få en fin utvikling på woulgan i morgen som kan bidra til en mer positivt syn på selskapet og fremtiden som aksjonær. Spennende blir det iallefall, håper jeg :)
rufus01
26.04.2018 kl 08:11 3616

Ja da har vi svaret. Og det var vel svaret de fleste fryktet, men håpet ikke var tilfellet. De selger fremdeles tilnærmet null av woulgan, påtross av gode resultater på studier. Det er virkelig ikke til og forstå hvor dårlig selskapet leverer, kvartal etter kvartal, år etter år. Jørgensen kaller det en soft start på 2018, jeg vil kalle det en katastrofal start.
Slettet bruker
26.04.2018 kl 08:32 3576

Lien etterlot et selskap i ruiner.
Stort sett ALT han drev å surret med, må nå gjøres på nytt. For Jørgensen blir det tilnærmet å starte på scratch. Eneste forskjell er at Jørgensen i tillegg vil måtte dra med seg et dårlig rykte.
Arven etter Lien kommer vi ALDRI bort fra, det vil også ta knekken på selskapet slik vi kjenner det.

Knapt 20mill cash. Det holder til litt ut på sommeren, deretter blir det slutt på alt, inkludert lønnsutbetalinger. For de langt fleste mottagerne skulle akkurat det vært stoppet for veldig lenge siden. De har uansett ikke gjort noe som helst.

Ved gf er det forslag om aksjeutvidelse på vel 4 mill aksjer. Tviler på det kan innbringe særlig mer enn 10-15mill netto. I så fall er det penger til drift ut året.

Deretter er det bare å sette to strek under svaret.

STYRT AVVIKLING. Med takk til Lien.

Jeg har ikke finregnet på det, men i hans periode har han selv puttet titalls millioner i egen lomme. Det burde være egnet til ettertanke for TO og Lothian som trofast her støttet opp under galskapen.
Computum
26.04.2018 kl 09:45 3465

Litt som Obama. Jørgensen er en god taler med en tillitvekkende sjarme. Men han leverer ikke.
Woulgan som skulle bli en "blockbuster" omsetter for mindre i kvartalet enn lønna til sjefen i samme tidsrom. Men dette er tydeligvis ikke lett. Det store og fatale feilgrepet var nok å "gå til sengs" med Smith & Nephew. Påfyll av penger er påkrevd i løpet av året. Og da rømmer naturligvis de kortsiktige opportunistene.
illuminati
26.04.2018 kl 11:05 3382

DTT,

Fin oppsummering DTT, men samtidig tragisk hvordan en mann (Lien) klarte å kjøre hele selskapet så totalt inn i bakevja med god hjelp fra TO mf selvfølgelig, håper også at disse til slutt blir belønnet som fortjent.
AT AZ utvikler Mikke Mus produkter som jeg har hevdet i flere år, nå fikk vi det bekreftet.

Her burde både styre og ledelse vært saksøkt etter styrelovens paragraf om personlig ansvar og strippet for alt de sitter på av verdier.
bravi
26.04.2018 kl 11:36 3352

Det er iallefall ingen grunn til å være overrasket over det dårlige resultatet, det var vel så ventet som det går an.
Devine er fremdeles er med på laget, hvor mange tuber har han solgt?
Kan ikke se for meg at emisjonskurs kan bli mye over 4 kr, det betyr at de som på død og liv ønsker å ha aksjer i dette selskapet muligens kan kjøpe til under 4 kr rett etter emisjon. Ikke lurt å tviholde på aksjene her, kursen vil gå ned fremover, i tillegg til at de vil bli utvannet ved en emisjon.
Medisinmannen
26.04.2018 kl 12:09 3315

Dette vil ta tid. År med knallhard jobbing og med stor usikkerhet om det blir kommersiell suksess. Lykkes Biotec så blir det bra, men hvor sannsynlig er det?

Selskapet jobber med klinisk dokumentasjon. Det er bra for det de har per i dag er svakt og det gjør markedsjobbingen vanskelig.

Til sammenligning så har Photocure sterk klinisk dokumentasjon, men de lykkes heller ikke kommersielt så dette er heller ikke noen garanti for suksess.

Sterk, drivende og sikker ledelse er det som skal til.
nikkers
26.04.2018 kl 12:22 3288

Trist lesning som vanlig ved tallslipp fra Biotec. Mange som tapte penger på store ord fra ledelsen en gang i tiden. Selskapet har null troverdighet, en økonomi som stadig forverres, og produkter som de ikke klarer å gjøre butikk på. Måtte de ansvarlige se seg selv i speilet.
JosefK
27.04.2018 kl 05:48 3054


Tallene var slettes ikke så ille når man ser på gross inntjening. Det som er interessant her er arctic zymes som kommer til å løfte tallene inn i positivt terreng. Nå har jeg lyttet til SAN oppdateringene siden jeg først hørte om det i fjor og her er det ingen tvil om at det er en produktgruppe som treffer til riktig tid. 90 interessenter er mye. Ikke rart de stokket litt på produksjonslinjene på tampen av fjoråret. Merk at det er arctic zymes som kommer til å snu minus til pluss. Selv om de hadde et under pari kvartal. Merk også at det begyner å røre på seg i IsoPol segmentet. Og endelig: Kina...

Man skal høre mye tøv om Biotec, men damn!!! Arctic zymes, jeg sier ikke mer.

On the new business horizon, highlights for the quarter includes execution of a new supply agreement with a UK molecular kit and diagnostic company who have integrated Cod UNG into both kits and assays. Contract value is several MNOK over the term of the agreement (which goes beyond 2018).
The new IsoPolTM enzymes launched during the fourth quarter of 2017 have been well received by our customers. Numerous customers have received the enzymes for consideration to integrate them into new product developments. ArcticZymes supplied its first bulk custom order to a customer who has very special requirements that were not met by any other polymerase supplier.
New customers show a keen interest for new formulations of our most well-established enzymes. In order to capture these business opportunities ArcticZymes has prioritised its innovation pipeline to launch new formulations of Cod UNG and rSAP. Launch is expected in the second quarter and will facilitate securing new business in the second half. Furthermore, the new formulations will conform to the strict requirements of REACH which will be important for all new customers sourcing our enzymes. REACH is a regulation of the European Union, adopted to improve the protection of human health and the environment from the risks that can be posed by chemicals.
ArcticZymes is working towards establishing its first foothold in China by developing business with several Chinese companies who demand high quality products for integration into their research products and diagnostics. Sourcing high quality and unique enzymes is necessary for such companies to support their strategic ambitions to compete outside of the domestic market.
Slettet bruker
27.04.2018 kl 06:49 3025

Veldig fascinerende innlegg her på denne tråden. Tydelig vis "ser man ikke skogen for bare trær"
Det viser med all tydelighet at ingen her har aksjer i selskapet, men ønsker å drive kursen ned for så å kjøpe.
Eankee
27.04.2018 kl 09:30 2928

Jeg er ikke uenig i dine analyser - fremtiden er lys i AZ. Det som gjør meg usikker er de katastrofale tallene salgstallene for Woulgan. Ett fantastisk produkt som man ikke klarer å få ut i markedet. Jeg oppfatter også CEO som usikker på hvordan dette vil gå, vi hører mye av det samme som vi har hørt før og han demper ned det lille som måtte være av forventninger for 2018.
Jeg håper WB salget på eksploderer........men hvordan og når??
ITinvest
27.04.2018 kl 09:46 2905

imponerende å se att Artic har økt til 90 kundeforhold, i dennebransje er det jo ekstreme fortjenestemsrginer , ca 95 %
rufus01
27.04.2018 kl 10:12 2870

Pensjonen
Interessant og lese at du mener blant annet jeg ikke har aksjer i selskapet fordi jeg er skuffet over resultatet de leverer. Når jeg først kjøpte aksjer i selskapet for snart 10 år siden. Så var det pågrunn av woulgan, den gangen var det lite fokus på enzymer og AZ. Woulgan skulle bli flaggskipet som skulle bære selskapet fremover. Og med god grunn, for produktet er fantastisk!. Mener og huske at jeg den gang betalte rundt 8-9kr pr aksje. Vi vet alle hva som er kursen idag. Så fikk de CE merket og inngikk samarbeidsavtale med S&N. Her gikk det over 2 år uten at noe skjedde, ingen oppdatering. Da dette visstnok var ett ønske fra S&N. Så ble det besluttet og ikke fortsette avtalen med S&N, der de hadde brukt over 2 år for aksjonærenes regning. Dette fordi selskapet mente de ikke ville få høy nok prioritet fra S&N. Da er det jo i etterpåklokskapens lys interessant og se hvor mye de nye partnerne har prioritert salget av woulgan, når de nå selger for en 500 tusen i Q1. Jeg har altfor mye aksjer i biotec, og kursen må veldig gjerne gå til himmels for min del. Men jeg vil ha meg frabedt beskyldninger om at jeg ønsker kursen ned og ikke har aksjer i selskapet, fordi om jeg med rette er kritisk til mye av det som har skjedd i biotec. Det er vel stort sett bare en som har tjent penger i dette selskapet. Og det er Gunnar Rørstad, som solgte seg helt ut når CE-merkingen var ett faktum, og de kjørte emisjon på 20kr.
Redigert 27.04.2018 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
nikkers
27.04.2018 kl 12:30 2807

Man må kunne kalle en spade for en spade. Det er ikke det at absolutt ALT har gått galt med Biotec, men dagens situasjon er en katastrofe ift hva man med rette kunne håpe for noen år siden. En ledelse som omga seg med store ord og visjoner, men som ikke har evnet å levere. I denne bransjen får man ikke sjanser på sjanser. Man må gripe situasjonen som oppstår der og da, og ha en gjennomtenkt strategi. Lien skulle imidlertid lære. Feil ble begått og toget forlot perrongen. WB finnes enda og Biotec har også andre ben å stå på. Men ift tidligere visjoner er utviklingen bare trist og kursen gjenspeiler alle skuffelsene i selskapet. Håpet om at WB kan få en form for gjennombrudd består, men de som tror dette faktisk vil inntre blir nok færre og færre.