To muslimer kuppet valget i Oslo, muslimene har knekt koden

Lurulf
13.09.2019 kl 10:46 1657

Er det ikke deilig med demokrati, dere?

Hassan Nawaz (21) og Awais Aslam (27) var begge langt nede på valglisten for hvert sitt parti, men fikk så mange personstemmer at de rykket opp og inn i bystyret.

Hva skjer den dagen de er i flertall i Oslo? Dette er en effektiv måte å bli kvitt de vantro på.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/XgJq2x/Kan-takke-personstemmer-for-bystyreplassen

Zorin
13.09.2019 kl 10:54 1359

Lan Marie Berg fikk flest personstemmer. Mer enn 18000 personstemmer!. Så her er det ingen over eller ved siden. Så ja, demokrati er herlig dere!
Slettet bruker
13.09.2019 kl 10:57 1355

Sikkert moro for de i Ap som har ivret etter å få slike folk hit som nå måtte vike plassen de samme folka.
Det er bare å si GRATULERER til dem som fikk kjenne berikelsen på kroppen.
Redigert 13.09.2019 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Zorin
13.09.2019 kl 11:02 1353

Jeg kjenner mange flyktninger, og de aller fleste av disse ER en berikelse for landet og jeg er glad for å kalle dem venner. Kjenner riktignok noen patetiske tullinger også, men så kjenner jeg flere etnisk norske som glatt faller inn i samme kategori. Faktum er at vi er alle er mennesker. Og som mennesker flest kan de deles inn i snille, slemme, sprø, idioter, smarting, late, arbeidssomme, ærlige, uærlige osv.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 11:05 1439

Hvorfor skrev du dette?
Sa jeg noe galt om de to?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 11:19 1422

Ved valget i 2011 ble APs liste i Oslo også kuppet av våre nye landsmenn, de ga sine egne veldig mange personstemmer og de ekte norske som stod høyt på listen og som hadde regnet med en sikker plass i bystyret, fikk hakeslepp. Jeg synes dette viser at demokratiet fungerer, og at AP har en forbilledlig innvandringspolitikk.

PS: Ved valget i 2015 tok imidlertid partiorgansasjonen grep for å unngå en slik ny blemme, husker ikke i farten hva det gikk ut på ;-)
Redigert 13.09.2019 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 11:34 1412

Ja jeg skjønner at du tror at et valg er noe ala Norske Talenter eller Stjernekamp. Politikken til MDG er bare vås.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 11:49 1401

Demokrati fungerer bare der samfunnet består av selvstendig ansvarlige individer - og kan lett vippes av pinnen hvis undergrupper rotter seg sammen mot demokratiet og ikke respekterer spillereglene. Størst klan er den sterkestes rett i bytte mot vestlig kultur som hensyntar svake grupper, det vil et klansamfunn aldri gjøre.

Våre politikere har gjort dette imot oss! Hvite vestlige har ingen steder å migrere til! #Borgerkrig
Betonghue
13.09.2019 kl 11:55 1397

Hva er galt med folk ? Hvordan kan man hylle demokratiet og samtidig applaudere islams inntreden i norsk politikk ?
Denne satans ideologi, så langt fra demokratiske verdier som det er mulig å komme på denne utarmede kloden !
Gjentar for ordens skyld; å gi islam fotfeste i vestlige land, er det største politiske feilgrep i moderne tid !
convert
13.09.2019 kl 12:15 1385

Muslimene og deres norske medløpere fikk fratatt nordmenn det eneste mottrekk vi hadde mot islamiseringen, nemlig retten til å stryke kandidater. Det var tanken at det skulle bli mulighet til dette nå ved valget i 2019, men lovarbeidet ble behendig "forsinket". Rødgrønt/muslimsk flertall i 2021 vil selvsagt sørge for at vi aldri får denne retten tilbake.
polemiker
13.09.2019 kl 12:18 1384

He he, AP i Oslo ble som du sier kraftig beriket i 2015. De hadde ført opp en haug med innvandrere som listefyll for å fremstå som et "inkluderende" og "innvandrervennlig" parti. 8 Arbeiderparti politikere som stod på "sikker" plass og hadde sett frem til en periode i bystyret ble feid av banen av innvandrere langt nede på listen.

Denne gangen hadde AP lært og var svært restriktive med hvem de benytte som listefyll. De få innvandrerne de førte opp denne gangen ble i alle fall sjekket om at de kunne snakke norsk og hadde sånn nogenlunde skrive og leseferdigheter. Nå ble APs bystyregruppe nesten halvert og endte vel på 12 mandater, hvorav Kamzy , Abdullah og Awais var innvandrerkvoten denne gangen (mot 11 sist).
Redigert 13.09.2019 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Zorin
13.09.2019 kl 12:39 1370

Jeg synes det er supert at flyktninger deltar i det demokratiske systemet vårt. Det er jo en viktig del av integreringen i det norske samfunnet.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 13:29 1351

Din versjon er riktig, jeg tok feil av valget/årstall ;-)

Moralen må være at jo flere nye landsmenn på en kommunevalgliste, dess færre nordmenn blir valgt inn.
Lurulf
13.09.2019 kl 13:40 1347

Enig. Slik kan vi sikre innføringen av sharia, dødsstraff mot homofili, karikaturtegninger, osv så snart muslimene er i flertall. På en god og skikkelig demokratisk måte.
Nuka
13.09.2019 kl 14:00 1337

Når kommer muslimene i flertall ?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:14 1332

Ca. 2044 etter prognosen, om ting fortsetter som nå.
Betonghue
13.09.2019 kl 14:18 1328

Med dagens høyeffektive produksjon av mini-Osamaer, vil de være i flertall i f.eks. Oslo i "vår tid", for å si den sånn! Trivelig tanke, ikke sant?
Zorin
13.09.2019 kl 14:26 1323

Hvis Oslo produserer "Osamaer" kan vi da si at Bærum produserer terrorister? Tross alt, to av terroristene vi har sett i Norge kommer derfra.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:45 1316

GRATULERER til dem som fikk kjenne berikelsen på kroppen.
************************************
Hva mente du med denne, papp?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:53 1307

Du får studere det jeg skrev en gang til så kanskje du skjønner hva jeg mente. Tror i alle fall at alle andre her forsto hva jeg mente.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:56 1304

Du tør ikke forklare, nei. De to det sytes om i denne tråden er skyldige i alt som du synes er fælt her i verden, ikke sant?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:01 1302

Jeg driter fullstendig i disse to jeg, men det gjør nok ikke de som måtte vike plassen.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:04 1298

Så hva mente du med det utbruddet? Kumulering er en del av valgsystemet, vet du. Det er nok ikke bare de to (og Lan) som har fått mange slike stemmer. Men de er jo "fremmede" for skunkene på fff og da skal det sytes, hates og generaliseres.
Redigert 13.09.2019 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Blåveisen
13.09.2019 kl 15:06 1296

At to innvandrere helt lovlig utnytter systemet og iverksetter en systematisk kumuleringskampanje bør bare motivere andre til å gjøre det samme.
Fin måte å kuppe et parti på.Det blir interessant å følge de to og se hva de bidrar med i bystyret.Nordmenn er for trege og satser ikke like friskt.
Også tidligere har vi sett innvandrere forhåndskumulere seg selv i stor stil på stemmesedler de deler ut i moskeer og andre steder de samles.
Redigert 13.09.2019 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 17:28 1265

Dette er en effektiv måte å bli kvitt de vantro på.

**************************************************
Hvem er "vantro"?
Nuka
13.09.2019 kl 20:11 1236

Muslimsk flertall i Oslo om 25 år. Det regnestykket skulle jeg likt å se.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 20:34 1226

Jeg også. Jeg er fascinert over kunnskapsløsheten til folk som presterer å si noe så idiotisk. Det er nesten så man blir overrasket over at de klarer å skrive forståelig.

Slettet bruker
14.09.2019 kl 12:32 1134

Hehe. Et leserinnlegg i en blodkristen avis...skrevet av hvem?
balder72
14.09.2019 kl 12:54 1129

Norge har ikke demokrati, men skinndemokrati og semidiktatur. Parlamentarismen er en joke.
Det spiller egentlig ingen rolle hva man stemmer på. Folket blir uansett satt til side når politikken skal gjøres opp.
Politikk og politikere består av løgner og svik.

Det er bare å se hva de gjør i Steigen.
SP får 40% men ingen innflytelse.
Høyresiden har gått i seng med fienden. SV får ordførerstilling på bekostning av andre ting. FRP går i seng med blodrøde partier.
Hestehandel handler om stillinger og posisjoner og ikke hva folket vil. Se for seg at de som stemte FRP eller H må ta til takke med AP og SV på lasset, eller omvendt.

Disse løgnaktige svikerpolitikerne får ikke min stemme neste gang.

https://www.nrk.no/nordland/statsviter_-_-politisk-hestehandel-kan-fa-konsekvenser-for-demokratiet-1.14702488
Londonmannen
14.09.2019 kl 17:38 1104

Men dette kan da ikke overraske noen, dersom man har en viss evne til logisk tenkning.
Demokratiet og det norske valgsystemet er laget slik at det er mulig å stemme på personer. Dersom man aksepterer at Islam faktisk er en politisk ideologi like mye som en religion, så må vi belage oss på at dess flere muslimer det blir i Norge, dess flere muslimer vil innta den politiske arena i Norge. Det ville i og for seg være helt greit, dersom man ikke samtidig vet at Islam som ideologi ikke aksepterer demokrati.
I Tyrkia brukte Erdogan demokratiets muligheter til å karre til seg makt. Men da han endelig var nådd maktens høyeste topp begynte den sanne Erdogan å vise ansikt. Og det ene demokratiske verktøyet etter det andre ble fjernet. For demokratiet var verdifullt for å komme til makten, men når det målet var nådd, kunne demokratiet skrotes.

Tror dere det finnes demokrati i Syria, Iran eller Irak? Islam godtar ikke den slags systemer.

Så hva med Norge? Jo, nå har man sluppet reven inn og løs i hønseflokken, så nå får vi se hvor mange år det tar reven å slakte ned hønseflokken. For tro ikke at muslimene vet hvordan de skal utnytte demokratiet og naive nordmenn til å komme seg inn i maktens korridorer. Og når de først er kommet inn så vil flere og flere følge etter inntil de har flertall og kan begynne å utøve en politisk makt til det beste for Islam.

Lykke til! Send en varm takk til Ap og andre partier som ruller ut den røde løper for at denne ideologien skal få slå rot i vår kultur. En dag vil de innse alvoret av hva de har vært med på. Men da vil det dessverre være for sent. For cocktailen Islam og demokrati er gift for et sekulært vestlig samfunn fundamentert på frihet, likhet og brorskap. Den slags verdier finnes ikke i ideologien Islam.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 21:39 1083

Vil de på sikt etablere levanten Stortinget, Grønland, og Galgeberg hvor sistnevnte sted blir norges Raqqa til ære for allah?
Slettet bruker
14.09.2019 kl 21:41 1082

Hvem "de"?
Nuka
14.09.2019 kl 22:01 1073

Ta det bare rolig A-den nye. Freppere er forholdsvis enkle og lettskremte individer. De tror på mye rart. Mørkredde er de også. Norge skal bli styrt av fæle muslimer innen 25 år. 37% av Frepperne tror på spøkelser. https://resett.no/2019/09/09/undersokelse-frp-og-krf-velgere-tror-mest-pa-spokelser/
abetullah
15.09.2019 kl 00:11 1055

«En sann muslim har som mål å drepe»

En som ikke har mistet evnen til å tenke selv.

https://www.varden.no/nyheter/en-sann-muslim-har-som-mal-a-drepe-1.1427811
børst
15.09.2019 kl 12:44 1014

Oslo er ikke en naturlig del av Norge lenger.. Det er et sugerør inn i statskassen og verdiene som skapes langs vestkysten.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 12:49 1011

https://www.dagbladet.no/kultur/nei-mmir-kristjnsson-verdiskapingen-i-oslo-er-hoyere-enn-pa-vestlandet/70716538

Du er på linje med kommunisten Mimir Kristjansson her. Det er feil, det du påstår, men det er vel ikke så nøye?
børst
15.09.2019 kl 12:55 1009

Det der er feil, fordi mange av de store børsnoterte industrikonsernene har sine hovedkontorer i Oslo og bokfører inntektene der. Olje- og gass utgjør 25% av BNP og oppdrett og skipsfart bidrar også mye. Hvor er det anleggene ligger? Og hvor har båtene sine hjemmehavner og anløp? Det er i hvert fall ikke i Oslofjorden. Oslo har en enorm offentlig sektor og mange kontoransatte ved hovedkontorene til de største virksomhetene.
Redigert 15.09.2019 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 12:58 1007

Leste du linken jeg gav deg? Du finner svaret der.
børst
15.09.2019 kl 13:15 1002

Jeg er uenig i måten SSB foretar beregningene, fordi veldig mye av virksomheten i Oslo er knyttet til både ressurser og verdiskaping som skjer langs kysten. Det er langs kysten man finner det meste av ressursgrunnlaget. Ta elektrisk kraft som et eksempel. Nesten all kraft som produseres i Norge er vannkraft. Østlandsfylkene er stort sett flatt terreng uten egen kraftproduksjon. Det er fjellene i Midt-Norge som skaper fallhøyden som gir grunnlag for kraftproduksjon. Og som jeg allerede har nevnt ligger oljen, gassen rent fysisk ute i havet langs kysten, sammen med fiskefeltene. Og langs kysten ligger også oppdrettsanleggene.

Et tankeeksperiment: La oss si at kystfylkene danner en union mot Oslo og innfører boikott. Strømmen stenges, og det blir ikke lenger overført penger til alle hovedkontorene i Oslo. Da kan jeg garantere deg at mye av denne såkalte verdiskapingen som foregår i Oslo ville ha kollapset.

Om det motsatte hadde skjedd, ville ikke kystfylkene ha merket noe særlig. For Oslo er i all hovedsak bare et administrasjonssenter. Det er lite som foregår der som ikke kystfylkene kan håndtere selv


"En stor del av magasinkapasiteten i Norge er i fjellområdene i Sør-Norge, spesielt i Telemark, og i Vestlandsfylkene (Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane) og i Nordland."
https://energifaktanorge.no/norsk-energiforsyning/kraftforsyningen/


Redigert 15.09.2019 kl 13:25 Du må logge inn for å svare