AXA: Melder en av de største nordiske NPL-kontrakter noensinne

Slettet bruker
AXA 17.04.2018 kl 07:55 11938

Da kom det en melding som bør gjøre bra vei i vellinga, får vi tro:

Axactor enters into one of the largest NPL forward flow contracts in the Nordics
Oslo, April 17th, 2018
Axactor has successfully negotiated one of the largest unsecured NPL forward
flow contracts in the Nordics. The claims are originated by Komplett Bank in
Norway and the contract has a duration of 18 months, plus an option to extend
for a further 6 months. This contract is expected to generate an annual capex of
circa 60 mEUR per annum when fully operational. The contract represents
Axactor's largest forward flow acquisition to date and when combined with other
transactions across the group, will secure significant revenue growth,
especially in Axactor's unsecured receivables.

"This portfolio reinforces Axactor's commitment to increasing the footprint in
the Norwegian market and we appreciate the confidence Komplett Bank has shown
Axactor in granting us the contract. I am especially pleased to see an increase
in unsecured transactions coming through, it is further evidence that the
Axactor team are focusing heavily on securing significant growth in 2018 and
beyond ", says Endre Rangnes, Axactor

"The Axactor team in Norway is delighted to close this transactions with
Komplett Bank, a substantial player in the Nordic market . We have invested
significant time and resources into building an organization to handle NPL
claims in Norway. This transaction demonstrates Axactor's ability to close key
large portfolio purchases in the Nordics.", says Oddgeir Hansen acting Country
Manager Norway.

This investment will be financed by Axactor's available cash and our existing
credit facilities.

For additional information, please contact:
Johnny Tsolis, SVP Business Development Axactor
Mobile phone: +47 913 35 461
Email: johnny.tsolis@axactor.com
Redigert 20.01.2021 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Volf
17.04.2018 kl 08:32 8421

Anders Kvale
Axactor overtar innkreving av misligholdte lån for forbrukslånsbank
Gjeldsinnsamlingsselskapet Axactor har inngått en forward flow-kontrakt med forbrukslånsbanken Komplett Bank for kjøp av misligholdte lån, ifølge en melding.

Kontrakten begynner i juni i år. Den har en varighet på 18 måneder og en opsjon til å utvide med seks måneder. Kontrakten er Axactors største forward flow-kontrakt, og er ventet å sikre vesentlig omsetningsvekst.
Slettet bruker
17.04.2018 kl 08:46 8338

Stiger godt på slike meldinger :) last opp!!
Slettet bruker
17.04.2018 kl 08:53 8285

Vel, de siste meldingene om nye kontrakter har ikke gitt noe særlig stigning. Aksjen har etter alle solemerker vært kjørt stramt sideveis lenge av noen sentrale aktører. Kanskje det vil løsne denne gangen? Sånne større aktører slipper jo ikke aksjen opp før omsetningsrobustheten i både selve selskapet så vel som volumgrunnlaget i aksjen er bedre spikret. Hvilket denne nye kontrakten kan gjøre ganske mye med.
Trobor
17.04.2018 kl 09:13 8160

Den satte litt fart denne. Får håpe trykker holder seg oppe og den ikke faller tilbake. Må si denne store kontrakten gjorde tiden frem mot kvartalstallene ennå mer spennende.
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:13 8163

Er det nå rett tid til å si: 'Toget går'....?
Gullivers
17.04.2018 kl 09:15 8143

Men hva med KOMP Korsar. Du har jo tidligere anbefalt denne. Hva tror du etter Q1 og denne avtalen?
toffen4
17.04.2018 kl 09:17 8159

Veldig bra melding som kom idag, men tror vi heller skal håpe på at toget går 3 mai :-)
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:29 8472

Må dere slutte å høre på Korsar. Han har bare axa aksjer når det går oppover. Sist han spådde AXA, så så han 2,70 ish, den dagen gikk den i 2,4x ish.
Korsar eide aksjer da han spådde 2,70, men da han tok feil, så var han plutselig ute, og kjøpte alt på bunn 2,4x!

Nei den karen der hadde jeg ikke hørt mye på. Spytt heller på fingen og stikk den opp i vinden. Mye bedre!

SS
Mor84
17.04.2018 kl 09:32 8395

Ja, leverer de i tillegg gode tall og litt "godis" på Q1, så kan det bli virkelig moro :)
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:34 8376

Da er nok ATH innen rekkevidde, så lenge OSE og verdens børser også er i godlaget.
Vi var maks uheldig med børsstemningen da AXA seg ned fra 2,95 til 2,4 området.
Sånn sett bra at tallene ikke viste bedre enn de gjorde, så får vi spare kruttet i tallene til å sende axa raketten over 3 kr ved Q1 istedenfor.

AXA har siste årene gjort det brukbart 2 halvår, så det er nå man skal eie aksjen.

SS
Funderer
17.04.2018 kl 09:48 8240

Pleier da ikke gå så mye på mld , mystisk , mulig dumt av meg men solgte hvertfall det lille jeg hadde på 2,74 , kjøper nok tilbake utover dagen .
toffen4
17.04.2018 kl 09:49 8217

Blir vel endel sell on news for di kortsiktige idag, har inntrykk av at det har skjedd mye av det siste halv år.. Men ser ingen grunn til å være kortsiktig i denne aksjen..
Volf
17.04.2018 kl 09:52 8196

Du får den mye billigere senere i dag så det var smart Funderer
Slettet bruker
17.04.2018 kl 09:56 8150

Høres bra ut. Solgte på 2,74 men lykke til dere som er inne.
Tomkald
17.04.2018 kl 10:12 8066

Mest sannsynlig har du rett Volf, men det er som vi har diskutert her før ett stort vakuum i denne aksjen, vi vet aldri hva som trigger en solid oppgang. Den oppgangen bør vær rett rundt hjørnet nå.
Slettet bruker
17.04.2018 kl 10:15 8044

Husker dere da DNB sist klinte anbefaling ut på forsiden hegnar.no ?

Da gikk denne fra 2,75 ish til nesten 3 kr på et par dager. Ligger tilbake i tid, men da var den vert seig lenge. Nå er det momentum, gode tall i vente får vi tro, og avtalene renner inn. Teknisk ser det bra ut og, og får vi en close oveer 2,75 så kan veien mot 3 kr være relativ enkel.

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 10:16 7999

Gullivers,
jeg fikk med litt oppgang i KOMP men deretter begynte den å flate ut, så jeg skiftet den ut for en god stund siden.
Kjørte potten en periode over i FOE i stedet, da den begynte å vise "gammelt rykkpotensial". Og den leverte så det sang. Men der skal man selge raskt når det flater ut, DnB driver jo og rødmer over sine feilvurderinger der ennå, og sparer ikke på kruttet hvis de kan være med å senke den :-)

Til slutt kastet jeg også denne spekulasjonskapitalen over i særlig ODL (siden jeg alt satt posisjonert i BDRILL og SDSD) og NOD, som indikert på en annen tråd 10. april. Må si jeg flirer litt over NOD nå, den er jo oppe ca. 17% akkurat nå....hirr hirr
Redigert 17.04.2018 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 10:17 8102

Stock-Holm har tatt grep i AXA og ser at åpningskursen den 3. mai er 3,22 med jevn stigning etterpå...
Slettet bruker
17.04.2018 kl 10:26 8063

Korsar, my man........

Bare lykkelige eventyr her, aldri et eventyr med bad ending?
Har du ikke en nano tråd, eller funcom tråd å lire av deg alle disse vinner liste historiene dine?
Alle har jo fått med seg at du alltid ser på dagens vinnerliste og velger aksjen du selvsagt satt i. Faller den, og går i tap, så solgte du selvsagt dagen før, selv om det skulle være en søndag - det husker jo også vår gode venn Statoil! at du skrev her på forumet :-)

Er du ute eller inne i AXA nå Korsar?

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 10:55 7968

SS,
skulle gjerne sett dine analyser (hva nå de kan være...hehe), og ikke bare din sjalusi :-)
For øvrig er jo hele forumet klar over at det var du som anbefalte AXA sterkt før fall, og ikke jeg. Det er ikke vanskelig å dokumentere, hehe.
Og for å dokumentere at jeg plukket vinneraksjer allerede for en uke siden, her er kopi av et godt eksempel på det:
--------------------------------------------------
Korsar
10.04.2018 kl 09:59 2081
Monza,
ja, de tre du nevner er OK å sitte med etter min vurdering.
Videre: Hvis oljeprisen og ratemarkedet holder seg oppe, vil SDSD og ODL være interessante i offshore.
Merk at SDSD har nada omsetning nå, men kan plutselig både bli kjøpt og ta av på annet vis. Lav gjeld, litt sånn som BDRILL,
ODL er trolig underpriset ifht antatt framtidig marked for selskapet.
Andre selskaper kan være NOD, men skal jeg anbefale flere vil jeg gjerne gjøre det mer skikkelig før jeg sier så mye mer.
-----------------------------------------------------------------

PS: Husk nå å sette slingrebøylen på plass når du har tørket ferdig oppvasken for stuerten :-)
PS2: Jeg glemte å nevne at på mine tråder er målet å diskutere børsfaglige ting, du kan trygt bruke mine trådstarter som mal for sånt, før evt. kunnskapsløse møteplagere begynner å surre trådene til.
Redigert 17.04.2018 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 11:09 7896

Korsar:

SS kjøpte 20k GOGL i går, sluttauksjon 60,70
Hvor stor er gevinsten min forresten ?

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 11:10 7873

PS 2: Jeg skrev at ODL var underpriset på 31 - hvor var du da?

Hehe - du løper alltid etter, Korsar.

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 11:27 7823

Interessant intradagsbevegelse på AXA i dag:
- den pleier normalt å nå sitt intradags høyeste tidlig på formiddagen, hvorpå den slakner utover dagen
- i dag startet den ekstra sterkt (jfr. meldingen) , men begynte så sin typiske avmatning
- det nye i dag er at aksjen nå er i ferd med å begynne en andre oppgang
- og denne gangen på bedre volum enn typisk for den siste tiden
I sum? Et positivt teknisk signal.
Redigert 17.04.2018 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 11:29 7799

Haha, Korsar, my man.

Du måtte fuske litt i dag og, og skule over på sidemannen og stjele svarene:-)

https://nytt.forum.hegnar.no/thread/4726/view

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 12:30 7648

Var vel egentlig kun vi som kjøpte på 2.40 tallet...de fleste andre utenom SS skulle kjøpe på 2 kroner..var vel konfirmanten Volf og disiplene hans;) 3100k aksjer til snitt 2.58. Vi er fornøyd til nå;)
Slettet bruker
17.04.2018 kl 12:32 7628

Korrekt McD.
Mange her som skulle vente på 2.20 og 1,98, de venter forgjeves.

Meget bra inngang du har nå McD. Det er bare om å gjøre å ikke selge for tidlig. Tror det blir mindre heiskjøring etterhvert som Endre leverer det vi forventer.

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 12:40 7603

Ja, oppfattet at du satt med mye aksjer med rød Vps og var klar på det her inne. Vi satt også med knallrød vps på 2.45-2.48? fulgte bare gammel strategi noen år tilbake?
Slettet bruker
17.04.2018 kl 12:54 7545

Short squeeze release!!! (?)

Skal bli spent å se på shorteregisteret etter hvert. En eller to store meldinger til nå før tallslipp, så blir det virkelig fart. Sensitiv for kursklatring når, tror jeg.
Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:09 7507

McD;

Tradet som du vet mye mellom 2,75 og 2,955 ukene før jul, og jeg tradet en del mellom 2,88 - 2,955 rundt jul, romjul, og ved nyttår.
Tradingen gikk litt for godt, og jeg tenkte å ta enda en trade nede rundt 2,85, men da falt elendigheten sammen med sure børser. Du kjenner historien.
Jeg satt da med rundt 900k aksjer snitt 2,85 ish.

Jeg lot heldigvis vær å kjøpe nedover, og har i flere innlegg bekreftet at først nede på 2,5ish kjøpte jeg sakte men sikkert. Ikke noen store poster hver gang, men sånn 50 - 150k poster når man intradag så minst 2-3% fall.
Største kjøpene gjorde jeg under 2,50 vet to tilfeller. Så du kan vel si det sånn at innestående antall aksjer er nokså høyt, og tilbake på det jeg lå på i høst.
Skulle gjerne hatt mer, men jeg leker litt i Gjensidige, GOGL, og Orkla pt.

Men ser vi noe tilbakegang i AXA, så har jeg godt med cash, og benytter anledningen. Ser jeg og klart brudd på dagens nivåer 2,75 som er viktig teknisk område, samt viktig psykologisk, ja da kjøper jeg. Men jeg har ingen interesse av å gå i detalj lengre omkring alle mine inn og utganger.

Rundt nyttår lurte jeg på hvordan man skulle klare å toppe 2017 fortjenestemessig, men det er styggt å si det, men jeg har snart like god netto realisert avkasnting i kroner og øre 17.4 som jeg hadde i hele 2017.

Resten av året skal AXA få bygge mye av min videre avkastning. Blir mindre trading i axa, og mer sitting med kjerneaksjer i denne.

SS


EDIT: Satt alle aksjene jeg hadde på annen VPS, og jeg hadde et par intradagstrader mellom 2,52- 2,66 området med 3-500k aksjer. Men ble bare noen få, for jeg har vert opptatt med overnemte andre aksjer. Da ble AXA trading nedprioritert.
Redigert 17.04.2018 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:19 7465

Denne tråden var faktisk et forsøk på å drøfte aksjen børsfaglig, samt et håp om å unngå SS' personlige hevdelsesbehov.
Men det er visst ikke mulig. Det løspratet SS trenger seg inn på andres AXA-tråder med her er jo helt meningsløst som debattgrunnlag.
For i essens kommer SS hver gang bare med at han har kjøpt noen aksjer og så solgt dem med stor fortjeneste til slutt.
Det finnes ikke spor av verken substansielle eller børsfaglige resonnementer hos SS, som alle kan se.
Vi kan bare fastslå at enda en tråd er forsøplet av dette egotøvet



Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:41 7414

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
SS,
har det svartnet helt for deg nå? Du skriver nemlig: "Du får opprette en egen AXA tråd, og velge noen av dine egne favorittnick, det er en mulighet". Sannheten er jo at det er nettopp jeg som har opprettet denne tråden, og så kommer du inn med alt egovrøvlet ditt.
Vi har alle skjønt at du anser alle AXA-tråder som ditt private domene, men et sted må grensen for virkelighetsforskyvning snart gå.

Volf
17.04.2018 kl 13:43 7403

INTRUM:INTESA SANPAOLO AKSEPTERT BUD
Oslo (TDN Direkt): Den italienske banken Intesa Sanpaolo har akseptert et bud fra Intrum Justitia for overtakelse av selskapets gjeldsinndrivelsesvirksomhet og fusjon med Intrums italienske virksomhet.

Det opplyses i en melding fra Intrum tirsdag.

Avtalen innebærer en fusjon mellom Intesas gjeldsinndrivelsesvirksomhet og hele Intrums italienske virksomhet til et joint venture (JV) som sistnevnte vil eie 51 prosent av.

JVet inngår en tiårig eksklusivitetsavtale for å betjene Intesas majoriteten av bankens nye tilsig av misligholdte lån.

Videre opplyses det at Intrum, sammen med CarVal Investors vil kjøpe 51 prosent av en portefølje misligholdte lån med en brutto bokført verdi på 10,8 milliarder euro fra Intesa.

Transaksjonene reflekterer en total verdi på rundt 3,6 milliarder euro for JVet og porteføljen opplyses det videre.

HB, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:45 7390

Korsar;


Er du så enkel (tror det), eller er du en gæmlis på 70+ (??) som ikke kan forumets nye funksjoner?

La SS forklare bestefar:

1. Jeg sier "Du får opprette en egen AXA tråd, og velge noen av dine egne favorittnick, det er en mulighet". - Hvilket betyr i praksis, opprett tråd, velg dine nick (som regel dine alternative) og lås alle andre ute. Det er få som gidder diskutere med deg, så du vil neppe sette deg i forlegenhet ved å gjøre det.

2. Viser til punkt 1, bestefar, det er nå mulig å stenge folk ute, og velge sitt klientel i trådene. Bestefar fått det med seg?

3. Ser ingen, gjentar ingen grunn til å ikke besvare en hvilken som helst tråd her som er åpen.

SS
Redigert 17.04.2018 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 13:48 7368

Jeg syns det ville være veldig trist hvis man må stenge tråden sin fordi her er en figur med betydelige atferdsproblemer som herper alle AXA-tråder med gjentatte Napoleonsyndromer. Skipssjefen serverer som dere kan se konstruktive trusler som "Ingen tråd på dette forum spares, om jeg vil skrive, ingen!"
ikke særlig hyggelig for oss andre som prøver å bruke forumet konstruktivt.
Redigert 17.04.2018 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2018 kl 14:19 7323

Rent subjektivt Korsar, vil jeg påstå at alle mine innlegg på dette forum, altså ORK, AXA, SOLON, SUBC, og ORK siste tiden har vert seriøse, og kontruktive.

Det er jo deg jeg reagerer på, det er deg jeg svarer, og det er dine eventyr som pirkes i. Du er selektiv og sletter, editerer og fjerner spor når du tar feil. Du står ikke for feilene slik f.eks SS gjør. Jeg har sagt lenge, jeg dret på leggen i siste inngang på AXA. Jeg tok feil om kursøkning Orkla, og jeg måtte være med gjensidige ned (fikk da fint utbytte) pga glemte når den gikk ex utbytte.

Men når Korsar sier at AXA skal opp, så går den ned i 2,4x og axa plutselig ikke hadde axa aksjer, og kjøpte på bunn, så håper jeg at andre her også ser at du bløffer.

Hva med når du kjøpte og solgte aksjer en søndag på ose?

Hva med alle vinnerliste aksjer du alltid sitter i ?
Nei du må gjerne prøve å lure alle andre, men SS lurer du ikke.

Utover det, har du skrevet i det vide og brede i axa, uten at du treffer på noe.
Husker du da du spådde 3,07 i høst, mens den gikk ned til 2,75 istedenfor?
Du anbefalte altså på forum kjøp, men selv solgte du angivelig på 2,95 og tørket bort fra forum og tråden.

Regner med at andre husker dette og.
Skjerpings Korsar.

SS
Slettet bruker
17.04.2018 kl 14:23 7302

Jaja, for hvert innlegg SS leverer, avspores debatten mer og mer, meningsløse stråmenn og faktaforvrengninger yngler, og vi sitter igjen med den store tenker SSs ufrivillig komiske bidrag. Og vi elsker disse bidragene alle sammen. Virkelig noe å lære børs fra :-)
[ Leasing ]
17.04.2018 kl 14:25 7293

rett skal være rett Skippy, tror ikke det var en søndag, men en kveld etter at børsen var stengt :)
Slettet bruker
17.04.2018 kl 14:35 7271

Haha, Leasing - samme det, men vår felles gode venn Statoil! så vel dette og, og han hevdet svart på hvitt å selge søndag kveld.
Uansett, samme sak - umulig begge deler :-)

SS