NAS er Myrseths heteste oppkjøpskandidat
Også flyselskapet Norwegian er en mulig oppkjøpskandidat sier Stig Myrseth til Finansavisen. Igjen sliter de med en strukket balanse og har måttet be obligasjonseierne om utsettelse på forfall. Implementeringen av IMO2020 ligger an til å øke drivstoffkostnaden også for flyindustrien, noe som heller ikke hjelper på de kortsiktige utsiktene for selskapet.
Paradoksalt nok sitter Norwegian på en av de mest moderne flyflåtene i industrien, noe som gjør dem til en attraktiv oppkjøpskandidat for de større flyselskapene i Europa.
Paradoksalt nok sitter Norwegian på en av de mest moderne flyflåtene i industrien, noe som gjør dem til en attraktiv oppkjøpskandidat for de større flyselskapene i Europa.
Redigert 20.01.2021 kl 09:50
Du må logge inn for å svare
minsin
08.09.2019 kl 19:31
2371
Jupp absolutt en "finansieringsløsning", som kan være høyst aktuell og ta med i regnestykket.
NAS er sårbar - ett forsøk på "oppkjøps raid" nærmeste mnd kan være høyaktuell.
Tror denne "løsningen" før emisjon eller konvertering av gjeld.
Dessverre vil nok nye eiere stikke av med mye fremtidige skjulte verdier
NAS er sårbar - ett forsøk på "oppkjøps raid" nærmeste mnd kan være høyaktuell.
Tror denne "løsningen" før emisjon eller konvertering av gjeld.
Dessverre vil nok nye eiere stikke av med mye fremtidige skjulte verdier
Herman*
08.09.2019 kl 19:39
2342
Det er jo mest rasjonelt at en aktør som vil prøve seg, gjør det før alt går på skinner. De største flyselskapene vil kanskje prioritere ro og orden fremfor å spare et par milliarder. Ser ikke bort fra at det foreligger indikative bud på f eks 60 kroner, men at styret foreløpig foretrekker å kjøre sitt løp så lenge det går.
Frodon
08.09.2019 kl 19:48
2304
Her er hva Stig Myrseth har skrevet på nettsiden sin om flybransjen og IMO2020:
«Skytes flyselskapene ned?
For luftfarten er historien en annen. Drives prisen på marint diesel i været, vil det trekke med seg flydrivstoff ettersom disse to produktene har liknende egenskaper. IMO 2020 kan følgelig gi et kostnadssjokk for en bransje som fra før sliter med overkapasitet og svak lønnsomhet.
Summa summarum kan IMO-reglene gjøre oljenæringen til en børsvinner. Det samme gjelder Vistin om selskapet beholder veddemålene sine i oljemarkedet. På tapersiden utmerker flyselskapene seg»
https://www.dovreforvaltning.com/no/content/imo-2020-vinnerne-og-taperne
«Skytes flyselskapene ned?
For luftfarten er historien en annen. Drives prisen på marint diesel i været, vil det trekke med seg flydrivstoff ettersom disse to produktene har liknende egenskaper. IMO 2020 kan følgelig gi et kostnadssjokk for en bransje som fra før sliter med overkapasitet og svak lønnsomhet.
Summa summarum kan IMO-reglene gjøre oljenæringen til en børsvinner. Det samme gjelder Vistin om selskapet beholder veddemålene sine i oljemarkedet. På tapersiden utmerker flyselskapene seg»
https://www.dovreforvaltning.com/no/content/imo-2020-vinnerne-og-taperne
Britax
08.09.2019 kl 20:20
2200
Kan vel like gjerne være oppkjøpskandidat i dag uavhengig av om drivstoffprisen drives opp i fremtiden.
minsin
08.09.2019 kl 20:29
2162
Se side 10 i linken
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/reports-and-presentations/interim-reports/norwegian-q2-2019-presentation.pdf
Så skjønner du hvorfor bla. IAG/Lufthansa er det "jækli" travelt for tiden...differansen øker betraktelig med IMO2020.
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/reports-and-presentations/interim-reports/norwegian-q2-2019-presentation.pdf
Så skjønner du hvorfor bla. IAG/Lufthansa er det "jækli" travelt for tiden...differansen øker betraktelig med IMO2020.
Frodon
08.09.2019 kl 23:59
1904
Merkelig nok er det ingen som rettet opp trådstarteren av dette innlegget. Tenkte jeg skulle vente å se om hylekoret kom her, men innlegget er positivt for NAS og da er det ingen som skal rette opp, blokkere eller hyle. MERKELIG 😂😂😂
Så da vet alle det, NAS er ikke den heteste oppkjøpskandidaten, det er NOFI som er det (i følge Myrseth)
«Bank Norwegian er den klareste oppkjøpskandidaten jeg ser på Oslo Børs om dagen»
https://finansavisen.no/investeringer/portefoljer/2019/09/08/6953972/stig-myrseths-heteste-oppkjopskandidater
Så da vet alle det, NAS er ikke den heteste oppkjøpskandidaten, det er NOFI som er det (i følge Myrseth)
«Bank Norwegian er den klareste oppkjøpskandidaten jeg ser på Oslo Børs om dagen»
https://finansavisen.no/investeringer/portefoljer/2019/09/08/6953972/stig-myrseths-heteste-oppkjopskandidater
EliotS
09.09.2019 kl 07:38
1771
Nøgleordet her er konsolidering. Se på Warren Buffet og hans investering i de store flyselskaber. Han har investeret her fordi der har været konsolideret. Europa har behov for samme type konsolidering. Lufthansa, AirFrance-KLM og IAG har alle interesse i dette. Norwegian er en oplagt opkøbskandidat i det spil og det er nok også derfor JV’et ikke har materialiseret sig endnu.
Redigert 09.09.2019 kl 07:39
Du må logge inn for å svare
Meget spennende fra Myrseth og han treffer nok blink nok engang.
Følg med når Myrseth er klar på at NAS er en sterk oppkjøpskandidat. Her kan det skje mye spennende og kanskje raskt også
solb
09.09.2019 kl 11:12
1306
Flere ser nok at Norwegian som et fett bytte er i ferd med å gli av kroken. Derfor også så mye støy fra shorters og cowboy traders.
Myrseth har NAS som oppkjøpskandidat. Dette kan bli virkelig bra
Serboss
10.09.2019 kl 08:53
1095
Nas :
-mulig salg
-erstatning fra Boing
-bedre drift
osv...dette gaar nok bra !
-mulig salg
-erstatning fra Boing
-bedre drift
osv...dette gaar nok bra !
Redigert 10.09.2019 kl 08:55
Du må logge inn for å svare