Skal dere stemme ved Kirkevalget?

Slettet bruker
08.09.2019 kl 11:36 1385

Jeg har aldri stemt før. I år skal jeg da kirken har utviklet seg i negativ retning. Kirken tar standpunkt i all verdens politiske saker fra et venstrevridd ståsted, blander inn klima og miljø og har blitt alt for inkluderende av all slags skit.

Så i år går jeg og stemmer for Bønnelista som står for Back To Basic.

Benytt stemmeretten dere også og stem Bønnelista hvis kirken er helt uinteressant for dere.
Redigert 08.09.2019 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 11:42 1127

Ja skal du stemme i kirkevalget er nok bønnelista som gjelder. Hvertfall ikke åpen folkekirke.
Jeg tror nok jeg hopper bukk, men kanskje.

Men siden du vil back to basic: Får bønnelista avskaffet de kvinnelige prestene,avskaffet vielse av samkjønnede og skilte? Får de inn læren om at du ikke skal drive hor, og tar opp bruken av utrykk som utukt og Helvete? Hva med læren om at sex utenfor ekteskapet, herunder samboerskap, er hor? Neppe.

Jeg minner om at Jesus lærte at de døde skulle begrave sine døde.
Redigert 08.09.2019 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 11:47 1146

Om det ikke er et unge Venstre opplegg.
Kirken bør vel speile tidens hotte trender.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 11:54 1144

Kirken bør ivareta sin hovedoppgave; forkynne Bibelens budskap om mulighet for frelse fra syndens sterke grep i en fordervet verden.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 11:55 1144

Her må jeg bare lime inn Havfruens kommentar i forbindelse med arveprinsessen konfirmasjon:


- Havfruen -
31.08.2019 kl 13:30

Det ble litt merkelig innsiktsfullt for meg dette, for jeg reagerte på seremonien med et stort savn etter maskulin autoritet. Kvinner representerer kjærlighet og moder jord, men kvinner kan ikke fylle den maskuline tilstedeværelsen for kraft og styring.

Det fikk meg til å tenke at det kanskje er nettopp maskulin styring som mangler vår syke jord?

Vi ser kvinner over alt. Kvinner i kvinneroller og kvinner i mannsroller og kvinner i styre og stell med oppgaver som det er vanskelig å se for seg skal ha noen interesse for en ammende mor - uten at det går på bekostning av barnet...
Kvinner har glemt å bøye seg for naturen og har latt seg friste til å ta makten over naturen - uten innsikt i at naturen ikke lar seg underkaste slik mannen ble tvunget til. Derfor skriker kvinner (av begge kjønn) til jorden og til klimaet...
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:21 1131

Det var fra konfirmasjonen til ho Ingrid, er det ikke?

Noen som kan fortelle meg hvor i Bibelen det står at man skal konfirmeres?;-)
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:29 1184

HO er ingen bibelskole.
Vi skal bare velge side. En venstreekstrem eller høyreekstrem retning for kirken.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:42 1178

Jo mer inkluderende og politisk kirken har blitt, jo mer rømmer folket.


Ulmebrann i Guds hus
En eim av svovel hviler over Den norske kirke. Gudshus legges ned, medlemmer flykter. Og blant mange av dem som er igjen råder uforsonlig splittelse. Nå skal de fordele makt over milliarder av kroner, tro og politikk.

https://www.side3.no/vimenn/kirkevalget-2019-kamp-om-makt-og-penger-6813648


Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:46 1176

«Da Vi Menn besøkte en menighet på Oslos beste vestkant, tonet ledelsen ned betydningen av nedleggelsen av Grünerløkka-kirkene Jakob og Sofienberg. De sa videre at kirken er forpliktet til å innta en liberal posisjon i debatten om migrasjon og flyktninger. De rettet skarp kritikk mot Sylvi Listhaug, men ba innstendig om at dette ikke må siteres.

I sin bok Der andre tier skriver Sylvi Listhaug at kirken råtner på rot, og er mer en arena for politikk enn forkynnelse av den kristne tro.

– Kirken har vært en av de viktigste og sterkeste pådriverne for en liberalisering av asylpolitikken, hevder Listhaug i boken.»
Slettet bruker
08.09.2019 kl 12:58 1171

Nå forsvinner heldigvis Byfluga.

Veiteberg regnes som en av Åpen folkekirkes "egne". Hun snakket bare om «gata» som hun kom fra da hun tok over som biskop i Oslo bispedømme.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 13:04 1169

Å velge side betyr himmel eller Helvete.
Der de gråter og skjærer tenner, ilden aldri slukner og marken ikke dør.
Hr.Suhr
08.09.2019 kl 13:18 1161

Stemmer dere på Bønnelista så ha i bakhodet at da støtter dere Vårherre, som faktisk advarte menneskene
om å menge seg sammen. Dette ved historien om Babels tårn.
Tenk også på menneskehetens mange ulike raser og kulturer som har innordnet seg gjennom tusener av år.
Hver på sin måte har de riktig nok taklet små drypp av påvirkning utenfra,
men hva skjer når portene plutselig åpnes, og disse kulturene skal forenes over natta,
som Erna og verdensregjeringen ønsker?
Noen som innbiller seg at det var dette som var tanken, da vi fikk beskjed om at vi skulle 'elske vår
neste som oss selv? Jeg tviler.
Med tanke på at noen av disse kulturene t.o.m. opplæres i å hate sin neste,
er jeg stygt redd for at prosjektet kan gå i vasken, om ikke nettopp de kristne tar skjeen
i en annen hånd. Jeg sier som Kongen som også er en kristen mann; Vi kan ikke ta hit halve
Afrika bare fordi vi er rikere enn dem.
Redigert 08.09.2019 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 13:29 1154

Det var Paulus som grunnla Europa.
Hva vi mennesker har gjort i mellomtiden er jo et interessant tema i seg selv, men det skulle ikke forundre noen om det handler om både drager, skjøger og mangehodede troll.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 13:37 1147

Skjøger er et ord jeg sjedent ser. Hva i alle dager er skjøger?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 13:39 1145

Jeg trodde Gud bestemmer hvem som skal vinne valget så her deltar jeg ikke.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 13:49 1137

Prostituerte. Forførende horer.
Muligens og ikke usannsynlig metafor for den katolske kirke nevnt i åp 17.
Redigert 08.09.2019 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 13:59 1132

Katolsk skal jeg iallfall ikke stemme.
Forførende horer. Pføy.
børst
08.09.2019 kl 14:20 1127

Ok, notert. Det er så få som stemmer ved kirkevalg at en enkelt stemme kan være avgjørende. Og dette har nymarxistene utnyttet i alle år, det er derfor Den Norske Kirke i dag er gjennomkorrumpert av nymarxister og en sump av marxistiske ideer.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 14:25 1126

Jeg har aldri brydd meg om dette kirkestyret før, da min interesse er mer på den alternative siden. I år er jeg kjempeengasjert. Mye takket være islam.
Redigert 08.09.2019 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2019 kl 14:30 1125

Til og med Siv har stemt ved i Kirkevalget i år. Noen som vet hva hun stemte?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 14:38 1121

Kirkevalget er virkelig i fokus i dag:


Guide til kirkevalget for resettere

Av Kristian Kahrs - 8. september 2019 | 14:11

I Norge står resettere i en livsviktig kulturkamp hvor vi kjemper for å beholde våre norske, tradisjonelle verdier, vår kristne kulturarv og vår kristne tro. Nå er det kirkevalg på mandag, sammen med det ordnære politiske valget. La oss gå gjennom alternativene.

Mange resettere er medlemmer av Den norske kirke (Dnk), men mange av oss føler seg også fremmedgjort av den hysteriske politiske korrekte linjen som vi ser i Dnk. De presser på oss rosa kompetanse, kirken på pride, i tillegg til at de er besatt av å brunbeise resettere.

Lederne i Dnk har gjort kirken til et politisk galehus hvor det handler mer om å støtte «miljøsaken» og deres agenda for å erstatte evangeliene etter Matteus, Markus, Lukas og Johannes med evangeliet i henhold til Greta Thunberg.

Mange resettere har blitt desillusjonert, og de har funnet et godt hjem borte fra galskapen under vingene til Helge Lurås og Shurika Hansen i Ytringsfrihetsforbundet(YFO).

Et godt alternativ

Når vi ser at Lars Akerhaug skriver godt om Olav Fykse Tveit, mannen som trolig blir ny kirkeleder og som har vært en forkjemper for islam i Norge, i en artikkel som er delt over 4000 ganger, er YFO et meget godt alternativ.

Personlig har jeg likevel valgt å bli i kirkenpå grunn av at jeg klamrer meg til bekjennelsesskriftene i et desperat håp om at kirken igjen skal være kirke, ikke et politisk redskap for ateister og miljøevangelister.

At kirkevalget arrangeres i samme lokaler og på samme dag som de ordinære politiske valgene er en uting, og det viser hvor galt det går når Dnk i så stor grad er politisert. Men når kirkens folk har gjort kirkevalget til en kamparena, håper jeg resettere ser dette som et sted å hvor de kan være kulturkrigere.

Kirke, ikke sirkus

Kjære resetter, selv om du ikke kaller deg personlig kristen, håper jeg at du ser viktigheten av at kirken skal være kirke, ikke et politisk sirkus.

Hvis du er medlem av Dnk, håper jeg du kan stemme på de gode kandidatene som er bevisste på faren med å lefle med islam i Norge, de som mener at Jesus Kristus er et totalt annerledes alternativ med kjærlighet og nåde enn det hatet som foreskrives i Koranen og av Muhammed.

Hvis du vil ha identitetspolitikk, rosa kompetanse, en feminisering av kirken og et miljøhysteri, kan du stemme på Åpen Folkekirke. Hvis du ikke er opptatt av at kirken skal forandre seg noe særlig, kan du stemme på nominasjonskomiteens kandidater.

Men hvis du virkelig vil ta del i kulturkampen for Den norske kirke, gå inn på Bønnelista på bonnelista.no. Her har du kandidater som virkelig forstår hvordan sterke politiske krefter prøver å ødelegge Dnk.

Hvis du er frustrert over utviklingen i Dnk, kan du likevel stemme på Bønnelista og melde deg ut av Dnk etter at du har stemt og inn i Ytringsfrihetsforbundet.

Godt valg.

https://resett.no/2019/09/08/guide-til-kirkevalget-for-resettere/
Slettet bruker
08.09.2019 kl 15:30 1107

Jeg har meldt meg ut av kirka og kan ikke stemme ved kirkevalget, og like bra er det!

Hvorfor prøve å reparere noe som har gått fullstendig i stykker og er infisert av noe som for våre menneskesjeler er dødelig?
Jeg tror det må en fullstendig sanering til både av politiske partier og av kirka. Det kommer til et punkt da det er bedre å bygge nytt enn å reparere det gamle. Det er ikke Dnk som om litt over 10 år er 1000 år i Norge; det er kristendommen og kristenkulturen som fyller 1000 år! Så la oss heller nedlegge hele den satanist-overtatte kirka og bygge nytt på tusen år gamle tufter!

Godt valg - for Menneskenes sjel får de aldri - den hører Gud til!
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:05 1088

«Jeg tror det må en fullstendig sanering til både av politiske partier og av kirka. Det kommer til et punkt da det er bedre å bygge nytt enn å reparere det gamle.»


Enig i det. I mellomtiden må man handle innenfor de mulighetene som er til rådighet.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 17:16 1085

Change, til info, du har også mulighet til å starte trosamfunn. Er 2 stk man må være nå, hvor en er protokollfører?
Slettet bruker
08.09.2019 kl 20:01 1065

Ja, det blir Bønnelista.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 20:07 1061

Jeg får litt inntrykk av at de som ønsker kirken tilbake til det den engang var ønsker at kirken skal bli mer slik Islam fremstår.
Man skal ta avstand fra andre religioner og være mannsdominert.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 20:11 1059

Hvis vi finner på islam selv så bøyer jeg meg for det. #ekte demokrati.
Slettet bruker
08.09.2019 kl 22:39 1040


Jeg velger Bønnelista

Skrevet av: Vebjørn Selbekk, sjefredaktør i Dagen

Når man må velge mellom en liste der alle er liberale, en der et flertall er liberale eller en der alle står for et konservativt syn, så er det ikke så mye å tvile på for min del.

Når jeg går inn sidedøren til kirkevalget på mandag, så har jeg allerede bestemt meg. Det blir Bønnelista på meg i år.

https://www.dagen.no/meninger/leder/2019-09-07/Jeg-velger-Bønnelista-793211.html
Noni
08.09.2019 kl 23:05 1033

Har ikke hørt om Bønnelista, er det noen som vet hva som står der?
Noni
08.09.2019 kl 23:23 1029

Islam, akkurat, der sa du det. Etter å ha lest her skal jeg også stemme Bønnelista.
Noni
08.09.2019 kl 23:32 1028

Det er greit, men vår gamle Statskirke er opphørt, og hvem skal føre videre arven av en kirke som forkynner Bibelen i det nye Testamente, hvis ikke vi i vår generasjon vil gjøre det? Vi må ta vare på denne arven og spre Kjærlighetens
Evangelium i Bibelen.
børst
09.09.2019 kl 06:58 998

Jeg har aldri stemt ved et kirkevalg før, men i år skal jeg møte opp og stemme Bønnelista, for å prøve å hindre marxistene i Åpen Kirkegruppe fra å få innflytelse. Jeg har sett hvem som er på den listen, og der finner man flere kjente sosialister og marxister, som følger sin ideolog Karl Marx og har programfestet å infiltrere og korrumpere kristendommen, som sees på som et kulturelt fundament for borgerskapet.
Redigert 09.09.2019 kl 07:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2019 kl 07:46 993

Flott! Løp og stem!

Jeg håper flere også stemmer som normalt ikke ville ha brydd seg om Kirkevalget.
børst
09.09.2019 kl 14:04 962

Da har jeg gjort det jeg kan i kampen mot Fanden og hans medhjelpere, nymarxistene. Bønnelistens seddel ligger i boksen.
Betonghue
09.09.2019 kl 14:21 952

Da en ordinert prest i den norske kirke sto opp og siterte koranen fra prekestolen fikk vi NOK - mer enn nok !! De må - for pokker - bestemme seg for om vi skal være et kristent folk, eller - Gud bedre - muslimer !
Noni
09.09.2019 kl 15:23 944

Ja vi har stemt Bønnelista. Håper det hjelper og at mange flere har gjort det. Det var kø i stemmelokalene.
Slettet bruker
09.09.2019 kl 16:36 932

Sånn! Da var det gjort.
Hr.Suhr
10.09.2019 kl 00:44 892

Stemte jeg også, takket være opplysningene dine.
Har aldri i mitt syndige liv deltatt i kirkevalg før jeg, selv om jeg så
med et 1/2-øye at jeg muligens var vel så kristen som noen av kandidatene
til det kommunale menighetsrådet.
Iallfall brettet jeg kortet til Bønnelista og stemte på dem. Takk for tipset.
Skal tro om valgresultatet blir nevnt i media, eller om det høye råd holder
dette for seg selv?
Slettet bruker
10.09.2019 kl 07:52 871

Det tar visst minst 3 dager før vi får vite noe resultat.

Takk for deltagelsen 😀👍
børst
10.09.2019 kl 07:57 868

Ser at flere klager over at valget ble avholdt i lokaler som er vanskelig tilgjengelig for eldre og andre med ulike helseproblemer. Selv måtte jeg gå trappene opp til andre etasje, der valget ble avholdt. Dette kan skremme mange fra å delta i valget, og man kan spekulere i om marxistene kan ha gjort dette med hensikt - for å hindre eldre fra å stemme. Det er jo et kjent faktum at det er en overvekt av konservative blant de over 50, som er alderen der ulike helseutfordringer begynner å gjøre seg gjeldende.