Drittsekken Bolton vs drittsekken Trump

Slettet bruker
12.09.2019 kl 12:24 924

Det ligger an til å bli enda mer humor i månedene som kommer, nå som Bolton er ute av det hvite hus. Begge er de oppfarende hissigpropper og de krangler allerede om det var den oransje som sparket Bolton eller om det var Bolton som sa opp. Jeg holder en knapp på Boltons uttalelser her.

Idioten Tucker Carlson har allerede servert et kraftig ballespark i retning Bolton, men bommer kraftig og ramler på rygg. Angrepet gikk på Boltons rolle i forbindelse med løgnene som bombingen av Irak baserte seg på. Bolton var en av de som spredte løgnene. Men den godeste Carlson spredte dem ivrig selv.

Bolton sitter på masse informasjon og kan potensielt cashe inn et lass med dollars for en bokavtale. Kjenner jeg ham rett, velger han pengene og ender opp med å fortelle. Det kan bli grisete og underhodende. Og nå tikker klokkene veldig fort i retning valget neste år. En slik bok vil publiseres på akkurat "rett" tidspunkt.

Moroa vil fortsette en stund til, ja.

Slettet bruker
12.09.2019 kl 12:42 917

Bolton er konge men må svelge litt ego-dempepiller og innfinne seg med at Donald er President som ikke drikker slike shots som Bolton styrter ned.
Den boken kan du glemme og det samme gjelder røret ditt over her.
Trump brukte bolton for alt han var verdt. Det er ikke uvanlig at med slike posisjoner så begynner enkelte å blåse seg opp, får inflatert sitt ego.
Slike fikk bare blåse og blåse seg opp før i tiden, men trump stikker hull på ballonger før de sprekker, når han har brukt de opp allerede. Så får de heller blåse seg opp til en bok og sprekke der.
Hr.Suhr
12.09.2019 kl 13:30 902

Sjelden vi hører hva det kakles om i kulissene, men nok en gang går Trump
i bresjen og holder folk informert. (Skulle ønske det, men tør ikke tenke på
hva som kunne vært lekket om noen lettet litt mer på sløret her til lands innimellom.
Sistemann var vel Per Borten en gang på siste 1/2-del av forrige århundre)
Når Bolton, veletablert sikkerhetsrådgiver, promoterer 'Libya-konseptet' på N-Korea,
så sier det seg vel selv at mannen regelrett motarbeider Trumps fredsinitiativ, og må
vekk fort som fan.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 13:33 900

Hehe. Trump holder folk informert, ja :) Den var god.

Visste ikke Trump hvem Bolton var da han hentet ham inn i april i fjor?
Slettet bruker
12.09.2019 kl 14:07 891

"Når Bolton, veletablert sikkerhetsrådgiver, promoterer 'Libya-konseptet' på N-Korea,
så sier det seg vel selv at mannen regelrett motarbeider Trumps fredsinitiativ, og må
vekk fort som fan."

Dette er ikke nytt. Dette var uttalelser Bolton kom med offentlig før første toppmøtet med NK, like etter at Trump ansatte ham.
Zorin
12.09.2019 kl 14:09 885

Det vi trenger nå er noen til å gi Trump sparken.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 14:21 879

"Fyrsten" Jeg har funnet ut " sa Niccolò Machiavelli "at den beste veien til himmelen må være å finne veien til helvete, så du kan unngå det. I det ligger den viten å lære satan og kjenne, og spark satan deretter ned i den driten han hører hjemme.
Redigert 12.09.2019 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
12.09.2019 kl 14:47 869

Selvsagt. Var vel nettopp derfor han fikk jobben.
Nok en psykopat på 'fyken-lista'.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 14:52 866

Trump fortsetter å overraske. Han er en egenrådig drittsekk som er akkurat sleip nok til at dypstaten aldri riktig får festet grepet på ham. Men det er godt mulig at Trump har nådd en grense ifht vår langt han kan tøye strikken etter sparkingen av Bolton. Jeg blir ikke overrasket om Trump blir republikanernes første offer for skyggemennene. -At de kverker ham slik de kverket Kennedy, med andre ord.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 14:56 865

Selv demokratene er lei seg for at Bolten ble sparket.

I stedet for å spre om seg med konfetti og smilefjes over at en av verdens farligste menn er sparket, velger hun å profilere avsettelsen som symbol på en «manglende fast, strategisk ledelse». Dette er så påfallende at nettmagasinet Slate, som står demokratene nær skriver at Democrats Should Feel Free to Say It’s Great That John Bolton Is Gone.

Slate minner om at Bolton er en så ekstrem krigshisser at han ikke en gang ble godkjent av Senatet i 2005 midt oppe i «war on terror»-hysteriet. De mener at «med Bolton i Det hvite hus var verden et farligere sted». Derfor mener magasinet at det må være lov å glede seg. Men det gjør sltså ikke Pelosi og heller ikke den demokratiske senatoren Chris Murphy. https://steigan.no/2019/09/nancy-pelosi-d-gleder-seg-ikke-over-at-bolton-fikk-sparken/
Redigert 12.09.2019 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
12.09.2019 kl 15:09 860

Vi dropper Trump, Oliver:
Luther og Machiavelli visste sikkert om hverandre.
Synes Machiavelli hadde en dårligere tilnærming til troen enn Luther.
Men plutselig tenkte jeg på de amerikanske indianerne; de hadde jo den 'store Manitou'(?),
men hadde de en Satan? (jeg hakke peiling assa. lurte bare på hvor de tok troen sin fra og sånn)
Slettet bruker
12.09.2019 kl 15:43 851

Hvorfor si noe bra om Trump når de heller kan poengtere det åpenbart negative, og som selvfølgelig er viktigst når man ser det hele i helhet, at Trump er en ubrukelig leder. Hvorfor ansatte han Bolton i det hele tatt og hva vil han finne på av lignende stunt i fremtiden? Det sies nå at Trump er åpen til Frankrikes fredsintiativ overfor Iran. Et initiativ som minner veldig om Iran avtalen slik den så ut før Trump, pga sitt ego og hat overfor Obama, forkastet og som således førte de to landene veldig nærme en krig.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 15:44 849

Piberygning havde en vigtig plads i prærieindianernes fællesskab. Når man havde taget en vigtig beslutning, sendte man piben på omgang - de fleste kender det fra udtrykket at ryge en frdspibe som tegn på, at man er enige. Piben blev behandlet med den største respekt, for indianerne opfattede piben som del af deres åndeverden.

Kosmos spiller en vigtig rolle i den indianske religion, og i de fleste religioner eksisterede forestillingen om en enkelt hovedgud som siouxfolkets "Wakan Tanka" (Den Store Ånd).
-----------
(Må ikke blandes med Fantomet: Ånden som går (og som gikk stort sett i Jungelen når han ikke var i NY))
Slettet bruker
12.09.2019 kl 15:47 850

Å skryte av Trump fordi han sparket Bolton er det samme som å gi medalje til en branmann som slukker et hus han selv har satt fyr på.
Hr.Suhr
12.09.2019 kl 17:01 833

Nei nå må du være snill ja.
Kan vel ikke sammenligne en brannmann som vil av med et ubrukelig hus, med en stor statsleder som Trump.
Egentlig Olivers område dette, men han er jo alltid borte nårn trengs.
Machiavelli var også klar på at samfunnet trenger en sterk leder for å styre et land.
'Hensikten helliger middelet' sa han, men dersom makthaveren skal kunne utøve legitim vold,
er forutsetningen at den utøves i statens interesse, og aldri, aldri i personlig interesse.
Stemmer godt på Trump igrunn.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 17:15 826

Skjønner ikke hva Machiavelli-sitatet ditt har med denne saken å gjøre, skal jeg være ærlig.

Blir lattermildt når du kaller Trump for en stor statsmann :) Du troller, ikke sant?
Redigert 12.09.2019 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
12.09.2019 kl 17:20 823

Skyld ikke på meg. Det var Oliver som begynte.
Maciavelli har mye bra for seg han som faktisk mange kunne lære av.
..hyggelig å se at du tar 'trollingen' positivt
sånn skal det værra
Slettet bruker
12.09.2019 kl 17:37 815

Jeg kan min Machiavelli, men forstår fortsatt ikke hvorfor du gnåler om ham her. Jeg ser ikke noen relevans. Trump kjente til Bolton da han ansatte tosken for halvannet år siden. Tror du ikke?
Slettet bruker
12.09.2019 kl 20:34 800

Dette har med ledelse å gjøre, at du ikke forstår det har jo du din egen dumhet å takke.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 20:37 797

Ledelse, ja. Trump er jo helt håpløs der også. Tror du han har lest Machiavelli? :) Visste ikke Trump hvem Bolton var da han ble ansatt i april i fjor?
Slettet bruker
12.09.2019 kl 21:23 785

Karl von Clausewitz skulle definere begrepene «strategi» og «taktikk» grep han til Kants kunstteori: En virksomhet lar seg best definere om man angir målet som skal nås, og middelet man benytter for å nå det. Hos Clausewitz blir det til at strategi er ingen ting uten strid, fordi striden er strategiens middel. På samme måte som taktikk er bruk av væpnede styrker i strid, er strategi bruken av strid – det vil si sammenføyningen av de enkelte slag til et hele – med krigens endelige mål for øyet. Det er også fra Kants kunstteori at Clausewitz henter sitt syn på betydningen av den geniale feltherre, det frie og kreative geni som ikke slavisk følger reglene, men intuitivt gjør de rette grep i den kaotiske og uoversiktlige tilstand som alltid preger en krigssituasjon.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 21:28 781

...og Donald "bone spur" Trump er en genial feltherre? :) I hvilken krig, spør jeg i så fall.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 21:34 781

dj Trump benytter Butterfly-effekten gjennom å sende en liten tweet som forandrer tankebaner i hele verden og styrer videre etter matematisk modulerte chaos-teorier.
Dette er en avansert nivå av det norske ordtaket om å knuse til med omeletter før egget er klart.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 21:43 777

Trump Chaos theory
It looks at certain systems that are very sensitive. A very small change may make the system behave completely differently.
A very important part to the study of chaos theory is the study of mathematics functions that are known as fractals. Fractal functions work like chaotic systems: a small change in the starting values can change the value of the function in ways that look random.
polemiker
12.09.2019 kl 21:58 773

Er noe tomme tønner her som ennå ikke helt har skjønt Donald Trump. Nytter vel ikke om jeg forklarer det heller, så skal la være.

For de som er interessert så kan de starte med å lese boka hans, "The Art of the Deal " (fås i paperback for under 100-lappen) og se litt av det i praksis ved å se på "The Apprentice". Stikkordene er vel kontraster, styrke og uforutsigbarhet.

Akademikere, media og "eksperter" vil gjerne bedømme ting basert på utførelse, men glemmer gjerne at det er resultatene som teller i det lange løp. Folk som forulempet på det det værste, glemmer gjerne fort om man i ettertid blir skamrost. Det gjelder både personer, grupper og land.

Basert på resultater, er vel Trump allerede helt på toppen av hva noen presidenter har utrettet i løpet av 3 år. Bush var en katastrofe, men ble overgått med god margin av Obama. Hadde trenden fortsatt med Hillary, hadde det blitt en slutt på vesten slik vi kjenner den.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 22:40 764

Helt riktig som du skriver. Jeg er svært glad for at Trump kvitter seg med Bolton som nasjonal sikkerhetsrådgiver. Krigshisseren har alltid framstått på kant med Trumps uttrykte isolasjonisme, og det virker som om Trump ikke lenger føler det nødvendig å tilfredsstille den delen av det republikanske partiet som ble beroliget av Boltons utnevnelse. Jeg vet at min manglende evne til å se på Trump som inkarnasjonen av ren ondskap opprører en del mennesker, og jeg avskyr mye av hans innenrikspolitikk. Men saken er fortsatt slik at Trump verken har ødelagt en annen stat eller tatt initiativ til eller eskalert en krig, og i forhold til nyere USA-standard er dette en stor forbedring. Oppsigelsen av Bolton gir håp om at det kan komme til å fortsette slik. https://steigan.no/2019/09/oppsigelsen-av-john-bolton/
Redigert 12.09.2019 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2019 kl 23:05 759

lol

SKAM bod shia har null iver ikke håp der i gården, du bløffer.
#NULL iver - 0 håp
vær realistisk og marxistisk sur videre. Ikke bløff på deg "håp"
#poltur
polemiker
12.09.2019 kl 23:25 752

Ble litt overrasket der, da Oliver for en gangs skyld skrev noe som var relvant til topicen. Trodde sågar det var hans egene ord et øyeblikk, da det var dårlig ordsetninger, kommaer og punktumer. Sjekket linken, og fant da ut at det var copy&paste fra Steigan.

Oliver har også vært "locked up" i et par år, og jeg skal ikke rippe opp i den disputen vi hadde forkant av det. Da spammet han mine tråder i ennå større grad enn Jabba og Mx, så ble tvunget til å ta et oppgjør. Så langt har han vært en solstråle i forhold til tidligere, i alle fall der jeg leser.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 23:30 751

Det er ikke lett å stemme i det beste landet i verden for en skambod shia kommunist med steiganlink.
Alle land skulle hatt en kommunist men Akp m/l ble litt for flink og nå med link til brainbloggen fra kommunistideen norge dritt vesten verst usa downs syndromet.

Oliver er igrunnen mer nazionalkommunist enn shia, det er snakk om kompromisseshow som samler rasket fra historien.
Ikke greit å ha tapt verdenskrigen og kjøre nulliver omkamp 4ever.
Redigert 12.09.2019 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2019 kl 23:42 745

Jeg kjenner meg ikke igjen, av din fremstillingen av meg. At jeg var "locked up" i et par år på grunn av et oppgjør du har initiert, er bare tull. Jeg har heller aldri spammet noen tråder.
Slettet bruker
12.09.2019 kl 23:50 742

Jeg husker mistenkt A (nye) forklarte seg. Jeg er "osv" fri forklaring,..... og det er garantert mulig å få omgjort betegnelsen "locked up"
Lykke til.
Jeg nøyer meg med grunnvannanalysen om nazionalkommunister med pottetette linker fra nye Pål m/Blogg.
Er jeg på sporet eller fail?
Har du missing svar el link?
Redigert 12.09.2019 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
polemiker
12.09.2019 kl 23:57 738

Hvilken utmerkelse var det du fikk? Hva het guruen din igjen?

Du var vel en av de opplyste, var du ikke?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 00:03 739

Jeg synes internettene skulle blitt oppfunnet men det de ikke tenkte på var at gamle m/l masemaskiner fikk sin klipp&lim marxpiss NULLIVER maxrepeat klipp syt&klag shia skambod antimaskiner på autorepeat.

Propan og infiltrasjon Akp m/l, Null iver skambod shia Steig unter raus hinter neben klipp og lim kommunist autorepeat lekser.
shiaMAOister med sin storhetstid i maonazi drømmen som brast. Nå med nulliverblogg autorepeat omkamp for alle tapte kriger vi ikke rakk, men alltid norge dritt usa shitt vesten dritt.

#null iver fremtid
#mao steigan BLOGGEN lol
#venezulela priser på bensin jadda
polemiker
13.09.2019 kl 00:35 729

Husker fortsatt ganske greit, så om det er noen som vil grave i gammel dritt, så må man tilbake til arkivene. Tror at avsløringen kom i 2016 (+/-) et år.

Oliver innrømte da at han var en av de "utvalgte" av en amerikansk guru som hadde spesialisert seg på psykiatriske pasienter. Felles for dem var vel at de ikke var blitt innlagt på institusjon ennå, og fortsatt hadde en viss betalingsevne.

Jeg tok meg litt tid for å studere hva denne guruen hadde å fare med, og det etter det jeg kunne se gikk det meste ut på å fremheve de psykiatriske pasientene slik at de trodde de var noen spesielt utvalgte intelligente mennesker. Han fokuserte på de særinteressene de hadde og bygde opp under deres selvbilde slik at de for seg selv fremstod som guds gave til menneskeheten.

Mulig det funker, men bieffekten er at vi får folk ala Oliver som skal belære oss andre om sin politiske overbevisning og som har et rikholdig med sitater og diverse arkiv fra krigen og ettertiden.
Redigert 13.09.2019 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 05:52 700

Her var mye vås, hvor henter du dette fra?
MrMiss
13.09.2019 kl 07:18 692

Ts trenger ofte å støtte seg på skjellsord.Argumentene strekker ikke til,så da er skjellsord gode å ha....
Her på denne tråden greier han å bruke hele to skjellsord bare i overskriften.
Imponerende!
Slettet bruker
13.09.2019 kl 07:52 686

Jeg argumenterer en hel del. Har du orket å lese noe mer enn navnet på tråden?

Og så er mine "skjellsord" milde sammenliknet med hva jeg selv får slengt etter meg her og ikke minst hva ikke-frepp-politikere får slengt etter seg her. Så tørk krokodilletårene. Det blir for dumt.