NEL 18.04.2018

Stubben
NEL 18.04.2018 kl 08:54 13154

Solaris er i gang med å utvikle brenselcelle hydrogen-elektrisk buss. Den vil være klar til høsten og i produksjon fra 2020, forteller Thomaz Pyzatka fra Solaris Bus & Coach.
Har de samarbeid med NEL?
Pre:2,82 - 2,82
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Stubben
18.04.2018 kl 09:02 11688

Kan det være at man blir frustrert og lei, hele dritten. Forbannet være OB med disse desimalene. Hvor kan man gå handle og få en kassautskrift på at en vare koster 2,584. Det er et hån og lek med tall.
2,77
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
kreinh
18.04.2018 kl 09:19 11567

Det var bedre før når man kunne ha litt peiling på hva som skjer ved å se hvilke meglerhus som kjøpte og solgte...
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Stubben
18.04.2018 kl 09:22 11527

Ja, ikke minst.
Siste: 2,788
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Lord B
18.04.2018 kl 09:25 11499

Tror noen har blitt skremt av at NEL ikke har fått kontrakt på stasjoner i Kina.

Tror kanskje NEL heller ikke har noe ønske om å selge stasjoner dit. Hva skjer når Kina kjøper produkter med ny teknologi? Jo de kopierer teknologien og vips så er det teknologiske forspranget borte.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
kreinh
18.04.2018 kl 09:39 11390

Godt poeng Lord B
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Furuen
18.04.2018 kl 09:43 11365

2,81
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
abroker
18.04.2018 kl 10:07 11233

Zzzzzz et langt gjesp, blir bare enda lengere.
Håpet om 5,00 kr. svinner hen i tåka sjekk statistikken for 2015-2017 er ikke mye å skryte av?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 10:14 11183

Ingenting er vel avgjort i Kina. TTT. Jeg har samme bekymring hva kinakopier angår. Likevel må Kina mer og mer forholde seg til internasjonale lover og regler hva handel og patenter angår. Men historikken er jo ikke særlig pen på dette området...

Skal man se svart på det kan historikken til Løkke ødelegge for Kina samarbeid. Løkke var ansvarlig for IR i Rec når de skulle lande avtaler med China Sunergy. Den gangen gjorde REC-sjefen Ole Enger flere tabber med tanke på skikk og bruk. Løkke har forhåpentligvis disse episodene godt plantet i ryggmargen. Lite hensiktsmessig å fornærme de du skal selge produkter til.

Skal man se lyst på det lærte Løkke såpass mye av dette at han kan utnytte det til egen fordel. Å vise ydmykhet og respekt overfor det landet og kulturen man besøker er sjelden feil. Jeg kjenner ikke Kinesisk kultur, men har forstått at dette med "ansikt" har mye å si. Ikke la en kineser tape ansikt. Via bekjente har jeg oppfattet at forhandlinger i Kina tar tid og er beinharde. Respekt oppnås ved å være beinhard tilbake. Ikke respektløs.

Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Wanker
18.04.2018 kl 10:15 11171

Hvorfor skulle de være skremt av manglende kontrakter i Kina - det er vel ikke det som står øverst i NELs presentasjoner?

Løkke antydet vel på en presentasjon i fjor vår/tidlig sommer at de ikke var veldig kåte på å selge sine mest avanserte produkter til Kina.
Han fortalte om et besøk i Kina for en tidligere arbeidsgiver - da de gikk gjennom fabrikken så de noe utenlandsk produksjonsutstyr som var demontert ned til minste del. Her er jeg enig med Røkke - ikke gi bort kompetansefordelene i jakt på kortsiktige besparelser, med økt risiko for kvalitetsproblemer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Sørøya
18.04.2018 kl 10:22 11128

Hvor ble det av tildeling fra Korea?
Igår var dette et hett tema, tildeling skulle skje den 18 april var det noen som hevdet. Fake News?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 10:29 11734

Arbeidsdagen er så vidt over i Korea. Hvem som har blitt tildelt hva kommer ut i løpet av uka eller over helga. Det kan ha blitt forsinkelser også. I beste fall kommer en melding fra Nel om kort tid.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Furuen
18.04.2018 kl 10:31 11706

For de som er interessert:

http://www.digitaljournal.com/pr/3737712

Press Release
Hydrogen Vehicle Market Demand 2018: By Industry Growth Rate, Sales, Global Trend Forecasts to 2023



Read more: http://www.digitaljournal.com/pr/3737712#ixzz5D0jqiTEt
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Allesyndling
18.04.2018 kl 11:03 11530

Håper de som selger nå, må løpe etter oss iløpet av de kommende dagene
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
kreinh
18.04.2018 kl 11:07 11500

Utrolig lite vi får vite om det som skjer. Kunne ikke selskapet kommet med en liten resyme etter Carnegie dagen i hvert fall.....
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
frafy
18.04.2018 kl 11:12 11472

RT 2,734
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 11:15 11443

Håper heller det blir solgt at det kommer over stopp loss så det er mulig å plukke billig aksjer :)
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Stubben
18.04.2018 kl 11:17 11424

frafy skrev RT 2,734
Hvorfor dette fallet. Er det non som vet noe ikke vi vet, eller er det bare puddingsalg og lek med kursen.
Siste:2,728
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Oljebris
18.04.2018 kl 11:25 11366

De har store planer for hydrogen i Frankrike.

On the occasion of the European Hydrogen Energy Days "HyVolution 2018", AFHYPAC presented a study explaining the hydrogen deployment potential at the 2050 horizon in France.


In parallel to the French revision of the national energy policy in the context of the Multiannual Energy Program, and to the potential announcement of a French roadmap for the hydrogen sector, a prospective study on the economic and environmental potential of this form of energy in France, has been published.

Having Air Liquide, Alstom, EDF, Engie, Hyundai, Faurecia, Michelin, Plastic Omnium, SNCF, Total, and Toyota as partners, as well as the assistance of AFHYPAC and CEA, the unveiled study is actually a variation of the well known Hydrogen, scaling up study, by McKinsey. Adapted to France, this variation is based on the Paris Agreement and follows the French government desire to to ban the sale of new petroleum-burning vehicles by 2040.

In 2050, hydrogen could represent 20% of the energy demand in France. This energy vector could be used to decarbonise the end-uses in several industrial sectors, and to collaborate with the development of renewable energies.

The perspectives for the mobility sector are relevant. Hydrogen could supply energy to 18% of the vehicle fleet in France (cars, vans, buses, trucks). This could represent a positive environmental impact, constituting a 15% drop in local air pollution. Numbers become even more spectacular in terms of greenhouse gas emissions, with a potential reduction of 55 million tonnes of CO2, which represents nearly one-third of the reduction required by the +2°C reference scenario.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 11:33 11296

Skitdålig. Hoppas Fredrika köper Shell og att h2v kommer igång på Island sammen med Nikola i Australien som dere sier.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Stubben
18.04.2018 kl 11:58 11147

Ka du trur, da
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 12:24 11024

Tror 3.10 innan fredag
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 12:46 10935

Tipptopp forhåpning jr. Vi går for ditt bet!
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Furuen
18.04.2018 kl 13:30 10778

Får vi en liten stigning mot slutten av neste uke på forventninger til kunngjøringen 3.5.?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 15:43 10559

OSE opp 1,5% mens Nel fortsatt ser rødt.
Sannelig er det krevende å holde motet oppe.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Gyrt
18.04.2018 kl 15:49 10522

Herregud....kan dere slutte å mase? Ingen nyheter, ingen oppgang. Hvor vanskelig er det? Slapp av. Det kommer. Spis en is.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 15:55 10489

Ja, å herregud, hva er egentlig ditt problem?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 18:14 10181

Det som er bra når kursen sjunker er att det er mindre intressant för proton att pösa ut 90 miljoner aksjer i juni, om styvt 5 uker alltså.

Men jeg tror nog de säljer nedåt 2 kr. Så långt ned ska vi väl inte. Lite rart ändå att 2 kr känns närmare än 3 kr nå om dagen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
anderix
18.04.2018 kl 20:23 9864

Synes du?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
oppvigår
18.04.2018 kl 20:42 9790

Hvorfor skulle de selge? De vet mer enn oss andre, så de ser da utviklingen, og om den er bra , så selger de ikke om 5 uker.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 21:45 9567

Min feil det er forst den 30 Juni, og det er kun halvparten av 147 miljoner aksjer som kan säljas.Ca 73 miljoner aksjer, og 74 miljoner 30 Juni 2019.

The transaction between Neland F9 Investments LLC (the "Seller") on the purchase and sale of Proton OnSite has been successfully closed after the necessary conditions have been met including relevant public approvals and other third party consents
.As a consequence of the closing, the Company has issued 147,659,456 new shares (the “Consideration Shares”) to the
Seller. 50% of the Consideration Shares will be subject to lock-up until the firstanniversary of
closing of the transaction, while the remaining Consideration Shares will be subject to lock-up
until the second anniversary of closing.

http://mb.cision.com/Main/115/2262812/672559.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 21:47 9550

http://nelhydrogen.com/news/nel-asa-update-on-acquisition-of-proton-onsite/

Som ni ser skedde betalningen baserat på at NEl-aksjen då var värd 2,72. Det är nog den våta filten som håller oss här nere. Men vill de sälja för 2, 40? Ett kylling-race mot laveste pris og tillbud.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 21:51 9530

Tror ikke de vil selge uansett dersom prisen ligger under kr.3 noe jeg ikke tror den vil gjøre på det tidspunktet.
Tror det hele løsner for alvor nå i løpet av 3-4 uker. Annonsering av Nikolas store nye kunde samt milliard bestilling fra Nikola til Nel og det hele er med ett snudd på hodet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 22:01 9486

Så har vi danskarna;

ars Markus Solheim in October 2014 received 13,846,154 shares in Nel ASA, in which 50% of the shares are subject to a four-
year lock-up period with expiration 9. October 2018. The remaining 50% of the shares were subject to a lock-up period of two years, which expired October 2016.
H2 Logic ApS, which is controlled by Jacob Krogsgaard and Mikael Sloth on 25 June 2015 received 126,755,555 shares in connection
with the acquisition of H2 Logic A/S, of which 50% of the shares are subject to a lock-
up period with expiration 29 May 2019.
Ole Arnt Lindgren, Magne Myrehaug and Erik Evju in October 2014 each received 13,846,154 sharesin Nel ASA, in which 50% of the shares are subject to
a lock -up period with expiration 9. October 2018. The remaining 50% were up period of two years, which expired October 2016.

her sker det alltså noet i oktober, men sen också i may 209 ska det ut med 63 000 000 aksjer, alltså 63 miljoner aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2018 kl 22:26 9381

Viktig å lese alle meldingene og hvem sier at det blir salg fordi om lockup perioden er over?
Enig i at en skal være bevisst på hva som kan skje, men langt fra sikkert.

https://newsweb.oslobors.no/message/440718

H2 Logic ApS, which is controlled by Jacob Krogsgaard and Mikael Sloth on 25 June 2015 received 126,755,555 shares in connection 
with the acquisition of H2 Logic A/S, of which 50% of the shares are subject to a lock-
up period with expiration 29 May 2019.

Disse gutta har allerede solgt 40 mill aksjer så beholdningen er pr.idag ca. 86,7 mill med lock up i oktober 19.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
oppvigår
18.04.2018 kl 23:05 9228

Vi tar denne :
https://www.greencarreports.com/news/1116155_nikola-suggests-its-no-tesla-refunds-deposits-on-fuel-cell-electric-semi-trucks
The company reportedly took $2.3 billion when it first announced the fuel-cell semi in 2016, which it said amounted to 7,000 pre-orders.
The total described last week might amount to as many as 30,000 pre-orders.

Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Furuen
18.04.2018 kl 23:45 9081

Bjørn Simonsen på Twitter:
I 2019 kommer et utslippsfritt alternativ fra VanHool som kan erstatte trikkene våre. Er billigere, fører til mindre skade på vei og syklister, og langt mer fleksibelt @Ruter @Oslokommune
@Akershusfylke @samferdselsdep @hydrogenno

http://bussmagasinet.no/?p=9521
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2018 kl 09:44 8548

Idag ska vi till 3 kr. God tur.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Allesyndling
19.04.2018 kl 09:47 8511

Når kan man selge emisjonsaksjene fra i vinter?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2018 kl 09:59 8462

De kunne selges når de kom på konto noen dager etter emisjonen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Allesyndling
19.04.2018 kl 10:16 8415

Hm Mine er ikke tilgjengelig for salg?
Redigert 20.01.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare