NEL Forbes på Twitter Milton Norwegian company Nel Hydrogen

OZZY
NEL 06.09.2019 kl 02:52 2600

http://on.forbes.com/6013E7GTt

From a Phoenix headquarters that will also build prototype semis, Milton has raised more than $500 million from such investors as European heavy-duty vehicle maker CNH Industrial, manufacturing and tech giant Bosch, hedge fund ValueAct, South Korea’s solar powerhouse Hanwha, Norwegian energy company Nel Hydrogen and Worthington Industries, a metals manufacturer. He needs at least $1 billion to build a factory in Coolidge, Arizona, put the first trucks on the road and open ten fueling stations in California and Arizona.

Milton aims to build 25 trucks next year and 400 in 2021. If all goes well, by 2022 he’ll be making eight tons of hydrogen daily from renewable electricity at each station, enough to keep 250 trucks running. He thinks he can get the cost of making a kilogram of compressed hydrogen gas, which provides the same amount of energy as a gallon of diesel, down to $2.50—far less than the California hydrogen retail price of $14. He wants to expand his fueling capacity from the West to a 700-station cross-country network by 2028.
Redigert 19.01.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
fastinvest
06.09.2019 kl 08:23 2235

Får de til dette så vinner hydrogen verdensmarkedet: down to $2.50—far less than the California hydrogen retail price of $14
innregistrert
06.09.2019 kl 08:34 2117

ELE kommer til å gå X gangen nu!! Følg med fra start!
Sofafilosof
06.09.2019 kl 09:43 1828

Hvis Nikola og NEL mener de skal revolusjonere hydrogenmarkedet med reduksjon fra USD 14 til USD 2.50 /gallon (Nobelpris i kjemi og fysikk på samme tid) så bør alarmklokkene ringe også for seriøsiteten rundt de øvrige planene deres. Luftslott!
EXTrader
06.09.2019 kl 09:58 1714

Ikke vær lei deg unge mann ! Det er aldrig for sen å ta en post 📊📈😂😂😂😂
moneymachine
06.09.2019 kl 10:07 1619

Aner jeg en smule panikk...eller er det bare surt oppgulp iblandet litt sutter. "Når mennesker som ikke eier en interesse i et objekt, kommenterer febrilsk, så finner man alltid en underliggende agenda." Gammelt urban jungel-ordtak.
Sofafilosof
06.09.2019 kl 10:10 1594

.. i tillegg vil de motta Nobels fredspris for å ha funnet løsningen på klimakrisen. Hallelujah!
hillclimber
06.09.2019 kl 12:51 1416

Hvis du ser på well to wheel så er raffinering av hydrogen fra fossile kilder (kull/olje) på det samme som diesel. Med innfasing fra fornybare kilder vil prisen på hydrogen bli lavere.

En annen fordel med Nikola er at vedlikeholdutgiftene er forventet å være lavere enn for tilsvarende diesel truck så en vinner både på miljø og lommebok. Det er vel grunnen til at Nikola allerede har fått ordrer og at de som har bestilt har klart å regne det hjem.

Men for all del hvis du er rykende uenig får du snarest sende mail til Bosch osv. og forklare dem hvorfor de tar feil og er med på et luftslott.
Redigert 06.09.2019 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
JosefK
06.09.2019 kl 14:19 1298


Economics of scale kalles det og er slett ingen heksekunst.

Tenk deg hva en kalkulator kostet på 70-tallet og hva den koster i dag.

Trevor bruker å hashtagge #emissionsgameover over alt. Og det mener han alvorlig.