Photocure på vinnerlisten fremover?

focuss
PHO 19.04.2018 kl 16:40 4220

I dag fikk vi Photocure på vinnerlisten med en oppgang på ca 6%. Må si jeg ser på Pho som den stygge andungen i eventyret. I buketten av biotech selskap på OB så har Pho blitt sett på som gammel og kjedelig med begrenset potensiale mens mange andre har vært ungdommelige og sexy med stort potensiale. De få av oss som følger PHO tett mener imidlertid at PHO sitt potensiale er fantastisk og står ikke tilbake for "nykommerne" . Har tro på at vi ofte vil se Pho på vinnerlista fremover og vil observere at den stygge andungen forvandles til den vakreste svane noen kan tenke seg. Og selve Askeladden Hestdal vinner prinsessen og halve kongeriket.
Slettet bruker
19.04.2018 kl 18:35 4125

Ja, vi håper det går veien.

Akkurat no sier folk, PHO, hvorfor det... .??

heilo888
19.04.2018 kl 20:22 4040

Etter svært mange skuffelser over mange år fra Photocure tror jeg de fleste vil se gode håndfaste resultater før man eventuelt investerer i selskapet.

Det kan selvfølgelig "gå veien", men først venter man på "show me the money".
BenteBazooka
19.04.2018 kl 20:35 4019

Det tror jeg også, dersom de viser at de klarer å trappe opp salget, og optimismen kommer tilbake i aksjen så har vi aksjonærer mye moro i vente.
Når man vil kjøpe seg inn, kommer også an på hvilken risikoprofil man har. Selv tror jeg refusjonen, og fda godkjenningen fra februar gjør at salget øker betraktelig, og er derfor fullastet :)

Det var heller ikke mange som hadde troen på PciB når den lå å surret rundt 5 kroner heller, men vi som kjøpte da har gjort det ganske bra :)
Slettet bruker
19.04.2018 kl 20:43 4010

Er og full lastet.
focuss
19.04.2018 kl 21:12 3973

Må si jeg er litt imponert over de som tar "show me the money" holdningen til PHO i dag. Har alltid sett på meg selv som en skeptiker, men de som er usikre på vekst for PHO fremover nå rekker jeg virkelig ikke engang til skosålene når det gjelder evne til å være skeptisk. De må nesten ha forstått noe av betydning som jeg ikke har oppfattet. Bare så synd at de ikke vil dele sitt klarsyn med oss som ikke har samme evnen/fantasi til å se snubletrådene.

I Nano lå snubletrådene klart for alle oppe i dagen, men der opplevde jeg at jeg å være nesten alene om å se det. I PHO er alt snudd opp ned i forhold. Her finner jeg ikke snubletrådene selv om jeg har forsøkt snart et halvt år nå mens andre knapt trenger åpne øynene for å se dem. Problemet er bare at de ikke vil dele med oss andre hvor de befinner seg. Nei, livet er ikke for amatører.
focuss
19.04.2018 kl 21:27 3954

Det jeg etterlyser er argumentene for at salget av Cysview ikke skal vokse sterkt i USA fremover. Please. Argumenter for at ikke alt har vært optimalt de siste 15-20 årene klarer jeg ikke å tillegge verdi så det må være noe annet. At noen er skeptisk til Hestdal holder heller ikke. Det er ikke Hestdal som driver dette alene.
focuss
19.04.2018 kl 21:32 3947

Vel. Det er ett forhold som gjør meg skeptisk. Det er vår nye styreformann, men det virker som at jeg er alene om det.
Redigert 19.04.2018 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
19.04.2018 kl 21:37 3936

Pho ned under 30 i morgen så ikke tenk på det. Nano derimot skal oppover i morgen. Pho ned kr 1.25. Nano opp kr 3.25
Slettet bruker
19.04.2018 kl 21:43 3919

gleder meg til Pho suser forbi nano... skal eg da ha nano ... neppe, hold deg på nano tråden du så slipper eg også starte prate dritt om nano.

Tok du Ann?
focuss
19.04.2018 kl 21:45 3912

YNWA
Ja Nano ligger jo under halve emisjonsprisen så om de får noen kroner opp er vel ikke utenkelig. PHO er jo ikke i emisjonsbransjen så vi får måle etter verdiskapning i stedet.
YNWA250505
19.04.2018 kl 21:46 3908

Håper tåka letter snart. Nano blir nevnt i alle Pho tråder så hvorfor kan ikke andre nevne Nano i Pho tråder. Rydd opp i eget reir så skal vi se om det skjer noe. Toooooog du Haaaann?
focuss
19.04.2018 kl 21:52 3891

Nano synes jo ikke akkurat å være i verdiskapningsbransjen. DNB mener Nano er mindre verdt i dag enn for 18 måneder siden. Fortsetter Nano den trenden så blir det stusselig etter hvert. Aksjonærene i Nano synes jo imidlertid at strategien er genial så det er jo ikke rart det går i feil retning.
YNWA250505
19.04.2018 kl 22:03 3871

Dnb har vel kursmål på Nano på det dobelte av dagens kurs. Dnb har ikke noe mål for Pho og det skjønner jo alle hvorfor. Selskapet har ikke og vil dessverre aldri levere resultater.
focuss
19.04.2018 kl 22:19 3844

YNWA
Hvorfor mener du PHO aldri vil levere resultater. I min verden har de levert massevis av positive resultater det siste året. Kan ikke si det om Nano.
YNWA250505
19.04.2018 kl 22:21 3840

Du har din mening jeg har min.
focuss
19.04.2018 kl 22:31 3825

Så du har en mening men ingen argumenter?
focuss
19.04.2018 kl 22:48 3795

YNWA
Får bare takke for visitten og for at du bekrefter det jeg viste fra før. Man kan være negativ til PHO men vet ikke hvorfor.
bravi
20.04.2018 kl 09:39 3603

Jeg vet iallefall hvorfor jeg er litt negative til Photocure.
Det er fordi selskapet ikke gjør noen ting som virker for å redusere spriket mellom forventningene og aksjekursen i dette papiret.
Ned 3% i dag igjen.
YNWA250505
20.04.2018 kl 10:20 3566

Nettopp!!!
focuss
20.04.2018 kl 11:00 3531

Photocure har levert det de skal levere og jeg synes det er profesjonelt av dem og ikke hausse opp forventninger til det første kvartalet etter innvilgelse av refusjon i deres minste marked, TURBT. Veksten i deres største marked, Surveillance, vil jeg tro at de fleste klarer å regne ut hva er i perioden før teknologien for dette markedet blir lansert til sommeren. Hva vet vi?

De har refusjon i TURBT fra jan 1-18 i et marked på 3 milliarder per år. Markedsandel 1,5% i 2017.
De har nå godkjennelse i surveillance, et marked på 12 milliarder per år. Markedsandel 0% i 2017

De har den beste teknologien for begge markedene.

Når investorer vet dette så er det opp til de hvilken risiko de vil ta når det gjelder utviklingen de nærmeste månedene. Noen vil vente på tallene, mens andre vil kjøpe i forkant. Slik er børs. Også for Photocure. Tar du større risk kan premien bli større reward.
focuss
20.04.2018 kl 13:31 3474

Vi er i prosessen nå. Den prosessen som skal gjøre Photocure til børsvinner fremover. Hvis vi til å begynne med konsentrerer oss om de 40 % av markedet og de 400 sykehusene som i første omgang er Pho sitt fokus, så er situasjonen slik. Dersom PHO tar 100% av markedet så tilsvarer det 1200 millioner for TURBT og 3000 millioner for Surveillance, til sammen 4,2 milliarder kroner. Dette markedet skal PHO sitt salgsteam sette fokus mot. Hvor er vi når startskuddet går? For denne geografiske delen av TURBT markedet har vi nå en markedsandel på ca 4% og for Surveillance 0%.

Så undres markedet på om vi kommer til å vokse derfra. Må si jeg har såpass stor tiltro til markedet at markedet skjønner at vi bør stå i startgropa for en fantastisk vekstperiode. Det er imidlertid en nødvendig forutsetning. Det er at markedet har satt seg inn i hvilken posisjon Hestdal har manøvrert selskapet inn i det siste året. Eller lengre. Egentlig fra fase 3 studiet ble igangsatt og det er resultatene av det, vi har sett det siste året.

Virker kanskje som om markedet mener blærekreft ikke er sexy nok. Da er markedet kanskje ikke klar over at det er en av kreftsykdommene det brukes mest penger på i USA.
Redigert 20.04.2018 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Computum
20.04.2018 kl 17:38 3416

"Trigger-spekket biotech-aksje

Denne uken slipper vi utbytteaksjen Telenor og biotech-selskapet Photocure inn i Dovre-porteføljen. Photocure har ett produkt i salg, Hexvix, og tre under utvikling. Hexvix-salget vokser jevnt og trutt noe som medfører raskt minkende underskudd.

Vi er positive til Photocure av to årsaker. For det første oppfatter vi dagens verdsettelse som attraktiv idet forholdstallet mellom EV og royalty-inntekter kun er på 5,5.

Dernest ser vi tre kurstriggere som alle kan materialisere seg i løpet av vinteren. Den viktigste av disse er en mulig godkjennelse av en refusjonsordning for Hexvix i USA. Kommer denne, bør det medføre en kraftig økning i salget."

Dette var i 2014. Myrseth kjenner selskapet, men har i lang tid ignorert det. Jeg spør meg: hvorfor? Er her noen kunder av Dovre?