Greta i møte med en annen virkelighet over "dammen"

brahman
11.09.2019 kl 18:18 805

"Here it is like...something you either believe in, or you don`t believe in ..

Where I come from, its more like its a fact,"...

sier Greta Thunberg om klimakrisen - i en videosnutt vist i Aftonbladet.se.



Redigert 11.09.2019 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 18:46 786

He he, Greta rokkes i sin tro på det media fremstiller som facts.
Eller viser hun forakt for 325 000 000 mennesker?
Hvem som tror sterkest kan jo enhver gjøre seg tanker om...
Slettet bruker
11.09.2019 kl 19:24 776

Du tar altså for gitt at alle innbyggere i USA er like sinnsforvirret og kunnskapsløse som den oransje.
Slettet bruker
11.09.2019 kl 20:04 757

Og du synes jeg er barnslig som kaller helten din for Judas Gal Røre?

Gud bedre.
Redigert 11.09.2019 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2019 kl 21:15 737

Jeg har sett mange artige vrier på NAVNET på den oransje, papp. TRump er litt artig. Men skriver jeg navnet hans, så skriver jeg det korrekt. Vrir ikke om det på slikt barnslig vis som du gjør med Støre og sikkert mange andre.
Slettet bruker
11.09.2019 kl 21:37 727

Å ja. Det var sånn det var ja. Godt vi har deg som fasiten som setter reglene for hva som er lov å hva som ikke er lov når det gjelder klengenavn på div folk.

Nok en gang: Gud bedre.
kokkohill
11.09.2019 kl 21:38 725

Ja Gud bedre for en fjomp
Blåveisen
11.09.2019 kl 21:41 721

Denne nye A greier knapt å skrive om Trump uten å måtte bruke skjellsord,stakkar.
Hatet sperrer for ordforrådet.
kokkohill
11.09.2019 kl 21:46 716

A fazist lønnet av A pressen
Slettet bruker
11.09.2019 kl 23:02 691

Så når jeg påpeker at du oppfører deg som en unge her, så pålegger jeg deg å oppføre deg annerledes? Hm...utrolig hvilken makt du gir meg..
Slettet bruker
11.09.2019 kl 23:06 687

Du er veldig barnslig og manisk når det kommer til Trump, A - den nye. Og det kommer fra førumets mest maniske bompengehater og Bare Prat-entusiast gett.
Slettet bruker
11.09.2019 kl 23:20 682

Hadde ikke den dumme jentungen vært bare 16 år, så hadde hun hatt litt perspektiv på dommedagsfrykten:

Underpopulation, overpopulation, a cooling planet, a warming planet. Either way, presented as a looming crisis, catastrophising the future for upcoming generations. The pendulum of fear swings back and forth, as self-righteous experts prime research funding streams: there is money as well as virtue in saving humanity. https://www.thegatewaypundit.com/2019/09/experts-and-current-eco-crisis-weve-heard-all-of-this-before/

Det er en grunn til at 16-åringer skal gå på skolen; og det er ikke bare 16-åringer som skulker som bør minnes på det, men også alle de voksne som hyller denne school-drop-out'en frem - så jeg regner med at de voksne som heier på drittungen er de som tjener 'money and virtue' på hennes dommedagsprofetier, slik drittungene i MDG tjener politisk på det!

Hvilken herlig galskap!
Slettet bruker
11.09.2019 kl 23:22 679

Helt ærlig, fnue. Jeg synes hun virker å ha langt mer bakkekontakt enn hva du har. Det skal ikke så mye til, forsåvidt.
Noni
11.09.2019 kl 23:23 676

Leste nettopp at det er funnet en ny planet husker ikke alt, for opplysningen forsvant så fort fra mobilen. Men den var visst svært lik Jorden. Så alle som er blitt skremt av klima -forandringer kan beroliges.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 08:34 612

Det er jo ikke rare kultursjokket å hilse på likesinnede ved kysten. Hvis hun virkelig skulle få litt perspektiv på tingene så burde hun jo tatt turen til flyover country og hilst på Trump’s forgotten ones. Hun burde få oppleve det gode livet i campingvogna, lære seg å tilberede roadkill, prøve rekreasjonsskyting på blikkbokser og Hillary posters. Hun må få oppleve alligatorbryting, munnspillkonserter, moonshine kulturen, mm.

Hun må få oppleve de digre spøkelsesfabrikkene som står igjen etter utflaggingen, som sannhetsvitner om storhetstiden som engang var. Hun må få hilse på de tannlause og arbeidsledige som venstresida elsker å harselere med. Hun må få høre deres historier om de gode gamle dager, hun må få kjenne på forfallet og resignasjonen.

Deretter må hun få oppleve Venezuela, landet med verdens største oljeforekomster og sosialistisk styresett. Hun må få oppleve hva hyperinflasjon er. Hun må få oppleve de tomme butikkhyllene, sulten, volden, sykdommene, og kjenne frykten på kroppen.

DA snakker vi opplevelsestur, fullstendig kulturkrasj og virkelighetsbilde som ristes kraftig i grunnvollene.
Redigert 12.09.2019 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2019 kl 08:39 607

Virkeligheten er den samme over hele kloden. Men USA "ledes" nå av en ignorant som forakter vitenskap og fakta.

Slettet bruker
12.09.2019 kl 08:47 601

Hvis du tror at virkeligheten er den samme ved stambordet på hipsterkafeen på Grunerløkka, med omfordelte midler i baklomma, og utsikt mot folkelivet, som den er for Joe Tannlaus i husvogna i flyover country med foodstamps i baklomma, og utsikt mot den nedlagte fabrikken. Ja da har du misforstått noe helt grunnleggende.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 09:08 594

Med oppfattelsen om at virkeligheten er den samme over hele kloden, er det kanskje ikke så rart at valget av den idiotiske oransje orangutangen med de små hendene kom som et så stort sjokk?

Og med manglende interesse for selvstendig tankegang, søking etter alternativ kunnskap, og logiske tankerekker, er det kanskje heller ikke så rart at venstresida ikke ser ut til å bekymre seg det minste for å ende opp som Joe Tannlaus sjøl? For det er jo nettop det som blir resultatet av politikken deres.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 10:07 574

Hehe. "Alternativ kunnskap". :) Har du noen eksempler? At lyden fra vindmøller fører til kreft? Det er ikke kunnskap. Det er sludder.
Zorin
12.09.2019 kl 12:33 555

Hvordan kan du si hun er dum? Hun er ikke dummere enn at hun greier seg på engelsk. Hun forstår forskningsresultatene og kan diskutere disse - noe man ikke kan si om folk her inne. Hun har omtrent alt som kan krype og gå av forskere bak seg i det hun sier. For det er forskernes resultater som er grunnlaget for hennes aktiviter. Det jeg kan si om flere her inne er at dere mangler selvinnsikt. For i tillegg til forskningsrapportene så ser vi på nyhetene støtt og stadig resultatet av klimaendringer samt elendig politisk klimapolitikk. For meg så er Greta Thunberg en viktig brikke i puslespillet om å redde planeten vår. Det er forøvrig ganske smålig av dere å ikke ha respekt for den innsatsen hun og de mange ungdommene gjør gjennom skolestreik og annen politisk aktivitet for å redde planeten vår.