Norwegian flyr høyt eller lavt i neste ukene?

Slettet bruker
NAS 15.04.2018 kl 10:12 55912

Blir spennende å følge, våre 3 investeringsselskap har ikke vært inne i Norwegian på en stund.....likevel blir det spennende å se kursutviklingen. Vil nye rykter og dokumenterte kjøp dra kursen, eller vil reparasjons emisjonen være dominerende med gevinstsikring?? Man får en bra gevinst med dagens kurs med en inngang på 155 kr (?).......

Vi tror det vil svinge,,,,,,men tør ikke tippe,,,,,,,,,våre firmaer satser mer på forutsigbar kursutvikling og satser tungt på:

YAR,STB og SUBS 7.......og noe på Europris........disse selskapene skal opp gitt godt aksjemarked.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 08:31 8706

Hvorfor ikke. Hvorfor ikke Apple? Kanskje Nintendo? Eller Microsoft? Tesla har sikkert lyst på fly de også. For ikke å snakke om Fox og Paramount Pictures. Hey, kanskje det blir TrumpAir?

Elleville spekulasjoner i alle retninger. Pust med magen og bare følg med heller.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
ConcourseB
17.04.2018 kl 08:33 8688

Rykter om bud på 450NOK aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
NOELLE
17.04.2018 kl 08:40 8451

Hvor har du det fra ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
James
17.04.2018 kl 08:47 8427

Kanskje Youtube
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:02 8377

Kan se ut som startskuddet for shortsalg har gått da gitt :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
James
17.04.2018 kl 09:08 8356

Ser mer ut som noen hamstrer aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:11 8351

45 700 gikk på 295 der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 11:16 8251

Det er 5-6% årlig rente naturligvis.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 12:34 8176

Jepp, hva er dette per måned? Vi snakker ikke om et årelangt perspektiv for det som har drevet aksjen siste uken. Derfor står jeg for min uttalelse, Stenshagen ødelegger kun for seg selv. Dersom det ikke blir noe bud er selvfølgelig situasjonen en annen.

Uansett: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Norwegian-analytiker-Foerste-gribb-har-landet
Finnes det noen som tar den fyren seriøst lenger?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
pipers75
17.04.2018 kl 13:17 8109

British Airways-eier IAG kan komme til å by nær 400 kroner aksjen for flyselskapet Norwegian, skriver SEB-analytiker Jon Erlend Korsvold i en oppdatering, ifølge Bloomberg News. Han estimerer at det er 50 prosent sjanse for at dette skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
17.04.2018 kl 13:25 8095

Både Kjos og Stenshagen låner ut til short. Jeg tror også dette lukter salg, lang vei.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:36 8074

Jepp, låner ut for 1,7 mrd.
https://aksjelive.e24.no/article/VRBXeW

Dette lukter ikke salg synes jeg, disse aksjene skal selges ut og de kan da snappes opp billig av IAG som øker eierandelen og må betale mindre ved bud.

Om det var en reell sjanse for at det ble salg så forstår jeg ikke hvorfor Kjos skulle låne ut aksjer som kan handles inn av eventuell kjøper til det som må antas å være en kraftig rabatt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
oyvind123
17.04.2018 kl 13:50 8040

Bjørn Kjos låner IKKE ut aksjer til short:

https://www.dn.no/nyheter/2018/04/17/1247/Luftfart/bjorn-kjos-laner-ut-norwegian-aksjer-til-investorer
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Empire
17.04.2018 kl 13:51 8038

En litt fiffig ide er at Kjus nå, full av cash fra utlån av aksjer, kjører en rettet emisjon mot seg selv som tilfører NAS nok kapital til å legge alle spekulasjoner om fremtiden døde?

Da tilfører short faktisk verdier til selskapet og det må jo være en seier for menneskeheten ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:53 8042

Har lånt ut Norwegian-aksjer for 2,1 milliarder

Oppdatert: Dagens Næringsliv skriver i en presisering at Bjørn Kjos ikke har lånt ut aksjene til shorting. Aksjene er lånt i forbindelse med en gjennomføring av selskapets kapitaluvidelse.
Norwegian-høvding Bjørn Kjos har lånt ut store deler av aksjeposten sin, skriver Dagens Næringsliv.
Ifølge avisen har Kjos lånt ut 7,4 millioner aksjer til en verdi av rundt 2,1 milliarder kroner.
Det er et historisk høyt utlån, skriver avisen.
Gjennom investeringsselskapet HBK Holding eier Kjos og Bjørn Kise over 25 prosent av aksjene i flyselskapet.
Etter utlånet sitter selskapet med 3,8 millioner aksjer og en eierandel på ti prosent, skriver DN.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Søndre
17.04.2018 kl 14:19 8010

Helt håpløst å ha aksjer i NAS.

Han sitter å sjonglerer hele tiden. Merkelig som insider som vet
hva som forgår ift bud og oppkjøp.

Han skal vel også renteinntekter til lån og formueskatt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Søndre
17.04.2018 kl 14:47 7970

Hektar !

Skjønner du hensikten med utlånet av 7,4 millioner aksjer ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 14:59 7933

Søndre!

Nei, forklar det du. Jeg kommenterte det originale oppslaget på E24 før korreksjonen de kom med jeg da ser du :-) Tøff nøtt å knekke den der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Søndre
17.04.2018 kl 15:15 7905

Mottar de som har lånt aksjer av Kjos aksjene i den rettede emisjonen som "premie" ???????

Jeg bare spør. I såfall blir Kjos vannet ut.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Ethan_Hunt
17.04.2018 kl 15:55 7856

Nei, det er jo disse aksjene han har lånt ut. Og "låntakeren" har solgt de videre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
oyvind123
17.04.2018 kl 17:38 7744

J.P Morgan solgt seg litt ned og under "Notifiable Interest" på 5 %. For å hjelpe Blackrock og dekke shorten uten enda større tap?
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 18:57 7637

https://min.e24.no/etihad-er-ikke-interesserte-i-norwegian/a/oRzxX7

Har helt ærlig aldri hørt om Etihad men ok!
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Llaalljj
17.04.2018 kl 19:14 7610

Høre seg en komentar ganske arrogant!! Men men
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
oyvind123
17.04.2018 kl 19:20 7598

Etihad er vel mer interessert i lukus reiser og dyre billetter, så at de ikke er interessert er vel ingen stor nyhet.

De har vel ca. 50 stk. A380-800/787-9/777-300 fly i flåten, samt 50 + stk. Mindre fly. Flåten består vel av i overkant 100 fly. Rike eiere som sponser mye av dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
17.04.2018 kl 20:12 7506

Litt lesestoff mens vi venter på bud.


On 28 Oct 2008, Volkswagen was the world's biggest company -- at least if the stock price was to be believed.

In March of that year, Porsche owned 31% of VW and stated publicly that it did not intend to increase that to 75%. Lower Saxony holds 20%, so Porsche reasoned it would be too difficult and expensive to acquire basically all other shares on the market.

On 26 Oct 2008, Porsche revealed that it had increased its stake from 31% to 43%, plus 31% in options -- 74% of the shares of VW.

Problem: as of that date, 13% of the company was on loan to speculators short the stock, and 74% + 20% + 13% = 107%. So if Lower Saxony didn't intend to sell them any (it didn't), and Porsche didn't intend to sell them any (it certainly didn't), the speculators would be completely incapable of covering those short positions. Just to add insult to injury, the other 6% belonged to index-tracking funds, also unlikely to sell on short-term moves.

In other words, Porsche could pretty well set its price and force the speculators to pay it. The price exploded, going from 200/sh to 1000/sh in just a couple of days.

Porsche was clear that their intent was not to corner the market but to takeover VW, which had long been part of their plans. Either way, due to the massive short squeeze, hedge funds and investment banks ended up paying for a huge portion of Porsche's costs to acquire VW, with tens of billions in losses.
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Pikk
17.04.2018 kl 20:45 7442

"One reason you don't see many corners these days is that they are illegal in most countries."
Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Søndre
17.04.2018 kl 21:58 7323

Har jeg forstått det riktig at det er forslag på Stenshagen (sønn) som medlem av valgkomiteen.

Redigert 21.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Ethan_Hunt
17.04.2018 kl 22:01 8007

Nei, det er vel det totale antallet aksjer som er øket etter emisjonen, som gjør at JPM går fra over 5% til 4,495%.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 22:36 8049

Motor på 737 eksplodert i USA, usikker hvilken modell og alder og om vedlikehold var overholdt. Spørs hva reaksjonen på dette blir hos Boeing-tunge flyselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Pikk
17.04.2018 kl 22:42 8029

Dette er en bra nyhet for spekulanter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Holo
17.04.2018 kl 22:58 8002

Det kan se ut til å være snakk om en motor fra CFM de har hatt litt problemer med. Selve 737-en har ikke eksplodert, selv om den var skadet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 07:49 7825

GE og Safran laget motoren i amerikansk flyulykke

Tirsdag eksploderte en motor på et Boeing-fly brukt av Southwest Airlines. En kvinne omkom, og flere andre passasjerer ble skadd av splinter fra motoren.
Nå har den amerikanske havarikommisjonen startet sitt arbeid, og allerede har det kommet frem informasjon som kan bidra til å belyse hva det var som skjedde.
Motoren brukt i ulykken ble levert av selskapet CFM, som er en joint venture melom General Electric og det franske selskapet Safran Aircraft Engines.
Motoren kalt CFM56–7B drev flyet som er 18 år gammelt, en Boeing 737–700. Motoren ble utelukkende bygget for 737-serien fra Boeing - og blir brukt på mer enn 6.700 fly globalt. Motoren har vært i bruk siden 1997.
– CFM vill støtte havarikommisjonen og Southwest Airlines i å finne ut hva som forårsaket ulykken. CFM og General Electric vil gjøre alle nødvendige ressurser tilgjengelig for å finne ut av dette, skriver selskapet i en melding.
Ifølge flyselskapet fant man ingen feil under en inspeksjon av flyet søndag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
naitsyko
18.04.2018 kl 08:35 7739

NAS flyr nye fly
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 08:48 7695

Klassisk HO stil er denne på førstesiden: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Vil-ikke-by-paa-Norwegian

Selv om det også var rapportert i går så må det gjentas. Bare sånn fordi ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:00 7666

Åhoj, sjekk den auksjonen. Hva skjer nå...
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
18.04.2018 kl 09:00 7666

Se på åpningen!

Det må være et eller annet som skjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:06 7661

Uansett hva det er så er det trivelig, jeg klarte søren ikke dy meg og solgte ved åpning. Får plukke tilbake etter hvert, vil ikke være helt ute av denne. 20 kr over natta er søren meg bra det.

For et volum... 120 mill på 7 minutter. Et eller annet må det vel være. Ser ingenting i norsk media eller bloomberg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
18.04.2018 kl 09:11 7641

Det er bare å henge med her Hektar. Kjøp deg inn igjen og vent er mitt tips.
Jeg rører ikke aksjene mine.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:13 7641

Tok tilbake litt ned mot 300, men fikk ikke under da jeg la ordren for lavt. Er så klart inne igjen, men er nøktern med volum nå. Om det kommer et bud på 400 og kursen hopper så får det så være.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
18.04.2018 kl 09:20 7618

At JP Morgan blir hyret inn er avgjørende.
De er best i klassen!

Bud kommer og da er NAS penger på gaten nå etter mitt syn.

Størrelse på budet mener noen skal være 400kr per aksje, det er for lavt mener jeg.
Skal de få dette selskapet må de sikte høyere, mye høyere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:32 7594

IAG hyrer storbank for et mulig Norwegian-bud

British Airways-eier IAG hyrer storbanken JP Morgan for å finne finansiering til et mulig Norwegian-bud, skriver Bloomberg onsdag.
Bloomberg siterer den spanske avisen Expansion, som ikke sier noe om hvor den har informasjonen fra.
Ifølge avisen kan et bud beløpe seg til rundt 4,4 milliarder euro - inkludert gjeld.
Det tilsvarer rundt 42 milliarder kroner.
Det er langt høyere enn det Bloomberg rapporterte da nyheten sprakk forrige uke. Ifølge kilder nettstedet hadde snakket med lå et mulig bud på rundt 23 milliarder kroner.

https://aksjelive.e24.no/article/J1gw37


Er klart at her tuller de ikke, dette er dønn seriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 09:38 7606

Dette burde tilsvare et bud på rundt 500 kr ved første øyekast. Tror det er greit å dele differansen mellom optimistisk og pessimistisk - Tar da Westby som den evige pessimist og sier bud vil ligge mellom 400 og 450 sånn det ser ut nå. Men her kan det utvikle seg lynraskt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
18.04.2018 kl 09:41 7582


AndersNordnet
09:38 kjøpte Norwegian Air Shuttle til kurs 305,10 NOK på kort sikt.
IAG har hyret JPM, og oppkjøpstilbudet vil materialisere seg - og det tror jeg er over 305 kroner. Denne posisjonen tas utelukkende på det som skjer rundt oppkjøpet.

Fra Shareville.

Det jeg vil frem til er at NAS er virkelig penger på gaten. De som har penger til overs burde kjøpe NAS.
Bare budet vil løfte aksjekursen.
Og skal man være ekstra optimist, så kan det komme andre aktører som legger inn større bud.


Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 10:02 7509

Noen som tar med i vurderingen hva som skjer dersom budet blir avslått?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 10:03 7492

Tar også lodd på at det skjer noe, men man må forstå at situasjonen er veldig sårbar. Nå som de har hyret inn JPM er jo sikkerheten på at det kommer noe virkelig ut av det selvfølgelig økt.

Det som uansett blir å skje tror jeg er at det lekker som vanlig og handelen skyter voldsom fart, ene veien eller den andre. Oslo Børs vil som alltid være altfor treige til å stoppe handelen men når det endelig skjer blir det i påvente av en melding fra selskapet og da er det for sent, både for å selge seg ut og kjøpe seg inn.

RS, blir budet avslått vil jeg tro det kan skje to ting: Står stille en liten stund eller raser umiddelbart. Da er NAS på egenhånd igjen, dog med høyere investortrygghet, men short vil nok øke enormt veldig raskt og kursen vil få seg en durabelig skrell. Tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
trump_vinner
18.04.2018 kl 10:14 7454

Om budet blir avslått blir det et fall i aksjen men kun kortsiktig.
IAG er en gamechanger for NAS.

Mulig scenario:
La si at budet på 400 blir avslått. Aksjen faller i mellomtiden høyner IAG budet på 500 og NAS er solgt.

Så må vi huske på at Bjørnene skal ta vare på aksjonærenes interesser også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare