MDG, altså...tre ganger så store som frepp

Slettet bruker
05.09.2019 kl 16:29 766

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/fersk-oslo-maling_-mdg-oker-mest_-de-rodgronne-fester-grepet-1.14687856

Folket i hovedstaden synes visst de gjør en god jobb. Det har vært mye hyling og skriking, men mest fra bygdetullinger som knapt har vært i Oslo.
Fluefiskeren
05.09.2019 kl 17:12 758

Riktig det, og de skriver gjerne Osssjlo eller noe lignende isteden Oslo. Bare for å markere at de ikke har peiling.
Slettet bruker
05.09.2019 kl 20:56 743

Flere vil ha MdG.
Slapp av. Du er sofamann. Ligg der. +*flatulens*
CS_invest
05.09.2019 kl 21:05 741

Kos Dere. Bryr meg egentlig ikke så lenge Pol Pott forblir i Oslo. Og Dere kommer vel med tiden til at jobbe hardt på markene rundt - for skaffe mat og undgå forurensing ved bruk av traktor - som det gikk for borgerne i Pnong Pen...

Omvendt - så kan det jo for så vidt være like fornuftig som at stå og svette (og produsere CO2) til ingen verdens nytte på et treningssenter.
ladaen7,30
05.09.2019 kl 21:42 729

Folk i Oslo syns de gjør en god jobb.....jøss, har de fått over 50% eller? Det er kanskje ikke bygdafolket som er problemet, men heiagjengen som ikke skjønner bedre....
Slettet bruker
06.09.2019 kl 00:02 719

Promp anus tiss anal
Slettet bruker
06.09.2019 kl 08:28 688

Jeg husker ikke hva de fikk ved forrige valg, men femten prosent er uansett minst tre ganger så mange stemmer som den gangen. Hvis folket syntes de gjorde en dårlig jobb, så ville de ikke vokst i løpet av tiden de satt ved makten i hovedstaden.
Zorin
06.09.2019 kl 10:56 675

Helt enig! Vi som bor i Oslo bare elsker bomringen - og hva den gjør med byen vår! Den reduserer trafikken - og bilkøene. Den renser opp lufta vår - og reduserer sykdom som astma og andre luftveisplager. Den bidrar til bedre kollektivtilbud - som 57 nye trikker, flere busser - og avganger! Og nå jobber de med å få ned prisen enda mer på bruk! Mange flere gang- og sykkelveier - som knapt eksisterte i Oslo frem til MDG og SV kom til makta! Og resultatet? Miljøpris til Oslo og stormende jubel fra innbyggerne! Det er bare å slå seg på brystet! Bystyret i Oslo er vår tids superhelter!
Slettet bruker
06.09.2019 kl 11:00 673

Vår tids idioter er et mer dekkende ord.
Zorin
06.09.2019 kl 11:18 670

Hvis jeg er så dum, kan du være så snill å forklare meg i detalj hva som er så dumt? Jeg mener trikk, buss og tog går ... hele tiden! Noe som reduserer biltrafikken kraftig. Og det gir jo mindre kø, så når jeg trenger bilen kommer jeg meg lett og fort frem! Mindre forurenset luft gir bedre livskvalitet når jeg sykler inn til sentrum på vei til jobb. Bedre gang- og sykleforhold har det definitivt blitt! Oslo frem til noen få år sidn var et mareritt å bevege seg i. Alt i alt så har MDG, SV og AP sørget for at hverdagen min har blitt enklere, bedre og ikke minst mindre stressfull. Det er en målbar opplevelse, for det slår inn på blodtrykket! Så, med dette i mente. HVA er det disse partiene gjør som gjør meg til vår tids idiot? Jeg kommer med mange grunner. du kommer med en one-liner. Desverre for deg så er det ingen punch i den som de er hos Lysbakken ([..]Du får forskjellspolitikken frå «Downton Abbey» og transportpolitikken frå «Mad Max».[..])

Så, igjen: hva er det som gjør meg til "vår tids idiot" basert på det som nå skjer i Oslo?
Fluefiskeren
06.09.2019 kl 11:49 660

Han mente nok MDG og ikke deg personlig får vi håpe.

Uansett et meget puerilt innlegg som så mange andre her.
Zorin
06.09.2019 kl 11:57 649

Selv om han mener MDG direkte så inkluderer det også meg indirekte siden jeg kommer til å stemme enten MDG eller SV (har ennå ikke helt bestemt meg..). Jeg liker det som nå skjer med Oslo! Det har vært etterlengtet i så utrolig mange år! Oslo er en så fryktelig tettbygd by at hvis bilen skal være alles fremkomstmiddel nr 1 så blir det kaos! Det blir elendig luft! Og for alle som ønsker å bevege seg på en alternativ måte må gå eller sykle med hjertet i halsen over alle bilene som sneier deg langs veien! Det var vanlig frem til 4-5 år siden! Det å eie en bil er ikke en menneskerett!
Slettet bruker
06.09.2019 kl 11:57 648

Alle burde slutte å kjøre i Oslo. Håndverkere, vaktmestere, politi, ambulanse, likbiler, budbiler og lastebiler. Da hadde det ikke kommet inn mer penger til bomringene. Hadde vært helt nydelig å sett hvordan byen hadde klart seg uten veitrafikk og uten pengene de daglig stjeler fra fattige og middelklassen via bompenger.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 11:59 647

Trist at bompengene fører til at privatbil blir et luksusgode kun for de rike, mens fattige og middelsklassen ikke får delta i bilkjøring. Synes du dette er greit? At dagens ordning legger til rette for mindre køer for de rike? De rike får all veien, de med mindre skal over på kollektiv.
siko1
06.09.2019 kl 12:02 646

Her er jeg 100 % enig med Zorin; ved å gjøre det så dyrt å kjøre gjennom bomringene i f.eks Oslo så skviser vi ut de med dårlig råd, og vi med god råd får veiene for oss sjæl.

Hurra for MDG ,SV og Rødt.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:03 645

Rødt er imot bompengene.

SV og MDG er partier for svært rike folk på ytre høyre. Hatet mot arbeiderklassen er åpenbar.
Zorin
06.09.2019 kl 12:03 643

Og hvor skriver jeg at alle biler skal bort? Jeg skriver faktisk at får vi biltrafikken kraftig ned så gjør det hverdagen enklere for de som må bruke bilen i et ærend eller som trenger bilen til et jobboppdrag. Så faktisk så vil redusert biltrafikk spare bedriftene tid og penger når de kan forflytte seg raskere innen Oslo. For jeg aner ikke hvor ofte håndverkere har kommet for sent til meg grunnet kø eller hørt det selv av kollegaer på jobb.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:09 640

Freepp må nok ha mer på programmet enn fri fyll, fri fart & feitere (eller var det fullere?) femtiåringer...
Daniel_K
06.09.2019 kl 12:23 637

Frepp sin tid som stor parti er over. De har lurt enkle folk i årevis, nå er de avslørt.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:28 633

cup er cup
lokalvalg er lokalvalg i et kjempelangt land.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:28 631

Trist at bompengene fører til at privatbil blir et luksusgode kun for de rike, mens fattige og middelsklassen ikke får delta i bilkjøring. Synes du dette er greit? At dagens ordning legger til rette for mindre køer for de rike? De rike får all veien, de med mindre skal over på kollektiv.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:32 630

Å fy faen, hør på storkaren som sparker nedover. «Enkle folk». Ekleste språkbruken jeg har sett her inne. Tipper du forakter den «dumme arbeiderklassen som stemmer frepp».

Akkurat som en rasist gjør mot etnisiteter så dømmer du igjen en hel politisk velgergruppe som ett. I stedet for å ta en og en «frepper» slik du skal gjøre ifølge din egen preken mot rasisme.
Zorin
06.09.2019 kl 12:55 627

Inne i byen trenger jeg faktisk ikke bil! Og når jeg trenger det så kan jeg bruke bildelingstjeneste eller leie. På landsbygden er ting naturligvis annerledes, men det er der elbilen er god å ha. Dessuten er det mindre eller få bompengesystemer der.

Hvis vi skal gjøre noe med fattigdommen i Norge så bør vi heller starte med å sette en stopper for reduksjonene i bostøtte, pensjonene, uføretrygdene, attføringsstøtten osv. osv.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 13:23 616

Enig i avsnitt 2. Unntatt for innvandrere, de bør få redusert støtten sin i godhets hensikt. Slik at man stimulerer denne gruppen til å være mer aktiv på jobbsøkerfronten, eller på skap egen arbeidsplass-fronten. Det er bra for innvandrere og samfunnet at flere innvandrere kommer i arbeid.
Zorin
06.09.2019 kl 14:23 604

Det vet vi ikke fungerer. Er man fattig og ikke får seg jobb så er veien til kriminalitet svært kort.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 14:44 596

Ja, du velger selv hvor du skal være. Du får sette i gang med å plante var det 100 000 eller 200 000 trær i Oslo sammen med nissene i MDG da vet du. Kanskje dere skulle velge kokos-palmer og banantre slik at passende mat faller i hodet på dere. Oslo-bunaden blir bastskjørt, med spyd. Raymond får i tillegg krone på hodet. OBOS-leilighetene blir heretter av halm og bilen anses som ikke oppfunnet.

Blir moro for dere når dere har ødelagt alle gatene for bilkjøring og dere ligger å skriker om hjelp og ambulansefolkene rykker ut på sykkel.

Halleluja.
Redigert 06.09.2019 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2019 kl 14:48 597

Uenig der. Kriminalitet er like ulovlig for fattige, så de skal heller ikke begå kriminalitet.
Londonmannen
06.09.2019 kl 14:57 591

Zorin
Joda, jeg skjønner at MDG har mye av æren for at biltrafikken er strupt i Oslo. Men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg haken. Det skjønner sikkert du også. Men når MDG står frem og sier at de skal kutte hver tredje bil i storbyene innen 2030, samtidig som de skal benytte bompengene til å bygge ut mer sykkelveier og senke prisen på kollektivtrafikk, da er det en logikk jeg ikke lenger følger. Kutter du hver tredje bil i de store byene vil du samtidig redusere bompengeinntekene med minimum 1/3. Da forutsettes det at alle bilene som kuttes drives med fossilt drivstoff. Men nå vet vi at 50% av alle nyregistrerte biler er e-biler. Disse bilene betaler bar kr 10,- i bompengeringen i Bergen. Det vil i realiteten si at dersom du kutter hver tredje bil i storbyene og veksten i E-bilparken fortsetter å vokse minst like raskt som i dag, så vil reduksjonen i innbetalte bompenger bli større enn 1/3 av dagens bompengeinntekter.

Men så kommer MDG med den geniale ideen om at dersom bompengeinntekter synker på grunn av færre biler, så skal de resterende bilene få betale mer i bompenger. Kpnesekvensen av dette vil være at man kutter enda flere biler fra å kjøre i våre store byer. Fra et MDG synespunkt er det sikker kjempesmart, men hva da med bompengeinntekter som skal finansiere alle de nye miljøtiltakene? Og hva med middelklassen og de lavtlønte sin mulighet til ø kjøre bil? Skal bil bli en aktivitet som kun rike og velstående borgere skal få lov til i fremtiden?

Og når det kommer til fremkomstmiddel til nyttekjøretøyer. En ting er å kjøre i en by, npe ganske annet er muligheten til å parkere i en by. Her i forrige uke kunne vi lese om personer som hadde sittet fast i heisen i Oslo rådhus i flere timer, fordi dem som skulle ordne heisen ikke kunne finne parkeringsplass ved rådhuset. Jeg skulle håpe at visse MDG politikere etterhvert fikk smake følgene av den nazi-miljøpolitikken som partiet fører. Den norske befolkningen utgjør 0,05% av verdens befolkning. Men når man hører på MDG så kan man få inntrykk av at det er 0,05% av verdens befolkning som har ansvaret for å redde de 0,95% som utgjør resten av befolkningen. Unnskyld meg, men jeg tror ikke det er mulig. Løsningen på klimakrisen ligger ikke i Norge, men i Kina, USA, Russland og andre store land der industrien og kraftproduksjon i stor grad er basert på kull og der bensinprisen er langt, langt lavere enn det vi betaler.