NAS - Svært mye kan gå galt - 300 kroner er en gavepakke
Kursen er opp over 70 prosent på det som fremstår som en meget dårlig håndtert prosess fra IAGs side. Før budet ligger på bordet har aksjekursen nesten doblet seg. Det sier seg selv at dette reduserer en eventuell budpremie betydelig.
Hva kan gå galt herfra? Svært mye.
- Budets størrelse kan bli en skuffelse, om det i det hele tatt kommer
- DD-prosessen kan avdekke forhold som er uakseptable for budgiver
- Konkurransemyndighetene i de ulike landene hvor både NAS og IAG opererer kan både forsinke og stanse prosessen (https://www.aftenposten.no/okonomi/i/XwB29g/Mulig-Norwegian-oppkjop-gjor-katalanske-myndigheter-bekymret)
- Generalforsamlingen i IAG kan vurdere risikoen som for høy
- Finansieringen av oppkjøpet kan vise seg å bli krevende, hvor man i praksis skal finansiere kjøp av gjeld med gjeld
- Kjos kan velge å ikke selge før han har fått bevise for de utallige skeptikerne at forretningsmodellen er levedyktig
En kurs på 300 kroner er en gavepakke i dagens situasjon. Hvis man ser bort fra et mulig bud, står selskapet overfor sin mest krevende periode de neste kvartalene. Risikoen er skyhøy.
Selg.
Hva kan gå galt herfra? Svært mye.
- Budets størrelse kan bli en skuffelse, om det i det hele tatt kommer
- DD-prosessen kan avdekke forhold som er uakseptable for budgiver
- Konkurransemyndighetene i de ulike landene hvor både NAS og IAG opererer kan både forsinke og stanse prosessen (https://www.aftenposten.no/okonomi/i/XwB29g/Mulig-Norwegian-oppkjop-gjor-katalanske-myndigheter-bekymret)
- Generalforsamlingen i IAG kan vurdere risikoen som for høy
- Finansieringen av oppkjøpet kan vise seg å bli krevende, hvor man i praksis skal finansiere kjøp av gjeld med gjeld
- Kjos kan velge å ikke selge før han har fått bevise for de utallige skeptikerne at forretningsmodellen er levedyktig
En kurs på 300 kroner er en gavepakke i dagens situasjon. Hvis man ser bort fra et mulig bud, står selskapet overfor sin mest krevende periode de neste kvartalene. Risikoen er skyhøy.
Selg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Heh han sier selv 410 kr og nå er det panikksalg...?
Altså hvis du er så dårlig med aksjer at du må bryte inn i objektive diskusjoner for å fronte din egen travelige "agenda" så tror jeg du like godt kan kjøpe deg fond. Da er du rett og slett for dårlig til det her.
Altså hvis du er så dårlig med aksjer at du må bryte inn i objektive diskusjoner for å fronte din egen travelige "agenda" så tror jeg du like godt kan kjøpe deg fond. Da er du rett og slett for dårlig til det her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2018 kl 15:32
9555
Du er en novise i aksjemarkedet, og har ikke peiling. Derfor skirver du slike svada poster.
Her viser du din inkompetanse :
ConcourseB
18.04.2018 kl 16:46
2133
Har færre aksjer nå enn det jeg hadde den 20.mars. Solgte 10 aksjer etter 20.mars. Har X-10 aksjer nå. Vil jeg få rett til å kjøpe X aksjer eller x-10 aksjer?
Er dette en form for stock issuing?
Hvis en slik emisjonsgreie koster 155kr, vil ikke aksje prisen synke?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste i posten over er : " emisjonsgreie " hjelpe meg hvis man ikke vet dette engang. Vi snakker lavmål.
Her viser du din inkompetanse :
ConcourseB
18.04.2018 kl 16:46
2133
Har færre aksjer nå enn det jeg hadde den 20.mars. Solgte 10 aksjer etter 20.mars. Har X-10 aksjer nå. Vil jeg få rett til å kjøpe X aksjer eller x-10 aksjer?
Er dette en form for stock issuing?
Hvis en slik emisjonsgreie koster 155kr, vil ikke aksje prisen synke?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste i posten over er : " emisjonsgreie " hjelpe meg hvis man ikke vet dette engang. Vi snakker lavmål.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2018 kl 15:28
9561
Hva du mener og tror er uvesentlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
ConcourseB
22.04.2018 kl 15:26
9573
Jeg kan godt vise deg bevis på at jeg har aksjer i Norwegian.
Du kan velge selv hvilken måte jeg skal vise deg det på.
Du kan velge selv hvilken måte jeg skal vise deg det på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2018 kl 15:17
9586
Tydelig at denne Concourse B har solgt aksjene sine, og tror at noe han skriver her inne har noensomhelst påvirkning på kursen. Ekstremt lett gjennomskubart. Her er en post av vedkommende for ikke lenge siden :
"
Concourse B
19.04.2018 kl 13:57
Bare tull og fjas. Denne gangen går det opp til 410 innen 2 uker. Det kan jeg love deg.
Link : https://nytt.forum.hegnar.no/thread/4675/view/62533
Med andre ord. Vi har med en som har solgt å gjore, og nå vil han desperat ha kursen ned !
Latterlig. Rådet blir å lytte til ekspertene dvs analytikerene, og så på fakta. Det er at shorterene stort sett har kastet kortene over hele linja, eller dekker inn så bra de kan. IAG har sagt de er intressert i hele selskapet, og sågar hyret JPM for å sikre finansieringen i henhold til media.
Ingen röyk uten ild.
Så får man heller tåle slike lavmåls innlegg som Concourse B kommer med.
"
Concourse B
19.04.2018 kl 13:57
Bare tull og fjas. Denne gangen går det opp til 410 innen 2 uker. Det kan jeg love deg.
Link : https://nytt.forum.hegnar.no/thread/4675/view/62533
Med andre ord. Vi har med en som har solgt å gjore, og nå vil han desperat ha kursen ned !
Latterlig. Rådet blir å lytte til ekspertene dvs analytikerene, og så på fakta. Det er at shorterene stort sett har kastet kortene over hele linja, eller dekker inn så bra de kan. IAG har sagt de er intressert i hele selskapet, og sågar hyret JPM for å sikre finansieringen i henhold til media.
Ingen röyk uten ild.
Så får man heller tåle slike lavmåls innlegg som Concourse B kommer med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
ConcourseB
22.04.2018 kl 14:17
9642
Denne aksjen vil gå bust. Jeg skal selge mine aksjer klokka 9.01 imorgen. Vi er på dette forumet for å hjelpe hverandre og dele informasjon. Vi er som frelsesarmeen. Det er ikke greit å spre falske rykter om at aksjen vil gå opp. Tenk hvor mange uerfarne folk som kjøper, og mister sine hardt-tjente penger når NAS går ned til 130kr?
Folk har blitt grådige med Norwegian. Kom dere ut av denne aksjen! Ingenting skyter opp med 70% på 2 dager. Det vil komme hardere ned, når all ekstasen er borte, og sjefen for IAG selger sine 5% for 290kr for å få en fin, velfortjent ferie i Puerto Rico. De vil tjene noen saftige millioner på takeover trusselen sin.
Folk har blitt grådige med Norwegian. Kom dere ut av denne aksjen! Ingenting skyter opp med 70% på 2 dager. Det vil komme hardere ned, når all ekstasen er borte, og sjefen for IAG selger sine 5% for 290kr for å få en fin, velfortjent ferie i Puerto Rico. De vil tjene noen saftige millioner på takeover trusselen sin.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
At Ryanair går stille i gangene skal vi ikke se bort ifra. Det ville vært et ganske deilig scenario om de skulle dukke opp som en interessent, da vil aksjonærene i NAS bli garantert en særdeles god pris. Jeg tror uansett IAG er villige til å by 425-525 rangen, i og med at egenkapitalen er såpass lav så får det ganske store kurs utslag, men ikke i den totale prisen IAG evt byr. Kommer Ryan på (rulle)banen så vil prisen på NAS definitivt gå i 600,-
Jeg mener at vi NAS aksjonærer skal være fornøyde med 500+.
Bulder: Jeg tror ingen kommer til å bli innløst før rep-emi'en er gjennomført. Det kan godt være at det vil foreligge et bud før dette, men repemi er vedtatt på EGF så det skal bare gå som planlagt. Et bud før rep-emi er jo helt julaften for oss som har et krav på aksjer til 155,-
Jeg mener at vi NAS aksjonærer skal være fornøyde med 500+.
Bulder: Jeg tror ingen kommer til å bli innløst før rep-emi'en er gjennomført. Det kan godt være at det vil foreligge et bud før dette, men repemi er vedtatt på EGF så det skal bare gå som planlagt. Et bud før rep-emi er jo helt julaften for oss som har et krav på aksjer til 155,-
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
seismicrec
22.04.2018 kl 12:44
10798
Ryan er selvsagt stresset nå.
Storebroren IAG er i ferd med å snappe det byttet O’Leary har sikler på og snakket ned lenge.
Med NAS in.n i Ryan kunne de solgt ca 100 fly og frigjort 1500 piloter som de absolutt trenger
Ryan hadde plutselig vært en nesten world Wide og kjempesterk konkurent til BA-systemer, og Ryan har store finansielle muskler, men ble outsmartet av seg selv og sin arroganse .
Nå ser det ut som om det verste scenarie for Ryan blir virkelighet...
Storebroren IAG er i ferd med å snappe det byttet O’Leary har sikler på og snakket ned lenge.
Med NAS in.n i Ryan kunne de solgt ca 100 fly og frigjort 1500 piloter som de absolutt trenger
Ryan hadde plutselig vært en nesten world Wide og kjempesterk konkurent til BA-systemer, og Ryan har store finansielle muskler, men ble outsmartet av seg selv og sin arroganse .
Nå ser det ut som om det verste scenarie for Ryan blir virkelighet...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
cinet
22.04.2018 kl 12:37
10817
Hartepool, meget god og saklig oppsummering ! Bud vil komme, og tror personlig det vil bli på 390-420. Mens vi venter på budet, jobber NAS ufortrødent videre med å få kontroll på den eksposive gjelden med bl.a. emisjon/ ut-leasing/salg av fly. NAS vil kunne stå på egne bein,men K&K selger nok til en anstendig pris.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Hartepool
22.04.2018 kl 12:02
10871
O`leary declines to comment ?
Vanligvis kommenterer han i øst og vest...
IAG, derimot kommenterer sitt eget og har uttalt at de skal vokse organisk og via M&A.
BA hadde ca 100mill passasjerer i 2017, NAS litt over 30 mill . Nas vokser betydelig raskere enn IAG og vil ha i underkant av 40 mill passasjerer i 2018 .
IAG har beskjeden tilstedeværelse i Scandinavia.
BA har overflyvningsavtaler med Russland.
NAS utfordrer Air Lingus i deres tradisjonelle områder...Irer on irskettede fra «småbyene «på U.S. østkyst.
NAS utfordrer BA ` intercontinetale høymarginruter fra Gatwick .
NAS utfordrer Iberia i sitt kulturelle «hjemmemarked « Latin-Amerika .
I tillegg kan IAG legge Level inn i NAS og la NAS gjøre lavprissatsningen.
Dette er selvsagt IAG` s rasjonelle for å kjøpe NAS.
I tillegg har IAG finansieringskostnader på en brøkdel av NAS`.
Enhver flyanalytiker med finansiell kompetanse ser dett bildet, i serdeleshet JPMorgan som antakelig er arkitekten bak det hele ...
Vanligvis kommenterer han i øst og vest...
IAG, derimot kommenterer sitt eget og har uttalt at de skal vokse organisk og via M&A.
BA hadde ca 100mill passasjerer i 2017, NAS litt over 30 mill . Nas vokser betydelig raskere enn IAG og vil ha i underkant av 40 mill passasjerer i 2018 .
IAG har beskjeden tilstedeværelse i Scandinavia.
BA har overflyvningsavtaler med Russland.
NAS utfordrer Air Lingus i deres tradisjonelle områder...Irer on irskettede fra «småbyene «på U.S. østkyst.
NAS utfordrer BA ` intercontinetale høymarginruter fra Gatwick .
NAS utfordrer Iberia i sitt kulturelle «hjemmemarked « Latin-Amerika .
I tillegg kan IAG legge Level inn i NAS og la NAS gjøre lavprissatsningen.
Dette er selvsagt IAG` s rasjonelle for å kjøpe NAS.
I tillegg har IAG finansieringskostnader på en brøkdel av NAS`.
Enhver flyanalytiker med finansiell kompetanse ser dett bildet, i serdeleshet JPMorgan som antakelig er arkitekten bak det hele ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
trump_vinner
22.04.2018 kl 11:34
10900
Lesestoff mens vi venter på bud.
With Norwegian's large level of debt, Mr Walsh may move to split up the airline in order to derisk it, such as seeking a buyer for the short-haul operations.
"The ideal outcome here is that Willie buys it and carves it up and O'Leary buys the short-haul business off them," he said.
Ryanair declined to comment when asked whether it was interested in Norwegian.
https://www.thenational.ae/business/aviation/ba-owner-iag-s-push-on-norwegian-a-smart-move-1.721750
With Norwegian's large level of debt, Mr Walsh may move to split up the airline in order to derisk it, such as seeking a buyer for the short-haul operations.
"The ideal outcome here is that Willie buys it and carves it up and O'Leary buys the short-haul business off them," he said.
Ryanair declined to comment when asked whether it was interested in Norwegian.
https://www.thenational.ae/business/aviation/ba-owner-iag-s-push-on-norwegian-a-smart-move-1.721750
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Helt enig der, er nok enkelte meglere som like godt kan slå seg konk først som sist da jeg kan ikke fatte at noen vil betale for det tullet de serverer.
Særlig når det gjelder SB1M så hadde jeg for en god tilbake et godt inntrykk, men sånn de har drevet på i Norwegian har fått meg til å se på de som noen inkompetente, useriøse tullenisser. Er riktig det du sier med hvordan de snur på dagen og anbefalinger har kommet på perfekt bunn (selg) eller nesten helt på topp (kjøp). Det verste av alt mener jeg er at Westby geniet når han gikk fra kursmål 100 til 310 er at han presterer å skrive "nedsiden er liten". Hva søren? For det første så er ikke nedsiden liten i kort/mellom perspektiv dersom det ikke blir noe av budet likevel, den er faktisk veldig, veldig stor. Norwegian er priset til nesten det dobbelte av emi kursen akkurat nå etter å ha ligget nede i lang tid, et tilbakefall er mulig når som helst. Men det verste er at de rettferdiggjør konkursprising og så kommer og sier "nedsiden er liten"... Huff. De burde være såpass ansvarlige at de informerer korrekt, jeg kan da ikke tro de ikke forstår dette selv.
Særlig når det gjelder SB1M så hadde jeg for en god tilbake et godt inntrykk, men sånn de har drevet på i Norwegian har fått meg til å se på de som noen inkompetente, useriøse tullenisser. Er riktig det du sier med hvordan de snur på dagen og anbefalinger har kommet på perfekt bunn (selg) eller nesten helt på topp (kjøp). Det verste av alt mener jeg er at Westby geniet når han gikk fra kursmål 100 til 310 er at han presterer å skrive "nedsiden er liten". Hva søren? For det første så er ikke nedsiden liten i kort/mellom perspektiv dersom det ikke blir noe av budet likevel, den er faktisk veldig, veldig stor. Norwegian er priset til nesten det dobbelte av emi kursen akkurat nå etter å ha ligget nede i lang tid, et tilbakefall er mulig når som helst. Men det verste er at de rettferdiggjør konkursprising og så kommer og sier "nedsiden er liten"... Huff. De burde være såpass ansvarlige at de informerer korrekt, jeg kan da ikke tro de ikke forstår dette selv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Analytikere har ved selvskudd sørget for at EU har innført MIFID regulering av analysedistribusjon. Skal man ha en analyse må man versågod betale for den !
Dette vil selvsagt medføre at analytikere som systematisk driver med investeringsstøtte- analyser for sin kunder , som HSBC ( tareget 45 ,Blackrock som kunde?) eller JP Morgan ( Target 150, IAG kunde) og disse norske vilnglepetterne , spare 1 som var bull i fire år ,for så å snu på bunn med med ny target 100....i forrige uke var det kjøp igjen ,Target 325,-
Ingen,absolutt ingen vil i fremtiden betale for slikt noe.
Man betaler ikke for å tape penger !
Dette vil selvsagt medføre at analytikere som systematisk driver med investeringsstøtte- analyser for sin kunder , som HSBC ( tareget 45 ,Blackrock som kunde?) eller JP Morgan ( Target 150, IAG kunde) og disse norske vilnglepetterne , spare 1 som var bull i fire år ,for så å snu på bunn med med ny target 100....i forrige uke var det kjøp igjen ,Target 325,-
Ingen,absolutt ingen vil i fremtiden betale for slikt noe.
Man betaler ikke for å tape penger !
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Llaalljj
22.04.2018 kl 09:31
10895
Yes det best er holde akjær og kjøper mer før det stige opp....shorter er helt desperat for NAS fallet; men helt ulogisk ambefaller selge når allerede AIG hatt bekreftelse at det holde på en mulig bud mot NAS...imorgen er ny uker og ny muliheter
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2018 kl 09:16
10904
Flott innslag på TV 2. Tydelig at IAG vil by på Norwegian. Budet vil nok väre på mellom 400-500 kr.
Neste uke vil vi se aksjens stige bare alene på ytterligere shorteinndekning, slik som vi så forrige uke fra Blackrock.
Mandag opp mellom 5-10 % uten nyheter.
Neste uke vil vi se aksjens stige bare alene på ytterligere shorteinndekning, slik som vi så forrige uke fra Blackrock.
Mandag opp mellom 5-10 % uten nyheter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Selg og selg siger dem der har solgt eller ingen aktier ejer i NAS. Prisen på NAS skal ved et salg over kurs 325, ellers giver det ingen mening.
Måske de kun overtager Kjos aktier til høj pris.
Er det lovligt.
Afventer selv da jeg købte på snit pris på 164, regner med mindst fordobling
Måske de kun overtager Kjos aktier til høj pris.
Er det lovligt.
Afventer selv da jeg købte på snit pris på 164, regner med mindst fordobling
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
pipers75
22.04.2018 kl 07:45
11451
Det er uansett bare ren utopi å tro at man på et forum som dette vil kunne gi eller «plante» noen form for opplysninger som vil gi utslag ift kurs -eller selskapsverdi. Her er det nok kun mulig å gi og meddele informasjon eller vurderinger som ville kunne få betydning for den enkeltes personlige valg av engasjement.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
NOELLE
22.04.2018 kl 05:03
11538
Dårlig skjult agenda om å spre usikkerhet for å komme billigere inn. Conquorse B er et geni som ser noe, som ikke store finans selskaper ser. Dere vet de som har tapt titalls millioner på shortene sine og faktisk tatt tapet. Faktisk opptil 100 millioner. Ikke la dere vill-lede av slikt tull.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Amatøren
22.04.2018 kl 01:18
11615
Det blir ikke solgt en aksje av meg..anbefaler alle andre til å la shorterne blø...
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
ConcourseB
21.04.2018 kl 23:54
11718
NAS aksjen burde være 150-160. Går det ned til 100-130, så er jeg in. Får selge på mandag, og ta det med ro, frem til prisen kommer tilbake til jorda.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
skerptiker: 18.30 Nyhetene i dag lørdag, 21. April. (Ca 7 minutter inn)
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
skerptiker
21.04.2018 kl 22:32
11835
Alle tar sine selvstendige valg, og får leve med det! Regn ut oddsene selv, og sjekk hva de ulike aktørene mener. Ja, kanskje vil salg på mandag være bra hvis budet er kommet eller ytterligere avklaring har funnet sted. At det skjer noe i kulissene synes for meg åpenbart.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
ConcourseB
21.04.2018 kl 22:23
11854
Selg.
Kommer til å selge så fort som mulig på mandag. Kommer tilbake til denne aksjen om 2 år, hvis det ikke går konkurs før det.
Her er det bare å komme seg ut så fort som mulig. Det er ingen IAG, og hele kursen suste opp, og vil komme hardere ned enn noen gang.
Snakk om at IAG har trukket seg tilbake, men det er bare rykter akkurat nå. Uansett, dette var en feil, skulle ikke ha blitt med i flokken, da nyhetene om IAGs bud begynte å spre seg. Vet at noe slikt virker helt utrolig for en aksje som har vært død i tre år.
Farvel NAS, til neste gang (hvis ingen konkurs).
Kommer til å selge så fort som mulig på mandag. Kommer tilbake til denne aksjen om 2 år, hvis det ikke går konkurs før det.
Her er det bare å komme seg ut så fort som mulig. Det er ingen IAG, og hele kursen suste opp, og vil komme hardere ned enn noen gang.
Snakk om at IAG har trukket seg tilbake, men det er bare rykter akkurat nå. Uansett, dette var en feil, skulle ikke ha blitt med i flokken, da nyhetene om IAGs bud begynte å spre seg. Vet at noe slikt virker helt utrolig for en aksje som har vært død i tre år.
Farvel NAS, til neste gang (hvis ingen konkurs).
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
skerptiker
21.04.2018 kl 22:16
11867
Ingeniøren7 skrev Link til eventuelt den nyheten??
Nyhetene på TV2 kl 18.30 og/eller NRK 1 kl 19.00. Jeg mener det var TV2. Det var intervju med tillitsvalgte, og kommentarer av fly-analytikere.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Ingeniøren7
21.04.2018 kl 22:05
11888
Link til eventuelt den nyheten??
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
skerptiker
21.04.2018 kl 21:59
11907
Ja, og i følge media/TV2 har det vært forhandlinger mellom IAG og Norwegian/Bjørn Kjos denne uka. De ansatte er positive til IAG, og hva blir prisen per aksje da de ansatte sier at Norwegian har en stor fremtid! Kr 500 per aksje eller mer?
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
NOELLE
21.04.2018 kl 20:33
11993
Bare tull det du skriver czar. IAG har nettopp hyret JPM for finansieringen til et bud. Noe de er ferdige med ganske så snart. Dette rett etter de har ytret interesse for å by på hele selskapet. Budet kommer meget snart. Shorterene har stort sett tatt tapet. Shortelisten er desimert. Kun 3 shorter registrert, og Blackrock lister seg ut med 100 k om dagen. Her har vi et bud på bordet om ikke lenge så får vi se. Håper utestående short er stor nok til en skikkelig shorteskvis.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
czar
21.04.2018 kl 18:39
12106
"Opportunities for mergers or outright acquisitions remain relatively rare and, sadly, consolidations sometimes comes from airlines failing in the market".
Klart og tydelig. IAG venter på å overta NAS når tiden er moden, dvs konkurstruet. ( airlines faiing in the market)
2600 millioner i tap i Q 1 og tap i Q2 slik som 2017.
- - - det blir fort lite egenkapital igjen for NAS.
Gribber sirkler over NAS . De slår ikke til enda. Det blir nok til langt lavere kurser enn det vi har sett hittil i år. Det fundamentale vil snart vise seg i kursen når oppkjøpet uteblir.
Klart og tydelig. IAG venter på å overta NAS når tiden er moden, dvs konkurstruet. ( airlines faiing in the market)
2600 millioner i tap i Q 1 og tap i Q2 slik som 2017.
- - - det blir fort lite egenkapital igjen for NAS.
Gribber sirkler over NAS . De slår ikke til enda. Det blir nok til langt lavere kurser enn det vi har sett hittil i år. Det fundamentale vil snart vise seg i kursen når oppkjøpet uteblir.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Søndre
20.04.2018 kl 22:39
12728
IAG er ikke amatører.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Utdrag fra IAGs Annual Letter 2017:
- Consolidation:
When we created IAG we said we
wanted to create a platform to facilitate
consolidation in the European market
and we’ve done just that throughout
our seven-year history. Opportunities for
mergers or outright acquisitions remain
relatively rare and, sadly, consolidation
sometimes comes from airlines failing in
the market.
Consolidation will continue. This is a
dynamic industry. Airlines that don’t
perform and do not deliver sustainable
results should not be supported
and we’ve always been critical of
governments that prop up failing carriers.
The plain truth is that efficient carriers will
step in to replace inefficient ones, and
that’s precisely what we have done.
The failure of Monarch last year provided
us with an opportunity to acquire
additional slots at Gatwick. We will use
the slots initially to continue building
British Airways’ shorthaul network at
the airport, but later there may be an
opportunity to explore new longhaul
destinations and some slots could be
used by other airlines in the Group.
Following the collapse of Air Berlin we
were disappointed not to acquire its Austrian subsidiary, NIKI. We were very
clear about the value we could ascribe to
NIKI and the level of investment we were
prepared to make.
Med et kjøp av aksjer nærmere 5% og uttalte ambisjoner om å konsolidere så burde folk forstå at NAS er i aller høyeste grad i spill. Jo lenger tid dette tar, jo bedre, desto større er sannsynligheten for at andre spillere potensielt kan dukke opp. Delta?
Jeg er litt biased, men tror definitivt trump_vinner har rett. Alle lederne i de store flyselskapene kjenner hverandre. IAG vet veldig godt om NAS sin eierstruktur og vet at de må gjennom 2x Bjørn for å komme noen vei, og kjøpet av 4.6% var nok kun for å sende et klinkende klart signal om at de mener alvor.. De vet at prisen blir på 425-600 per aksje, og IAG har råd til det. IAG tjente 2 milliarder euro på bunnlinja i 2017...
- Consolidation:
When we created IAG we said we
wanted to create a platform to facilitate
consolidation in the European market
and we’ve done just that throughout
our seven-year history. Opportunities for
mergers or outright acquisitions remain
relatively rare and, sadly, consolidation
sometimes comes from airlines failing in
the market.
Consolidation will continue. This is a
dynamic industry. Airlines that don’t
perform and do not deliver sustainable
results should not be supported
and we’ve always been critical of
governments that prop up failing carriers.
The plain truth is that efficient carriers will
step in to replace inefficient ones, and
that’s precisely what we have done.
The failure of Monarch last year provided
us with an opportunity to acquire
additional slots at Gatwick. We will use
the slots initially to continue building
British Airways’ shorthaul network at
the airport, but later there may be an
opportunity to explore new longhaul
destinations and some slots could be
used by other airlines in the Group.
Following the collapse of Air Berlin we
were disappointed not to acquire its Austrian subsidiary, NIKI. We were very
clear about the value we could ascribe to
NIKI and the level of investment we were
prepared to make.
Med et kjøp av aksjer nærmere 5% og uttalte ambisjoner om å konsolidere så burde folk forstå at NAS er i aller høyeste grad i spill. Jo lenger tid dette tar, jo bedre, desto større er sannsynligheten for at andre spillere potensielt kan dukke opp. Delta?
Jeg er litt biased, men tror definitivt trump_vinner har rett. Alle lederne i de store flyselskapene kjenner hverandre. IAG vet veldig godt om NAS sin eierstruktur og vet at de må gjennom 2x Bjørn for å komme noen vei, og kjøpet av 4.6% var nok kun for å sende et klinkende klart signal om at de mener alvor.. De vet at prisen blir på 425-600 per aksje, og IAG har råd til det. IAG tjente 2 milliarder euro på bunnlinja i 2017...
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Amatøren skrev Det så jo veldig positivt ut!?
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
trump_vinner
20.04.2018 kl 21:12
12923
At IAG ikke gir direkte bud er fordi de har enorm erfaring og kjenner Mr. Kjos meget godt.
Direkte bud ville blitt avslått mens om man lar aksjonærene tygge på budmuligheten øker sjansene for at budet blir godtatt.
Utrolig smart. Tenk litt på det.
Jeg tør å påstå at NAS er fortsatt penger på gaten!
Direkte bud ville blitt avslått mens om man lar aksjonærene tygge på budmuligheten øker sjansene for at budet blir godtatt.
Utrolig smart. Tenk litt på det.
Jeg tør å påstå at NAS er fortsatt penger på gaten!
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Hartepool
20.04.2018 kl 19:55
13049
IAG eier BA, de har kjøpt Iberia,Air Lingus og vueling.
De startet opp Level.
Å anta at IAG ikke vet hva de gjør eller at noen postere her på HO vet bedre blir for dumt.
Kjos kjøpte på 240.
Han er heller ikke født igår, selv om en rekke analytikere og andre latterliggjorde kjøpet.
Jeg vil anbefale at man leser årsrapporten til IAG og spesielt Chairmans statement.
Her er et lite utdrag:
We certainly believe that there will be opportunities for
further consolidation in our industry,
both through combinations and through acquiring assets from airlines that fail. Consolidation is a major part of our raison d’être and we will continue to look for opportunities that make strategic and financial sense for our business.
De startet opp Level.
Å anta at IAG ikke vet hva de gjør eller at noen postere her på HO vet bedre blir for dumt.
Kjos kjøpte på 240.
Han er heller ikke født igår, selv om en rekke analytikere og andre latterliggjorde kjøpet.
Jeg vil anbefale at man leser årsrapporten til IAG og spesielt Chairmans statement.
Her er et lite utdrag:
We certainly believe that there will be opportunities for
further consolidation in our industry,
both through combinations and through acquiring assets from airlines that fail. Consolidation is a major part of our raison d’être and we will continue to look for opportunities that make strategic and financial sense for our business.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Amatøren
20.04.2018 kl 19:22
13119
Det så jo veldig positivt ut!?
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Søndre
20.04.2018 kl 19:06
13161
Finanstilsynets Shortregister 19.4 : 3,81 %. Det raser nedover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Amatøren
20.04.2018 kl 18:29
13234
Hvor ser du at Blackrock minker shorten sin?
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
NOELLE
20.04.2018 kl 16:27
13423
Blackrock lemper ut shorten sin ! Ja Ja 100.000 aksjer blir de kvitt daglig nå. Sitt på aksjene deres gutter jenter. Nå gir dere de vekk! Dere gjør det bare lettere for shortesvina, som tydeligvis har sett skrifta på veggen her. BUDET KOMMER.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
Alltid positiv
20.04.2018 kl 16:16
13457
Nå stikker'n :-) Alltid noen som vet noe...
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
margin
20.04.2018 kl 16:05
13498
Shorterdelen kryper stadig nedover. Ser ut som dei fleste har innsett at bud er i kjømda....
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare
stinkapiano
20.04.2018 kl 14:19
13652
IAG har ikke tapt noe som helst, men prøver å innlede en konstruktiv prosess.
De visste/vet godt at det ikke er noen vits i å forsøke seg med et bud på 170 kr. + 30% premium.
NAS har stor verdi for et selskap som IAG.
300 kr. er høyst sannsynlig en gavepakke, som du sier, Pastor Tim - for kjøperne.
Et bud med realistisk håp om å bli akseptert vil måtte ligge godt over det, trolig minst 400-500 kr..
Og det er viktig å smi mens jernet er varmt/mens NAS er finansielt presset, før Kjos finner andre måter å løse problemene på.
Han har mange muligheter, og han er meget kreativ.
Kommer det et bud i helgen, er det for sent å kjøpe for 300.
De visste/vet godt at det ikke er noen vits i å forsøke seg med et bud på 170 kr. + 30% premium.
NAS har stor verdi for et selskap som IAG.
300 kr. er høyst sannsynlig en gavepakke, som du sier, Pastor Tim - for kjøperne.
Et bud med realistisk håp om å bli akseptert vil måtte ligge godt over det, trolig minst 400-500 kr..
Og det er viktig å smi mens jernet er varmt/mens NAS er finansielt presset, før Kjos finner andre måter å løse problemene på.
Han har mange muligheter, og han er meget kreativ.
Kommer det et bud i helgen, er det for sent å kjøpe for 300.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50
Du må logge inn for å svare