Spørsmål om Fredlys interesse i Hunter


Når Fredly gikk inn i Hunter var det vel mer eller mindre et tomt selskap som ikke hadde noe med shipping å gjøre? Hvorfor betale mer penger i budkrig med Ståle Kyllingstad, fremfor å bare starte opp et nytt AS med blanke ark?

Etter hva jeg ser så lå det en utsatt skattefordel i balansen, men denne var vel lavere enn prisen som ble betalt.

Jeg har stor tro på caset, men har aldri helt forstått grunnen til at Fredly og Kyllingstad var så interessert i akkurat dette selskapet før verftskontrakter osv ble inngått.

Reserven
11.09.2019 kl 22:59 5964

Var det noen budkrig med Ståle Kyllingstad?

EDIT:
Fredly og venner (Blystad) kjøpte så mange aksjer (i markedet) at de kunne blokkere at Kyllingstad ønsket at Hunter skulle kjøpe Kyllingstads IKM Subsea & Technology.
Redigert 11.09.2019 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
habbiten
11.09.2019 kl 23:26 5907

Kjenner ikke helt forhistorien, men børsnoteringen har vel alltids en verdi i seg selv
Reserven
11.09.2019 kl 23:39 5890

Ståle Kyllingstad ønsket ikke å kjøpe Hunter, men at Hunter skulle kjøpe hans "bedritne" IKM Subsea & Technology:
https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2018-01-01&issuer=HUNT&toDate=2018-02-28

Vel,omsetningen og aksjekursen går samme vei;oppover.
Ser ut til at det skjer noe her.
Noen som har regnet på sotp når alle skipene er levert,eller er det ikke mulig før de er leverte,verdiene kan jo endre seg i mellomtiden.
laptop
16.09.2019 kl 11:28 5302

Jeg undres over hva folk ikke skjønner med dette caset, flust med varme anbefalinger men allikevel siger den tilbake gang på gang. Dette er selvsagt en glimrende kjøpsanbefaling - men som nevnt en helt uforståelig bevegelse.


7 sept, 07:38:51
Jonas Christensen
Ketil Skorstad laster opp i Fredlys tankrederi

Tidligere aksjemegler, nå investor, Ketil Skorstad, har kjøpt rundt 650.000 aksjer i det Arne Fredly-kontrollerte tankrederiet Hunter Group, viser ferske aksjonæroversikter.
Quepasa
19.09.2019 kl 11:27 4894

Prøve å ikke overtenke dette caset. Fredlys interesser i Hunter er å tjene penger på på IMO2020. Bare å sitte stille i båten og vente 6-18 mnd. Spe det eventuelt ut med litt FRO og OET. Dette er penger på gata.

Kunne ikke vært mer enig.
Lurer faktisk på om jeg skal laste opp litt til her......

Kjøpte 10000 til på fredag,og selger noen fondsandeler slik at jeg får kjøpt 10000 til ila uken.
Da er jeg oppe i 100000 aksjer i Hunter,det får holde for min del.

Lykke til i tank alle sammen.

;=)

Redigert 22.09.2019 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Matmons
07.10.2019 kl 16:02 4435

Ketil er en flik kar
Har hatt med han å gjøre siden han begynte i Delphi våren 1991 el 92
Han kan dette med å plukke aksjer
Derfor har også jeg kjøpt meg en liten post her , ikke så mange som han men 150.000 aksjer ble det nå
canarias
07.10.2019 kl 18:03 4297

Sitter med ca samme post Matmons,husker jeg snakket en hel del med Ketil da han begynte i Delphi Economics som lærling og jeg fikk flere meget lønnsomme tips., Ketil var sylskarp allerede da. Vi fikk forresten porteføljen på fax i den tiden .
Matmons
07.10.2019 kl 18:11 4287

Ja stemmer det ha ha ha ha
Var du med da de kjøpte Apple og HP v Stig Rongstad
canarias
07.10.2019 kl 22:05 4007

Var med litt der og Matmons, minnerike tider ja.
ruda
08.10.2019 kl 09:30 3768

Hunt kommer til dobles før jul
fleken
08.10.2019 kl 09:34 3736

Hvordan ser Fredly på det med oppkjøp er han villig til å selge? Hva med utbytte vil det bli store utbytter eller vil han prioritere å betale gjeld?

Innlegget er slettet av fleken
oljen
08.10.2019 kl 15:39 3268

HUNT holder seg knallsterk. Levering av to nye skip innen utgangen av måneden. Over 5 kroner i morgen.

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2019/10/08/7459507/oslo-bors-stiger-i-apningen
fleken
08.10.2019 kl 15:56 3212

Hvem er det som pøser ut aksjer på 4,80. Er det Shorting på gang?
fleken
17.10.2019 kl 09:51 2779

Hunter ned over 3 % siste 4,6 kr. Fro opp nesten 1 % hva er det som skjer?

Da er vel ASK-folket snart ferdig med å lempe ut sine aksjer, og det er duket for videre oppgang.
Cutter
17.10.2019 kl 13:11 2559

Vil ligge stille nå helt til det meldes at neste skip Hunter Saga er overtatt og på vei ut i markedet. Kan virke som denne er noe forsinket uten at jeg vet?
Frekstad
17.10.2019 kl 13:58 2476

2,80 nå. Saga var ute på en liten tur for noen dager siden, men ligger nå ved verftet. Er nok ute i løpet av dager. Mulig noen vet noe mer nå da aksjen begynte å stige.

Innlegget er slettet av Frekstad

Bare å sitte stille i båten!
Har 27% avkastning på den hittil.
Fine Greier!
fleken
17.10.2019 kl 15:39 2314

Er det noen her inne som bruker Teknisk analyse? det jeg lurer på var det meningsløse dippen ned til 4,58 når både OET og FRO var i pluss. Kan det ha vært lukking av et gap som dere sier?
tide
17.10.2019 kl 23:07 2108

Fredly vil vel ikke være noen skipsreder over tid og vil vel selge Hunter? Nedsiden nå er vel begrenset mens det kan være ganske stor potensiell oppside ved primært salg eller gode kontrakter.
Cutter
18.10.2019 kl 08:23 1932

Noe salg er nok ikke aktuelt på denne siden av nyttår. Få de 2 neste skutene ut fra verftet uten noen tekniske problemer er AO nå. Når vi så sklir inn i 2020 og IMO regler + ECO design viser seg på bunnlinja Q1 da kan det snakkes salg. Mener at alt under 7kr ikke burde diskuteres.

Har man funnet et noenlunde gulv med litt motstand på 4.8 nå eller tenker man at vi skal lengre ned? Har et ønske om å kjøpe mer, men ikke teknisk begavet til å kunne resonnere meg frem til en fornuftig inngang.
Frekstad
18.10.2019 kl 09:39 1762

Da ser det ut til at Hunter Saga er gått fra verftet og ligger på vent utenfor.
Hammerix
18.10.2019 kl 10:04 1714

Ser også at Hunter Laga går frem og tilbake langs kysten der. Hunter Atla, derimot, har ligget bom stille midt til havs i noen dager nå. Står "Not under command" på marine traffic. Noen som vet betydningen av dette?

Du skal være litt forsikitg med teknisk analyse på et så lite selskap som HUNT, iflg investtech som delvis forsker på TA. En liten tommelfingerregel med analyse er at 80% er fundamental og 20% er teknisk.
Frekstad
18.10.2019 kl 10:37 1648

Stemmer nok. Den ligger i Gulfen og venter på å komme til terminal.
Hammerix
18.10.2019 kl 10:42 1634

Skjønner. Det gir i så fall mening.
Shagwong
18.10.2019 kl 11:16 1569

Svar til Hammerix
NUC eller Not under Command er et begrep fra sjøveisreglene.
Det betyr at skipet ikke er manøvrerings dyktig. Det ligger ikke til ankers, men driver. NUC kan ha flere årsaker. Problemer med maskin, fremdriften. Men det kan også bety at de ligger og venter på ordre eller kaiplass.
Hammerix
18.10.2019 kl 11:28 1534

Ja, jeg Googlet meg frem til dette om sjøveisreglene, men var usikker på om det ble fulgt til punkt og prikke i praksis. Har nå funnet noen flere eksempler på marine traffic der skip ligger stille og viser NUC, og tenker derfor at de fleste sannsynligvis venter på ordre eller kaiplass. Takk for svar