NEL - Ny kontrakt til NEL i vente?

fastinvest
NEL 16.04.2018 kl 12:03 27129

Vi vet at NEL og Nikola har jobbet med veien videre. Det er stor sjanse for at vi får en melding denne uken.
Det kan være en oppdatering eller en kontrakt for nye stasjoner.
Sjansen er også til stede for at vi ser milliard sum i en eller annen form.

Personlig tror jeg april- juni vil bli super mnd for NEL og at vi vil få ett kraftig rykk oppover. Mye skal nok avklares før sommerferien.
Redigert 21.01.2021 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Sørøya
19.04.2018 kl 11:48 6603

Når det gjelder avtale med Nikola har Løkke og NEL høyst sannsynlig fått munnkurv. Dersom det er riktig at Nikolas klient trenger tiden frem til 3 mai for å planlegge presentasjonen av kontrakten så får garantert ikke NEL si noe som helst før alt er klart. De er tross alt bare en underleverandør til Nikola
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2018 kl 11:55 6568

Gjør nok det, men i mellotia så er det frædan. Da håper jeg vi alle kan si god helg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
janinvest
19.04.2018 kl 21:47 6337

NEL claims that they have a lot of offer out, but what does this help when they are too expensive and new players still do not have the big organization that NEL have to pay for.

A good idea would be to visit the Hanover fair with hydrogen to get an impression of competitors next week
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2018 kl 22:52 6167

janinvest, har du noen sinne sett lyspunkter i Nel? :-D

Du traff ganske dårlig med spådommene dine for Q4. Eneste du klarte å gjette riktig var staus ang rotolyzeren. Og den forsinkelsen var ingen overraskelse akkurat.

Ha en god fyraften:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Stubben
20.04.2018 kl 07:37 5766

Godt resonert, rogneveien. Har en følelse av at NEL lar seg selv bli akterutseilt. Klarer liksom ikke å få struktur på samarbeid og handling. Om der ikke kommer kontraktgivende meldinger snart, er jeg redd vi fortsetter å synke kursmessig. Markedet vil ha noe og det er det kun NEL som kan gjøre. Blir uansett spennende i dag. Fortsetter fallet, eller kan vi få se blå tall
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Lucky
20.04.2018 kl 09:33 5503

Ny kontrakt i dag? Har troa..
?
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 09:37 5474

Styret borde vekk. Nå er det vårt ansvar som eier at ställa krav på styre og ledelse. De har fått leka med våra pengar länge nog nu. De ingår avtal med H2v som ikke är bärkraftiga.

Investerar massor med pengar i Nottudden, og i utveckling av utstyret til H2V. Og så visar det sig at H2V ikke var så intresserade.
Det er her det brister i NEL. de har ikke kontroll.

Lökke sier selv at han har noll kontroll på Capex.

Ändå är lökke nån form av ikon för folk her på forum. Man skriver Lökke till.

Vad exakt har han fått till i Nel? Ingenting?
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
20.04.2018 kl 11:12 5367

Nel lanserer ny H2Station® produkt med økt drivstoff kapasitet på opp til 100 biler eller 50 busser per dag per dispenser. Dette gjøres mulig ved bruk av en ny hydrogen dedikert kompresjonsteknologi utviklet av Nel. Modulær H2Station®-design gir mulighet for drivstoff av ulike typer kjøretøy og tilbys både i Europa og USA.

Det nye H2Station®-produktet bygger på den forrige generasjonen introdusert i 2015, men har nå en ny hydrogenkompresjonsteknologi utviklet av Nel. Dette gir økt drivstoffkapasitet, samtidig som det opprettholder samme utstyrsavtrykk, som allerede er verdens mest kompakte.

Den nye kompressoren har blitt utviklet spesielt for hydrogentransport med forbedret driftsdynamikk og økt effektivitet, samtidig som det sikres en komprimering uten komprimering. Kompressoren gir også lengre serviceintervaller, samt enkel tilgang til slitasje deler, noe som gjør vedlikeholdet mer effektivt.

H2Station®-produktet kan konfigureres for drivstoff av flere typer kjøretøy som spenner fra biler til tunge kjøretøy som busser og lastebiler med enten 70 MPa eller 35 MPa.

H2Station® er designet for bruk i både Europa og USA og for magert volumproduksjon på Nel fabrikken i Danmark - verdens største med kapasitet på opptil 300 stasjoner per år.

"Vi ser en økende etterspørsel etter stasjoner for å kunne gi større mengder hydrogen, både for å tilfredsstille økt etterspørsel fra personbefordring på hver stasjon, men også for store mengder hydrogen for tungtransport. Den neste generasjonen H2Station® fra Nel løser dette kravet, og representerer et stort skritt fremover, med hensyn til kapasitet og pålitelighet, både viktige faktorer for å fremskynde innføringen av hydrogen som et null-utslipp drivstoff over hele transportsektoren,”sier Jon André Løkke, administrerende direktør i Nel.

http://news.cision.com/nel-asa/r/expands-h2station--product-range-with-new-compressor-and-increased-fueling-capacity,c2500802
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 11:15 5350

Ikke lenge før det tikker inn bestillinger på bakgrunn av dagens melding.
Teknologisk er de helt i verdenstoppen, det er det ingen tvil om.

Det er fredag og det har ofte kommet meldinger på fredager tidligere og nå er jeg litt på Broker sitt, men en melding avløser ofte en ny.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
20.04.2018 kl 11:18 5327

Utvider H2Station® produktserie med ny kompressor og økt drivstoffkapasitet

(Oslo, 20. april 2018) Nel lanserer nytt H2Station® produkt med økt drivkapasitet på opptil 100 biler eller 50 busser per dag per dispenser. Dette gjøres mulig ved bruk av en ny hydrogen dedikert kompresjonsteknologi utviklet av Nel. Modulær H2Station®-design gir mulighet for drivstoff av ulike typer kjøretøy og tilbys både i Europa og USA.

Det nye H2Station®-produktet bygger på den forrige generasjonen introdusert i 2015, men har nå en ny hydrogenkompresjonsteknologi utviklet av Nel. Dette gir økt drivstoffkapasitet, samtidig som det opprettholder samme utstyrsavtrykk, som allerede er verdens mest kompakte.

Den nye kompressoren har blitt utviklet spesielt for hydrogenforbrenning med forbedret driftsdynamikk og økt effektivitet, samtidig som det sikres en komprimering uten komprimering. Kompressoren gir også lengre serviceintervaller, samt enkel tilgang til slitasje deler, noe som gjør vedlikeholdet mer effektivt.

H2Station®-produktet kan konfigureres for drivstoff av flere typer kjøretøy som spenner fra biler til tunge kjøretøy som busser og lastebiler med enten 70 MPa eller 35 MPa.

H2Station® er designet for bruk i både Europa og USA og for magert volumproduksjon på Nel fabrikken i Danmark - verdens største med kapasitet på opptil 300 stasjoner per år.

"Vi ser en økende etterspørsel etter stasjoner for å kunne gi større mengder hydrogen, både for å tilfredsstille økt etterspørsel fra personbefordring på hver stasjon, men også store mengder hydrogen for tungtransport. Den neste generasjonen H2Station® fra Nel løser dette kravet, og representerer et stort skritt fremover, med hensyn til kapasitet og pålitelighet, både viktige faktorer for å fremskynde innføringen av hydrogen som et null-utslipp drivstoff over hele transportsektoren,”sier Jon André Løkke, administrerende direktør i Nel.




Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare