Ny mann inn på huset...

Sotah
06.09.2019 kl 11:52 580

Så får vi se hva dette er, da:

PST
@PSTnorge
·
19m
PST pågrep med bistand fra politiet torsdag ettermiddag, 5 september, en mann i 20-årene fra østlandsområdet. Mannen er norsk borger og er siktet for overtredelse av str.l paragraf 133 (terrorforbund). Han blir fremstilt for varetektsfengsling i Oslo tingrett i dag.
Sotah
06.09.2019 kl 12:14 574

Og så en pussig sak til. Hei, hvor det går. Onkel Blå er i full sving for tida.

https://www.nrk.no/rogaland/fant-vapen-og-eksplosiver-etter-at-mattilsynet-undersokte-ulovlig-dyrehold-1.14690350
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:17 568

PST var mer heldige denne gangen.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:22 566

Norsk statsborger eller «norsk statsborger»?
Står ingenting om hudfarge her og media er raske med «etnisk hvit»! Kan det være en 2 eller 3 generasjons med muslimske røtter?
En får vente å se
Redigert 06.09.2019 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:28 563

Det eneste du er interessert i er etnisiteten til tullingene?
Sotah
06.09.2019 kl 12:31 561

Det kan fort være ting her som er viktigere enn hårfarge. Jeg aner ikke, og kan lett vente på mer info. Det blir interessant å se hva disse har drevet med, kanskje er alvorlige angrep avverget. Hatten av for onkel så langt.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:33 559

Hei folkens:))

Og...hehehe - enkelte ganger skal "vi" korsfeste - andre ganger skal "vi" vente på fellende dom, Zoten - men du er jo så rar, vettu...ZnageZz...

Sotah: 30.08.2019 kl 08:55
104
Hvis det skal ha vært en gruppevoldtekt der noen som skal være afghanere skal ha blitt siktet i saken så er det litt tidlig å gjøre klar konteineren for å skipe ut alt som er av muslimer. Vi bør vente og se om det blir klarlagt hva som faktisk har skjedd, mener nå jeg. Men jeg er jo så rar.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 06.09.2019 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Sotah
06.09.2019 kl 12:34 554

Alltid lurt å vente, Lilletull. Er det noe nytt fra Trondheim, forresten?
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:36 552

Hei Zoten/folkens:))

Og...vet ikke, Zoten - spekulerer og konspirerer aldri, kun hard core facts, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
06.09.2019 kl 12:37 551

Det er veldig vanskelig å henge med på innleggene dine, JB. Det virker å mangle en hel del som gjør at normale mennesker kan se sammenhengen mellom det tråden handler om og det du skrev her. Det virker ikke å ha noe som helst med saken å gjøre.

Kjenner jeg deg rett, så tar du deg ikke bryet med å forklare og bare våser videre i samme stil.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 14:34 525

Hei folkens:))

Og...TV2 innvandrerkanalen bekrefter at det dreier seg om en norsk borger med Somalisk opprinnelse - det var leit og skuffende for Arabermedløperne med følge...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
06.09.2019 kl 14:58 517

Langt ifra. Det endrer ikke saken. Bra jobba av onkel Blå uansett.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 15:08 513

Hei Zoten/folkens:))

Og...heleren er like god som steleren, Zoten - ansvaret til Arabermedløperne med følge begynner å tynge, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
06.09.2019 kl 15:13 510

Neida. Ingen fare. Her står pila på solskinn uansett. Og dermed må jeg fyke av gårde. Jeg anser fredagskosen som sikret for hele forumet. Takk for idag.
Slettet bruker
06.09.2019 kl 16:22 495

For å avverge skandale og realistisk omtale av islamsk terrorfare, rykket PST ut og advarte mot umiddelbar fare for høyreekstrem terror for en time siden: "PST sier at de har observert en negativ utvikling i trusselen fra høyreekstreme og utelukker ikke at ekstremister vil forsøke seg på terror i Norge." - NTB 1 time siden.

Sikkert flere enn meg som nå fikk hjertet i halsen, inntil jeg leste videre: "– Terrorangrepet mot to moskeer på New Zealand 15. mars vil inspirere til flere høyreekstreme angrep i Vesten det kommende året, mener PST."

Åååå, var det ikke noe annet... Meg vites ligger NZ omtrent så langt unna Norge som det går an å komme innenfor globalismen.

Men PST vil vel vigle opp flere muslimer til å ruste seg til terror i Norge siden de går ut med en slik melding på en dag da muslimer i religiøse plagg kanskje burde ha samlet seg til litt ettertanke og selvransakelse i moskeene.

God fredag!
Redigert 06.09.2019 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2019 kl 20:28 467

Sannelig var det ikke en «norsk statsborger», så overraskende??

Terrorsiktet østafrikaner gikk i samme moské som IS-terrorist

https://www.document.no/2019/09/06/terrorsiktet-ostafrikaner-gikk-i-samme-moske-som-is-terrorist/
Redigert 06.09.2019 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2019 kl 21:45 456

TS traff jo godt?

Ifølge VGs opplysninger skal han ha bidratt til å fremstille og spre informasjon om og for IS. Han skal også ha gitt råd til en person som skal ha gitt uttrykk for at han planla en terroraksjon.

IS-propaganda
Venner og bekjente av den siktede sier til NRK at mannen skal ha forandret seg de siste årene. En venn av mannen sier at den siktede på et tidspunkt skal ha vist fram IS-propaganda. Dette skal ha skjedd etter at mannen hadde vært i et afrikansk land for å studere.

Han skal ha blitt mer konservativ i sin tolkning av islam og fått langt hår og skjegg fordi det var «sunna», i tråd med hva profeten Muhammed sa og gjorde. Den siktede skal heller ikke ha ønsket å se direkte på kvinner.

https://www.tv2.no/nyheter/10831741/
Slettet bruker
07.09.2019 kl 01:35 431

Så stille det ble fra sotah etter denne nordmannen ble avslørt.
Overraskende?
polemiker
07.09.2019 kl 12:39 407

Var vel noen som luktet kristenmannsblod her til å begynne med. Litt oppviglet av en "høyrekstrem" som tok seg inn i en moske i Bærum, samt PSTs oppgradering av trusselnivået fra høyreradikale. Sotah og venstreraddisene her på forumet deltar normalt sett ikke på tråder hvor man diskuterer muslimske jihadister og terrorister.

Når de fikk vite at det gjaldt en "norsk borger", "født i landet og fra Telemark" er det kanskje ikke så rart de ble litt oppglødde. Nå når det er blitt avslørt at det dreier seg om en somalier som er tilhenger av "fredens religion", er det nok ikke så interessant lengere.

Tror nok ikke folk bør forvente seg noen kraftsalver eller fordømmelser av denne muslimen som PST mistenker planla en terroraksjon. Vi får nok nøye oss med "Bra jobba av onkel Blå uansett".

Dette at PST nå har arrestert og er i ferd med å nøste opp i en terrorcelle hvor en hjemmeavlet "norsk" født muslim deltar er vel en ny æra. Norske politikere som for 20 år siden slapp inn de somaliske foreldrene hans trodde nok ikke at de skulle ale opp unger som senere skulle bli deltagere i en terrorgruppe.

Nå er det ikke første gang at Norge har bidratt til å dyrke frem terrorister. Vi har de to søstrene fra Bærum som sluttet seg til IS og så var det vel en annen "nordmann", Hassan Dhuhulow som var med på terroraksjonen i Kenya hvor 67 mennesker ble drept. PST ble tipset allerede 5 år før aksjonen fant sted, men gjorde ikke noe med det.

Strafferammen denne "telemarkingen" nå står ovenfor har en strafferamme på 10 år, men det er vel ingen som tror at han vil bli fengslet så lenge. Øvrige somaliere som kommer til landet som 25-åring koster skattebetalerne i snitt 6 millioner, men denne karen her blir nok betraktelig dyrere for samfunnet.

Det koster 2700.- per dag å ha denne fyren i fengsel, eller ca. 1 mill. i året. Etter endt soning må han trolig overvåkes 24/7 resten av livet. Varme hender har blitt en kostbar affære for det norske folk.
Sotah
07.09.2019 kl 14:39 392

Kan ikke hjelpe hjorden til riktige synspunkter når jeg ikke er på nett. Kommer sikkert tilbake etter en tur på sofaen. Det har vært noen slitsomme dager, så batteriene må lades.
Stephen
07.09.2019 kl 15:35 383

God Jul; håper du skriver noe poesi og fremfører det under Bp sitt julebord.

1200 linjer i 84 vers bør holde, gjerne med enderim.

Mvh. Stephen
Sotah
07.09.2019 kl 16:49 377

Noen på forumet må være mer forsiktig med hva de putter i pipa si. Bare komplett sinnsyke folk jubler hvis et terroranslag er utført av folk med en hudfarge eller politisk ståsted man ikke liker. Hvis noen gleder seg over avrevne armer, tarmer og bein hvis det er en millimeter politisk gevinst å hole på det bør det tas taxi til fastlegen umiddelbart. For å være helt krystallklar; jeg gleder meg over at både Phillip og den siste Ubadullahen ikke fikk til det de prøvde på. Og det gjelder hver eneste gang onkel Blå avverger angrep.