ISLAND, Undervurdert?

White Hawk
NEL 14.04.2018 kl 13:12 4676

De som har vært på Island har med egne øyne sett hvile enorme energikilder Island har. I dag benyttes de til aluminiumsproduksjon.For islendingene vil det utvilsomt lønne seg å bruke mye på produksjon og lagring /salg av hydrogen. Dette vil være en gullgruve for selskaper som NEL og HEX.

Takker så mye for flotte innlegg av The broker. Det er svært hyggelig lesning.
Men hvis kursen på aksjen i dag og i morgen er viktig er man vel inne i feil selskap. Det verste som kan skje er emisjon . Da vil jeg si tusen takk og øke beholdningen. Se hva de store aksjonærene gjør. De selger seg ikke ut for knapper og glansbilder. Skulle de gjøre det, får jeg revurdere mine investeringer hos dem. Det omsettes svært mange veldig små aksjeposter. Man kan selvsagt være heldig på kort sikt som trader, men det er de som har is i magen kan få en virkelig jackpot på slutten av 2019/begynnelsen av 2020. I dag er det meglerne som tjener mest på NEL.

Jeg synes ledelsen i NEL gjør en svært god jobb.
Ajax1
14.04.2018 kl 15:43 4453

Mine NEL aksjer ligger dypt nede i skuffen, der vil de bli liggende de neste 2-3 år om ikke noe uforutsett skjer. Fare for oppkjøp til for lav pris ser jeg som en reell fare. Det kan være Nikola eller Statoil (Equinor) eller andre som synes NEL er billig og passer inn i deres drift.
Det er riktig som du sier White Hawk "Man kan selvsagt være heldig på kort sikt som trader, men det er de som har is i magen kan få en virkelig jackpot på slutten av 2019/begynnelsen av 2020" Man skal helst være Snåsamannen for å tjene på trading i NEL aksjen.
At det skjer store saker i NEL denne vår og forsommer har jeg tro på.
God helg :-)
Slettet bruker
14.04.2018 kl 21:55 4012

Til dere som kan litt teknisk analyse, det blir stadig lavere topper å bunner. Tradere tjener på svingninger, mens dem langsiktige sakte men sikkert mister sine verdier ☺
Slettet bruker
15.04.2018 kl 09:08 3821

Å legge Nel aksjer i skuffen, er som å gi bort pengene sine. Emisjon (er) kommer, og mange millioner nye aksjer kommer inn å vanner ut. Det eneste som kan få Nel aksjer over 3 i framtiden er en splitt ☺
Redigert 15.04.2018 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2018 kl 09:31 3780

Jaha, så nå vi får hoppas på att Island plötsligt skiftar Fra aluminium till hydrogen og att de väljer nel.

Det er väl sista chansen efter att de tapet h2v, ingen snurr på rotolyzer, og avtalet med Nikola mest verkar vara en del av en investor-scam, reser världen runt och presenterar en idé som gamla tiders kvacksalvare. Proton som köptes blöder pengar. Får se om jag tar mig tid idag att räkna på kassan ( ja, jag eller nån annan MÅ det, lökke sa selv på q-pres att han inte hade koll på capex (i Am sorry) hur kan man inte ha koll på kostnader?)

Vi får hoppas på Island då. Kanske går det få bättre fart på rotolyzer her, tex om man installerar de i en vulcano.

Sente
15.04.2018 kl 11:16 3559

"produksjon og lagring /salg av hydrogen"
Til hvem da? Europa?
Hydrogen må kjøles ned til -255 grader for å bli flytende, noe som er svært krevende.
For Island sin del er det mye enklere å legge en strømkabel til EU, noe de allerede vurderer. Så får EU ren strøm og EU kan produsere Hydrogen nærmere der markedet er.
Redigert 15.04.2018 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
mozel
15.04.2018 kl 20:25 3119

Selv om Island har en høy elprod /capita, er totalprod omtrent lik med Norges eksport av el.Totalprod er under 15% av Norges prod. Overskuddskraft kan neppe forsvare kostnadene med ledning til Europa/Storbritannia. Da vil det nok være bedre med økt produksjon av ferrosilisium eller alminium og saldere med salg av Hydrogen.
Wanker
15.04.2018 kl 22:38 2910

"Får se om jag tar mig tid idag att räkna på kassa"

Ja, kan du ikke regne litt på det? Men først må du fullføre hjemmearbeidene om styret i NEL, det begynner å bli en stund siden oppgaven skulle vært levert ;-)
Redigert 15.04.2018 kl 22:39 Du må logge inn for å svare