PNOR - PetroNor E&P nytt selskap med ny ticker

FkL
PNOR 11.09.2019 kl 19:29 29809

DA var vi på plass med nytt navn og ny ticker. Gratulerer alle tidligere APCL-eiere!!!

PetroNor E&P Limited - PNOR

PetroNor E&P Limited er et uavhengig lete- og produksjonsselskap innen olje og gass, fokusert på områder i Afrika sør for Sahara. Selskapet har tilgang på områder i verdensklasse bestående av reserver og produksjon i Kongo-Brazzaville, samt leteområder med stort potensial i Senegal og Gambia. PetroNor har kontorer i London, Oslo og Dubai.

Meget solid oljeselskap med god produksjon, solid økonomi, sterke eiere, gode utsikter mange gode triggere i 2019.
http://www.africanpetroleum.com.au/sites/default/files/u1788/apcl-ed-document-30-august-2019-final.pdf


PNOR - PETRONOR ROADMAP 2019

Nå er fusjonen i boks og vi starter opp en ny tråd med det som skal skje fremover.
https://newsweb.oslobors.no/message/484279

Har forsøkt å se rekkefølgen og ca. når de forskjellige triggerne vil inntreffe.


12.09 (Intet spådd)- BYTTE AV NAVN TIL PETRONOR E&P / NY TICKER

Jeg vet ikke helt hvorfor man venter med akkurat navneendringen. Endringen er rimelig triviell hos ASIC i Australia. Det kan være en samkjøring med Oslo Børs og bytte av navn og ticker. Uansett så tenker jeg at dette kommer så fort som mulig.
https://connectonline.asic.gov.au/RegistrySearch/faces/landing/panelSearch.jspx?searchText=125419730&searchType=OrgAndBusNm&_adf.ctrl-state=wxmucpqty_15


XX.XX - NYE HJEMMESIDER FOR PETRONOR E&P

Det er ikke godt å si om nye websider vil lanseres rimelig umiddelbart eller om de vil komme opp sammen med nytt selskapsnavn og ticker på Oslo Børs.
http://petronorep.com/


12.09 (Spådd 13.09) - TILDELING AV WARRANTS TIL TIDLIGERE EIERE

Her venter vi trolig kun på ferdigbehandling i VPS. Det kan være slik at disse har dukket opp i noen banker allerede, slik som sist. Dette kan ikke drøye lenge nå og bør være på plass i løpet av neste uke.
https://newsweb.oslobors.no/message/484279


XX.XX - SALG AV NOR ENERGY AKSJER FOR Å FINANSIERE LÅN TIL PETRONOR / BØRSMELDING OM OPPTAK AV LÅN PÅ $7MILL

Det er et åpent spørsmål hvordan dette skal benyttes og når dette lånet skal tas opp. Her vil det komme en egen børsmelding når dette blir aktuelt. Tas det opp nå så blir det trolig til en lav salgskurs i forhold om det tas opp etter at eventuelle opsjoner har slått inn. Antallet aksjer som Nor Energy må selge for å finansiere lånet vil også variere ut i fra kurs. Nedsalget kan også være knyttet til spredning på 25%.
http://www.africanpetroleum.com.au/media-centre/press-releases/publication-exempted-document


XX.XX - AVKLARING RESULTAT ETTER BORRING PÅ ROP

Jeg tenker at vi bør få en avklaring på hva er status på ROP i løpet av året, kanskje før Oil & Power i oktober?
https://africaoilandpower.com/
Vil vi ende opp med noen andel av ROP og har Total funnet olje? Det er enn så lenge ikke kommer noen offisiell melding fra verken Senegal eller Total, kun artikler i Upstream.
https://www.upstreamonline.com/live/1834376/senegal-wildcat-disappoints-for-total
Vi vet at Total skal borre i Senegal igjen til neste år og det er spennende å se om også dette er på ROP.
https://www.upstreamonline.com/live/1836510/total-taps-pacific-rig-for-us-gulf-well


09.10 - SENEGAL LANSERER NY LISENSRUNDE PÅ AFRICA OIL & POWER (9-11)

Senegal skal lanserere sin nye lisensrunde og Macky Sall skal motta prisen "Africa Oil Man of the Year award".
https://africaoilandpower.com/2019/07/26/senegal-to-launch-next-oil-gas-licensing-round-in-october-at-africa-oil-power-2019/
Fra tidligere så har har direktør i Petrosen, Mamadou Faye, meldt om at 10 blokker skal legges ut i denne lisensrunden.
https://africaoilandpower.com/2018/09/06/senegal-to-open-10-blocks-for-2019-bidding-round/
Det har også versert andre tall og usikkerhet rundt antallet i andre artikler. Spørsmålet er jo også om inndeling av enklete blokker er endret og hva som skjer med våre blokker.


12.10 - 90 DAGER SIDEN SISTE ENDRING I SENEGAL

Det er å anta at vi vil få et svar på vårt saksfremlegg i ICSID saken mot Senegal innen 90 dager. Når det gjelder Senegal så har det versert mange rykter om løsninger og fordeling av andeler. Det blir spennende å få en fasit.
"July 19, 2019 - The Claimant files a memorial on the merits."
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
En slags avklaring må jo også komme før AOP messen.


19.10 - 90 DAGER SIDEN SISTE ENDRING I GAMBIA

Det er å anta at vi vil gi et svar på deres saksfremlegg i ICSID saken mot Gambia innen 90 dager. Det blir også spennende å se hva slags rolle BP får uansett om det blir løsning eller ikke.
"July 12, 2019 - The Respondent files a counter-memorial on admissibility, jurisdiction and the merits."
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/18/24


30.11 - ANTATT FRIST FOR SPEDNING PÅ 25% AKSJER TIL FOLKET

Selv om selskapet melder om at det er et ønske om rask oppnåelse av 25% spredning fra Oslo Børs' side så vil jeg anta at vi her snakker om opp mot 90 dager. Uansett vil det først komme en plan og så vil nok den praktiske delen ta noe tid. I og med at det ikke er kalt inn til en EGM så er foreløpig emisjon utelukket og da holder jeg en knapp på Warrants :)
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Vilkaar-for-notering
https://newsweb.oslobors.no/message/483688


XX.XX - AVKLARING PETRONOR OPSJONER I NIGERIA

I løpet av året så vil vil også måtte få en avklaring på om vår opsjon i Nigeria slår inn. Er det denne vårt "interne lån" på $7mill skal benyttes til?
https://newsweb.oslobors.no/message/473270


31.12 - FRIST FOR OMGJØRING AV WARRANTS TIL AKSJER

Alle som hadde aksjer ved børsslutt 24. april 2019 har Warrants i likt antall aksjer de hadde ved dette tidspunktet. Disse blir enten omgjort til nye aksjer ved løsning enten i Gambia eller i Senegal eller slettet ved utgangen av 31.12.19. Det kan være slik at innløsning av Warrants er PetroNor's planlagte løsning for å nå en spredning på 25%.
https://newsweb.oslobors.no/message/474113


Hva betyr partnerskapet med Petronor for våre saker og ikke minst hva kan Adbu Dhabi bringe til bordet både for disse sakene og som styrke for selskapet i fremtiden? Her kan det komme pakkeløsninger og betydelige triggere på rekke og rad. Uten tvil en av de mest spennende aksjene ut året.

Sorry det ble litt langt, men det er jo veldig mye som skal skje i resten av 2019 :)

Noen andre som har noe å legge til?
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
thief
13.09.2019 kl 11:38 5408

Her blir det bare å sitte til forlikene popper inn🙂All den infoen vi sitter på tilsier det,fra ledelsen, mediene og alt som har skjedd rundt lisensene den senere tid😉Kan bli noen solide måneder fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
13.09.2019 kl 14:03 5191

Får vi satse på forliket er like rundt hjørnet,så vi kan få et skikkelig løft 🙂Da etablerer vi oss på 2-tallet.Og er jo ekstra spennende nå,da det ikke er noe i veien for at det kan komme melding. Fusjonen er komplett.Får vi se hvor lenge "swiftly" er,burde være ganske raskt!
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Tobias
13.09.2019 kl 14:05 5188

Lukter forlik til uka.

Jens Pace i halvårsrapporten.
"Collectively we have been formulating the various strategies that will be employed to drive shareholder value so that we can move swiftly to deliver positive outcomes upon completion."

Da åpner vi opp 50%.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Mdg1
13.09.2019 kl 14:41 5102

Med kurs på 10 kr er Petronor mer verdt enn DNO. Husk at selskapet har over 1 mrd aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
13.09.2019 kl 14:59 5049

Ikke akkurat riktig mdg1🙂Dno er verdt over 14mrd,med 10kr er vi under 10mrd.Men ja,det er langt dit🙂Vi får først ta forlikene,da er vi på 3kr!
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Tobias
13.09.2019 kl 15:08 5031

Bedre kjøpsanledning enn dette skal man lete lenge etter.
Anbefaler på det sterkeste å lese XI kanalen - Pnor hvor Warom har ansvaret.

Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
klaesp
13.09.2019 kl 15:54 4920

Rt?
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Sjøkaptein
13.09.2019 kl 16:04 4878

Hva er galt med 10 kr ??? Når vi borrer nestegang så er vi rundt 10 kr .... E&P ...trenger ikke si mere
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Opp+
13.09.2019 kl 16:12 4867

Neinei, lenge før det. Vi får 25% av rop og total har et kjempe funn der. 10 kroner ryker med glans:p
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Mdg1
13.09.2019 kl 16:15 4861

Med 50000 tønner om dagen og 100% eierandel når man kanskje 10 kr. Dit er det veldig langt. Skal selskapet bli verdsatt til 10 kr bør de kunne betale ut utbytter på 600-700 mill i året.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
13.09.2019 kl 16:15 4859

Ikke glem at det er temmelig lav COS på brønnene.

Gambia 14% i gjennomsnitt
Senegal 18% i gjennomsnitt

High risk-high reward

Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
13.09.2019 kl 16:21 4839

Da gjelder det å treffe godt da :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
13.09.2019 kl 16:24 4827

Hvis vi skulle endre opp med 25% på ROP, hvilket jeg ikke tror, så blir det skikkelig Texas :) Det har vært påstått av flere, men personlig så er jeg fornøyd med en betydelig lavere andel bare SOSP går i boks.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Opp+
13.09.2019 kl 16:25 4818

Er vel ikke like stor risk når det mest sannsynlig er andre som border for oss, om vi kommer i posisjon i det hel tatt da. Satse på forlik første omgang da, va vil du si er COS på et forlik fluefiskeren :p? Er det 18 prosent på både sosp og rop?
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Opp+
13.09.2019 kl 16:27 4815

Ja, det hadde vært morro. Det har ikke kommet noe resultat fra boringen til total eller?
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
13.09.2019 kl 16:51 4754

Nei, merkelig nok ikke. Bare rykter, men ingenting fra verken Senegal eller Total. Veldig rart at ikke noen i Senegal har krevd å få svar på hva de fant. Opposisjonen virker bare opptatt av de sakene som kan sverte Sall og ikke så opptatt av Senegal’s ressurser som de hevder :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
14.09.2019 kl 14:02 4303

LA OSS SPEKULERE LITT... og ingenting annet (Og her har jeg også tatt med tanker fra andre som feks. Warom og Thief)

Dette er kun spekulasjoner, men det er ikke sikkert det er helbom. Kutter også linkene, for alle som følger med har sett dem allerede.


HVA ER GRUNNEN TIL AT DET DRØYER MED WEBSIDENE?
Det er meget merkelig at de drøyer med websidene. De burde vært på plass både til børsnotering og ikke minst presentasjonen på Pareto's oljekonferanse. Det er jo naturlig at mange vil søke etter disse i etterkant av disse eventene. Har de laget en websider som er tilpasset en virkelighet som ikke helt er på plass ennå? Sidene hadde lett vært klare for lenge siden dersom de bare skulle være "standard".


JENS IKKE TILSTEDE PÅ BØRSLANSERING ELLER PARETO SELSKAPSPRESENTASJON
Som de fleste andre så ble jeg meget overrasket over at CEO Jens Pace ikke deltok på verken børsnotering eller selskapspresentasjon hos Pareto. Det er ingen tvil om at dette er noe som han burde ha stått i front for som CEO. Så hvor er han? Legger vi selskapets "swiftly" til grunn og til samme tid at Jens trolig vil være front i eventuelle forhandlinger , så kan det være slik at han nettopp akkurat nå forhandler et eller annet sted. Sykdom tenker jeg at vi kan utelukke, for man skal være rimelig syk for å ikke delta på sin egen børslansering. Tror i alle fall jeg hadde pillet meg opp :)


EYAS HOLDER SELSKAPSPRESENTASJON PÅ PARETO'S OLJEKONFERANSE
Selskapet har jo selv skrevet at deres inntok på børsen er et intrument for å kunne hente kapital for kommende prosjekter og det er jo helt klart at de ønsker å presentere seg på eventer som dette, men er også dette knyttet til vårt interne lån på $7mill? Er Eyas allerede nå ute etter å hente penger for å dekke opp internlånet og da med tilsvarende salg av NOR Energy's aksjer?


HVA SKAL VÅRT INTERNE LÅN PÅ $7MILL BENYTTES TIL?
Jeg tror vi med sikkerhet kan si at vår egen cashflow mer enn nok dekker både våre driftskostnader og også mindre prosjekter, så hva skal dette meget spesifike beløpet benyttes til? Inntok på Congo PNGF BIS fra 2020 slik som oppgitt på grafene i selskapspresentasjonen? Inntok på vår opsjon i Nigeria? Kapital til å dekke forpliktelser på våre gamle APCL lisenser? Nye og hittil ukjente prosjekter? Både Jens og Eyas har messet om økt verdi for aksjonærene etter fusjonen i lang tid og noe vil trolig dukke opp "swiftly".


ABU DHABI - ER DE LØSNINGEN PÅ ALLE VÅRE PROBLEMER?
Vet ikke helt om alle har forstått hvilken enorm ressurs det er å ha Abu Dhabi på eiersiden, men spørsmålet er selvfølgelig hvor stor fot de benytter for å få oss dit vi vil. Det er jo oppgitt fra selskapet at de nye eierne har stor betydning for våre saker og det er en oppgitt strategi fra eierne at de ser synergier gjennom alle sine selskaper. Det er ingen tvil om at Abu Dhabi har meget gode relasjoner til både Senegal og Gambia, samt til både Total og BP. De går nå også inn direkte i Senegal med 20% sammen med BP. I De aktuelle landene har dessuten Abu Dhabi en meget høy stjerne med større investeringer og prosjekter. Det er ikke mange som ønsker å tråkke de på foten og jeg håper og tror at vi nå deler sko.


HVA TRENGER SALL OG SENEGAL?
Jeg tror Sall sitter meget godt i Senegal. Han har bygget og landet flere gode prosjekter og ikke minst relasjoner. Selv om opposisjonen jobber febrilsk tror jeg faktisk hans popularitet bare øker. De tunge selskapene som nå trer inn i Senegal vil bare øke dette. Det skjer rett og slett ekstremt mye positivt rundt Sall om dagen. Er de avhengige av å lande en avtale med oss, strenkt tatt ikke. Spørsmålet er hvor vondt ICSID-sakene gjør og hva Abu Dhabi betyr? Jeg tror ikke at ICSID-sakene gjør veldig vondt, men det må jo være et trykk fra Total om å få ryddet opp på ROP. SOSP er jo heller ikke lett omsettelig dersom de ikke finner en løsning med oss. Sall vil absolutt være venn med Abu Dhabi og jeg håper at det blir en faktor.


ER DET I DET HELE TATT MULIG Å OPPNÅ BERYKTEDE 25% på ROP OG ER SOSP I BOKS?
Det er mye som tyder på at 25% på ROP ikke kan stemme. Fordelingen på ROP er allerede gjort og jeg ser vanskelig for meg at Total skal kunne gå med på en reduksjon for å dekke opp en tabbe som Senegal har gjort. Dette i tillegg til at ROP ikke er med i Warrantsprogrammet og at Jens har en altfor avstående holdning til det som Total gjør. Mulig at det kan komme en lav andel da selskapet selv hevder at de går for alle de omtvistede lisensene, men først og fremst så tror også jeg at ROP gis bort for å meget god deal på SOSP. SOSP bør være innen rekkevidde.


HVORFOR HAR IKKE VERKEN TOTAL ELLER SENEGAL KOMMET MED RESULTAT PÅ ROP?
Senegal er i oppstarten på sitt oljeeventyr og jeg synes det er meget rart at det ikke fra noe hold har kommet noe offisielt vedr. resultatet etter borringen på ROP. Media og opposisjonen i Senegal er i denne saken helt fraværende. Det eneste vi har sett er rykter i Upstream og en glipp fra Total's ansvarlige på ROP på LinkedIn. Skal vi stole på ryktene så er det gjort funn, men ikke gode nok til at Total ser dem som butikk. Offisielt vet vi derimot at Total allerede til neste år igjen skal borre i Senegal. Om det er på ROP eller ikke vet vi ikke. Holder Total og Senegal tilbake resultatet på grunn av vårt eierskap og våre saker? Hvorfor har selskapet "tillatt" og ikke gått ut mot at de har borret, altså "watch the well with interest" kommentaren til Jens? Noe må ligge bak alt dette som inkluderer oss.


HVA TRENGER BARROW OG GAMBIA?
Barrow derimot sitter ikke godt. Det var i utgangspunktet ikke meningen at han skulle sitte så lenge og sterke krefter ønsker han bort. Gambia er lutfattig og han må virkelig levere for å kunne fortsette. BP's inntog bærer jo preg av at man ønsker å vise resultater raskt selv om de ikke nødvendigvis er fullverdige. Jeg tipper at Barrow ikke sier nei til en avtale med Abu Dhabi hvis den blir presentert uten navnene African Petroleum og Frank Timis.


HVA ER ÅRSAKEN TIL BP'S MERKELIGE DEAL PÅ A1?
Det at de ikke går for en full PSC på A1 må jo være knyttet til vår ICSID-sak. Enkelt så tror jeg ikke BP ønsker å gå inn for fullt så lenge lisensen er omtvistet, men til samme tid så er det overraskende at de har signert en JV. Er dette rett og slett sikring av partnerskap med den som måtte ende opp med lisensen? Ut i fra måten BP har gått inn på så kan mye tyde på det.


Det er veldig mange tråder i veldig mange retninger og mye kan tyde på at vi står ovenfor en stor pakke med løsninger på tvers av selskaper og land.
OG IGJEN, DETTE ER KUN SPEKULASJON.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Warom
14.09.2019 kl 15:15 4226

.....men både en veldig bra spekulasjon, og flott sammensetning :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
14.09.2019 kl 16:04 4157

Føler meg ferdig spekulert 🙂Er så mye som peker i retning forlik,så har konkludert med det😉En annen ting som jo er veldig interessant mtp sosp,er jo tenderprosessen Senegal satte i gang.Der interessentene bare fikk 1mnd på å melde seg .Fra 1.okt til 1.nov i 2018.Hvorfor dette hastverket,når de allikevel hadde planer om en ny lisensrunde i år?Og vi fikk jo hint om at ENI og CNOOC hadde vist interesse.Men så ble det helt stille,og det var samtidig som petronor startet arbeidet med fusjonen🙂Hvorfor sette i gang denne prosessen på sosp,hvis de allikevel ikke er i mål,før de skulle ha den store lisensrunden?Hva kom i veien eller kom det en bedre løsning,Abu dhabi og petronor??🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
14.09.2019 kl 18:33 4025

Var en artikkel her om dagen da Bjarne.S fra SEB var urolig for om det ville kunne komme mye olje på markedet fra Iran,hvis sanksjoner ble lettet på.Dette sa han:Vi vet at pluss minus to prosent, altså rundt 2 millioner fat olje per dag, fort er pluss minus 30 dollar på oljeprisen. 

Hva skjer nå,da det visst er brann i oljeanlegg i Saudi Arabia,og de stenger ned 5mill fat med produksjon !!!!!!!!

Hvis Bjarne har rett,skal lissom olja fyke opp til 100dollar nå🙂Men den gjør selvfølgelig ikke det,han overdriver alltid den ene eller andre veien.Men olja går nok BANANAS til mandag,hvis det viser seg at dette kan vare over en tid!
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
14.09.2019 kl 19:17 3980

Tror innlegget tok knekken på FF. Går ikke å redigere det og etter å ha lest korrektur så ser jeg irriterende mange tastaturfeil jeg ikke får rettet opp :) Antakeligvis ble det for mye positivt på en gang :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
KennyL
14.09.2019 kl 20:41 3880

Fine ting dette Fkl! Skal bli spennende å se om noe av dette «stemmer»😄
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
14.09.2019 kl 21:21 3833

Det blir spennende å se hva som skjer på mandag ja.

$100 Oil? Drone Strikes Halt Half Of Saudi Crude Production
September 14, 2019, 6:28 PM GMT+2
Half of Saudi Arabia's oil production has gone offline following a surprise drone strike.

Drones attacked Abqaiq facility in Saudi Arabia and the Khurais oil field run by Saudi Aramco early Saturday morning, the kingdom's interior ministry said, sparking a massive fire at a crude processing plant essential to global oil supplies.

The closure will impact nearly 5 million barrels of crude processing per day, affecting 5 percent of the world's daily oil production.

https://finance.yahoo.com/news/100-oil-drone-strikes-halt-162800335.html
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
14.09.2019 kl 21:34 3812

Blir denne produksjonen borte en stund,og konfliktene øker,ser vi olja opp noen titalls dollar!Da går vel også oljeselskapene på børs bananas,og vi er en av de,der oljeprisen slår direkte inn 🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
StevenG
15.09.2019 kl 10:01 3535

Jeg klarer ikke å vente... Need some good news to get the ball rolling! 😁
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
15.09.2019 kl 10:28 3485

Ingen tvil om at olja går bananas i natt,og burde kjøre oss forbi 1.3kr.Urolighetene der nede,må prises inn i oljeprisen fremover🙂Blir store ekstra inntekter,bedrer caset.Så er jeg sikker på at forlik kommer snart,så vi er nok ikke lenge på 1-tallet .
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 12:24 3376

Mange innsiktsfulle teorier og sluttninger av FKL, Warom og thief.
Et av de store spørsmål er : Når kan man forvente faktautspill fra selskapet ?

Etter mitt syn (noe jeg tidligere har forfektet), er det helt utenkelig at de saker som er nevnt ikke er jobbet med underveis/parallelt i fusjonsprosessen. Derfor kan også de til ledere gå ut med uttalelser som de gjør (at det vil komme gode nyheter). Og med "Abu Dabi" på laget, blir det enda bedre nyheter.

Angående "tvistede" lisenser, er det etter mitt syn kun spørsmål om størrelsen på eierskapet til de involverte. Og Pnor blir ikke utestengt.
Angående oppstart av nye felt, vil det kun være tidspkt for oppstart som begrenser nyheter.
Angående utvidelse av produserende felt, vil det alltid være et spørsmål underveis. (muligheter, størrelser osv.).
Når det gjelder penger/lån, så er Pnor (med det eierskap som finns) i en verden hvor lån behandles på en helt annen måte enn i den vestlige verden. Dessuten, har de vel medspillere som sitter ganske godt i det.

Siste store spørsmål er : Hvor mange vil sitte rolig nå og se toget forlate perrongen ? Eller vil flere hoppe på og bli med ?
For det her kan bli mer enn moro !
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
15.09.2019 kl 13:00 3323

Alle detaljene i lånet, som vil vel får anse som en opsjon, er allerede publisert og det er veldig «vestlig».

NOR and PetroNor entered into a shareholding undertaking agreement on 2 August 2019, where NOR has undertaken to provide liquidity funding to PetroNor, amounting to up to USD 7,000,000 in total. The loans are intended to be a bridge loan until third party funding is secured by the Group. Subject to certain conditions, the loan may be drawn on one or more occasions. The loan shall carry an interest of 10% p.a. from payment ro repayment and constitute a bullet loan with due date 12 months from the first day of trading following completion of the Transaction. A facility fee of 1.5% of the total commitments (USD 105,000) shall also be paid to NOR in full within 21 calendar days of completion of the Transaction. The loan shall be unsecured.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
15.09.2019 kl 13:02 3320

Hvis noen skal hoppe på toget så betyr det at noen går av.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
15.09.2019 kl 13:04 3325

I utgitt materiale så har de også tidligere tatt opp lån istedenfor å kjøre emisjon ved kjøp av mer produksjon. Det er jo også interessant.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
15.09.2019 kl 13:17 3310

Det er også mulig at noen er så ivrige etter å komme på toget at de er villige til å betale så mye at de som egentlig hadde tenkt til å være på går av allikevel :) Det er flere som er villige til å gå av toget hver dag, hvis de bare hadde fått litt mer for billetten sin.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
15.09.2019 kl 13:45 3264

Ikke mye smart å hoppe av nå hvertfall.Kan se ut som vi får en fantastisk start.En oljepris som nå får et skikkelig boost,og som sannsynligvis handles godt over det vi hadde regnet med,pga stor geopolitisk uro🙂Og gode nyheter,som burde være like om hjørnet, i følge ledelsen.Rimelig sikker på vi ser 2 tallet her snart.Nedsiden er jo null på dagens kurs,da vi har solide verdier i bånn,utenom lisensene til apcl.Og ambisjonene til petronor var ikke akkurat beskjedne. Når vi da samtidig får fantastisk sterke eiere,med gode kontakter,er nok de i stand til å lande bra avtaler.Vi er akkurat i startfasen i dette selskapet,her vil mye skje,og da tror jeg det vil lønne seg kraftig å være med fra begynnelsen 🙂💰
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
15.09.2019 kl 14:13 3216

Mens jeg først har dere her. Hva anser dere som mest gunstig for Petronor når det gjelder A1, A2 og SOSP når/hvis det kommer til en løsning? Lisensene går tilbake til Petronor i sin helhet slik det var, eller at de går til større selskaper under forutsetning av at Petronor skal være en minoritetspartner på f.eks. 10 %.

Jeg tror det siste er det beste ( men selvsagt beror det på andel) Ville spare selskapet for både tid og mye arbeid med nye forsøk på farmouts.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Andyo
15.09.2019 kl 14:20 3074

Tror de fleste som følger selskapet er rimelig samstemt på at kommer der en løsning i enten S eller G ev begge, så kommer ikke den uten at der foreligger både partner og avklaring rundt betingelsene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
15.09.2019 kl 14:21 3080

Tror nok ikke 10% holder i det hele tatt.Petronor vil nok ha en større andel i disse lisensene,men hadde de fått 20%++,så kanskje .Og med en oljepris,som kan stige kraftig fremover,og etablere seg på et høyere nivå enn nå,så er vel utsikten til bedre avtaler større.Så regner jeg ikke med partner blir veldig vanskelig å få,,JP har allerede sagt at partnere posisjonerte seg for å komme inn,hvis apcl beholdt noe.Så farmout blir NULL problem,hvertfall nå som vi i tillegg er et mye mer solid selskap🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
15.09.2019 kl 14:28 3055

Litt interessant kan det jo være,hvis forliket allerede er i boks,og en partneravtale gjenstår, før melding kommer.Med helgens hendelser og sannsynligvis en solid økning i oljeprisen.Da er vel ikke en partner så sein med å signere en avtale,hvis den er i sluttfasen🙂Uansett ikke så store bekymringer rundt dette.Har ståltro på at petronor og Abu dhabi vil levere!
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
15.09.2019 kl 14:32 3063

Tror 10 % ville være passende. Husk på at vi snakker om store kostnader til leting for ikke å snakke om eventuell utbygging. Lett å brekke nakken her når COS er så lav som den er. Tror de skal være fornøyd om dette blir tilfelle. Petronor har jo også ambisjoner om ekspansjon i Kongo Brazzaville samt inngang i produserende felt i Nigeria. Det høres mye tryggere ut.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
FkL
15.09.2019 kl 14:49 3031

Jeg tenker at det ikke spiller noen rolle så lenge prosentsatsen er høy nok. Jeg tror ikke lista ligger på 10%. Selskapet sier jo veldig tydelig at de er ute etter en løsning som gagner alle parter og det tilsier at de er åpne for flere modeller tror jeg. Vi har jo også lest i media tidligere at flere selskaper vil inn på disse lisensene og at man formelig bare venter på å farme inn uavhengig av hvem som ender opp med lisensene. Jeg regner med at når de skriver at de har brukt tiden godt, så er dette en av de områdene de har jobbet mye med. Vi må jo tro at de jobber med modellen som sikrer Warrants.
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
thief
15.09.2019 kl 14:52 3027

Eventuell utbygging kommer jo senere,og vil nok ikke være med i en avtale nå.Er vel en gratis brønn petronor er ute etter.Og da kan det vel hende de syntes 10%,er i minste laget.Men vi får se🙂
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
pelo
15.09.2019 kl 14:59 3033

I forhold til vores gamle HOT aftale, så synes 10% vel at være noget i underkanten, dog vil jeg gerne isolere A2 i denne sammenhæng - her vil 10% være en særdeles velkommen overraskelse 😁
Redigert 20.01.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare