Sissener er dette lovlig ?

Fred55
NAS 09.09.2019 kl 22:30 3244

Merkelig det som nå skjer. Sissener sitter på en "liten" del av obligasjonslånet. Går så ut i media og sier som han gjør. Velger så å selge seg ned med aksjer i NAS. Kommer så med nytt forslag der han hevder han har ca 20 % av obligasjonseieren med seg. Sier ikke hva motforslaget er, men at det er forslag og at de samtidig ikke vil diskutere annet. Hvor er det blitt av aksjene og er det satt shorter av samme Sissener ?
Absolutt alt rundt det som har skjedd rundt dette virker meget merkelig sett fra min kunnskap rundt dette. Alle ser jo at aksjen styres veldig mye ut fra det han sier og får av spalteplass. Uten at NAS kommer med noe som helst. Pr nå oppleves det som Sissenere rett og slett styrer aksje kursen i NAS, sammen med de media som gir han spalte plass.
Mulig alt er innafor det som er lovlig så påstår intet, men at en kan begynne å lure må være lovlig. Noen som kjenner mer rundt dette regelverket ?
Redigert 20.01.2021 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
Frodon
09.09.2019 kl 22:39 3185

Hva mener du er ulovlig? Er du enige i at dere har blitt godt advart om å beholde styret i NAS slik de holder på? Du er en medeier i NAS og har vært med på å godkjenne at dagens styre har deres tillit til å gjøre det som er best for aksjonærene. Nå har styret som dere har godkjent, gitt makt til obligasjonseierne om å velge "veien videre" i NAS.
Hockeymonkey
09.09.2019 kl 22:43 3146

Torsdag var det 20, må være mer enn 20 nå.
Herman*
09.09.2019 kl 22:51 3093

Hvis jeg husker riktig, nevnte Sissener (far eller sønn) at de forventet en avklaring/respons fra NAS i løpet av dagen med hensyn til deres alternative forslag. Jeg har ikke lest artikkelen som ble plublisert i FA i kveld, men da de atter en gang går ut i media kan det nok antyde at de ikke har fått noen hjertelig respons. Jeg sitter long, og ønsker derfor det beste for NAS (og meg selv). Det jeg håper på er at NAS ikke gir noe som helst av vesentlig "kostnad", og at det blir mytteri på onsdag da mange av Sisseners disipler heller tar en liten early bird enn ingenting. Skulle nok ha ønsket at Early bird hadde blitt satt litt høyere i utgangspunktet.
Flaxx
09.09.2019 kl 22:53 3077

Hvis Sissener har hatt inside informasjon som obligasjonseier ... og som aktør i denne sammenheng ... da har han klart brutt reglene ved å gå offentlig om kurssensitiv informasjon.
Det verste er at senior Sissener OG junior Sissener har operert i TANDEM.
Etisk oppførsel i aksjemarkedet/Oslo Børs er fra før av tvilsom.
Sissener har satt en ny lav standard som gjør Oslo Børs til en bingobørs.
Der alt er tillatt...
BÅDE Norsk Tillitsmann OG Oslo Børs bør stramme opp Sissener.
Straffen bør være AVSKREKKENDE.

Frodon
09.09.2019 kl 22:56 3051

På lik linje med alle de løgnene som de "seriøse" NAS aksjonærene presenterer på HO forumet i et forsøk på manipulering av aksjekursen...?
Frodon
09.09.2019 kl 22:57 3037

Du burde nok lese artikkelen, tviler på at du er like positiv etterpå... og det er jo samme hva jeg forteller deg. Dine NAS "venner" kommer garantert ikke til å fortelle deg sannheten...før de har solgt aksjene sine
Herman*
09.09.2019 kl 23:03 2994

Hvilken innsideinformasjon er det du sikter til? Lovlig eller ikke, det virker svært uheldig å kjøre forhandlinger og trusler gjennom media. Ingen parter (inkludert NAS) burde ha rett til å uttale seg offentlig om prosessen, fra tilbudet ble fremsatt og frem til obligasjonseierne har konkludert.
Herman*
09.09.2019 kl 23:04 2990

Har du lest artikkelen selv? Da kan du jo cut and paste litt for oss andre...
Frodon
09.09.2019 kl 23:05 2978

Det har jeg gjort, på 3 forskjellige tråder ;);)
Frodon
09.09.2019 kl 23:09 2946

Dette er bare tull og rør, Sissener sitter da ikke med innside informasjon som ikke markedet vet om. HVIS han skulle hatt det, er det NAS ledelsen som ville blitt tiltalt og de har da ingenting å tjene på å gi innside info til Sissener. Det er bare desperate NAS aksjonærer som skal prøve å få fokus bort fra at NAS er så og si konkurs og kan bli reddet i noen måneder til hvis obligasjonseierne går med på en forlengelse. Uten godkjenningen fra obligasjonseierne, er det 100% umulig for NAS å refinansiere obligasjonslånet.
Flaxx
09.09.2019 kl 23:11 2929

NAS har vært ryddig.
Sissener derimot ... har uttalt seg KONKRET om STATUS for motstandere ... der Sissener har annonsert etter slike tilhengere.
Regner med at Norsk Tillitsmann vet hvordan Sissener kan eksluderes fra rettigheter obligasjonseiere har.
For dette forsterker det negative omdømme Oslo Børs allerede har som bingobørs.
Der ALT er tillatt.
Oslo Børs OG Norsk Tillitsmann bør snarest rydde opp .. og sette Sissener i gapestokken SÅ DET SVIR.

Har Norsk Tilltsmann og Oslo Børs nok virkemidlker i en så klar sak som dette?
Redigert 09.09.2019 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
hstray
09.09.2019 kl 23:12 2920

Ingen overgår alle løgnene fra deg Frodon. Du jobber jo med dette på fulltid
Flaxx
09.09.2019 kl 23:16 2895

Alt koker ned til etikk.
OG Oslo Børs sin manglende påsjekking av slike etiske saker.
Herman*
09.09.2019 kl 23:20 2870

Frodon: Du skriver natt og dag om at NAS nærmest er konkurs. Men hvis obligasjonslånet blir forlenget (sannsynlig) , NAS får kompenasjon fra Boeing og RR (Vil jo skje, spørsmålet er bare når), NAS gjennomfører et JV (som varslet) som bidrar til at de får betalt ned en del gjeld, og kortselskapene så frigir et par milliarder (Sannsylig gitt forutsetningene foran), så burde jo dette med konkurs bare være en våt drøm for shorterne eller hur?
Frodon
09.09.2019 kl 23:38 2813

Og fortsatt har du ikke klart å dokumentere en eneste løgn....MERKELIG 😂😂😂

Er det 20 av løgnene dine jeg har dokumentert...?
Frodon
09.09.2019 kl 23:39 2803

Du tar helt feil, men det er null vits å informere de som ikke er villige til å lytte 😉
Fred55
09.09.2019 kl 23:50 2760

Du vet ikke hva jeg har sagt ja til. Men du vet at styret sitter som det gjør. Ikke bland kortene her.
Du har advart så det synger rundt NAS den skal du ha. Styret har faktisk ikke gitt obliasjonseierne makt. NAS kan si nok er nok som andre sier :-) Da har de ikke noen god sikring. På lik linje som andre aksjonerer vel å merke. Så er nok ett høyt spill både for NAS og Sissener som har vært en uoffisiell prater for rundt 20% av obligasjonseierne. Hvem disse er er det vist bare Sissenere som kjenner til?
Mitt poeng er at en av de større eierne går ut som han gjør selger askjer hyler og skriker i media og så kommer helgen så snues ting rundt. Nå kommer han med tilbud via media men hva det er kjenner kun han til og styret da om de har fått det ?
Oppriktig så mener jeg at nå burde en satt NAS på ikke handel på børs inntil alt som kommer i media er behandlet og NAS kommer med en avklaring. Ja vet at det høres litt merkelig ut, men ser en all galskap som kommer vel da er det noen som bør gripe inn.
clanz
10.09.2019 kl 00:32 2699

Sissener spiller høyt... han sitter angivelig på USIKRETE lån til 180 millioner.... og når han får en deal som sikrer sikkerhet sier han nei....

Hva skjer med obligasjonskursen om NAS trekker tilbudet?
Da må sisener bokføre et tap for sine obligasjonseiere... på neste månedsrapport. Jeg ville vært bekymret om jeg satt pengene i Sissener Canopus.. eller hva de nå heter.
Redigert 10.09.2019 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
clanz
10.09.2019 kl 00:34 2693

Sissener lykkes aldri selv som investor, ei heller med kjøp av NAS aksjer til 52 kr stk... men han er flink til å komme i media og trekke kunder som tror de tjener penger på at han skal forvalte pengene deres. Merkelig det der.
Redigert 10.09.2019 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Hockeymonkey
10.09.2019 kl 00:47 2656

Jeg dropper early Bird, som mange andre, og setter meg på flyet til Oslo for å delta på Nordic Trustee møtet.
Frodon
10.09.2019 kl 07:53 2409

Ditt innlegg sier meg at du investerer etter gratis info du finner i markedet. Et vennlig råd, skaff deg info fra de proffe aktørene ;)
hstray
10.09.2019 kl 11:55 2244

Du som følger Sissener, hva er dealen dere har tilbydt Norwegian? Kan fort komme forfall bla følgerne til Sissener. Mange sin vil ha early bird tilbud med sikkerhet og 105% innløsning
nima
10.09.2019 kl 12:02 2212

Betal ut Sissner fort som F , han er en av de som gjør mest skade for NAS. Den største rotta og mest uredelig person som finnes.
Frodon
10.09.2019 kl 13:40 2143

Er det Sissener som skader NAS? Er det ikke ledelsen til NAS som har satt selskapet i økonomisk krise...?