Norge taper mot Sverige på grunn av den bakre firer?

Slettet bruker
08.09.2019 kl 20:24 564

Syns ingen av de som danner den bakre firer holder internasjonalt nivå.
Men nå er det dessverre slik at en 'tager hvad man haver'
Omar Elabdellaoui, Håvard Nordtveit, Tore Reginiussen, Haitam Aleesami.
Firkløveret er kanskje hver for seg bra klubbspillere, men har ikke det snittet over seg som skal til mot gode angripere
At Henriksen kommer inn gjør at laget blir enda mer tungrodd. Men det er mulig han står bra til svenskene , som heller ikke er noen racere
At bare seier egentlig er bra nok gjør dette til en formidabel oppgave.
Her må det en sensasjon til hvis Norge skal vinne
undrende
09.09.2019 kl 10:59 469

Norge gjør en god kamp, kanskje den beste så langt under Lagerbeck. Ødegård er blitt voksen nå, var dominerende, en stor stjerne på gang, da snakker jeg internasjonalt. Uansett, kampen under ett, det er ingen av lagene som makter å skape de virkelige etablerte angrepene. Den defansive legningen i begge lag krever for mye, likevel glipper det på begge scoringene, selv om svenskene sin pasning var eksplosiv i rykket, og bevegelsen nest sist, og presis avslutning. Norge sitt mål, stor svensk tabbe i forkant, men mesterlig derfra og inn fra spesielt Ødegård. Vi var best syns jeg.
Slettet bruker
09.09.2019 kl 09:33 504

Norge la seg bakpå og skulle kontrollere kampen etter 0-1. Det er som regel en taktisk feil som straffet seg også i dette tilfellet
I stedet for å prøve å få inn et mål til mens svenskene var i mer eller mindre sjokktilstand.
Det er en naturlig reaksjon for så vidt, men hadde de bare kjørt på kunne det gått bra. Uavgjort er hverken fugl eller fisk i forhold til å komme til sluttspillet.
Kampen var isolert sett god den fra Norges side. Den store flausen skjedde naturligvis i hjemmekampen der de skulle ri på en 2-0 ledelse
En kan argumentere med at spillerne ikke klarer å holde oppe tempo og trykk i 90 min, men det tror jeg er overdreven frykt. Å være i føringen gir uante krefter, og dette skal være topptrente spillere.