FOE og restrukturering

fjanus
FOE 18.04.2018 kl 22:07 4105

Noen som har en mening om hvor aksjekursen til FOE ender etter en restrukturering?

- Jeg er kjent med hva som ble skrevet i Finansavisen 17.02. Dvs kapitalstrukturen og at de er i brudd med lånebetingelsene.

- Jeg er kjent med at Bolette er flyttet fra Tenerife til Las Palmas. Muligens pga av thrusteroverhaling, noe som indikerer at riggen skal i jobb.

- Jeg er kjent med at noen hevder Statoil Pensjon har kjøpt seg inn på eiersiden (aksjer). Har ikke sjekket om det er tilfelle.

- Jeg er kjent med at Rystad spår shale oil boom og at oljeprisen skal ned, men at oljeselskapene bommer med 50% hva de kommer til å produsere ett år frem i tid.

- Jeg er kjent med at det er BULL og BEAR FOE og at oppgangen skyldes derivater. Ikke noe volum men oppadgående trend.

- Jeg er kjent med at noe av bankgjelden er solgt til 0,8 av pålydende.

- Jeg er kjent med at Fred Olsen Energy ikke underbyr dagrater på riggene for å presse prisene over hva som trengs for å tjene penger.

- Jeg er kjent med at FOE hadde samme opplevelse i 2002/3

- Jeg er kjent med at FOE har innført ´smart stack´ av riggene som er godkjent av BP og som er gunstig mtp reaktiveringskostnader.

- Jeg er kjent med at FOE klasset gamle riggene for veldig mye penger i 2013. Klassing gjelder i fem år. Alle klasseselskaper slik som DnV, Loyds, ABS (som konkurrerer mot hverandre i forhold til hva de godkjenner), bruker alltid skjønn på hva som trenger reklassifisering etter 5 år.

- Jeg er kjent med at jeg har kjøpt FOE for 12.8 for NOK 320kNOK.

Frode
Redigert 20.01.2021 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.04.2018 kl 22:47 3928

Ikke dårlig Frode, jeg er kjent med at at FOE er en aksje med høy giring og at jeg handlet 100k aksjer med snitt 11.
RGTBJØRN
18.04.2018 kl 22:49 3918

Jeg er kjent med at oljeprisen er nå :BRENT-OLJE73.823.13%, jeg tror OSE er klar til 1000
tobben
18.04.2018 kl 23:00 3897

Jeg er kjent med at aksjen er kraftig shortet og flere bør være rimelig svette etter de siste dagers oppgang.
Jeg er kjent med at topp 20 sitter på ca 75% av aksjene og hver 10 er vi stiger fra omkring kr 20 representerer minus 50 mill for shorterne:-)
Jeg ser ikke bort fra at en slik situasjon kan gi oss en like bratt kursstigning som vi har sett i NAS ved en eller flere kontrakter:-)
Vi får se Frode:-)
d12m
19.04.2018 kl 08:36 3644

"- Jeg er kjent med at FOE hadde samme opplevelse i 2002/3"

Da er du også kjent med at de samme riggene nå er blitt 15 år eldre..
gogl mannen
19.04.2018 kl 08:46 3614

-Jeg er kjent med at rigmarkedet strammer seg mer til på Norsk sokkel.

Fra Petro i dag:
Riggselskapet melder at de er tildelt flere brønner for to av sine rigger i Norge. Det er Transocean Spitsbergen og Transocean Arctic som har fått mer jobb.
Statoil har utøvd to en-brønnsopsjoner i for Spitsbergen, som gjør at riggen har kontrakt ut august i denne omgang. Senere skal den på jobb for Statoil igjen fra juli neste år. For Transocean Arctic har man fått en brønn, pluss opsjon på ytterligere en brønn med Faroe. Denne riggen har dermed kontrakt ut september i år, pluss en kontrakt med DEA Norge fra juli neste år.

Etter det petro.no kjenner til, har ungarske MOL tildelt Rowan Viking en kontrakt for boring av to letebrønner på Mandalhøgda i Nordsjøen.
Kontrakten inneholder også opsjoner. Brønnene er MOL sine første egenopererte på norsk sokkel. I sin presentasjon på kapitalmarkedsdagen, anslo partner Lundin et ressurspotensial på 434 millioner fat og en funnsannsynlighet på 30 for prospektet Oppdal/Driva. I tillegg til én brønn i 860, er det også tatt en borebeslutning for en letebrønn i 539. – I løpet av de neste årene ser vi for oss at vi trenger tre til fire brønner for å undersøke potensialet både i den østlige og den vestlige delen av Mandalhøgda. I tillegg blir det kanskje behov for en brønn i nord. Vi har fortsatt en høy eierandel i disse lisensene, og har både mulighet for og ønske om å få med oss ytterligere én eller to partnerer, sa direktør Haakon Haaland i MOL Norge til petro.no for en måned siden.


gogl mannen
19.04.2018 kl 08:46 3614

-Jeg er kjent med at rigmarkedet strammer seg mer til på Norsk sokkel.

Fra Petro i dag:
Riggselskapet melder at de er tildelt flere brønner for to av sine rigger i Norge. Det er Transocean Spitsbergen og Transocean Arctic som har fått mer jobb.
Statoil har utøvd to en-brønnsopsjoner i for Spitsbergen, som gjør at riggen har kontrakt ut august i denne omgang. Senere skal den på jobb for Statoil igjen fra juli neste år. For Transocean Arctic har man fått en brønn, pluss opsjon på ytterligere en brønn med Faroe. Denne riggen har dermed kontrakt ut september i år, pluss en kontrakt med DEA Norge fra juli neste år.

Etter det petro.no kjenner til, har ungarske MOL tildelt Rowan Viking en kontrakt for boring av to letebrønner på Mandalhøgda i Nordsjøen.
Kontrakten inneholder også opsjoner. Brønnene er MOL sine første egenopererte på norsk sokkel. I sin presentasjon på kapitalmarkedsdagen, anslo partner Lundin et ressurspotensial på 434 millioner fat og en funnsannsynlighet på 30 for prospektet Oppdal/Driva. I tillegg til én brønn i 860, er det også tatt en borebeslutning for en letebrønn i 539. – I løpet av de neste årene ser vi for oss at vi trenger tre til fire brønner for å undersøke potensialet både i den østlige og den vestlige delen av Mandalhøgda. I tillegg blir det kanskje behov for en brønn i nord. Vi har fortsatt en høy eierandel i disse lisensene, og har både mulighet for og ønske om å få med oss ytterligere én eller to partnerer, sa direktør Haakon Haaland i MOL Norge til petro.no for en måned siden.


gogl mannen
19.04.2018 kl 10:39 3537

Jeg er kjent med at FOE inviterer til Q1 presentasjon 26. april, og at det er en god anledning til eventuelt å melde om kontrakter.
MickelMountain
19.04.2018 kl 12:06 3439

fjanus,
jeg legger merke til at du ikke får mange tilbakemeldinger på ditte egentlige spørsmål om hva folk tenker om aksjekursen etter restruktureringen. Det skal vel jeg også være forsiktig med, men DnB har ett kursmål på 3 kroner nå og det er vel ikke helt usannsynlig at kursen skal en god del ned.
Forøvrig leser jeg I dag at Bolette Dolphin beregner maks 10 dager på den service de gjennomfører på thrusterne på Las Palmas nå. Melder de om kontrakt på denne vil det helt sikkert endre bade DnB's og andres kursmål, og mest sannsynlig føre kursen tilbake til 20 tallet. Så, tiden vil vise. Jeg tenker en liten tur ned, før en eventuellt oppgang eller tilbake til dagens nivåer.
fjanus
19.04.2018 kl 14:53 3330

MickelMountain,
takk for svar. Enig, det blir en bet på om Bolette Dolphin går i jobb. Jeg liker oddsene.
Å overhale thrustere gjør man vel ikke med mindre man skal ut på tur. Men er ikke noen thrusterekspert.
Antar det er pakninger som ikke liker å stå i ro.
Kjøpte PGS på 12 og solgte på 14 litt fordi noen sa 1. Nå er den snart 30. Tar helt klart motsatt bet på FOE.
Riggene i kaldt opplag blir kanskje spiker, men de i smart opplag er vel gode bet de også.