VALGET -Dett var dett.

Hr.Suhr
10.09.2019 kl 00:16 282

.
Lett å være valgekspert i ettertid, men dette 'forutså' jeg
på forhånd jeg. Begynner seriøst å lure på om jeg er synsk;
SP vil gjøre det bra, men H og AP ville bli de store taperne sa jeg, og FRP
ville merke at folk var lei bløffinga...tror iallfall at jeg tenkte noe sånt.

Egentlig var ikke dette et tradisjonelt kommune/fylkes-valg, men et varsel
fra et frustrert folk.
Hørte Jonas late som han forsto årsaken, 'vi har sviktet nordnorge, men skal ta oss sammen bla-bla'.
Og Erna berømmet vinnerne for innsatsen, og forklarte den store valgdeltagelsen med
at partiene hadde gjort en veldig god valgkamp.
Tenk de fatter ikke at de har folket imot seg, og at dette var et protestvalg og folkets eneste
måte før stortingsvalget å gi tilbakemelding om dette på.
Småpartiene og SP ble norges Donald Trump, kan man si
Redigert 10.09.2019 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2019 kl 00:29 270

Hadde nok blitt noen %'er høyere både for FrP og Høyre om de ikke hadde gjort NOK til en gærningvaluta og ødelagt ferien til folk...
Men når Siv bare MÅTTE prøve å få oljefondet over 10 billioner og bare MÅTTE gjøre hva som helst for å få dette til så går det slik.
At Folketrygdfondet lånte ut aksjer i de største norske selskapene etter nyttår til shorting, nærmest mann av huse, og omtrent halverte sparepengene til bestemødre og andre som kanskje ikke følger med så mye på børsen, så hjalp det også godt til.
Blæringen Bastiansen i Folketrygdfondet sto for dette.
Slettet bruker
10.09.2019 kl 00:35 266

Erna fikk spørsmålet om at hun på sine turer rundt omkring i det ganske land i valgkampen ikke har hørt misnøyen, eller hun bare har overhørt den. Bra spørsmål som kunne blitt spurt flere av disse folkene.
Redigert 10.09.2019 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2019 kl 00:42 263

Erna har gått aldeles i FN-tåka etter at hun fikk greie på at de vil ha henne som sjef for Agenda 2030.
Slettet bruker
10.09.2019 kl 00:53 255

Jonas sitt svar er å sette i gang en utredning av valgresultatet. Det går nok rett hjem hos velgerne.

Grande vil svare på et dårlig lokalvalg ved å løfte frem viktigheten av internasjonalt samarbeid og kampen mot proteksjonisme.

Jepp.
Hr.Suhr
10.09.2019 kl 15:01 205

Humre-humre..De egentlige vinnerne av valget ble nok
konsulent-, rådgivnings- og PR-byråer, tenker jeg.
Bortsett fra at det ble for sidrompa for mange å gi proteststemmen
sin til SP, så er i værtfall jeg fornøyd med valget