Ewave Holding AS

xpand
09.09.2019 kl 23:44 1333

Bestemte meg for å lage en ny tråd da den forrige var litt utdatert og uoversiktlig.

Ewave har utviklet et strømsparesystem.

Selskapet er nå priset til (pre-money) MNOK 72,5.

Selskapet er inne i en kapitalinsentiv ekspansjonsfase der de skal skalere salget ti større deler av Norge. De har frem til nå hatt fokus på Vestfold/Buskerud.

Salget har frem til nå vært godt. Ewave nærmerer seg 1000 solgte systemer og ved å starte opp salget i bla Midt-Norge bør budsjett være innenfor rekkevidde.

Selv om selskapet kjører en modell relativt lik alrmselskapene med oppsøkende dirketesalg, så trenger de mer penger for å vokse. Dette er blant annet pga de bestiller 1k systemer fra underleverandør om gangen for å oppnå kvantumsrabatt.

Trinn 1 (0,29kr pr aksje) av den pågående emisjonen ble overtegnet med 15%.

Trinn 2 (0,32kr pr aksje) av den pågående emisjonen er allerede godt over 50% tegnet på få dager.

Trinn 3 (0,35kr pr aksje) vil åpnes med engang trinn 2 lukkes.

På eiersiden finner vi blant annet Bjørn Ole Gleditsch.

Sammarbeidspartnere er blant annet Innovasjon Norge, Huseiernes Landsforbund, Coop, Relacom AS, Optin bank, Sbanken, Nordea.


Prospektet:
https://minside.purehelp.no/file/custom/921065809/10

Video der Jarle kommer med en oppdatering:
https://www.dropbox.com/s/e6hqi97pz961byu/eWave%201.9.mp4?dl=0

Andre positive faktorer: god kostnadstyring (lav risiko pga få faste kostnader), god likviditet, erfaren og kompetent ledelse, god kontroll på konkurransen i markedet, abonnementtjeneste slik at selskapet får løpende cashflow og finansieringsavtalen med Optin bank. Innsidere sitter tungt lastet og følger etter i emisjonene (styreleder) - dette ser jeg på som utelukkende positivt og viser at vi sitter i samme båt.

Jeg har selv investert i selskapet pga overnevnte argumenter. Har stor tro på ledelsen og dette prosjektet
Redigert 09.09.2019 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
xpand
16.09.2019 kl 22:11 1274

Oppdatering fra selskapet: Mye interesse i Ewave om dagen. Trinn 2 (0,32kr pr aksje) ble fulltegnet allerede på fredag. Nye varer bestilles og salget skal skaleres. Siste mulighet å bli med før kursen økes kraftig er nå.
Redigert 16.09.2019 kl 22:11 Du må logge inn for å svare