NAS - Eneste verdier for obl.eiere er Slots og merkenavn

Frodon
NAS 05.09.2019 kl 15:47 1605

Resten av verdiene er pantsatt i lånene.

Merkelig at obligasjonseierne har fått en så stor makt av NAS ledelsen, MERKELIG!!

På tide å bytte ut styret og ledelsen?
SR99
05.09.2019 kl 22:53 1522

Nå har vel obligasjonseierne kun fått et tilbud om forlengelse med pant. Det kalles ikke makt, det kalles tilbud og etterspørsel.
Fred55
06.09.2019 kl 08:05 1426

Roter der Frodon. Tilbud om slot etc ved forlengelse.
Går vel litt i ball for deg nå om dagen :-) Ser at de 2 siste dagene er det startet 21 NAS tråder her på Hegnar. Og du har startet 8 av disse altså 38 %. Her fremkommer kun negative ting i disse 8 trådene av forskjellig art. Ut over det har du skrevet x antall ganger på tråder rundt NAS. Alt en kontinuerlig negativt for all del sikkert mye riktig på lik linje som noe er galt/feil personlige ment eller annet.

Hva årsaken til denne skrivingen er vet ikke jeg. Men du sier selv du ikke har aksjer, short eller noe som helst i NAS, men kun mener det du mener med mange års erfaring.
Uten å være ufin så vil jeg anbefale deg å holde deg til ferre tråder. Vinkle ting begge veier se med vidsyn og litt fra alle kanter. Er for all del enig i noe av det du skriver, men blir for ensidig og ved spørsmål eller kritikk blir du ovenfra og ned og henviser til annet og at andre som er uenige ikke skjønner. Altså henviser du roter som her. Min anbefalning er senk skuldre ro ned og fortell oss heller hva årsaken er til denne desperate skrivingen :-)

verdensmester
06.09.2019 kl 10:00 1319

Slik jeg ser det kan Frodon umulig være en person uten aksjer eller andre instrumenter knyttet til NAS. Hvem gidder å holde på mange timer hver dag med dette uten interesse.

Jeg tror Frodon er en gruppe/flere personer som hjelper short fond etc mot betaling for å skrive og skaffe negativitet rundt aksjen NAS på forumet. Normalt sett ville jeg påstå at dette er bare tull men det kan ha en virkning på Norwegian aksjen da denne er nærmest som en "folkeaksje" med veldig mange små investorer som kan bli drevet av frykt til å selge på feil tidspunkt.
solb
06.09.2019 kl 10:02 1309

Helt på linje med den.
solb
06.09.2019 kl 10:07 1289

Tar meg den frihet.
Dragev
Nå kan man jo se for seg et annet scenario i 2020 enn det kommentaren i FA skisserer:

- MAX kommer på vingene og RR- problemene blir et tilbakelagt stadie. NAS sin drift blir lønnsom og gir 1 - 2 mrd i økt likviditet.
- NAS får erstatning fra RR og Boeing, mrd-beløp til sammen i forbedret likviditet (la oss si 1 - 2 mrd).
- Tilbakehold fra kredittkortselskapene normaliseres, gir 4 mrd i likviditet.
- JV inngås, gir 2 mrd (grov gjetting) i bedret likviditet og tar ned investeringsprogrammet fremover betydelig.

Disse punktene er alle realistiske, men mye kan selvsagt gå galt. Med litt smooth sailing fremover kan vi med andre ord se en likviditetsforbedring i 2020 på +/- 10 mrd.

Til slutt i 2020:
- NAS gjør opp obligasjonslånet før utløp 😊.
Restplassno
06.09.2019 kl 14:34 1196

Godt innlegg, men JV gir nok mer i bedret likviditet. Uten at jeg husker fra hvor, kan det vel være snakk om 5-6 mrd? Mulig jeg leste dette i E24 eller lignende.
SR99
06.09.2019 kl 21:25 1053

Problemet til NAS er at all tilgjengelig likviditet er usikker og uberegnelig. Det er useriøst å drive et selskap men 40 mrd i omsetning uten å være sikker på at driftskapitalen er god nok. NAS har en del verdier, men det er verdier av stor betydning for lønnsom drift over tid og derfor ikke lurt å kvitte seg med. Veksten i NAS har vært betydelig men driftskapitalen har blitt svekket betydelig. Det som bekymrer er likviditeten nå og ikke alle muligheten.
Jeg tror ikke det er en enkel sak dersom obligasjonen må gjøres opp i år.
Frodon
07.09.2019 kl 12:46 940

Synes du det er best for din investering at det kun er positive tråder om NAS? En rask kikk på tickeren, så ser du hundrevis av positivt ladede tråder startet av alle dere andre, men ca bare jeg med negative tråder. Siden dere mener jeg tar så feil, vil det si at NAS er en god investering å sette pengene sine inn i nå...?
Frodon
07.09.2019 kl 22:37 816

Hmm, har du solgt NAS aksjene dine? Jeg ser infoen jeg skrev i åpningsinnlegget er tilgjengelig for alle nå 😊