PLT- Hva er PoLights potensiale?

focuss
PLT 11.09.2019 kl 19:44 9756

Hva er PoLigths potensiale? Det er ett av mange spørsmål jeg ikke har kompetanse til å svare fornuftig på. Hva kan jeg om hva Google, Apple og andre i bransjen driver med? Ingenting som er verdt å nevne. Det jeg derimot mener å ha noe kompetanse om er at teknologi som stammer fra Sintef, det er ikke juggel teknologi. Det er solid forankret i sin vitenskapelige bakgrunn. Det er ikke " fake science" det er " real science".

Så har altså PoLight en teknologi som er bygget på "real science" og som de arbeider for å kommersialisere. De sier de har levert 33000 linser til et selskap og jeg tror dem på at det virker rart om noen bestiller det dersom de ikke har en tanke bak neste skritt. Og da ett skritt som inkluderer PoLigth.

Jeg har kjøpt noen aksjer fordi jeg mener selskapet ser lavt priset ut sett i forhold til teknologien de sitter på som virker å ha revolusjonerende elementer i seg.Med ca 8 mill aksjer så er selskapet nå priset til 200 mill. Synes det virker attraktivt for folk som er villig til å ta litt risiko. Ganske små positive meldinger kan ha stor virkning på kursen.

Om PoLigth linser blir å finne i GOOGLE watch har jeg ingen ide om, men har sans for argumentene til de som mener det virker urealistisk. Samtidig har jeg sans for folk som jobber hardt for å skaffe informasjon som kan være verdifull og synes det er all grunn til å fortsette med det.

Så hva er PoLigths potensiale. Å tallfeste det i dag kan ingen gjøre med noen grad av troverdighet. At det kan bli veldig høyt har jeg ingen problemer med å slutte meg til.
Redigert 20.01.2021 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 12:07 4326

Ser ut som den går ned 5% pr. dag ja. Noen selger seg kanskje systematisk ut? Veien er ikke lang tilbake til 10 hvis det fortsetter
Hvor stabil er denne linsen mot varme og støt?
Møre75
13.09.2019 kl 12:20 4303

Ja de er sant, veien tilbake til 10 kan gå jævlig fort
FAR100
13.09.2019 kl 14:20 4219

ser ikke bra ut. neste uke omsettes for 7 -10 kr
FAR100
13.09.2019 kl 14:30 4204

fall høyden er stor
rockpus
13.09.2019 kl 14:46 4177

Tror du er lur med slike idiotinnlegg?
rockpus
13.09.2019 kl 15:08 4149

"Noen selger seg kanskje systematisk ut?"

Tipper det er de som lot seg lure av de vanvittige spekulasjonene til rosgun om at Google allerede denne høsten kom med denne linsen i både smartklokke og mobil..

Dette på tross av at selskapet nylig fikk en ordre på 30 000 enheter der det sies " Linsene vil bli benyttet til endelig produktverifisering samt mulig første del av masseproduksjon."

Selskapet skriver også i sin Q2 rapport:

"The earliest potential release-date for a mobile phone with TLens is likely to be in 2020, which could imply a design-win
late in the second half of 2019 or in the first half of 2020. "

Det er tragisk om mange nå sitter med store tap som følge av rosgun sin manipulerende haussing.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:57 4094

Er folk så dumme og tror at denne kursutviklingen er basert på et enkelt innlegg i forum! Blir flau av å lese det....
Slettet bruker
13.09.2019 kl 16:04 4083

Vel, de som kom seg inn på 10 -tallet skal ikke klage foreløbig. Men de som bet på over 30.- har det ikke godt nei.
Personlig gikk det bra for min del, men jeg var bare på gjestevisitt. Som seg hør og bør i slike fjolle-aksjer.
rockpus
13.09.2019 kl 16:11 4073

Jeg kan garantere deg at det var mange uerfarne småinvestorer som bet på denne falske propagandaen til rosgun. Med så få aksjer i omløp som det er i dette selskapet, skal det svært lite til for å styre kursen opp og ned.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 16:16 4058

Husk nå på at Norge er helt i toppen når det gjelder å bite på Nigeria brev også. Alt for mange idioter her i landet som fortsatt har noen penger å rote bort. Slik er det nå bare.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 17:18 3986

Hva mener dere den plutselig økte interessen for aksjen og oppgang kommer fra? Det var noen dager før innlegget rundt googlewatch kom🙈??
FunHouseComp
13.09.2019 kl 17:37 3967

Det går nok bra med PLT. Småposter som beveger aksjen, og kanskje noen proffesjonelle investorer. Opp og ned. Rosgun er pussig nok borte. Postet på forum dag og natt i over en uke. Nå er det stille i skogen.
Redigert 13.09.2019 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
rosgun
13.09.2019 kl 17:55 3946


Jeg følte meg mobbet ut av dette forumet,og sitter selvsagt fulllastet.
Har ikke mer å si og mitt siste innlegg var igår. Kopierer denne. Mitt snitt er fortsatt kr 31. Ser ingen grunn til å gjøre mer for Polight. Alt jeg har skrevet er linket til artikler......... Noe mer finner jeg rett og slett ikke. Case is closed fra min side. Nå er det bare å sitte stille i båten og ikke få panikk fra traderne. Dette ser jeg på som min beste investering på de 20 årene jeg har drevet med aksjer, dvs den eneste investeringen som skal gjøre meg veldig veldig rik. Ingen får iallefall påvirke meg lenger om så kursen skulle stupe ned til kr 10 igjen.....det er småpenger når vi snakker kurser på over 1000 kr kanskje allerede neste år.....

rosgun

I går kl 11:10
1180


Sorry, måtte bare (siden ingen klarte å svare på spørsmålet mitt, så måtte jeg svare på det selv)
https://www.gsmarena.com/lg_patents_a_smart_watch_with_a_camera-news-34896.php


http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.html&r=1&f=G&l=50&co1=AND&d=PG01&s1=15771296&OS=15771296&RS=15771296

Bilder av alle med patenter på kamera i klokken:

https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNQOShMQd8iNsLbBMTe1nRwR3zfxXQ:1568289084438&q=camera+in+the+watch+patents&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwjYu6GOnMvkAhUsAhAIHbigC9UQ7Al6BAgGECQ&biw=1920&bih=963

Konklusjon på mitt spørsmål:

Derfor må det være en av disse :

Apple ?
Google (Android operativsystem fra google) ?
LG (Android operativsystem fra google) ?
Samsung (Android operativsystem fra google) ?

Noen som vil si noe om hvem de tror det er på bakgrunn av alle som har tatt patent på kamera i klokke. Ta gjerne hensyn til de siste lanseringer som allerede har vært på telefoner/klokker (ser ut som de pleier å lansere telefon og klokke på samme tid, ref Apple)?

Lansering smartwatch 2020, ingen foreløpig tenkt med kamera:
https://smartpants.online/top-5-future-smartwatches-2020/

rosgun: tipper fortsatt google, men kan også være LG.


https://www.extremetech.com/mobile/284079-google-buys-part-of-fossils-smartwatch-team-for-40-million

Eller begge, glemte denne:, det var visst 2 PoC`s hvorav kun den ene har gått videre-foreløbig (kanskje vil også den andre gå videre snart?):

Fra Q2 rapporten::
"Two PoCs for smart watch applications have delivered positive results
with respect to technical performance. "

"On 15 August, poLight received a purchase order for 33,320 units of TLens Silver and 30,000 ASIC drivers related to one
of the wearable projects."

"AR/wearable may over time represent an attractive high-volume consumer
market for

Hovedkonklusjon :

Egentlig det samme hvem som kommer først.... Hvis de har så mye på gang med hele 8 kameraprodusenter som representerer 10 mobiltelefonmerker og om man i tillegg tar med de som måtte ønske kamera i sin klokke av disse, ja da bør man ikke være bekymret for om dette blir en suksess.

En liten ting til fra nylig ansatt styremedlem-tilbakemelding fra en tidligere kollega(ser lovende ut):
At the time Juha joined the OZO camera division at Nokia, the feedback from the market was indicating that the image quality of the camera was not its strongest point. Within the span of a few months, Juha and the team he had helped build improved the image quality significantly, truly maximizing the capability of the existing hardware. The change was of such magnitude that some professionals who had previously held some negative sentiments about the camera became customers. The comments they provided suggested that their change of heart was primarily because the image quality of OZO was now as good, or better than, the competition.

On top of his established effectiveness, Juha is a fantastic individual to work alongside. He is always receptive of feedback, is internally motivated, and has a great attitude about his work. It is clear that he loves what he does, and strives to achieve something exceptional. Juha would be a valuable addition to any company in need of an outstanding imaging expert who is also capable of assembling and leading an extremely effective team.

https://www.linkedin.com/in/juha-alakarhu-23638/

...og en liten ting til om vår finske venn:

https://www.businessfinland.fi/en/whats-new/news/invest-in-finland/2018/axon-establishes-its-first-european-rd-centre-in-tampere-finland

og hans tidligere kollega som iikte innlegget hans på Linkedin når han delte prøveordren.

https://www.linkedin.com/in/tomiaarnio/?miniProfileUrn=urn%3Ali%3Afs_miniProfile%3AACoAAAAWKwUBYbCwfiqbc44y5w4XxdaEZU0w__w

Takk for meg igjen, og lykke til med himmelferden.

Husk en ting: "Nyt livet !!!"
Redigert i dag kl 15:28
Redigert 14.09.2019 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 18:22 3916

Takk Rosgun! Det beste med hele "akjselivet" nest etter å ha truffet blink på aksjer, er de gode spekulasjonene! Jeg mener helt ærlig: om folk lar seg "lure" av gode historier, spekulasjoner og deretter skylder på trådstarter etter å ha investert i aksjen bør de holde seg langt unna invisteringer av aksjer.

Jeg beundrer ditt pågangsmot og ber deg fortsette med dette! Så får alle som overhode ikke har råd til å tape noen kroner, ro nok til å se aksjen over tid eller lar seg provosere av spekulasjoner holde seg langt unna.

Lykke til alle som har tro på Polight.

Nb! Det er helt frivillig å kjøpe denne aksje 😉
Slettet bruker
13.09.2019 kl 22:00 3799

Og jeg mener selvfølgelig ikke at alt du kommer med er bare gode historier og spekulasjoner, men fakta!
rockpus
13.09.2019 kl 22:05 3792

"De gode spekulasjonene" er dokumentert falske og det har selvsagt også han som lanserte dem innsett. Om noen fortsatt tror at denne linsen implementeres allerede denne høsten i Google sine produkter, så har de seg selv og takke for tapet.
Når det er sagt, har jeg aldri hevdet at ikke poLight kan ha et stort potensial.
Ellers har jeg ingen problemer med å forstå at de som har kjøpt denne aksjen har behov for å opprettholde momentum og optimisme.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 22:26 3766

Jeg sier ikke at google er fasiten her. Men man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at store ting er på gang!

Og det er jo slike spekulasjoner, drømmer og "rykter" som er det mest spennende med slike aksjer. Jeg har ikke sagt at dette er fakta, ikke Rosgun. Men fy søren hvor mye han har undersøkt for at dette i det hele tatt skal være noe å spekulere på 😉
Redigert 13.09.2019 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Sydney
13.09.2019 kl 23:44 3702

Har du skaffa deg en dobbelt bruker rosegun? Så har du en til å kommunisere med??
Sydney
13.09.2019 kl 23:54 3691

Jeg har ikke slik innsikt. Ikke engang hørt q2 presentasjonen. Men slik jeg har forstått det er det to mobilklokke produsenter som er interessert og har testet kamera i sin prototype. Det kan være alt fra LG til Google til apple.

Hva med frontkamera Mobil? Hva sa de om dette?

De 30000 units dette var til klokker dette da?

Ja har de ett produkt og Google kjøper så er det bankers. Er det lg så er det kanskje ikke like mye verdt.
PaPanda
14.09.2019 kl 01:05 3660

De 30000 gikk til en ikke-navngitt kinesisk produsent som skal bruke de i en smartklokke med salgsstart i oktober om alt går riktig vei.

Det kan være andre produsenter. Mangel på patenter enda fra andre enn de 3, trenger ikke bety noe som helst.

Frontkamera på mobil krever mer skjermplass, noe som går imot trenden med så høy screen to front ratio som mulig.
Dette problemet løser seg når det blir vanlig med kamera under selve skjermen.

Blir klokken noe av blir det bra uansett produsent, da forskjellene på linsene kommer til å bli veldig tydelig.

Om klokken blir en realitet, tipper jeg kameraet i hovedsak blir brukt til å kjenne igjen eieren(låse opp klokken). Da det er et scenario der lynkjapp fokus er utrolig viktig.

rosgun
14.09.2019 kl 11:59 3506

Lansering smartwatch 2020, ingen foreløpig tenkt med kamera:

https://smartpants.online/top-5-future-smartwatches-2020/

smartkloller fra Kina i 2019:
https://smartwatchspace.com/top-upcoming-xiaomi-smartwatches-smartbands-2019

Sålenge polylight ikke skal levere til noen barneklokker

https://m.made-in-china.com/product/IP67-Waterproof-4G-Kids-GPS-Tracker-Smart-Watch-with-Individual-Video-Call-D49-713515172.html

https://www.google.com/amp/s/m.alibaba.com/amp/showroom/kids-hidden-camera-watch.html

som allerede har kamera, så forstår jeg fortsatt ikke hvem andre med litt størrelse som skal lansere smartklokker med kamera i år/tidlig 2020 enn de tidligere nevnte:

LG
Google

Min ville gjetning er faktisk at en av disse er kommet et steg nærmere masseproduksjon enn den andre med Polight sin linse.

(Huawei sin patent viser zoom i linsen så anser den som uaktuell. Apple har allerede lansert sin klokke i år). Da står vi igjen med kun disse to for lansering i år/ tidlig 2020Kom gjerne med saklige og begrunnede synspunkter. Ønsker ingenting annet enn det.
Redigert 14.09.2019 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Noni
14.09.2019 kl 12:00 3507

Utrolig at jeg er inne på forumet, etter å ha forsøkt i flere dager. Men det har ikke noe med tema her å gjøre, ble bare så glad.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 12:58 3468

Det er jo ingen som melder noe som helst før det er noe å melde. Det er alt for mange her inne som tror at kursen skal sprette i været igjen bare man ser på den. Det er helt vanlig med nedgang etter en så kraftig oppgang. I tillegg er det ikke mange aksjene i dette selskapet, det skal med andre ord lite til for bevegelse. Om man har tro på at de nå får gjennombrudd for teknologien og store produsenter skulle ta i bruk kameralinsen, vil oppsiden være mye større en vi kan sitte å drømme om nå. Kanskje vi til neste år ser en kurs på 150 -200,-, da er det lite relevant om kursen er 15,- eller 29,- i dag. Skal det ikke mere til en dette for å få panikk, anbefaler jeg å selge og kjøpe noe som er mer sikkert, men har mye lavere oppside.
Redigert 14.09.2019 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 14:25 3407

Nå er det bare å få lastet opp folkens! Kun dager igjen til gode meldinger kommer 🤩🤩🤩
Slettet bruker
14.09.2019 kl 18:42 3294

Fordi produktet pr. nå ikke er i markedet. Husk at dette er teknologi som er utviklet av Polight over flere år og prøves i siste fase før masseproduksjon av kunde i disse dager 😁 Når noen først tar dette i bruk, blir det nok å høre om over hele verden.
Muggost
14.09.2019 kl 19:31 3260

HVIS noen tar det i bruk....
Slettet bruker
14.09.2019 kl 20:04 3233

Ja, HVIS😅🙈
Sydney
14.09.2019 kl 22:43 3158

Var det ikke det han Isaksen sa. At ingen bestiller 30 K om de ikke vil bruke det til salg?
Muggost
14.09.2019 kl 23:01 3133

Jo, men IT verden er full av eksempler på teknologi som var en god ide, men som aldri slo an. Jeg har trua på PoLight jeg, men uten konkrete kontrakter skal man være litt forsiktig med å hausse opp stemninga for mye. Det er ikke gitt at 30000 enheter blir noe mer enn en prøve. Kanskje dukker det opp et problem som sender enheten tilbake til tengebrettet og vipps har vi utsatt halleluja-stemninga med et år eller noe :)
focuss
14.09.2019 kl 23:07 3126

Muggost
ja slik er det. Fremover blir det spekulasjons drevet.
Noni
14.09.2019 kl 23:48 3101

Det blir ingen oppfølgingvideo fra meg, for jeg skal tidlig opp og dra i en barnedåp
langt avsted, det tar vel hele dagen, så jg må si godnatt.
focuss
15.09.2019 kl 00:13 3091

Noni
Det var synd for nå ventet jeg virkelig på hva du mente. Vi får forsøke å klare oss uten deg i morgen da.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 08:24 2975

Tirsdag 3.sept. omsatte Polight hele ca12,5% av den totale aksjebeholdningen sin. En sluttkurs på 27,-. Jeg kan garantere dere at her er det mange som ser selskapets verdi, potensiale og hva de faktisk er i ferd å gjøre. Så vi får se hva som skjer de neste dagene, at det er spennende er det ingen tvil om! Lykke til de som har troa. Til dere andre: kjøp en aksje som ikke er så spekulasjonsbasert 😅
Redigert 15.09.2019 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.09.2019 kl 21:43 2732

Potensiale er ikke 13 kr, men 13000
rosgun
18.09.2019 kl 11:52 2657

Hango- les deg opp litt her

Tips
rosgun
11.10.2019 kl 17:14 2411

Da fikk du litt bensin på bålet i dag. Regner med at det tar like mye fyr på mandag med kurser godt over 50,-
Redigert 11.10.2019 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.10.2019 kl 02:41 2140

Potensiale er en markedsverdi på minst 8 mrd- maks 100 mrd. Å bytte en hel linse teknologi tar tid, men 100 mrd er innenfor rekkevidde når 5 G er utbygd , dvs ca år 2021-22

https://www.nettavisen.no/livsstil/snart-kommer-5g---dette-trenger-du-a-vite/3423636651.html
Redigert 23.10.2019 kl 02:45 Du må logge inn for å svare