ELE🚀 Nå skal fuglen fly!!!!
Endelig !!BESTE nyhet siden ELE startet opp😎🚀
Alpha Blue Oceans Element-aksjer er tatt i pant
Sjefen i IT-selskapet Induct har gått til namsmannen for å kreve inn et millionbeløp som Alpha Blue Ocean skylder ham. Nå har han fått pant i «dødsspiralfondets» VPS-konto med rundt 4 millioner Element-aksjer.
Alf Martin Johansen i Induct og NPP Capital.
Det britiske fondet Alpha Blue Ocean (ABO) har havnet i fokus den siste tiden på grunn av konflikter med sine norske låntagere.
Rett før sommeren kom en kjennelse fra Oslo tingrett, der et ABO-forvaltet fond ble dømt til å betale drøye 2 millioner kroner til selskapet NPP Capital.
NPP Capital er det personlige investeringsselskapet til Induct-sjef Alf Martin Johansen.
Ettersom ABO ennå ikke har betalt millionbeløpet, har Johansen gått til namsmannen for å drive inn kravet – og fått pant i ABOs aksjer.
– Nå har NPP Capital fått pant i hele VPS-kontoen til ABO, som inneholder rundt 4 millioner Element-aksjer. Det betyr at ABO ikke får solgt Element-aksjer til de har gjort opp kravet eller eventuelt vunnet en ankesak i Lagmannsretten, som ennå ikke har fått noen dato, sier Johansen til E24.
https://e24.no/boers-og-finans/i/XgpKlg/alpha-blue-oceans-element-aksjer-er-tatt-i-pant
Alpha Blue Oceans Element-aksjer er tatt i pant
Sjefen i IT-selskapet Induct har gått til namsmannen for å kreve inn et millionbeløp som Alpha Blue Ocean skylder ham. Nå har han fått pant i «dødsspiralfondets» VPS-konto med rundt 4 millioner Element-aksjer.
Alf Martin Johansen i Induct og NPP Capital.
Det britiske fondet Alpha Blue Ocean (ABO) har havnet i fokus den siste tiden på grunn av konflikter med sine norske låntagere.
Rett før sommeren kom en kjennelse fra Oslo tingrett, der et ABO-forvaltet fond ble dømt til å betale drøye 2 millioner kroner til selskapet NPP Capital.
NPP Capital er det personlige investeringsselskapet til Induct-sjef Alf Martin Johansen.
Ettersom ABO ennå ikke har betalt millionbeløpet, har Johansen gått til namsmannen for å drive inn kravet – og fått pant i ABOs aksjer.
– Nå har NPP Capital fått pant i hele VPS-kontoen til ABO, som inneholder rundt 4 millioner Element-aksjer. Det betyr at ABO ikke får solgt Element-aksjer til de har gjort opp kravet eller eventuelt vunnet en ankesak i Lagmannsretten, som ennå ikke har fått noen dato, sier Johansen til E24.
https://e24.no/boers-og-finans/i/XgpKlg/alpha-blue-oceans-element-aksjer-er-tatt-i-pant
Redigert 21.01.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
Møyfrid
26.09.2019 kl 11:26
2700
Vel, jeg gratulerte vel Oddivar med vervet her på forumet i sin tid, så noe nevneverdig googling var ikke nødvendig.
Det var vel heller allviteren nopetter som måtte google en del for å forstå at datoene i Josephine cone mine project var et resultat av serveroppdateringer og ikke faktiske datoer for dokumentene som lå der :-)
Det er ikke lenge siden :-)
Det var vel heller allviteren nopetter som måtte google en del for å forstå at datoene i Josephine cone mine project var et resultat av serveroppdateringer og ikke faktiske datoer for dokumentene som lå der :-)
Det er ikke lenge siden :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:59
nopetter
26.09.2019 kl 11:43
2674
og du er selvfølgelig totalt ufeilbarlig iallfall i dine øyne
det er nok å vite at josephine cone mine ligger nord for bending lake ved ( ignace) prosjektet sammen med flere andre gruve prosjekter i dette området hammond, goliath, rainy river. hva du sikter til er uforståelig
det er nok å vite at josephine cone mine ligger nord for bending lake ved ( ignace) prosjektet sammen med flere andre gruve prosjekter i dette området hammond, goliath, rainy river. hva du sikter til er uforståelig
Møyfrid
26.09.2019 kl 11:49
2661
Vi legger den død, nopetter.
Det er ingen tvil om at får rett. Det faktisk umulig å ta feil når man lanserer et uendelig antall teorier. Noe må bare gå inn.
Ps! Jeg er ikke ufeilbar, men jeg tror du skal lete lenge etter et innlegg hvor jeg bastant påstår noe som helst.
Det er ingen tvil om at får rett. Det faktisk umulig å ta feil når man lanserer et uendelig antall teorier. Noe må bare gå inn.
Ps! Jeg er ikke ufeilbar, men jeg tror du skal lete lenge etter et innlegg hvor jeg bastant påstår noe som helst.
nopetter
26.09.2019 kl 11:58
2649
hvis man skal se bort fra at aksjen har eller er grise shortet. så er de teoriene jeg har kommet med kun tenkte scenarioer og hvorfor aksjen har steget fra 3,20 til 3,50 uten en eneste melding fra selskapet. der er vi i samme bås alle sammen som tør å være med.
utover dette så lurer jeg på hvor alle daytraderne er blitt av. ikke en melding fra noen :)
ooppss der kom en beklager
utover dette så lurer jeg på hvor alle daytraderne er blitt av. ikke en melding fra noen :)
ooppss der kom en beklager
innregistrert
26.09.2019 kl 12:01
2641
Petter HP17 og FAR100 kommer på banen og roper kjøp når vi passerer 10 kroner 😂😁🙌
Sorlandsinvest
26.09.2019 kl 12:25
2607
Bare å glede seg til Alternativ media kjøper seg inn igjen, og kommer med triggerliste :)
Inord
26.09.2019 kl 14:13
2541
Møyfrid, tenker du på det jeg sa om de gamle Josephine cone sakene?
Det jeg sa var at jeg fryktet AMI måtte gjennomføre en miljøvurdering, som tidligere eier hadde gått frivillig inn på.
Og viste til det.
AMI har i ettertid både trukket seg fra den frivillige ordningen, og så endt opp med å bli pålagt en slik miljøvurdering.
Så det var nok jeg og ikke Nopetter som dro frem den gamle saken.
Det jeg sa var at jeg fryktet AMI måtte gjennomføre en miljøvurdering, som tidligere eier hadde gått frivillig inn på.
Og viste til det.
AMI har i ettertid både trukket seg fra den frivillige ordningen, og så endt opp med å bli pålagt en slik miljøvurdering.
Så det var nok jeg og ikke Nopetter som dro frem den gamle saken.
Møyfrid
26.09.2019 kl 14:27
2527
Neida, jeg tenkte på hvor kort vei tilfeldige ting har før det presenteres som fakta her på forumet.
Det var verre før da det var flere som diskuterte det "faktiske" rundt "konsernet".
Nå som all "fakta" er feid unna som vås er det lettere å følge med.
I tillegg er det vel bare nopetter igjen på trådene som poster annet enn raketter og smilefjes.
Og mens man venter på en strategi fra denne TC tror jeg gamle aksjonærer bryr seg fint lite om manisk haussing av en kurs som svinger mellom gamle 15 og 18 øre...
Det var verre før da det var flere som diskuterte det "faktiske" rundt "konsernet".
Nå som all "fakta" er feid unna som vås er det lettere å følge med.
I tillegg er det vel bare nopetter igjen på trådene som poster annet enn raketter og smilefjes.
Og mens man venter på en strategi fra denne TC tror jeg gamle aksjonærer bryr seg fint lite om manisk haussing av en kurs som svinger mellom gamle 15 og 18 øre...
nopetter
26.09.2019 kl 14:43
2496
det var vel fordi de gikk bort fra en midlertidig produksjon på 100k tonn som jeg stilte spørsmål til fordi de ikke hadde noen produksjonsfasiliteter til å gjennomføre på stedet. de måtte sendt alt til LGH sitt anlegg i england noe som hadde kostet skjorta. derfor måtte de restarte hele søknads prosessen på nytt for å få en fullverdig produksjons og drifts lisens og ikke kun en midlertidig lisens.
dette rotet beitnes og stiletthælen med i månedsvis/år fordi de skulle gjøre det store med å pre selge produksjonen via asset backed tokens og dermed finansiere resten av pakken, børsnotering m.m.
dette rotet beitnes og stiletthælen med i månedsvis/år fordi de skulle gjøre det store med å pre selge produksjonen via asset backed tokens og dermed finansiere resten av pakken, børsnotering m.m.
Møyfrid
26.09.2019 kl 14:53
2475
...mener jeg husker selskapet meldte at de var i gang med å rydde skog og shine opp veger.
Vil ikke blir overrasket om dette, av mye annet, vil bli nevnt i Oslo Tingrett en gang i fremtiden :-)
Vil ikke blir overrasket om dette, av mye annet, vil bli nevnt i Oslo Tingrett en gang i fremtiden :-)
nopetter
26.09.2019 kl 14:58
1438
det var til indianer grupperingene metis og first nation. det er for å kjøpe godvilje fordi de har en vanvittig makt før disse lisensene blir sendt inn til en endelig slutning hos myndighetene
ELE og THIN øverst på vinnerlisten.
Da skjer nøyaktig det jeg varslet for et par dager siden:
DavidM
24.09.2019 kl 22:35533
ELE er neste som vil ta en THIN.
Tror vi vil få se både ELE og THIN mye på vinnerlisten fremover.
ABO er parkert. ELE er klar til å fly igjen. Er dagen kommet til at ELE skal bevege seg oppover mot kr 10 (i første omgang)?
edvin
27.09.2019 kl 08:44
1275
Svaret er ja, alt ligger til rette for det nå tror jeg. Mener vi vil svinge i området mellom 4 og 5 en stund før bykset opp kommer ved nyheter. TV har nok mange kort i ermet fremover i tillegg til at ABO er parkert.