NAS - ET SPILL FOR GALLERIET?

Slettet bruker
NAS 18.04.2018 kl 11:13 7558

Som Hammer skrev et annet sted, er det noe som ikke stemmer helt med IAG og Norwegian. Jeg blir mer og mer enig med ham om det.

Vi tenker likt, Hammers!

Først så kjøper IAG 4,6 % av Norwegian.

Så utbasunerer IAG at det kanskje vil legge inn et bud på Norwegian.

I mellomtiden stiger kursen mer og mer.

Og, som om ikke det er nok, så kom «tilfeldigvis» nyheten i dag om at JP Morgan har fått oppdraget med å legge inn bud på Norwegian.

Denne nyheten er en villet lekkasje. Her er det for mange detaljer som et meglerhus eller oppdragsgiver ikke ville ha sluppet uten at man ville elle ønsker
det. Og når til og med budgivers øverste bud er lekket; da skljønner alle at noe er galt! Eller?

For – hvilken budgiver ønsker at Norwegian og IAGs konkurrenter skal få del i alle detaljer rundt et oppkjøp? Det ødelegger helt strategien ved et oppkjøp.

Med andre ord tror jeg IAG nå bedriver et gedigent PR-spill som kan ende med at IAG til slutt trekker seg «fordi kursen ble for høy» eller av andre årsaker.

Dernest vil kursen falle som en sten, og IAG kan plukke opp flere aksjer.

Eller at det hele kun er et spill for å håve inn en betydelig gevinst.

Uansett: «Something is rotten in the state of Denmark» (Hamlet av Shakespeare).
Redigert 18.04.2018 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Salmon salar
18.04.2018 kl 11:22 7508

Det kan virke sånn at IAG vil at kursen skal stige mest mulig før de lusker seg ut bakdøra med en kjempe gevinst. Det minner litt om tulipan penger det her.
Slettet bruker
18.04.2018 kl 11:29 7471

czar skrev Innlegget er slettet
Du mener vel Warren Buffet?
cinet
18.04.2018 kl 11:55 7378

Eller de blokkerer for annet selskap med å få kursen opp i 310, samtidig som de tilsammen har kontroll på minst 9%
Slettet bruker
18.04.2018 kl 12:12 7294

Ja, det kan godt være, men da er det også et spill!

Og etter hvert må man selge seg ut og til hvilken kurs?
cinet
18.04.2018 kl 12:20 7256

Man MÅ ikke selge seg ut, men kan bli tvunget til å innløse hvis de eier over 90%. Alt på børs er et form for spill med lekkasjer rykter oppkjøp shorter latterlige analyser mm
cinet
18.04.2018 kl 12:21 7239

Hvis bid kommer , noen som kan synse om hvor kursen da legger seg «normalt sett» , 5% under budet ?
Slettet bruker
18.04.2018 kl 19:19 6689

Vil ligge innenfor noen få % av budkurs ja, etter styret gir anbefaling om salg. Men før den stabiliserer seg kan den gå godt over dersom det er betydelige shortposisjoner inn i bildet (jfr. Porsche).

Og da kan du enten si deg fornøyd og selge og sette pengene over i annet case, evt nyte gevinsten eller du kan sitte stille og vente på garantert gevinst etter alt er i klargjort til overtakelse. Det kan fort ta en stund med noe sånt.
Llaalljj
18.04.2018 kl 20:02 6560

Hvis jeg bruker logikken, or IAG (aktor ) ikke tenker på å kjøpe noe, er det allerede blitt uttalt tror jeg; bare søke fremtredende på denne måten uten å være sant, er ikke seriøse mennesker, og jeg tror ikke det er tilfell og mer når akjer kurs stige veldig mye....jeg tror alle må holde litt tolmådihet og vente på melding kan bli snart...hva tenker dere?
Slettet bruker
18.04.2018 kl 20:17 6503

Jeg tenker Hammers som satt med ramaskrik på 170 i Norwegian mens han helt sikkert satt fra 120 til 40 i Nano er bra furten og ønsker å så tvil for å føle seg bedre med en helt hinsides dårlig anbefaling. Tenker videre at TS er lett påvirkelig.

Nå er det engang sånn at jeg tror ikke meglerhus som ønsker å fremstå seriøse, ihvertfall ikke i den enorme størrelsesordenen JP Morgan er i, hadde hatt noe særlig interesse i et "spill for galleriet". Dette er en liten butikk for de uansett hva, de setter ikke noe rykte på spill for sånt tøyseri. Alle er fullt klar over at det kanskje ikke kommer noe bud, men å forsøke å fremstille det som en gigantisk scam er bare patetisk.
oyvind123
18.04.2018 kl 20:34 6437

Hektar: Vil takke deg for mange gode innspill. Du kjører debatt i syn av både negativitet og positivitet i NAS og har mange gode poenger. Vet du har møtt noe motstand, men jeg vil si du bidrar positivt til dette forumet.

Jeg har som du selv skrev, solgt meg noe ned idag med en inngangs kurs under 180,-. Rett og slett fordi jeg har fått en nydelig gevinst. Kommer etter all sannsynlighet til å bruke det jeg kan få av tegningsretter i rep. for videre kjøp.

Det skal sies at jeg ikke solgte meg ut idag pga. at jeg ikke har tro på videre kursoppgang, så jeg ønsker alle stabile aksjonærer alt godt. Håper kursen når nye høyder og at dere blir fornøyd. :)

trump_vinner
18.04.2018 kl 21:12 6316

Helt enig Hektar. JP Morgan er seriøse greier. Bud kommer!

Dere som har solgt med gevinst, gratulerer. Men dere som ikke har solgt vil jeg gratulere enda mer for vi har noen nydelige dager foran oss.

Selv har snitt under 190 og har ikke tenkt å selge en eneste aksje. Vi står foran et kjempe bud som kommer any minute!
Søndre
18.04.2018 kl 21:24 6272

Cinet ! Kan bli tvunget ut ved 90 % - du har et poeng.

Dette er ingen søndagsskole.
Redigert 18.04.2018 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2018 kl 12:47 5679

Innlegget er slettet

Ja, det var nok et spill for galleriet.

Se på mitt hovedinnlegg i starten! Det skjer som beskrevet, kursen faller som en sten og aksjen kan eventuelt plukkes opp igjen av IAG.

cinet
04.05.2018 kl 12:55 5652

Kun korte penger som har fått kaffen i halsen. Spekulasjonene/tolkningene og oversettingene/overskriftene skremmer lånte penger
Nestor1
04.05.2018 kl 14:43 5503

Oppkjøpsinteressen vi nok stige, markedsverdien er jo ikke særlig høy i dag
Slettet bruker
18.05.2018 kl 15:38 5007



Da gikk det som det måtte: IAG trekker seg. (Les over!)

Så kan man spørre om hvilken sopp IAG har tatt…..

1.) Alt tydet på at noe var galt. IAGs meglerforbindelse utbasunerte en oppkjøpsiver, noe som er svært uvanlig. Kursen steg, og prisingen ble vanskeliggjort til de grader. Bare uttalelsen fra IAGs megler om interesse for overtagelse, økte prisingen med minst et par milliarder.

2.) Så til noe annet som jeg føler et behov for å ta opp:

Sissener hadde lenge uttalt at hans fond hadde shortet NAS.

Så kjøpte IAG sine prosenter av NAS. Kursen steg betydelig, og Sisseners fond må ha tapt betydelig. Hvorpå Sissener noen dager senere uttalte at han hadde kjøpt NAS-aksjer. Deretter falt kursen noe, og i dag falt kursen ytterligere. Igjen må fondet eller Sissener ha tapt mye.

Slik jeg ser det, må Sissener eller hans fond ha tapt så betydelige beløp at dette må ha påvirket fondskursen ganske så voldsomt. Hvis ikke må fondet ha tatt andre forholdsregler som man ikke har opplyst om.
Trader'n
20.05.2018 kl 16:28 4591

Han lyver vel så det renner ut av ørene hans
Slettet bruker
20.05.2018 kl 17:04 4552

Det her er ikke spesielt koselig for Norwegian med sin satsing fra UK:
https://e24.no/makro-og-politikk/brexit/europeiske-fly-kan-bli-strandet-i-storbritannia-etter-brexit/24338461

Redigering: Den greia med Sissener er bare jug fra ende til annen. Her ser du uttalelsene etter emisjonen ble meldt: https://www.dagbladet.no/nyheter/norwegian-balanserer-pa-en-knivsegg-tross-nye-1300-millioner-inne/69637038

Og i ettertid sa han at det hadde fått han til å kjøpe? Bare tull hele veien, han har nok dekket de tapene av egen lomme for å redde ansikt.
Redigert 20.05.2018 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Epona
20.05.2018 kl 23:18 4202

NAS kommer for fullt tilbake. Glem alle uttalelsene som skremmer. Heng med ...