Norwegian flyr høyt eller lavt i neste ukene?

NAS 15.04.2018 kl 10:12 47499

Blir spennende å følge, våre 3 investeringsselskap har ikke vært inne i Norwegian på en stund.....likevel blir det spennende å se kursutviklingen. Vil nye rykter og dokumenterte kjøp dra kursen, eller vil reparasjons emisjonen være dominerende med gevinstsikring?? Man får en bra gevinst med dagens kurs med en inngang på 155 kr (?).......

Vi tror det vil svinge,,,,,,men tør ikke tippe,,,,,,,,,våre firmaer satser mer på forutsigbar kursutvikling og satser tungt på:

YAR,STB og SUBS 7.......og noe på Europris........disse selskapene skal opp gitt godt aksjemarked.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare

Nei, det er vel det totale antallet aksjer som er øket etter emisjonen, som gjør at JPM går fra over 5% til 4,495%.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Hektar
17.04.2018 kl 22:36 6614

Motor på 737 eksplodert i USA, usikker hvilken modell og alder og om vedlikehold var overholdt. Spørs hva reaksjonen på dette blir hos Boeing-tunge flyselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Pikk
17.04.2018 kl 22:42 6594

Dette er en bra nyhet for spekulanter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Holo
17.04.2018 kl 22:58 6567

Det kan se ut til å være snakk om en motor fra CFM de har hatt litt problemer med. Selve 737-en har ikke eksplodert, selv om den var skadet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 07:49 6390

GE og Safran laget motoren i amerikansk flyulykke

Tirsdag eksploderte en motor på et Boeing-fly brukt av Southwest Airlines. En kvinne omkom, og flere andre passasjerer ble skadd av splinter fra motoren.
Nå har den amerikanske havarikommisjonen startet sitt arbeid, og allerede har det kommet frem informasjon som kan bidra til å belyse hva det var som skjedde.
Motoren brukt i ulykken ble levert av selskapet CFM, som er en joint venture melom General Electric og det franske selskapet Safran Aircraft Engines.
Motoren kalt CFM56–7B drev flyet som er 18 år gammelt, en Boeing 737–700. Motoren ble utelukkende bygget for 737-serien fra Boeing - og blir brukt på mer enn 6.700 fly globalt. Motoren har vært i bruk siden 1997.
– CFM vill støtte havarikommisjonen og Southwest Airlines i å finne ut hva som forårsaket ulykken. CFM og General Electric vil gjøre alle nødvendige ressurser tilgjengelig for å finne ut av dette, skriver selskapet i en melding.
Ifølge flyselskapet fant man ingen feil under en inspeksjon av flyet søndag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
naitsyko
18.04.2018 kl 08:35 6303

NAS flyr nye fly
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 08:48 6258

Klassisk HO stil er denne på førstesiden: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/04/Vil-ikke-by-paa-Norwegian

Selv om det også var rapportert i går så må det gjentas. Bare sånn fordi ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 09:00 6230

Åhoj, sjekk den auksjonen. Hva skjer nå...
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

Se på åpningen!

Det må være et eller annet som skjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 09:06 6226

Uansett hva det er så er det trivelig, jeg klarte søren ikke dy meg og solgte ved åpning. Får plukke tilbake etter hvert, vil ikke være helt ute av denne. 20 kr over natta er søren meg bra det.

For et volum... 120 mill på 7 minutter. Et eller annet må det vel være. Ser ingenting i norsk media eller bloomberg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

Det er bare å henge med her Hektar. Kjøp deg inn igjen og vent er mitt tips.
Jeg rører ikke aksjene mine.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 09:13 6206

Tok tilbake litt ned mot 300, men fikk ikke under da jeg la ordren for lavt. Er så klart inne igjen, men er nøktern med volum nå. Om det kommer et bud på 400 og kursen hopper så får det så være.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

At JP Morgan blir hyret inn er avgjørende.
De er best i klassen!

Bud kommer og da er NAS penger på gaten nå etter mitt syn.

Størrelse på budet mener noen skal være 400kr per aksje, det er for lavt mener jeg.
Skal de få dette selskapet må de sikte høyere, mye høyere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 09:32 6160

IAG hyrer storbank for et mulig Norwegian-bud

British Airways-eier IAG hyrer storbanken JP Morgan for å finne finansiering til et mulig Norwegian-bud, skriver Bloomberg onsdag.
Bloomberg siterer den spanske avisen Expansion, som ikke sier noe om hvor den har informasjonen fra.
Ifølge avisen kan et bud beløpe seg til rundt 4,4 milliarder euro - inkludert gjeld.
Det tilsvarer rundt 42 milliarder kroner.
Det er langt høyere enn det Bloomberg rapporterte da nyheten sprakk forrige uke. Ifølge kilder nettstedet hadde snakket med lå et mulig bud på rundt 23 milliarder kroner.

https://aksjelive.e24.no/article/J1gw37


Er klart at her tuller de ikke, dette er dønn seriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 09:38 6170

Dette burde tilsvare et bud på rundt 500 kr ved første øyekast. Tror det er greit å dele differansen mellom optimistisk og pessimistisk - Tar da Westby som den evige pessimist og sier bud vil ligge mellom 400 og 450 sånn det ser ut nå. Men her kan det utvikle seg lynraskt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare


AndersNordnet
09:38 kjøpte Norwegian Air Shuttle til kurs 305,10 NOK på kort sikt.
IAG har hyret JPM, og oppkjøpstilbudet vil materialisere seg - og det tror jeg er over 305 kroner. Denne posisjonen tas utelukkende på det som skjer rundt oppkjøpet.

Fra Shareville.

Det jeg vil frem til er at NAS er virkelig penger på gaten. De som har penger til overs burde kjøpe NAS.
Bare budet vil løfte aksjekursen.
Og skal man være ekstra optimist, så kan det komme andre aktører som legger inn større bud.


Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
RSinvest
18.04.2018 kl 10:02 6075

Noen som tar med i vurderingen hva som skjer dersom budet blir avslått?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 10:03 6058

Tar også lodd på at det skjer noe, men man må forstå at situasjonen er veldig sårbar. Nå som de har hyret inn JPM er jo sikkerheten på at det kommer noe virkelig ut av det selvfølgelig økt.

Det som uansett blir å skje tror jeg er at det lekker som vanlig og handelen skyter voldsom fart, ene veien eller den andre. Oslo Børs vil som alltid være altfor treige til å stoppe handelen men når det endelig skjer blir det i påvente av en melding fra selskapet og da er det for sent, både for å selge seg ut og kjøpe seg inn.

RS, blir budet avslått vil jeg tro det kan skje to ting: Står stille en liten stund eller raser umiddelbart. Da er NAS på egenhånd igjen, dog med høyere investortrygghet, men short vil nok øke enormt veldig raskt og kursen vil få seg en durabelig skrell. Tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

Om budet blir avslått blir det et fall i aksjen men kun kortsiktig.
IAG er en gamechanger for NAS.

Mulig scenario:
La si at budet på 400 blir avslått. Aksjen faller i mellomtiden høyner IAG budet på 500 og NAS er solgt.

Så må vi huske på at Bjørnene skal ta vare på aksjonærenes interesser også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 10:15 10968

Prøvde å kjøpe Air Europa – nå vil de ha Norwegian

Onsdag morgen avslører den spanske avisen Preferente at IAG forsøkte å kjøpe flyselskapet Air Europa to måneder før de nå prøver seg på Norwegian. IAG eier blant annet det spanske flyselskapet Iberia, som avisen Preferente følger tett.
Sjefen i Iberia, Luis Gallego, skal ha møtt med konsernsjefen i Globalia, Javier Hidalgo. Globalia eier Air Europa, et flyselskapet med en flåte på 45 fly.
Avisen kan kun bekrefte at det har vært et møte ansikt til ansikt, da ingen av selskapene ønsker å bekrefte saken. Samtidig skriver avisen til at IAG ønsker å vokse, noe som bekreftes av interessen for Norwegian, en annen av Iberias konkurrenter.
Også for fem år siden var det møter mellom Hidalgo og IAG.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Anywhere
18.04.2018 kl 10:19 10950

Rykter om finansieringsfokus fra IAG kan fort være litt overkill, men jeg vil jo tro at det aller meste av utestående short nå tas inn, og at likviditeten etterhvert blir noe lavere. Et bud kommer som regel ikke på direkten, det kan fort bli litt mer stille noen dager og uker omkring NAS der kursen får trekke tilbake. Jeg har med spekulasjon i dette tatt gevinst i dag på 305, og tiden vil vise om man kan få noe nytt på 280-tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 10:22 11042

Følger standard Norwegian-mønster og handler etter dette. Det er alltid voldsomme variasjoner på starten av dagen, ofte med en kjapp topp, så et kjapt fall, så en liten topp igjen før det stabiliserer seg til det faktisk skjer noe. Den har vært all-over rangen i dag så velger å ikke være helt ute, men pleier å ta det meste av kjøp senere på dagen da den ofte skreller av seg. Særlig auksjon deltar jeg ofte i da jeg gjerne gambler på en utvikling over natten sånn dette ser ut nå.

Viktig å ha i bakhodet at dette kan gå begge veier veldig fort.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
hussa001
18.04.2018 kl 10:40 10961

Hei,

Noen som veit når siste dato for å ha akjser, for å delta i rep. emisjon?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 10:43 10935

20. mars.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Teddy
18.04.2018 kl 10:45 10863

Kjos selger ikke livsverket sitt billig, han har penger nok. Må vel bud på langt over 500 kr før han vurderer det. Time will show, bare Kjos og kompissen Kise som vet hvor dette vil ende :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
NOELLE
18.04.2018 kl 10:59 10796

Masse short aksjer som enda ikke er dekket inn. Dere som selger nå fatter ikke hva dere holder på med. Gjøre det lettere for shorterene?

Skal raskt opp 10 % til neste dagene iallefall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

Eller så blir det et tulipankrasj og vi får håpe at det ikke skjer. Jeg lusket meg ut av aksjen i formiddag for jeg anser risikoen for stor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Visodate
18.04.2018 kl 11:53 10668

Kan man selge aksjer som man har hatt siden før 20. mars og fortsatt delta på rep emi? Eller må man beholde aksjene helt frem til rep emi kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Kreket
18.04.2018 kl 12:15 10605

Kan bli meget lukrativt å rettigheter til repemisjonen i mai. IAG mener alvor og med 155.- som emipris kan dette gi bra avkastning til rettighetshavere
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Kreket
18.04.2018 kl 12:15 10593

slett
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Kreket
18.04.2018 kl 12:19 10564

slett
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
cinet
18.04.2018 kl 12:25 10542

Er kursen 155 vedtatt? Hvor mange % av egen beholdning kan man tegne seg til?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Kreket
18.04.2018 kl 12:28 10500

Kursen er satt til 155.- Du får rettigheter iht hvor mange aksjer du hadde 20. mars. Overtegning gir deg imidlertid anledning til å kjøpe mer enn du har rettigheter til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Kreket
18.04.2018 kl 12:45 10437

Du kan selge aksjer du hadde pr. 20. mars. og likevel beholde de rettighetene du hadde. Du var registrert med x antall aksjer den 20. mars og vil fortsette å ha rettigheter basert på dette antallet uavhengig om du selger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
pengex
18.04.2018 kl 12:48 10418

Dersom oppkjøp forkastes og nedsalg mot emikurs pga tegnretter....
Står meget vagt om dette oppkjøpet i iag sin press release.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 14:07 10258

Det er snakk om 1,3 mill aksjer hos oss vanlige dødlige. De større gutta sitter nok på sine. Blir det nedsalg mot emikurs er det nok ikke vi småpotitter som står for det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Llaalljj
18.04.2018 kl 15:35 10066

http://www.preferente.com/rss-2/iag-busca-4-000-millones-para-financiar-la-compra-de-norwegian-275441.html
Det er link på spansk snakke om de vil finne 4000 milljoner av euro for kjøpe selskapet ....sikkert det er noen informasjon blit filter...denne avisen er veldig seriøs....
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare

Hva er rep emi egentlig? Er det noen enkel forklaring?
Har hatt aksjer i Norwegian fra og med februar, gjennom investeringskonto nordnet. Hva vil dette ha si for meg?
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hektar
18.04.2018 kl 16:16 9962

Det er en videre emisjon mot aksjonærer som ikke fikk delta i det originale tilbudet for unngå forskjellsbehandling og betydelig utvanning av eierandel. Dersom du eide aksjer 20. mars betyr det at du har rett til å tegne deg for et visst antall basert først på hvor mye du eide, og så videre på total utstedt antall minus antall eid av deltakere i det første tilbudet. Sistnevnte fastslår tegningsrett per aksje du eide, og førstnevnte bestemmer totalt antall du har rett til å tegne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare