NODL - Triggere & finansiering

monkrem
NODL 06.09.2019 kl 10:47 1204

Hva er de største triggerne for NODL fremover? Kontrahering av rigger, muligens via Sonadrill?

Er og usikker på om det er klarhet i hvordan selskapet vil finansiere kjøpene av drillships som utgjør rundt 700musd?
Redigert 19.01.2021 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Lamps8
06.09.2019 kl 11:16 1186

Finansiering vil skje via Sterna Finance som er et Fredriksen selskap, de har fått konkurransedyktige betingelser der på de andre lånene og vil nok få det for de moderne drillshipene også.

Triggere er kontrakter for drillshipene og alt peker på at det blir 2 til Sonadrill. Kursutvikling da gidder jeg ikke nevne.
Mira begynner å tjene penger i slutten av september og Bollsta kommer i 1Q 2020, trigger i seg selv når inntektene begynner å komme.

Ganske tydelig for meg at det er et hedgefond som har gått short i denne aksjen, da det er trendy å gjøre dette i rigg om dagen, og de jobber på spreng ved å holde aksjen nede. Tror de dog skal slite med å klare dette når det virker som det har løsnet litt for riggaksjene samtidig som NODL ligger fortsatt atl.

Det eneste jeg synes er rart er at det ikke er flere kjøpere på dette nivået, NODL er ihvertfall den største posten i mitt investeringsselskap og jeg anbefaler alle potensielle investorer og se på de underliggende verdiene og gjøre opp sin mening.
monkrem
06.09.2019 kl 11:35 1169

Sterns Finance har vel kommitert rundt 100 musd som ikke var trukket PR 30.6, men som er trukket nå. Det er fortsatt behov for betydelige midler før overtakelse av gjenværende. Forventer du at rest finansieres av gjeld? Blir isåfall høyt gearet etterhvert.

Spennende tider mtp Sonadrill og nå som inntektene begynner å løpe.
Enig med deg med at dette må være penger på gata, men er litt skeptisk til høy gearing i en sektor som denne, selvom den riktignok viser tegn til bedring!
Lamps8
06.09.2019 kl 11:50 1153

Superriggene Mira og Bollsta er finansiert 50% med EK, Aquila og Libra(Sonadrill riggene) er finansiert 33% EK og Cobalt blir finansiert ca 10% EK.

Cobalt trekker opp gearingen noe, men med tanke på at dette er 5 top-assets kjøpt langt under kostpris, så blir jeg ikke skremt av gearingen. Ja jeg forventer at resten finansieres av gjeld. Vil aldri være aktuelt med noen emisjon på dette nivået.

Ser det går noen store poster og det er vel snart på tide at hovedaksjonæren kjøper litt på disse nivåer.

Redigert 06.09.2019 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Flipper
06.09.2019 kl 21:34 1052

Sonadrill

Det er KUN snakk om, som poengtert før, DRILLSKIP, ikke Semis eller annet.

NODL, har 2 søsterskip '' ferdig bygget '' til Eventyrlig lav pris.

Det 2ndre drillskipet, bestille og leving snart av Sonangol Statsselskapet, som
også er søster skip, er bestillt og leveres snart fra samme verft som de andre.
Det er det andre drillskipet som skal inn på BB til Sonadrill.

FØLG MED
Redigert 06.09.2019 kl 21:36 Du må logge inn for å svare