Trump: Amerikanere skal fortsatt ha lov til å bruke glødepærer

brahman
08.09.2019 kl 10:40 1237

Bra !..Good !

"Donald Trump`s administration has scrapped a rule that would have phased out incandescent bulbs.

A new rule was issued on Wednesday removing a requirement enacted during Barack Obama`s presidency, for all new light bulbs to be energy efficient by 2020.

The Energy Department said that the rule change "will ensure that the choice of how to light homes and businesses is left to the American people, not the federal government."

The move, welcomed by industry has been strongly criticized by climate change groups. The move is also in line with Donald Trump`s 2012 warnings about the dangers of so-called "environmentally friendly" light bulbs.

Donald J. Trump:

"Remember, new "environmentally friendly" lightbulbs can cause cancer. Be careful... the idiots who came up with this stuff don`t care."


NWO Report: - Trump Scraps Obama-Era Rules For Energy Efficient Bulbs.



Redigert 08.09.2019 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
balder72
08.09.2019 kl 11:42 1229

Fanatisk at man har verdens største leder med slike holdninger. Alt som forpurrer og går imot globalismen er flott. Setter kjepper i hjulene for samfunnet som turer videre med sin totalitære marxistiske globalisme som er et oppkomme fra Satans selv. Trump tar den kampen.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 11:51 1226

Donald "Edison" Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=b07-yKnKRMQ
You light up my life
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:16 1217

LED pærer lyser ikke konstant, de blinker så raskt at øynene våre ikke klarer å se at de blinker. Stemmer det at dette kan være skadelig?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:16 1214

Dette kan bli en kjernesak for Trump.
Høres superviktig ut å ta vare på glødepærer som bruker mer strøm, Tenk på all varme energien vi mister ved å bruke sparepærer.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:20 1210

Så effektive lyspærer er altså "globalisme"? Er dere så tjukke i huet? :)
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:35 1201

Hvem skifter lyspæren? Det har vært en viktig del av sosialiseringen å få det besvart. Folk lærer nesten ikke å skifte pærer lenger.
Ingen har vondt av at lyset går litt oftere. Så snart noen skifter pære går det opp et lys og man har lært at med litt innsats og klare kommandolinjer virker det på et blunk.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:48 1196

Bring America Back to Early Stoneage
Slagord: BABES
Hr.Suhr
08.09.2019 kl 14:03 1174

Var borti en høyskolert, seriøs franskmann for noen år siden.
Han avskydde t.o.m. 'nærlys' fra vanlige lysstoffrør. Helseskadelig mente han.
Sparepærene før led, var vel basert på samme prinsipp, så hvem vet, kanskje er det noe i det.
Kanskje er det noe med lysfrekvensen i ledpærene også, skal vi se.
Selvsagt håpløst gammeldags at folk skal ha frie valg, men jeg er enig med
Trump lell jeg. Folk må få velge selv.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 15:54 1163

Ikke rart globalistene som vil legge ned nasjonalstatene og innføre NWO med hjelp av det oligarkstyrte propagandamaskineriet (MSM), tiltet da Trump kom til makta. Dette er bare nok et eksempel på sunn fornuft fra Trump, jeg begynner virkelig å få respekt for han.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 16:01 1160

Hvem er disse globallistene dere gnåler om, egentlig?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 16:39 1153

"Hvem er disse globallistene dere gnåler om, egentlig? "

---------------

De som ønsker å utslette nasjonalstatene og innføre NWO, i klartekst er det amerikanske oligarker som via noen få nøkkelpersoner (samt en haug av "nyttige idioter"), i de forskjellige nasjonalstatene forsøker å få gjennomslag for dette. Se bare til Norge hvordan vi gir fra oss styringen over våre egne naturressurser, f.eks Acer-avtalen, eller hvorden den såkalte "landsmoderen" og hennes Jonas, mot folkets vilje brøt grunnloven og snikinnmeldte oss inn i EU. Det er bare å se til norske nøkkelpolitikere som gir blanke i Norge og nordmenn fordi de sikter mot personlige toppjobber, slik som oligarkvennen Stoltenberg. Se til Nobelinstituttet som bruker fredsprisen i sin politiske agenda...
Slettet bruker
08.09.2019 kl 16:41 1152

Ok. Det er ikke så mange "globalister", skjønner jeg. Men de tildeles en enorm innflytelse blant kokofolket.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 16:58 1145

"Ok. Det er ikke så mange "globalister", skjønner jeg. Men de tildeles en enorm innflytelse blant kokofolket. "

---------------

Det trengs ikke så mange gjeterhunder for å styre en saueflokk... det holder med en boardercollie. Cluet er selvsagt nøkkelposisjonene innen de fire statsmaktene, spesielt den uoffisielle fjerde statsmakta. Bare å følge penga (eierskapet) innen MSM om du ikke tror meg.
Redigert 08.09.2019 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
brahman
08.09.2019 kl 17:17 1136


Mens i Norge tas valgfrihetene fra folk. Ikke bare når det gjelder lyspærer.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:23 1130

Nærmer vi oss "jødene" nå?

Folket eier nrk. Hvem eier Aftenposten, Dagbladet og VG? Vet du?
Hr.Suhr
08.09.2019 kl 17:43 1120

Plutselig dukket tanken opp om at det var stråling fra disse lysrørene han var skeptisk til.
Nå søkte jeg litt på nettet og da fant jeg dette fra USA. Så var det iallfall ikke en fix ide han hadde.
Faren ved kvikksølv gjelder selvsagt dersom lampen knuses:

"The Energy Independence and Security Act of 2007 (EISA) mandates the phase-out of incandescent light bulbs,
and favors energy-efficient compact fluorescent light (CFL) bulbs.

Sounds good—until you realize that CFL bulbs contain mercury, and mercury poses a significant cancer risk.
A new study shows that CFL bulbs also emit high levels of ultraviolet radiation—specifically,
UVC and UVA rays. In fact, the UV rays are so strong that they can actually burn skin and skin cells.
Experts say the radiation could initiate cell death and cause skin cancer in its deadliest form—melanoma."

Tror vi skal høre på Trump jeg...åsså så mye vi lærer av denne mannen
Redigert 08.09.2019 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:45 1120

..at man får kreft av lyden av vindmøller og slikt? :)
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:46 1119

"Mens i Norge tas valgfrihetene fra folk. Ikke bare når det gjelder lyspærer."

-------

Det er et skrekksamfunn vi beveger oss mot, og vi mister etterhvert det meste av hva som gjør et samfunn til et positivt sted. Nasjonene og mange av innbyggerne er så nedsunket i gjeld at de dermed er underlagt et økonomisk "balletak" og må bare gjøre som deres herrer befaler. Nasjonene rives istykker innenfra ved bl.a. kunstig igangsatte folkevandringer, splitt og hersk i all sin grufullhet. Sverige er pionerstaten, der ser vi vår nære fremtid...
Hr.Suhr
08.09.2019 kl 17:50 1117

Nei, det kan du ikke mene. Har Trump sagt det også?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:50 1117

"..at man får kreft av lyden av vindmøller og slikt? :) "

--------

Hadde vel ikke forventet så mye mer innsikt fra deg nei... Hva tror du skjer med faunaen vår, når de uhyrlighetene plasseres ut? hva tror du skjer med fuglelivet? Sannheten er at Agenda 21 og dermed MDG, skiter i naturen med klimasvindelen sin.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:55 1116

Selvfølgelig har han sagt det

https://www.youtube.com/watch?v=Q0s5Zqmb09g

Angående UV radiation fra sparepærer. Du tror det er en fare for å bli solbrent av disse pærene?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 18:02 1111

Du tror altså at Trump sitt ufattelig dumme preik om at man får kreft av LYDEN av vindmøller stemmer... :) Uff.
Hr.Suhr
08.09.2019 kl 19:00 1103

Tenk vilken status du kunne hatt om du brukte kunnskapen din konstruktivt?, men
det er jo bra gjort at du orker å holde koken da.

Vi vet iallfall at det finnes plenty av forskningsresultater på likt og ulikt
som advarer om negativ effekt på helsa, men som oftest ikke blir fulgt opp av tilsynsmyndighetene.
Bruken av produktene fortsetter da ufortrødent over en lav sko,
og ofte er det bare rene tilfeldigheter som avgjør om forbrukeren hører noe.

Prisverdig eksempel til etterfølgelse fra Trump dette at en topp-politiker setter
ned foten til fordel for folk flest...Blir iallfall litt mer ærlig enn bare å kaste
blår i øynene på folk i valgsesongene.
nå dagsrevyen hadepå bade
Slettet bruker
08.09.2019 kl 19:48 1089

"Prisverdig eksempel til etterfølgelse fra Trump dette at en topp-politiker setter
ned foten til fordel for folk flest."

Jeg ser faktisk ikke ulempen av å presse produsenter av pærer til å utvikle teknologi som reduserer strømregningen til folk.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 19:52 1087

Du vet godt hvordan politikere opererer. Synker regningen så stiger avgiften. Vi får aldri spart det vi sparer.
Redigert 08.09.2019 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
08.09.2019 kl 22:10 1064

Sånn sagt, så gjør heller ikke jeg det, men her gjaldt det altså å fase ut glødelampa.
Dersom folk av ulike grunner ønsker å beholde glødelampa så må de som Trump sier,
få beholde denne retten, sjøl om den måtte koste dem noen cent mer.
Nå fikk du meg forresten til å tenke på Monsanto. De ønsket vel verdensherredømme de.
Da riktignok med enerett på sine genmodifiserte jordbruksprodukter.
De startet med å knekke amerikanske maisbønder av naturlig mais.
Med 'loven' i hånd å tvang de dem til produksjon av sin egen genmodifiserte møkkamais,
som etter hvert viste seg å være rene kreftbomba.(vet ikke om folk eter mais lenger.jeg gjør det iallfall ikke)
I dag er i likhet med masse andre jordbruksprodukter, de amerikanske maistypene forsvunnet fra jordens overflate.
Det er som HanVann sier, blir noe billigere så ta's det uansett tilbake på andre områder.
Må bare si det, har ikke sansen for noen former for globalmonopolisme jeg
kokkohill
08.09.2019 kl 22:59 1049

Bruker du 100watt til å varme opp ett rom så bruk gjerne glødepære på 100w.

6w Led og 95w panelovn er ikke noe fremskritt
Genuine
09.09.2019 kl 09:00 1019

Her i landet hvor det er kaldt så mange måneder i året bruker jeg like gjerne gammeldagse glødetrådpærer.Greit med varmen de avgir,for i de lyse månedene bruker jeg lite lys.
De nye energipærene er overpriset og de jeg har erfart gir et kaldt og hvitt lys.Om dette endres ved at glasset gis en varmere kulør vil de nok bli mer
populære.Hvorfor koster de då mye mer enn det økte prisnivået generelt i Norge enn i andre land?
Hr.Suhr
09.09.2019 kl 13:54 998

En 100w's pære var nok for å unngå frost i et lite rom.
Ennå ikke hørt at man kan oppnå lignende med en sparepære.
Når man går ut med at glødepærer SKAL fases ut, så er det vel nesten
soleklart at dette skjer fordi noen ville ha full markedsdominans.
Klart at gammeldagse 'nisjepærer' hadde skapt lekkasje i pengeflyten.
Jeg sporer ofte av, men det er bevisst:
Utestenging i varehandelen f.eks., er jæklig utbredt her til lands.
Stå på Donald!
Winston Smith
09.09.2019 kl 14:21 987

Miljømarxismen velter inn over oss fra alle kanter, flott at Trump sier fra hvor skapet skal stå.

Slettet bruker
13.09.2019 kl 16:04 916

Donald Trump blamed energy-saving light bulbs for the bright orange hue of his face on Thursday night. In his speech at a Republican retreat in Baltimore, Trump explained the reason behind his strong feelings about the bulbs, which he apparently hates so much that he’s planning to significantly weaken federal rules that would have made Americans use them. “The light bulb,” the president began. “People said what’s with the light bulb. I said here’s the story, and I looked at it. The bulb that we’re being forced to use. No. 1, to me, most importantly, the light’s no good. I always look orange. And so do you. The light is the worst.” The New York Times described Trump’s turn at the Republican dinner as “a rambling and disjointed 68-minute speech accusing the news media and the ‘radical left’ of wanting to destroy America.”

https://www.thedailybeast.com/trump-blames-energy-saving-lightbulbs-for-his-bright-orange-appearance?ref=home
Modnok
13.09.2019 kl 16:58 904

https://m.youtube.com/watch?v=FJXgVuV-F2I

Her er hele tale til Trump i Baltimore,
På 26.35 starter han å prate om lyspærene.....,så det er også noen andre setninger i talen din høyst partiske kilde ‘glemte’ å sitere
Publikum ler og han smiler av sin ‘humoristiske’ kommentar om at han og publikum blir oransje av pærene.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 17:55 897

Sa han noe klokt og visjonært i denne talen ?
Modnok
13.09.2019 kl 18:13 894

Lite nytt,men settingen her var bedre enn ved de store valgkamparrangementene.
Jeg hører på dette mens jeg gjør andre ting og kun for å selv høre hvert ord og på
den måten forstå helheten uten at setninger tas ut av konteksten.

Jeg har et balansert forhold til Trump.Han er,tross alt, bedre enn Hillary.
Det ser ikke ut som om Demokratenes utfordrere er særlig skarpskodde så langt.
Tragisk om de ikke greier å mobilisere bedre folk enn de vi hittil har sett i primærvalget deres!
Slettet bruker
13.09.2019 kl 18:36 885

Miljøvennlig lys er kanskje ikke så miljøvennlig likevel

LED-lamper i gatelys skulle spare miljøet. Men svensk forsker advarer om at vi vet lite om hvordan lyset påvirker oss og naturen.

Annika Jägerbrand, forsker ved det svenske Statens väg- och transportforskningsinstitut (VTI), forteller i en pressemelding at
VTI har kartlagt LED-lysets effekt på miljøet, på oppdrag fra Statens energimyndighet i Sverige.
Lysforurensning

VTI-forskeren har gått gjennom publisert forskning om utendørs bruk av LED, som står for «light emitting diodes». Hun har også sett på virkningen av andre typer SSL, «solid state lighting».

Hun fant at selv om de energibesparende lampene for eksempel gir mindre CO2-utslipp, kan de være skadelige på andre måter. Det unaturlige lyset kan forstyrre omgivelsene. Lysforurensning er et problem for dyr, kunstig lys kan forstyrre naturlige døgnrytmer og påvirke både reproduksjon og dødelighet.

Men det er svært få studier som har sett spesielt på LED-lyskilder. Ofte er det ikke oppgitt hvilken type lyskilde forskerne har studert, hvorfor kan man bare spekulere i, men forskerne vi snakker om er klimaaktivister.

LED-lys med høyere lysstyrke, f.eks. enkelte blå og hvite LED som brukes hos tannlegen, har sterk nok stråling til å forårsake blålysskade på øynene. Tannhelsepersonell bør derfor bruke øyebeskyttelse, men "normalt" er ikke LED farlig for pasienten, tror man. Du kan få øyeskade hvis du jobber på verksted og blir utsatt for sterke lamper fra billys eller industrielle lamper.

Annika Jägerbrand, forsker ved det svenske Statens väg- och transportforskningsinstitut (VTI), i en pressemelding.

VTI har kartlagt LED-lysets effekt på miljøet, på oppdrag fra Statens energimyndighet i Sverige.
Lysforurensning

VTI-forskeren har gått gjennom publisert forskning om utendørs bruk av LED, som står for «light emitting diodes». Hun har også sett på virkningen av andre typer SSL, «solid state lighting».

Hun fant at selv om de energibesparende lampene for eksempel gir mindre CO2-utslipp, kan de være skadelige på andre måter. Det unaturlige lyset kan forstyrre omgivelsene. Lysforurensning er et problem for dyr, kunstig lys kan forstyrre naturlige døgnrytmer og påvirke både reproduksjon og dødelighet.



Referanse:

Annika K. Jägerbrand: New Framework of Sustainable Indicators for Outdoor LED (Light Emitting Diodes) Lighting and SSL (Solid State Lighting). Sustainability 7(1) 2015.

Redigert 13.09.2019 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
brahman
13.09.2019 kl 20:44 870


" - Hva holder vi på med ? De inneholder miljøfarlig avfall, men er mye dyrere og ærlig talt gir de ikke noe bra lys. Så vi skal selge dem, men vi skal også selge gamle glødelamper, sier Trump.

. Folk er veldig glade for det. Det er fantastisk ! "

Aftonbladet: - Trumps teori - Derfor er jeg - iblant - orange.