Spørsmål om Fredlys interesse i Hunter

Når Fredly gikk inn i Hunter var det vel mer eller mindre et tomt selskap som ikke hadde noe med shipping å gjøre? Hvorfor betale mer penger i budkrig med Ståle Kyllingstad, fremfor å bare starte opp et nytt AS med blanke ark?

Etter hva jeg ser så lå det en utsatt skattefordel i balansen, men denne var vel lavere enn prisen som ble betalt.

Jeg har stor tro på caset, men har aldri helt forstått grunnen til at Fredly og Kyllingstad var så interessert i akkurat dette selskapet før verftskontrakter osv ble inngått.

Var det noen budkrig med Ståle Kyllingstad?

EDIT:
Fredly og venner (Blystad) kjøpte så mange aksjer (i markedet) at de kunne blokkere at Kyllingstad ønsket at Hunter skulle kjøpe Kyllingstads IKM Subsea & Technology.
Redigert 11.09.2019 kl 23:37 Du må logge inn for å svare

Kjenner ikke helt forhistorien, men børsnoteringen har vel alltids en verdi i seg selv

Ståle Kyllingstad ønsket ikke å kjøpe Hunter, men at Hunter skulle kjøpe hans "bedritne" IKM Subsea & Technology:
https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2018-01-01&issuer=HUNT&toDate=2018-02-28

Vel,omsetningen og aksjekursen går samme vei;oppover.
Ser ut til at det skjer noe her.
Noen som har regnet på sotp når alle skipene er levert,eller er det ikke mulig før de er leverte,verdiene kan jo endre seg i mellomtiden.

Jeg undres over hva folk ikke skjønner med dette caset, flust med varme anbefalinger men allikevel siger den tilbake gang på gang. Dette er selvsagt en glimrende kjøpsanbefaling - men som nevnt en helt uforståelig bevegelse.