NAS - SB1 mener NAS er KONKURS ved nei fra obl.eiere


Derfor mener de at obligasjonseierne må si ja til refinansiering 🙈😂😂

De mener at en emisjon ikke vil være mulig å gjennomføre siden NAS trenger enormt mye penger i forhold til verdiene som er igjen i selskapet.

Her har obligasjonseierne gått på en skikkelig smell, og da fikk vi forklaringen på hvorfor den effektive renten gikk opp til 57% 😂😂
Redigert 05.09.2019 kl 16:16 Du må logge inn for å svare

skal bondholders være "den barmhjertige samaritan" for å redde et skakkjørt selskap som må be sine långivere om nåde? hehe

har ingen tro på at bondholders vil godta det elendige tilbudet fra NAS. mange bondholders er sikkert oxo risikoaverse (fondets profil etc) og vil ikke konvertere i NAS aksjer på 10kr eller investere i nye junk bonds fra NAS da man risikere å miste alt om et par år

konkurs har jeg dog ingen tro på da trofaste nasere garantert vil spytte mere penger i tapsluket siden NAS er molbolandets stolthet blablabla :-)

bedre å kjøre en emisjon nå før situasjonen blir enda verre...

https://e24.no/naeringsliv/i/lAb61M/frankrikes-nest-stoerste-flyselskap-er-konkurs
TomW
05.09.2019 kl 21:40 2540

NAS (Buy tp NOK60): Our take: Bond solution and no equity issue (SP1M) Our take is that bondholders most likely will accept the proposal from NAS and hence no equity issue is required to redeem the EUR250m bond.
Frodon
05.09.2019 kl 22:01 2464

Sparebank 1 mener at NAS er konkurs hvis obligasjonseierne sier nei...da hjelper det ikke med flere sauer som vil kaste pengene inn i tapssluket 🤪

Konkurs ja, ser ikke bra ut den bransjen. Og det er med «billig» drivstoff
SR99
05.09.2019 kl 22:12 2420

Det er fult mulig å lage sannsynlige scenarioer ut fra egne antagelser og egen kunnskap. Meglerbransjen er en utdøende rase, ikke så rart de går for store overskrifter og tabloide nyheter.
FAR100
05.09.2019 kl 22:15 2401

NAS har en kjempe stor finansieringsproblem. neste stopp blir på ca 5-10 kr om par uker

Jeg tenker meg inn i denne dritten etter konkursen. Sjekka regnskapet fra q1 2012 og frem til q2 2019. Bra på inntektsvekst, dårlig på overskuddsmargin. Gj.sntt overskudd ligger på -2,1%. Det går ikke i lengden, småjenter!
hstray
05.09.2019 kl 22:38 2284

Kan du kopiere inn analysen ordrett Frodon?
Kopierte inn SP1M analysen under og du farer med ren løgn, og skriver om en analyse. Dvs forsøk på kursmanipulasjon. Skal sende dette til SP1M omgående imorgen tidlog. Tror ikke de liker at deres analyse blir omskrevet, forfalsket og misbrukt av ett nett troll som jobber for aktører med store short interesser i Norwegian. Anbefaler alle andre også å ta scereenshoot og sende Sparebank SR bank.

NAS (Buy tp NOK60): Our take: Bond solution and no equity issue (SP1M) Our take is that bondholders most likely will accept the proposal from NAS and hence no equity issue is required to redeem the EUR250m bond.

Bondholdere vil være å betrakte som uprioriterte kreditorer i en konkurs.
Så dumme er de ikke, de har faktisk ingen forhandlingskraft av betydning....de ryker sammen med aksjonærene...og boet vil ta årevis å gjøre opp.
Derfor går dealen i orden.
Ved å godta forslaget har plutselig bondholderne en pant,som står seg dersom nas ikke kan gjøre opp om to år.
Derfor går dealen i orden.
Off the hook kommer nas ved en JV, som de nå har tid til gjøre skikkelig.
Sammen med økt lønnsomhet og et helt annet regime under Karlsen.
Frodon
05.09.2019 kl 22:42 2253

Hehe, trodde du virkelig at jeg gir deg informasjon 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jeg liker deg best når du investerer etter gratis info 😉

Er det 11. gangen du skal anmelde meg nå...? Merkelig at det bare er tomme ord hver gang. Lurer på hvorfor....
Redigert 05.09.2019 kl 22:45 Du må logge inn for å svare

Our take is that bondholders most likely will accept the proposal from NAS and hence no equity issue is required to redeem the EUR250m bond.
....er overskriften i Spare1 sin vurdering.
De tror ingenting på at et konkurssenarie , da dette er usikrede obligasjoner som taper alt i en konkurs.

Litt mer av Spare 1 sine vurderinger....
«On the other hand, if bondholders vote YES, they will have priority over the aircraft prepayments financiers and potential claims from lessors. In addition, the value of the slots could potentially be higher in two years’ time when the effect of a hard/soft Brexit is settled.

Based on our analysis, NAS should know that the strategic dominance for the bondholders is to accept the proposal. Hence, NAS has limited incentive to issue new equity or revise the terms. The main value (if bankruptcy) for bondholders, regardless of what they vote, will in our mind be the value of the slots. We argue bondholders would be better off if they have collateral in the slots if NAS goes bankrupt».
hstray
05.09.2019 kl 23:02 2163

Kan du lime inn artikkel.
Loki
06.09.2019 kl 07:38 1990

Dersom noen har interesse av å kjøpe opp Norwegian så kunne de jo prøvd seg på et skittent knep. Kjøpt opp Nas07 under pari og samtidig gitt et kjøpsforslag på 1 krone per aksje for NAS. De kan så stemme nei for utsettelse av lånet. NAS styret må da enten selge selskapet eller innfri lånet. Uansett så blir det ikke konkurs så lenge et selskap har interesse av å kjøpe NAS. Et styre har ikke lov til å stemme nei til et salg dersom noen har interesse av å kjøpe selskapet ettersom de er pliktig til å beskytte aksjonærenes verdier.
Ved å gjøre det på denne måten så tjener de enten stort på obligasjonen eller de får overtatt selskapet svært billig.

En god del oppkjøp av selskaper kan gjøres på denne måten, men kjøperen må ha finansielle muskler til å innfri låna som selskapet har.

For rikfolk så kan det av og til være lønnsomt å kjøpe gjelda som selskapet har før de kjøper selskapet. Siden de da får kjøpt gjelden under pari. gjelden må uansett betales dersom selskapet skal bli overtatt.

Flipper
06.09.2019 kl 09:38 1825

DE STORE kreditorer er Proffe og vil ha flertall, uansett hva Sissner sier.

Et selskap med lys fremtid vil Usikredelångivere akseptere forlengelse. NAS
har gitt dem en gulrot med innløsning Høyere enn pari. No brainer.
Frodon
07.09.2019 kl 12:34 1632

Det er absolutt mulig, men tror du ikke obligasjonseierne ville luktet lunta hvis en aktør prøvde å kjøpe opp alle obligasjonene nå? Burde de ikke heller lokke obligasjonseierne med nye måter å tjene gode penger på, hvis obligasjonseierne sier nei og nye eiere tar over selskapet?
Frodon
07.09.2019 kl 22:34 1484

Har du fått infoen nå, eller sitter du fortsatt bare på gratis infoen? Husk at du får den beste infoen fra Frodon først, selv om du tror det er løgn 😉
hstray
07.09.2019 kl 23:08 1446

Ja bare løgn og omskriving av analyser.. Du må være finansielt tilbakestående når du tror konkurs er et utfall. Selskapet har har snudd drift fra vekst til lønnsomt med 18 fly ute av drift/Max og omfattende motorproblemer på dreamliner. Til din informasjon så er det enighet om kompensasjon med Rolls Royce. Beløp er nok mellom 2-3 milliarder Nok. Norwegian har nok sendt RR sitt kontonr.
Boeing kompensasjon kommer så snart fly er i lufta og man har oversikt over alle ukjente faktorer. Her vil man sikre god kontantstrøm og nedbetaling av obligasjonene.

Ellers ⚠ til nye lesere :Frodon jobber for aktører med Short posisjoner i Norwegian. Jobben hans er å skrive dritt,løgn og annen svada om norwegian 24/7 det er jobben hans
Frodon
07.09.2019 kl 23:45 1411

Hvor får du ifra at JEG tror NAS går konkurs...? Kan ikke huske at jeg har skrevet det. Har du drømt om meg igjen...? Du klarer sikkert å dokumentere at JEG tror NAS går konkurs...? Fordi du sitter vell ikke på forumet å juger....igjen...? 😂😂

Takk for komplimentet, at jeg er så dyktig at noen betaler for jobben jeg gjør 🤩 Det er selvfølgelig ikke mine ord, men tydeligvis synes du at jeg er blant de dyktigste her inne ❤️❤️
undrende
08.09.2019 kl 00:02 1392

"Ellers ⚠ til nye lesere :Frodon jobber for aktører med Short posisjoner i Norwegian. Jobben hans er å skrive dritt,løgn og annen svada om norwegian 24/7 det er jobben hans "

Er det mulig å være så teit???
Du må jo forstå at det som skrives på dette forumet overhodet ikke påvirker kurser.
Vel er Frodon dyktig, systematisk, legger ned mye tid i aksjemarkedet, gjør sikkert penger på mer solide utbytte selskap på børsen.
….men, at noen skal ha betalt for å skrive ned, elr opp en aksje på denne siden er jo det reneste tøv;...og det sier alt om de som kommer med denne teorien, fjortiser hele gjengen.
ezUnix
08.09.2019 kl 00:56 627

Innlegget er slettet av administrator
minsin
08.09.2019 kl 01:45 1300

konkurs og emisjon ( innenfor 8-12 mnd) er helt utelukket.
I løpet av en mnd vil det bli presentert en endelig finansieringsløsning for NAS.
Opp+
08.09.2019 kl 04:07 249

Innlegget er slettet av Opp+
Frodon
08.09.2019 kl 10:35 1076

Jeg liker skriveriene dine og er enig med deg i det meste, men trenger du å dra fjortisene sitt nivå ned til de «seriøse» NAS’erne sitt nivå? 😂😂😉

Lurer på hva de fikk til svar på sine henvendelser?? Nå kan de jo lese svarene de lurer på i media...Skal vi se om de klarer å legge 2 + 2 sammen og snart skjønne hvorfor jeg treffer på disse tingene, med saueflokken gryntende etter 🤪 Er det fortsatt noen som synes åpningsinnlegget mitt ikke er riktig...?

Nok engang bommet Hstray grovt, slik han gjør hele tiden. Er han MANN nok til å beklage og innse sine feil...?

«Westby tror ikke obligasjonseierne vil presse selskapet inn i det gjørmebadet en konkurs vil bli. Derfor tror han de gir utsettelse og ingen ny emisjon»

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/09/07/6954090/analytiker-tror-pa-utsettelse
Redigert 08.09.2019 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
hstray
08.09.2019 kl 13:10 1002

Du har tidligere bekreftet at du er short eller jobber for aktører med short posisjoner i NAS. Så du har avsluttet dette engasjementet, eller posisjonen nå da?
hstray
08.09.2019 kl 13:15 992

Rolce Roys. Nas og RR er kommet til enighet iht til erstatning. Milliard kompensasjon på vei. Tipper ett par hundre millioner €
Boeing. 47+ milliarder Nok er satt av i erstatning til berørte selskap i Boeings Q2 resultat. Men situasjon er ikke avklart enda, og man vet ikke når fly er i lufta. Her vil det iløpet av Q3 19 og Q1 2020 kommer en erstatning på flere milliarder.
Og nettopp her ligger løsningen sammen med bedre drift og lønnsomhet.

Godt poeng, hstray! RR er nok ikke langt unna, ifølge hva Tore Østby skrev for noen dager siden.
Frodon
08.09.2019 kl 13:42 931

Vil det si at du NÅ ser at du tok feil...? Eller hva fikk du i svar på henvendelsen din?

——

«hstray
05.09.2019 kl 22:38
Kan du kopiere inn analysen ordrett Frodon?
Kopierte inn SP1M analysen under og du farer med ren løgn, og skriver om en analyse. Dvs forsøk på kursmanipulasjon. Skal sende dette til SP1M omgående imorgen tidlog. Tror ikke de liker at deres analyse blir omskrevet, forfalsket og misbrukt av ett nett troll som jobber for aktører med store short interesser i Norwegian. Anbefaler alle andre også å ta scereenshoot og sende Sparebank SR bank»
Frodon
08.09.2019 kl 13:46 925

RR kompensasjonen ble bokført i Q4/18 eller Q1/19, du finner dokumentasjonen her:

https://finansavisen.no/forum/thread/20617/view

Tror du Boeing betaler eventuell erstatning til de som mistet sine kjære i flyulykken først eller utbetaler de til NAS først?

Flyene skulle vell opp i luften før juni/juli 2019 i følge dere? Du synes jeg var løgner som lagde tråd om at flyene ikke er i luften før oktober 2019 eller i 2020 😉
Redigert 08.09.2019 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
minsin
08.09.2019 kl 16:48 818

Mht til MAX
Det virker som om forumet ikke er helt klar over at MAX mengden er ikke 18 men 34 MAX som Boeing skal betale erstatning for . Altså dobbelt så mange som indikert av mange på forumet.Boeing innrømmer også at de MÅ betale erstatninger i forbindelse med forsinket levering

Ref NAS - Q2 og Boeing mediaroom
"The grounding of Boeing 737 MAX is expected to reduce the number of deliveries in 2019 from
16 to 6 aircraft"
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/reports-and-presentations/interim-reports/norwegian-q2-2019-presentation.pdf
https://boeing.mediaroom.com/2019-07-18-Boeing-to-Recognize-Charge-and-Increased-Costs-in-Second-Quarter-Due-to-737-MAX-Grounding

Er ikke i tvil om at erstatningen vil være minimum 2-3 mrd --- potensialet er endel høyere 3 - 5 mrd ??
Videre har NAS fått utsettelse på fly levering fra Boeing i -20 og -21 , etter avtale. Om dette kan settes i sammenheng med en evt erstatning, vites enda ikke.

Uansett Boeing vil helt sikkert komme med ytterligere bokførte erstatninger i forbindelse med MAX - 20-30 mrd til ??

Så når det kommer til konkurs, som har vært luftet - vil det være galskap å iscenesette en konkurs -, og også forsåvidt en utvanning av eksisterende aksjonærer.
Sissner vil helt sikkert presse på en løsning der han skal få sin "fortjente andel" av fremtidig erstatning , etter han fremstår i media som å ha "redda" selskapet.
Høres idyllisk ut sett fra oblibasjonseieren Sissners side - men bare tull og har ikke rot i virkeligheten...
Skal Obligasjonseierne ha en gevinst på NAS , utover obligasjonslånet, kan de kjøpe aksjer... ferdig med det.

Det er andre "finansierings alternativer" som velges , og som knapt nok har vært skissert .Obligasjoneierne har fått ett tilbud , der det ikke kommer til å forhandles rundt - enkelt å greit !

Både i Q1 og Q2 , er det en del ting jeg "stusser" litt over - som forøvrig sammenfaller med Karlsens "HELhetlige plan" , Uansett som man leter får man svar ;-)

minsin
08.09.2019 kl 17:01 794

Frodon du har helt feil der ...
RR er umulig gjort opp i sin helhet ..seneste dokumentasjon uten å lete er fra august ..
Sagaen med RR er blitt en hodepine og forventer melding fra RR innen en mnd ...
Erstatningen til ofrene er en helt egen sak .- og er ongoing

Ja kjære Frodon - det kan fort vise seg at billigste løsning for Boeing er å åpne pængboka med foreløpig oppgjør...
Redigert 08.09.2019 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.09.2019 kl 20:12 682

Hstray bommet vell stygt på denne tråden og ble tatt med buksene nede...igjen...? 😉
Frodon
09.09.2019 kl 00:03 586

Da tok du feil igjen og Frodon traff nok en gang? Dette må jo svi for deg, å få nyhetene leeeenge etter oss som liksom ikke kan noe som helst 😂😂😂

RR-kompensasjon:

Man er i prinsippet enige med RR, men det jobbes stadig med dette ifølge Tore Østby. Mao er ikke siste krone utbetalt . Gleder meg til Boeing og RR-kompensasjon er ferdig ordnet og utbetalt.
Frodon
09.09.2019 kl 22:41 415

Morsomt at Sparebank 1 markets mener NAS er konkurs hvis obligasjonseierne sier nei til å refinansiere, mens Sissener mener NAS må ha en skrekk emisjon. Hva er forskjellen på konkurs og skrekkemisjon...?