Google/LG Smartklokke ila 2020?

rosgun
PLT 05.09.2019 kl 18:01 20826

Alt stemmer her:
- De har jobbet med en slik wearable i ett år
- De har snakket om lansering en stund, men har nå konkretisert muligens slutten av 2019, start 2020 (stemmer bra med polights uttallelser slutten av 2019 om DW)
- Designet består av en svært liten linse i senter av klokken(hvem andre kunne fått til det egentlig med tanke på størrelse?)

- Logisk at dette kameraet bruker svært lite strøm, da alle som har hatt en smartklokke forstår at den går mye fortere tom for strøm enn en telefon.
(Å bruke et kamera som drar mye strøm ville ha fungert svært dårlig på alle smartklokker)
- Tror tradere i aksjen hadde håpet at denne nyheten ikke ble funnet ut av før de var inne i aksjen igjen, derav kursfallet onsdag og muligens at det er grunnen til
usikkerheten at den ikke gikk mer torsdag, da noen fryktet at dette ville bli sporet opp. Tydelig at noen har senket kursen kraftig når de selv så nyheten og for å
gjøre plass som ønsket lav inngang i aksjen.
-patent offentliggjort på engelsk 03.09, 19, nederlandsk blogg 28.08.19
-Google er den eneste som har planlagt en smartklokke med kamera av samtlige av de store
-Google ser på dette som en mulighet for å sette en ny standard på smartklokker og registrerte første design allerede medio 2017.
-De kaller patentet for CAMERAWATCH
- Fasen de nå er i beskrives likt som Polight beskriver sin fase, dvs fasen for test av masseproduksjon, dvs»second fase of design verification»

Hør bare her:
Google Pixel Watch could have a camera in an unexpected place
By Tom Bedford 7 days ago Wearables


"In the center of the watch face shown in the patents, where the hands would meet in an analogue clock, you can see a SMALL LENS. We don't know any details such as sensor, aperture or megapixel count, but it does show that Google is at least considering giving the Pixel Watch the ability to takes photos."

"Hopefully we'll find out soon, but we've been hearing about the Google Pixel Watch for over a year now, and if Google is still filing patents for the wearable, it implies they haven't settled on a final design yet."

--------------------------------------------------
"The Google Pixel Watch is a long-rumored smartwatch that we're hoping to see a little more of in the near future, and a recently surfaced patent filed by Google suggests the company is developing some news ideas."

"The patent, found by Dutch blog LetsGoDigital, shows the Google Pixel Watch in rough detail from a few different angles – it doesn't tell us much, but there is one big feature it teases; a CAMERA".

The report below from WinFuture about three versions of the Google Pixel Watch said the device has reached its second level of design verification, which is a test to see if the device would be easy to mass produce.

That suggests the watch design will be final enough to be put onto the production line in the near future. And then there's the fact a new codename has been spotted for a device called medaka.

A medaka is a tiny fish (Google always uses codenames of sea creatures for its products) and the device is said to not sport a notch so some have taken this to mean it's the Pixel Watch.

------------------------------------------------------------------------

We likely won't know much for a while as Google isn't expected to announce all this new hardware until later this year, and we're currently expecting an event from the company at some point in October.

https://www.techradar.com/news/google-pixel-watch-could-have-a-camera-to-take-smartwatch-selfies

https://nl.letsgodigital.org/uploads/2019/08/google-pixel-watch.pdf

Redigert 21.01.2021 kl 05:44 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.09.2019 kl 15:01 4987

Takk for det! Dette er jo en type aksjer der ting kan gå med voldsom hastighet, dersom de rette meldingene treffer markedet. Men samtidig er det et tveegget sverd som kan slå tilbake kraftig negativt, dersom forventninger ikke innfris.
Men dette har jeg tro på kan bli veldig spenstig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2019 kl 16:04 4905

Ser ut som den skal presses ned så den kan start 20% opp i morgen igjen over 30. hehe gutta krutt styrer på ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2019 kl 16:42 4856

De har holdt på i årevis uten å få napp. Det ser ut som patenten går ut i disse dager også ? TI la vel ned hele produksjonen. Og når noen har fått aksjer til 41 øre gjør det ikke saken bedre. Dette virker som Opticom i ny og utspekulert versjon. Og nå er jeg så positiv som det er mulig å bli.
Siste tids 'nyheter' er sikkert en krampaktig manøver for å få solgt seg ut for de større eierne
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.09.2019 kl 17:58 4756

Det er bra du skriver det du glør da det er så lite intelligent og lite dokumentert at det virker mot sin hensikt. Rett og slett bare pisspreik. Du sa du hadde blokkert meg, og ville ikke ha denne aksjen pga meg. Overrasker meg at du dukker opp på tråden allikevel. Synes det vitner om.useriøsitet og arroganse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Møre75
09.09.2019 kl 18:01 4748

I morgen flyr den over 35 kr 👍👍👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.09.2019 kl 18:26 4700

De større eierne selger seg ikke ut, se oppdatert aksjelliste.
Patentet må du lese deg opp på de har flere patentgrupper. Det du kommer med er bare ljug og fanteri. Glad om du holder deg unna trådene i fremtiden. Blir svært tullete.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rockpus
09.09.2019 kl 18:34 4688

Rart at de har valgt dette navnet for sitt firma. På engelsk kan det jo lett misforstås ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.09.2019 kl 18:38 4677

Vi får se da.....håper bunnen setter seg på kr 30 iallefall. Hadde vært greit om den gikk til 60 innen fredag den 13:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.09.2019 kl 19:44 4582

Ja, men går nok fint det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.09.2019 kl 10:39 4399

......vi får se da. Virker som noen vil selge litt.... Greit nok det sikkert, men at noen tør å selge nå.......
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.09.2019 kl 12:03 4350

Her det visst flere som har tenkt på å lage en smartklokke med kamera, APPLE WATCH har inne en patent også.. Jøss dette kan dra seg til etterhvert......kommer nok ikke før 2020, så hvis spådommene slår til..........
ikke mange muligheter for kamera på slike klokker gitt........................iallefall ikke med lavt strømforbruk og lavt fotavtrykk. Tror ikke Apple vil ha noe dårligere kvalitet enn Google. Ser ut som Goolge vil komme først med klokke med kamera av de store da........... De har rett og slett tatt innersvingen på Apple-ikke rart de er ivrige etter å slippe en promofilm om mobilen dagen før Appel lanserer sine nye telefoner.Spørsmålet er jo om de er så frekke å slenge ut en promovideo også for klokken i samme ånsderag ila døgnet-eller nærmeste dagene:)

https://www.cnet.com/news/apple-watch-5-rumors-patent-camera-watch-band/


Ser ut som Apple også vil presenter noen nye briller i dag, men blir lansert ila 2020:

https://www.dinside.no/mobil/nyheter-vi-kan-fa-se-fra-apple-pa-tirsdag/71556038
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Møre75
10.09.2019 kl 12:36 4298

Når demoen er ute Så burde vel de ikke være noe problem å bekrefte leveranse vil jeg tro
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.09.2019 kl 12:50 4268

Polight sier de ikke kan si noenting om noenting før DW er vunnet, så det er derfor vi må spekulere litt, da de ikke kan offentliggjøre noe før denne prosessen er over.....
Jeg kan iallefall ikke se noen andre som kan være i prosess på klokke med kamera enn Google.

Selv Apple watch ligger muligens litt etter. Akkurat det er oppsiktvekkende...... spørs om Google blir det neste store nå...... (leste også at apple har gått ned i salget sitt siste året, men det er vel naturlig når de har solgt mest av alle.).


Før var det jo Apple som kom med de feteste nyhetene, men akkurat i år tror jeg Google vil ta markedet på "senga" med dobbelt økt salg av Pixel4(10mill) og CameraWatch (7mill)...

Hvis ikke Apple kommer med denne ila året da(selvom markedet ikke forventer noe før 2020):
https://www.inverse.com/article/57097-apple-watch-series-5-patent-camera-feature-applesmartwatch

Ser ut som det kan bli konkurranse her da....... hvem blir først....ut .... hvem har Polight sin linse ? En eller begge ?

Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.09.2019 kl 15:52 4142

Ser ut som Google blir først ut med smartwatch med kamera:

Denne kom i dag:

https://youtu.be/qDK2o0Q5xmI
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.09.2019 kl 17:00 4053

Nyhet over smartwatch merker i nærmeste fremtid:

https://www.pocket-lint.com/smartwatches/news

Her ser jeg verken Apple, Huawei, Samsung eller andre Android modeller.

Min konklusjon på at polilight nå MÅ levere til Google Watch er endelig. Det er ingen tvil.....

Da er det bare å spenne sikkerhetsbeltene og se opp mot en mangedobling hvert øyeblikk.

Synes oppriktig synd på de som nå trader og som evt står utenfor ved en evt melding. Her kan det komme en stor nyhet hver eneste time fremover. Blir spennende og se Apple senere i kveld/natt..... kanskje vi får noen føringer på fremtidens applewatch eller Apple briller...........

Det kan jo hende de sliter litt med eksisterende teknologi og om de som vanlig går litt egne veier. Om de ikke har noe prosess med POL pr dags dato, regner jeg med de kommer fort etter......... Verdens hurtigste linse vil nok være verdt mange mange milliarder for alle som vil ligge i forkant og ha det beste.....

Velkommen etter Apple:):)

Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.09.2019 kl 08:52 3882

Spennende dager nå.......
Skal vi tippe på at melding kommer denne uka eller neste.. Vil kanskje tro at lansering av klokka kommer neste døgnet evt denne uka som motsvar på Apples presentasjon i går.
Pixel 4 kom jo med video før Apples presentasjon i går, så er vel ikke utenkelig at de smeller til med denne nyheten i dag.;)... Google er i støtet nå.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.09.2019 kl 18:21 3800

har tapt masse i både IDEX og Thinfilm , solgt på bunnen, blitt lurt og manipulert av folk som reserven og flere med. Nå har jeg bestemt meg for å sitte long i denne. Beklager mitt engasjement. Nå får andre styre skuta. Lykke til alle, håper dere ikke blir lurt eller fristet til å selge med tap som jeg har gjort i så utrolig mange aksjer de siste 20 årene. Lykke til- takk for meg! For de som lurer så har jeg selvsagt ikke solgt. Har et snitt på 31 kr. Time will show......

All in i denne nå, så tror jeg at jeg tross alt vil gå overskudd totalt gjennom 20 år med totalt fiasko på aksjemarkede
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
PaPanda
11.09.2019 kl 19:38 3778

Om det kommer noe lansering på google-klokka, blir det tidligst samtidig som telefonen 15 oktober.

"poLight received a purchase order for 33,320 units of TLens Silver and 30,000 ASIC drivers related to a specific wearable project."
Under Q2 webcasten forteller de at det er snakk om en klokke.
Om det var snakk om TLens i pixel 4, hadde de ikke fokusert så mye på " wearable project" under presentasjonen.

Fra 27:30 på webcasten:
Isaksen snakker om at fabrikken i Kina nevnte mulig volum på "a few 100k".
Virker lavt om det er google-watch de refererer til.

"If they start selling in let`s say october whitch is in the way the plan at the moment. Selling in october. Shipping in october."
Passer veldig med lanseringen 15 oktober.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
15.09.2019 kl 10:05 3592

Ja, kanskje Google tjuvstarter krigen i 2019 med LG som nr 2 utfordrer, Huawei som nr 3 og Apple våkner litt ut i 2020 med motsvar.
Noen sa at Apple har «råd» til å vente....
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.10.2019 kl 03:36 3364

Hvis det ikke er Google klokke- hvilken av de 3 av de andre er det?( hvis det er en av de store da)

https://www.google.com/amp/s/www.pocket-lint.com/smartwatches/buyers-guides/132033-upcoming-smartwatches-new-smartwatches-and-wearables-coming-soon.amphtml

De jobber jo mest i Kina, så kan det være den kommende Samsung galaxy watch 2?

De har hatt kamera før i klokke

https://youtu.be/_w7pgNdEVxM

The only release date rumor takes the form of leaked timeline documents which suggest the Samsung Galaxy Watch 2 will land in quarter 3 of 2019, meaning any time between now and the end of September. However, there's a high chance that if accurate these were actually referring to the Galaxy Watch Active 2.
It has also been reported that the Samsung Galaxy Watch 2 is codenamed ‘Renaissance’. One definition of that is ‘rebirth’ or ‘revival’, which – while we might be reading too much into the name - could suggest big changes are coming to the design or features of the watch.

https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1WH0LR
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
rosgun
12.10.2019 kl 04:17 3355

Nei.Nei..... får ikke noe annet til å stemme.......

her er det endelige beviset:

https://veditto.com/top-10-future-upcoming-smartwatches-2020

Eneste klokke med kamera er Google watch med human eye i midten....1. Kvartal 2020 stemmer også med polights melding «late 2019, early 2020.....»


Saken er avgjort. Den lanseres i starten av 2020.

Den nyheten kan komme 15.10( tirsdag)
Med lanseringen av pixel4. Ikke rart topp 10 ikke har solgt aksjer siste året.....

Verdt å vent på for å si det slik.......

Bare begynne å regne kursmål nå folkens .......

Hvem vil selge noen aksjer til meg på mandag, dagen før nyhet slippes om at Camerawatch slippes i 1. Kvartal 2020???? Og så klart Google benytter anledningen til å annonsere dette på tirsdag.

Og om de ikke gjør det da så stiller jeg heller spørsmålet når gjør de det da? Allerede dagen før Apple slapp sin nye iPhone og klokke lanserte Google skrytevideo av pixel4 og . De vil ta Apple nå, både på telefon og ikke
minst utfordre applewatch med sin patenterte Camerawatch ( smartwatch)

Jeg tenker også på det nye nicket « humaneye» som dukket opp på forumet her. Kan det være en som vet og har visst dette???

Synes ting begynner å dra seg til skikkelig nå, da jeg plutselig så at Google skal lanseres 1. Kvartal 2020....
Den ble avbrutt tidligere i år i siste liten..... mulig de måtte pusse litt til på den, da hardeware sjefen stoppet den pga at den brøt med Pixel stilen.. virker som de da har bestemt seg senere for lansering 2020 istedet....1. Kvartal.. ikke rart det kommer 2 ordre på pvt egentlig da. Dette vil nok Google kvalitetssikre svært nøye før designwin blir annonsert og prod starter for fullt .

Fra Q2: Fabrikken forberedte seg på en designwin..... såklart det var noe stort på gang allerede da. Noe stort på gang brukte også sjef Isaksen i en annen forbindelse ..... Som jeg sa før: Hva kan defineres som stort.... Jeg mener stort kan være Google og ikke noe annet.,,, et lite merke er bra, men ikke i betegnelsen «noe stort på gang.....»
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare