MDG-politikk henger ikke på greip

Slettet bruker
13.09.2019 kl 11:22 1263

De vil innføre borgerlønn, fjerne bilen, beplante hele planeten med trær og samtidig avvikle oljeindustrien innen 2021. Dette mener de å tvinge på folk i god kommunistisk ånd.

Hva slags velgere har det dette partiet egentlig? Velstående borgere med Tesla samt sine bortskjemte unger som aldri har jobbet et kvarter av livet sitt? Folk som tror at pengesedler og velstand vokser på de nyplantede trærne deres? Vettskremte stakkarer som tror at dommedag kommer over helga hvis de ikke tilber klimaguden?

I Oslo så gjør Raymond Johansen hva som helst for å behage MDG slik at han kan hoppe rundt som en tulling i Pride-toget og smykke seg med tittelen byrådsleder. Egentlig ville han jo bytte ut byråd med byregjering og da kunne han vel titulert seg med bystatsminister.

Prøv å gjennomfør drømmene deres uten inntektene fra oljen dere. Glem oljefondet og start på scratch. Tullinger!
Redigert 13.09.2019 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Zorin
13.09.2019 kl 13:16 936

De vil prøve ut borgerlønn. Tanken er å sikre en viss levestandard for alle men samtidig fjerne byråkratiet bak det. En slags barnetrygd for voksne.
Bilene skal reduseres kraftig, spesielt i byene. Det gir renere luft og bedre flyt på veiene - noe som medfører man trenger ikke utvide veiene hele tiden.
På landet inser også MDG at bilene er viktigere. Der skal elbilen eller hydrogenbiler erstatte olje/dieselbilene.
Tesla-eiere er ikke værre enn "rånerbil-eiere" som børner eller råkjører osv. Drittsekker bak rattet finner bak enhvert bilmerke og alder
Det er et unisont forskerkorps over hele verden som sier at verden står på randen til klimatisk sammenbrudd. Det at du heller velger tro på Trump eller andre nisser istedet gjør det ikke mer sant.
MDG baserer seg på disse klimarapportene, og ser at det haster å finne en løsning. For alternativet er nær dommedag. millioner av mennesker i migrasjonsstrøm er bare begynnelsen. Ellers så ser vi jo alle luftkvaliteten i Oslo har blitt dramatisk bedret i de siste årene. Det gir lokal helsegevinst. Så med bakgrunn i alle rapportene.

Med bakrunn i bl.a. en samlet uttalelse fra verdens ledende universiteter, metreologiske institutter m.m.m samt det vi ser selv med våre egne øyne og leser daglig i avisene: HVA GJØR MDG TIL EN GJENG TULLINGER? Er det fordii de ønsker å redde jorden?
Redigert 13.09.2019 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 13:30 924

- og pengene skal hentes fra...?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 13:33 923

Zorin

Er det fordi de ønsker å redde jorden?

Jeg kjenner noen bransjer godt og da spesielt den jeg selv er i, og fasiten er at alle har har hatt en dramatisk nedgang i omsetningen etter ferien pga frykten som har ligget som en klam hånd over landet for at de røde og grønne skal få mer makt. Dette vil føre til dramatiske kutt rundt om i de tusen firmaer. Hvis det er verdt at det fylles opp med arbeidsledige rundt om i det ganske land for at jorden skal "bli reddet" fra null fare så be my guest.

DER DE GRØNNE HAR FÅTT FOTFESTE KOMMER DET TIL Å BLI ET HELVETE. SANN MINE ORD.
Redigert 13.09.2019 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Zorin
13.09.2019 kl 13:42 918

Hvor hentes pengene fra i dag?

* Utbetalinger til arbeidsledighetstrygder, sykelønnsordninger, uføretrygder og pensjoner, attføringstrygder osv. sammen med administrasjonsutgiftene til behandling av disse blir overført til borgerlønnsordningen i stedet. Det frir opp arbeidsressurser som kan brukes andre steder.
* Bensinbil erstattes av elbil. same shit different package. Bare billigere i bruk og reperasjon (mindre slitedeler) og i tillegg er de med på å gjøre lufta renere.
*Kollektivtransporten utbygges med bompenger. Jeg elsker bomringen!

Men siden du spør meg hvor MDG skal få pengene i fra til å redde jorden, la meg stille spørsmålet tilbake: hvor skal FrP og dere vei-fanatikere finne pengene fra til å reparere skadene klimaendringene medfører? Oljeproduksjonen er jo med på å forurense og dermed øke skadeomfanget! Forsikringsselskapene har nå mer og mer begynt å satt seg på bakbena med mange byggeprosjekter og forsikringene øker dramatisk i pris på grunn av økt skadeomfang i Norge. For ikke å snakke om migrasjonsbølgen som kommer til å slå innover Europa etterhvert som flere og flere land blir ubeboelige. Også innad i Europa risikerer vi interne migrasjonsbølger! For hvor skal danskene eller nederlenderne gjøre av seg når havene stiger og sluker dem? Og hvem skal ta den kostnaden, når de har tapt alt?
Redigert 13.09.2019 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 13:45 916

Da er det godt å ha oljeinntektene du, det vil ikke MDG ha så hvordan skal de da finansiere drømmeslottet sitt?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 13:48 915

Hei Z/folkens:))

Og...marxistene og leninistene i MDG-ml er drømmere og klimaromantikere som stort sett bor hjemme på gutterommet - de fleste vet ikke at en krone er mer verdt en 50 øre - de vil ha åpne grenser og en verden uten kontroll og er ikke i nærheten av å ha en helhetlig politikk, men skoleverket har tutet ørene fulle på en hel generasjon blåøyde unge om dommedag, armageddon og verdens vrede - som man reder ligger man...ZnageZz...


De Grønne vil:
• Styrke den humanitære bistanden for å hjelpe internt og regionalt fordrevne mennesker.
• Grunnlovsfeste retten til å søke asyl.
• At Norge solidarisk skal ta imot en anstendig andel kvoteflyktninger i samsvar med
FNs anbefalinger.
• Arbeide for internasjonale avtaler som sikrer lovlige veier til Europa for dem som
trenger beskyttelse.
• Bidra til felleseuropeiske løsninger for å ivareta mennesker på flukt.
• Legge større vekt på hensynet til barnets beste i asylsaker.
• Gi bedre beskyttelse til mennesker som flykter på grunn av miljøkatastrofer og naturødeleggelser.
• Verne om retten til familieliv ved å sikre at flyktninger og andre utlendinger har reell
mulighet til å være sammen med familiemedlemmer i Norge.
• Forkorte saksbehandlingstiden i asyl- og familieinnvandringssaker.
• Styrke rettshjelpen i utlendingssaker og gi bedre informasjon om flyktningers rettigheter.
• Styrke rettssikkerheten til asylsøkere i søknads- og klageprosessen, og gi asylsøkeren rett til personlig fremmøte og juridisk bistand i behandlingen av en ankesak.
• Styrke kompetansen hos utlendingsforvaltningen i LHBT+-spørsmål og sikre mennesker som flykter på grunn av sin kjønnsidentitet eller seksuelle legning mulighet til
å søke asyl i Norge.
• Legge til rette og motivere for frivillig retur, og gjennomføre raskere retur etter endelig avslag.
• Gi oppholdstillatelse til papirløse voksne som har bodd i Norge i sju år og barn som
har vært her i fire år.
• Styrke arbeidet med å identifisere statsløse, og gi dem rettighetene som følger av
FN-konvensjonen om statsløses stilling.
• Ikke frata noen statsborgerskap hvis det fører til at de blir statsløse.
• Oppheve ordningen med midlertidig opphold for enslige mindreårige asylsøkere
mellom 16 og 18 år.
• Ikke returnere mennesker til land som av FN defineres som utrygge.
• Sikre at beboere på asylmottak får rett til behandling av traumer, og god oppfølging
https://d3n8a8pro7vhmx.cloudfront.net/mdg/pages/309/attachments/original/1548161094/Arbeidsprogram-2018.pdf?1548161094

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
convert
13.09.2019 kl 14:03 986

Galskapen i MDGs politikk er at de tror Norge kan påvirke noe som helst når det gjelder klima og miljø. Om vi stanset alle utslipp fra Norge, ville det ta to uker..og verdens utslipp ville vært tilbake på samme nivå- og fortsette å øke. Det er idioti "å ta livet av" Norge, nordmenn og norsk næringsliv i den tro at det kan påvirke klimaet. Utslipp av klimagasser fra USA og Europa har falt i mange år, og fortsetter å falle. Likevel øker klodens samlede utslipp. Hadde klima-fanatikerne i MDG hatt snev av fornuft i sine hoder, hadde de skjønt at det er Kina, India og nå snart Afrika som må få ned utslippene (og befolkningsveksten). Det er først når disse verstingene reduserer veksten i sine utslipp at verden kan få ned totalen. Man blir matt...det finnes ikke nok teskjeer.
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:10 985

Zorin

"For hvor skal danskene eller nederlenderne gjøre av seg når havene stiger og sluker dem?" (Kan du fortelle meg hvor mye havene har steget siste 50 år?)

Hallo. Nå er det på tide å våkne og stå opp Zorin. Du har ikke mareritt lengre nå.
Redigert 13.09.2019 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Zorin
13.09.2019 kl 14:18 979

De siste hundre årene har havnivået steget 18 cm og det forventes nå en enda kraftigere stigning fremover grunnet økte temperaturer for ikke å snakke om issmletning i arktis.
https://forskning.no/klima-havforskning-kronikk/kronikk-havnivaet-varierer/1181714

Det antas at havet for øyeblikket stiger med 3,4 mm per år.
https://energiogklima.no/klimavakten/havniva/
Redigert 13.09.2019 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:43 969

Din link ga meg frysninger. Nordpolen er kanskje ikke så bevaringsverdig som du trodde for havnivået?
Man kan godt foske litt på havisproblematikk hjemme.
Kombinert med fredagssosen vil man kunne se mens man venter på nedsmeltingen at nivået ikke stiger.
Men "noe" blir utvannet, det er en upraktisk side med hjemmefosking som jeg ikke blander inn før sosen starter fredagstråden for slikt.
https://forskning.no/klima-havforskning-kronikk/kronikk-havnivaet-varierer/1181714
"For eksempel vil en smelting av isen rundt nordpolen ikke gi høyere havnivå noe sted på kloden.

Hvis du er i tvil kan du prøve med et glass med vann og isbiter. Selv om isbitene smelter har ikke vannnivået i glasset steget."
Slettet bruker
13.09.2019 kl 14:50 965

Zorin

Og du er helt sikker på at det er havet som stiger og ikke landet som synker?
Du fikk vel med deg at Mount Everest ble 25mm lavere etter jordskjelvet i Nepal for 4 år siden. Hvor ble det av disse 25mm hvis de ikke sank under havnivået? Og da kan det jo tilsi at havet steg dine usle mm pga av dette og tilsvarende hendelser ved vulkaner etc, eller?

Det jeg prøver å si er at når en ting er i bevegelse så er det ikke nødvendigvis vannet som stiger. Det er like mye landet som synker. Og de bevegelsene jeg snakker om er i alle fall i min verden IKKE menneskeskapte, men det er de sikkert i din verden.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/or9aV/mount-everest-krympet-etter-doedsskjelvet
Redigert 13.09.2019 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:08 962

De vil innføre borgerlønn, fjerne bilen, beplante hele planeten med trær og samtidig avvikle oljeindustrien innen 2021. Dette mener de å tvinge på folk i god kommunistisk ånd.
****************************
Borgerlønn finner du muligens i programmet deres. Men de andre tingene har du plukket ut fra løse lufta. Hvorfor?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:10 961

Hei folkens:))

Og...hehehe - glem marxisten Zorin - linkene han fremla kl.14:18 er fra 2009 og 2014 - de er tilbakevist flere ganger senere - han mener sikkert fremdeles at Pol Pot var en hedersmann - lost case...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 13.09.2019 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:21 958

Du skriver mange ord i innleggene dine, JB, men det aller meste er irrelevant tøv og påstander om oss du ikke liker meningene til. Hvorfor holder du på slik?
Slettet bruker
13.09.2019 kl 15:27 957

Hei A/folkens:))

Og...det er viktig å være radikal i sine uttalelser når landets kulturelle og økonomiske bærekraft skal forsvares, A - og dere representerer den gale retningen, vettu:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 13.09.2019 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2019 kl 16:03 944

Beklager den.
Innen 2021 var en liten glipp, avvikle over en 15-årsperiode er vel det programmet sier. Og da mener de vel å få flertall for dette innen 2021. Ja, det skal dere få meg til å tro.
ladaen7,30
13.09.2019 kl 17:24 929

Er det fordii de ønsker å redde jorden?




Mikrolandet Norge redde Jorden?
Er jo ganske normalt at Ola Dunk har svulstie tanker om landet sitt, men.....

På tide å se seg litt rundt i verden hva de holder på med, hva Norge gjør er ikke engang målbart.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 01:53 901

"For eksempel vil en smelting av isen rundt nordpolen ikke gi høyere havnivå noe sted på kloden. Hvis du er i tvil kan du prøve med et glass med vann og isbiter. Selv om isbitene smelter har ikke vannnivået i glasset steget."

Det er sant, men hvis du prøver å holde glasset opp ned så blir det tomt, det er fordi vann renner nedover. Sånn sett vil issmelting på Nordpolen kunne føre til oversvømmelse på sydpolen. Og hvis alt vannet som har rent ned fra Nordpolen fører til at isen på sydpolen smelter, så vil vannet renne videre nedover i verdensrommet. Og da fikk du rett likevel, det blir ingen havstigning. Krisen kan avblåses, MDG kan legges ned, og Greta kan reise hjem til leksene sine.
Redigert 14.09.2019 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 02:06 897

Men om isen på Grønland smelter, stiger verdenshavene ca 7 meter.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 09:41 843

Joda, men akkurat det tror jeg ikke noe på. Forsøket med å smelte isbiter i glasset, og å snu glasset opp ned tror jeg litt mer på, sånn sett.

Har du forresten tenkt på om flatjordfolka har rett og vann ikke kan bøyes, eller ligge i ro på en kule som spinner i flere tusen kilometer i timen. Tenk om Antarktis virkelig er isfjellene som omkranser vår flate jord. Hvis de har rett og vannivået blir for høyt så kan vi jo i så fall bare borre hull i isfjellet så overskuddsvannet renner utfor kanten og ut i verdensrommet?
Slettet bruker
14.09.2019 kl 09:44 840

Skulle dere ikke svartmale om MDGs politikk i denne tråden? :) TS startet riktignok med å feile totalt, men preik om is som smelter...
Slettet bruker
14.09.2019 kl 09:50 836

Hallo! Vi kjører debatt på MDG nivå her, vi har bare valgt en litt annen vinkling på problemstillingen.
Redigert 14.09.2019 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 09:57 834

Forsøk dette hjemme A - den nye:

Fyll et glass med isbiter og topp det deretter med vann. Hold glasset over hodet ditt mens isbitene smelter. Hvis glasset renner over av issmeltingen og du blir våt, så skal du få 5kr av meg.

Når isbitene har smeltet forsøk så å snu glasset opp ned over hodet ditt, hvis ikke du blir våt så skal du få 5kr av meg.

Når forsøkene er over har du konstatert følgende:

1. Jeg skylder deg penger.

Eller:

1. Jeg skylder deg ikke penger.

2. Frossent vann tar ikke mer plass enn flytende vann.

3. Vann renner nedover.

4. Vann er vått.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 09:58 831

Dere er usikre på om havnivået stiger når Jorden blir varmere?

Det er altså ikke bare mdg som forholder seg til det faktum at Jorden blir varmere i et skremmende tempo og at vi mennesker er skyld i det.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 10:02 831

Du trenger ikke belære meg om enkel fysikk, kompis.

Slettet bruker
14.09.2019 kl 10:08 828

Vi får håpe for kinesernes skyld at de tar høyde for dette og ikke bygger flyplasser i strandsonen.
Nye Hongkong internasjonale lufthavn/Høyde over havet
8,53 m
https://www.airport-technology.com/news/china-new-airports-2035/
China to build 216 new airports by 2035
The Civil Aviation Administration of China (CAAC) aims to construct 216 new airports by 2035 to meet the growing demands for air travel.

China had a total of 234 civil airports at the end of October, and this number is likely to hit 450 by 2035. This is part of China’s ambition to become an aviation power
Slettet bruker
14.09.2019 kl 10:21 820

Det er klart at hvis du trives bedre uten å vite disse tingene så respekterer jeg selvsagt det, kompis.

PS: Du er den første kompisen jeg har fått her 👍
Slettet bruker
14.09.2019 kl 10:24 818

Dette må da vel være enkelt. Regn ut hvor mye is det er på land. Finn ut hvor mye havet har steget når all isen har smeltet. Legg til noen meter for sikkerhets skyld og bygg derfra. Idioter!
Slettet bruker
14.09.2019 kl 10:30 811

Det tøvet du skriver her er strengt tatt lite relevant.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 10:34 810

Ta med at skattenivået stiger til kokepunktet.
Hva skjer med dampen. Den kommer tilbake som haglbyger.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:12 803

Hva da??? Ny istid?
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:15 804

Når vann blir varmere, så utvider vannmolekylene seg. Og havet stiger "av seg selv", selv uten tilsig av is fra land.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:18 801

Det var jo derfor jeg la på noen meter - for å ta hensyn til noen andre faktorer.
Redigert 14.09.2019 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:24 800

Hehe. Men..hva har dette med mdg sin politikk å gjøre?
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:26 798

Da kan vi drite i MDG.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:28 795

Dette var et fint og informativt innlegg, kompis.

Men hvis hele kloden blir varmere vil da ikke også klodemolekylene utvide seg slik at det blir plass til de utvidede vannmolekylene?

En annen ting jeg tenkte på iom. at jeg sliter litt med å tilpasse meg til all denne dobbeltenkningen, jeg synes det er vanskelig å bekymre meg for vannmangel samtidig som jeg må bekymre meg for at det skal bli for mye vann. Og dette med dobbelttenkning gjelder jo snart alt i samfunnet. Har du tips til hvordan jeg skal overkomme min egen tankegang og logiske sans?

Sånn som i går f.eks. sa Erna rett ut at det var viktig med vekst for å kunne nå klimamålene. Vi trenger altså flere mennesker som konsumerer mer sånn at vi kan forbruke mindre.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:32 790

Klodemolekylene :) Hehe.

Problemet er at ulike materialer reagerer svært ulikt på temperaturendringer.
Slettet bruker
14.09.2019 kl 11:36 788

Men, hvis vannet blir varmere så minsker det behovet for kunstig oppvarming.