DOF - Det lange tekniske bilde... (Vol.2)

Slettet bruker
DOF 14.09.2019 kl 13:25 9595


Det er nok liten tvil om at DOF skal opp til NOK 12,-... Dog.. Det er en del forutsetninger og noen "små" hinder på vei opp. Derfor vil denne oppgangen ta "litt" tid.

DOF startet en nær tre år lang negativ kanal 06 januar 2017 etter et kraftig "byks" opp fra markant bunn som signaliserte alvoret i oljekrisen.Det som nå er viktig er at vi i "første omgang" klarer å bryte ut av nevnte kanal på oversiden. Det er et stykke opp til denne diagonalen som i dag leser ca NOK 5,38. Veien opp hit er bla preget av et gap overside fra 22 mai 2019 ca NOK 4,35. Dette vil nok bli lukket relativt raskt relatert til bla dagens melding om nye kontrakter.

Hypotetisk tror jeg testen opp mot området NOK 5,38 - 4,60 (Diagonalen i begynnelsen av september) og eventuelt brudd opp kan komme i denne perioden om DOF friskmelder lånefasilitetene evt, rapporterer godt Q2 og Q3.

Offshore næringen er i ferd med friskmeldes og kursene på de fleste selskapene innen sektoren er fortsatt nær bunn nivåer. Vi som har hatt is i magen og fylt opp hele veien ned kan snart høste frukter. Selv har jeg betydelig mengder DOF og nå med en snittpris på NOK 4,06.

Lykke til alle DOF ere og spesielt til Kontur, danm og Drekkapilsen mf.. Tar gjerne en pils med dere alle en gang, he he..
Redigert 20.01.2021 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 13:40 5426

Har du ikke fått med deg de siste ukers "kaos" i DOF?
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 13:46 5415

Tja.. Er DOFen dau?.. Veien til 12,- kan i "disse tider" virke "totalt urealistisk".. Men er det det?.. Dog.. Det blir nok ikke en pils med det første..

Teknisk sett er intet forandret fra første innlegg annet en at vi nå er enda lavere og i den påpekte negative kanalen. Vi har brutt ned gjennom midtlinjen og dannet en ny ATL. Trist men et faktum. Om vi ikke får en reaksjon opp fra nåværende nivå finnes det ikke noen teknisk støtte på nedsiden. Håpet blir derfor at vi nå danner en "dobbel bunn". Om dette er nok å handle på får hver enkelt avgjøre. Selv vil jeg handle aggressivt da jeg ikke "helt ser den store nedsiden" fra nåværende nivå.

På oversiden er det nå "ganske romslig" og aksjen må gå "russiske prosenter" før vi er oppe å de nivåer som "friskmelder DOF og signaliserer trendskifte, noe som må til før 12,- er i sikte. Øvre diagonal i denne kanalen leser nå 4,65. Veien dit er dog krydret med flere topper som må forseres.. 3,14 og 3,80 er to av dem.

Til en "mager trøst" kan det sies at aksjen har gått kraftig på kort tid før. Dette kan skje igjen og vill skje om den "nå litt håpløse situasjonen" blir avklart..
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 16:06 5320

Er denne posteringen ment å være seriøs ?
Tenker du driver å holde ap med folk.
Eller hva vet du som ikke engang hoved aksjonærene, bankene og eksperten vet ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 16:53 5281

He he... Du vet det Matmons at det er noen av oss som har relativt mye aksjer og en tidshorisont litt lengre en fredagspilsen.. Som du selv har skrevet i dine tidligere innlegg går du fortsatt med børsbleier. Det tar nok litt tid før disse er tørre. Less heller innleggene og se litt TA, noe som kanskje er "litt for gresk" for deg.

Nei det er selvfølgelig ingen garanti for at DOF går til 12 og kanskje en god del høyere. En del faktiske forhold må på på plass. Rent fundamentalt ligger markedet til rette. Selskapsspesifikke forhold må komme på plass. Om man tror at dette "ordner seg" er kursen nå latterlig lav. Selvfølgelig er det en risiko for ytterligere nedside og mulig emisjon. Dog.. Oppsiden er imidlertid så absolutt til stede. Skal man virkelig tjene penger må man ta risiko.

Til slutt kan jeg minne deg om Atle Brynestad som kjøpte 1M Storebrand for 1,- krone og solgte på 16,- DNO gikk ved forrige oljekrise fra ca 3,50 til 35,-. Listen er lang om slike selskaper og historien har en tendens til å gjenta seg selv. Men.. Har man ikke baller eller råd bør man selvfølgelig holde seg unna..

PS Penger til fredagspilsen trader jeg inn på en helt annen arena...
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2019 kl 17:23 5250

Tja , jeg er i min 2 short her nå (en stor en i min målestokk denne gangen)
Vet du hvem jeg har fått låne aksjer av denne gangen? Det vil nok forbause de fleste .
Offshore har jeg spådd nord og ned siden 2016 og det har stemt veldig
Jeg spådde FAR og REM sin død og fikk rett begge ganger
Jeg sa det måtte komme store sammenslåinger, det stemte

11 shortposisjoner i Borr i år , alle unntatt 1 har gått hjem
Når jeg ser han gamle jernbane arbeideren (dansken Per Lottrup) skrive veldig streke tillitserklæringer her og greier å få flettet inn sitt hat mot USA og Trump , da vet jeg at den siden av investeringer skal jeg aldri lande på
Litt av noen allierte for ditt og andre sitt positive syn på DOF
Mitt tips er som følger .
Innen året er ute kommer det å bli annonsert ny emisjon her , og den blir neppe høyere kurs enn 50 øre
Mitt råd er følgende om du på død og liv vil være her , selg nå og gå så inn i emisjonen , For den må komme
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Fevang
14.09.2019 kl 18:01 5196

En aksje som setter ATL har en tendens til å fortsette med det - særlig når gjelden er stor...

Så merkelig at du ikke ser den helt store nedsiden.

Hvorfor ikke heller kjøpe en aksje som ligger i en stigende trend??

Men lykke til!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Kontur
15.09.2019 kl 12:40 5045

Hvor tror vi oljeprisen beveger seg i morgen og de kommende dagene og vil det ha noen innvirkning på DOF kursen skal tro.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 13:12 5008

Personlig tror jeg dette vil få øynene opp for alle som "sitter på gjerdet". Iht artikkel fra Pareto sitt offshore seminar fredag (artikkel) er det klare indikasjoner på betydelig bedring innen offshore segmentet hvor rigg og supply ble fremhevet. Dette er jo helt i trå med CEO i Tidewater sine uttalelser forrige uke. Ser man ulike offshoreaksjer i USA har det vert en betydelig kursoppgang for mange. Ref.Transocean, Diamond offshore, Tidewater etc etc.. Ser vi på PHLX Oil Service Index https://www.marketwatch.com/investing/index/osx har denne steget fra 59,66 til 71,89. Iht DnB sin TA representant ser han denne i 80 og kanskje 100. Det er også i tråd ned mine egne beregninger. Sett i lyset av lørdagens hendelser i SA vil indexen klart fortsette kraftig opp til uken.

Hva kan dette bety for DOF. Vel.. Om ledelsen klarer "å lirke ut" en plausibel forklaring på siste tids hendelser vil sannsynlig kursen stige. Fjernes også emisjons spøkelset kan kursen dobles over natten. Det hadde uansett vert et sjakk trekk fra ledelsen med kommunikasjon til markedet nå før børsen åpner mandag. Analytikere antyder en oljepris rundt USD 80,- ved åpning i kveld. Først ut er Australia ca 22 om jeg ikke tar helt feil.

Generelt sett ligger oljebransjen alt for langt bak i forhold til fremtidige funn og felt. Hendelsen i SA lørdag vil helt klart åpne øynene i bransjen og sannsynlig sette stor fart og akselrerende pengestrøm mot akkurat dette. Derfor tror jeg vi nå går mot meget gode tider i offshore.og at DOFen sine lånegivere også ser dette. Om så skjer får vi se om vi ikke når 12,- og høyere i løpet av et år eller tre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:14 4940

Gjetter at driften først skal styrkes med noen mrd kr. i form av nye aksjer. Kanskje en rettet emisjon til Røkke & Co? Så kan Solstad-rederiet tømmes for gode skip som overtas av DOF.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:42 4907

Den kan selvsagt bevege seg noen øre opp en dag eller to
Men problemene deres løses ikke med høyere oljepris
I løpet av 2 mnd kommer det å bli ny emisjon (de vil i alle fall forsøke å få inn penger på et vis)
Rå-tips er emisjonskurs 50 øre
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
danmark1
15.09.2019 kl 15:19 4866

Det er ikke lystigt at være short nu. Her hjælper baissing ikke meget.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
devilbug
15.09.2019 kl 15:28 4851

Enig i at høyere oljepris ikke hjelper DOF, høyere pris tjener bare de som produserer olje.
Oljebolagen betaler så lite de kan til underleverantører.
Ende som kan hjelpe dof er at alle offshore bedrifter lager spiker av båtene som er tatt ut av drift og et par til av de eldste båter som er på oppdrag.
Problemet er at ikke noen vil være første man.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 16:15 4810

Synes noen syn her er "noe snevert". Styrket oljepris grunnet geopolitisk uro i midtøsten og med det konkrete angrepet i SA vil trigge mange land til drastisk å øke egen aktivitet gjennom oppstart av nye felt, seismiske undersøkelser etc etc.. DOF sine finansieringskilder vil etter all sannsynlighet se dette bilde og enighet om finansieringsavtaler kan komme på plass meget raskt. Hva tror dere skjer med kursen da?.. Nei jeg tror vi kan "glemme" emisjonsfrykten etter i morgen. Selv står jeg klar til å kjøpe med begge hendene om kursen forblir der den er nå... Og Matmons.. Shorten din kan fort bli meget dyr..
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
mber
15.09.2019 kl 18:24 4700

Hva som skjer med DOF kursen i morgen bør ikke ha noe med Oljeprisen å gjøre mener jeg.
DOF er I en posisjon hvor de sliter med høy gjeld og lånebetingelser, hvor de iherdig jobber med å få på plass ny EK/slette gjeld og selskapsstruktur. Dette ser vi ikke er enkelt da flere store eiere og drivkrafter innen selskapet er uenige og har begynt å trekke seg, og mulig solgt seg ned.

Det at oljeprisen får en rekyl i morgen endrer jo ikke dette på noen måte. Olja har vært stabilt høy lenge nå og det er dette som skulle ha "reddet" DOF, ikke en 1-2 mnd med rekyl 5-10$. Dette er det makroanalytikere ser når de skal falle finansieringen til DOF.
Dessverre så må DOF ut i markedet å hente kapital, hvor de må slakte kursen som ses i dag for å sikre gjeldslettelse og sterk balanse. At Møgster skal få til en ny partner er jeg litt skeptisk til, da han er så kontrollerende som eier selv og sitter på store tap. Ingen vil gå inn før en refinansiering, men selvfølgelig etter eller i en løsning. Derfor er jeg redd denne løsningen ikke blir så pen for dagens aksjonærer. SOFF er jo "konk", og DOF er på kanten - men hvor det holder med en større refinansiering.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
devilbug
15.09.2019 kl 18:27 4685

vanskelig at se at de starter opp nye felt på et par uker, tar nok lenger tid en det.
men vi vet ikke fortsatt ikke når SA får tilbake produksjonen, om den er tilbake på et par uker får det ikke noen betydning før og åpne nye felt.
Mye synsing nå om SA og produksjon av olje er tilbake på normal nivå, men det er ikke noen som vet noe i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 19:00 4638

Du bør ta en lang pause med historiene dine
Du er i pluss hevder du og det nå du kom inn på kurs + 7 og vi nå har 2
Hvem vil lytte på dine historier tror du
Du har spådd feil i DOF siden 15. august i 2018 og helt til nå
På toppen forteller du at jo da jeg er i ++
He he he
For en type du er Per Lottrup
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 19:53 4569

Nei det er selvfølgelig vanskelig å spå DOF. Dog.. Som nevnt tidligere og som er vell dokumentert har offshore snudd opp i USA og noe har gått her hjemme og. Ref Seadrill og Borr.. (Fra bunn vel og merke) Jeg skal ikke hardnakket påstå at offshore å har snudd. Men sett i lys av guidinger, ratenivåer, kontraktstildelinger etc etc er det mye som tyder på det. Om dette er tilfellet vil vi se en betydelig bedring i rater, kontrakter etc etc i flere år fremover. Aksjekursene vil selvfølgelig også ta seg kraftig opp. I den nedgangen som har vert har jeg benyttet anledningen til å posisjonere meg i en rekke offshore relaterte aksjer som DOF, SDSD, PGS og PLCS mf. I de to sistnevnte ligger jeg i pluss. I segmentet DOF og SDSD ligger jeg i et foreløpig tap. Poenget mitt er at jeg tror offshore vill komme sterkt tilbake selv om det har tatt lengre tid en hva man håpet. DOF kommuniserte i "sin tid" at det ville begynne å løsne i 2019. Relatert til meldte kontrakter og ratenivå så langt i år har de hatt rett. 2020 vil det ta av. Vi er nær og enda nærmere eter lørdagens hendelser. DET tror jeg også DOF sine lånegivere nå også innser. Uansett om noen timer vet vi mye mer..
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
danmark1
15.09.2019 kl 20:01 4541

Ja, det må ikke være nemt for en shorter, at acceptere at andre har tjent penge på den samme aktie i år, men sådan er det altså. De store udsving har givet overskud ved swingtrading trods et lille fald ATD. Jeg købte forøvrigt godt op i fredags og det skal nok give lift ekstra på kontoen. God fornøjelse med din shorting.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
danmark1
15.09.2019 kl 20:11 4523

Man burde næsten shorterne, som har gjort det muligt, at få billige aktier ind i mellem. Nu kommer den helt store belønning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
danmark1
15.09.2019 kl 20:12 4519

Jeg glemte ordet TAKKE foran shorterne.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Fevang
15.09.2019 kl 20:31 4486

Olja kommer jo til å hoppe opp - gir kanskje en fin mulighet til å komme seg ut en av de nærmeste dagene???
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 20:41 4461

Du er ikke god , he he he
Tror du burde fortsatt i jernbane sektoren , dette forstår du rett og slett ikke
15. August i 2018 begynte du å poste innlegg på DOF trådene
Man må da gå ut fra det er her du kjøper 1 gang om du har aksjer , eller var du inne fra tidligere så var kursen enda høyere enn 7,72 som den var 15.August i 2018
Du har jo angivelig ikke solgt sier du i en annen tråd , men lell er du altså i pluss når kursen nå er ned 74%
Da er man jaggu dyktig
Forstå det den som kan ha ha ha ha
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Kontur
15.09.2019 kl 21:04 4420

At oljen stiger i morgen er ganske så sikkert, hvor mye gjenstår å se.
Hadde DOF kommet med noe nytt i morgen så hadde det vært svært god timing, men så heldige er vi vel neppe. Med nytt så tenker jeg på svar på noen viktige finansieringsspørsmål eller en forklaring på hva som er årsaken til at så mange styremedlemmer har trådt til side.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
15.09.2019 kl 21:50 4346

Skal ikke se bort fra at det kommer noe før kl 0900 i morgen.
En ting er sikkert, olja stiger.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
16.09.2019 kl 10:29 4087

Håpet faktisk det kom noe fra de i dag før åpning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
mber
16.09.2019 kl 10:31 4088

Hva håper man på?
Er vel ikke så mye å vente på annet enn en løsning på finansieringsform.

Jeg er uenig at man skal melde så mye om noe som ikke er å melde? Hva skal DOF melde som er så viktig, når de nå prøver å redde selskapet for å unngå enda et brudd på lånebetingelsene. Sier jo seg selv etter hendelsene med Mohn og First at de vil ut, mer hokus pokus er det jo ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 10:52 4035


Er det sant det jeg leser eller er det en representant for selskapet som benytter nicket mber???
Jeg trakk meg ut i forrige uke pga. all uskikkerheten. Det vil flere og flere gjøre fordi man intet vet:

Man vet ikke om Mohns aksjer er tilbudt Møgster ennå.
Man vet ikke noe om lånene annet enn at den kortsiktige løsningen varer til november i år.
Man vet ikke om Møgster er på ballen er ikke.
Man vet ingen verdens ting.

Og det mener du er ok og at verden bare kan gå videre? At ett av børsens største offshore-selskaper drives som en helgestengt pølsebod?

Det er det mest naive jeg har lest på lenge.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 13:08 3905

Som jeg sa før helgen, faller DOF under 2,- kr blir dette stygt.

DOF har nå en markedsverdi på 538 mill. De som tror denne vil hente seg tilbake tror og på Julenissen. I dag var tidenes mulighet å hente seg inn litt, men allikevel faller DOF 10%. Sikker en bra mulighet fra Yppersteprestene i DOF menigheten å Regina og Dofulf å gjøre flere røverkjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 13:31 3819

Hva er det med dof?
Skal kursen kjøres lengst mulig ned før en refinansiering av gjeld?
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 13:36 3797

Ja det er lite morsomt være aksjonær i DOF nå. Og ja.. Jeg legger meg flat for Matmons og Captain. Så langt har de begge hatt rett. Det at det ikke finnes noen teknisk støtte nå er "skummelt". Dog er jeg ikke enig i at dette ikke kan bli en "god case" på sikt. Mange kaster kortene av usikkerhet og selskapets mangel på kommunikasjon er skremmende. Selv har jeg valgt å kjøpe litt til i dag. Om det var et sjakk trekk eller om jeg innvilges i "De ikke særlig vellykkedes klubb" gjenstår å se..
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Peider
16.09.2019 kl 13:37 3791

Haha... du har aldri tenkt å gi deg du ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 13:39 3780

Vi bør gratulere Captain, Matmoms og andre som har sett hvor dette bar hen og satte sine shortposisjoner. Etter kursgrafen å dømme bør de kunne holde shorten aktiv en stund til og kanskje få full pott. Dersom SOFF starter å dumpe sine skip på markedet vil DOF, Havila m.fl. måtte skrive ned verdiene av sine skip mye mer og dermed få nye store underskudd, som kanskje fører til oppbud. Kanskje for de fleste offshore-rederiene i Norge. Det leder til neste spørsmål, hvem tar regningen? Aksjene blir nullet. Obligasjonene blir slettet ettersom det på ingen måte er dekning. Hvem er store eiere av obligasjonene? Hvilke banker har store lån til offshore-rederiene og kan de overleve?
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
naklua
16.09.2019 kl 13:40 3771

Ikke det dummeste det å støvsuge, når posen er full må den kastes
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
naklua
16.09.2019 kl 13:40 3764

Ikke det dummeste det å støvsuge, når posen er full må den kastes
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
danmark1
16.09.2019 kl 13:41 3755

Kig på belægning og rater, ikke meget, der tyder på, at der vil blive problemer i den retning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
mastermind
16.09.2019 kl 13:48 3716

Du er inne på noe vesentlig. Fallhøyden er stor. Det er ikke slik som med tankere, at man får betalt for å selge til skraping. For lite jernvekt. Så her må noen ta kostnaden ved skraping, så lenge er det bare amerikanske selskap som forsøker å rydde opp. Tror man etter hvert ser nedskrivning av skipsverdier til 0. Å da er det over og ut for Dof. Tror nok banker og obligasjonseiere overlever. Men det vil svi, og gi lite utbytte til deres aksjonerer. Må huske på at slike selskap ofte sprer risikoen. Men skjønner godt de som prøver å komme seg ut av sektoren.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 13:51 3700


Fantastisk å lese denne fantasifiguren posteringer
Dansken kan noe som ingen andre i verden kan
Han påstår nemlig at han har tjent penger på aksjen samtidig som han ikke er short og aksjen har falt 75% siden han dukket opp her på forumet
Her har vi en tryllekunster i egen høye person
Er det slik som han antyder at han kom inn tidligere så er tapene enda større
Men han er altså i pluss
Slå den
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
mastermind
16.09.2019 kl 13:56 3714

Enig Matmoms, han lyver hemningsløst. Eier nok ikke en aksje i selskapet.

Regner med han sitter å ler godt over alle de stakkarene han har fått til å kjøpe aksjer i selskapet. Bare legg merke til hvilke selskaper han kommenterer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2019 kl 14:02 3962

Hei folkens.. Nå må vi stikke fingern i jorda og ikke bare avskrive DOFen.. Offshore markedet har den siste tiden vist markant forbedring med nye kontrakter og høyere rater... Fra alle kanter av bransjen guides det positivt og lørdagens hendelser i SA vil bare bidra til ytterligere aktivitet WW. Nei jeg nekter gi opp DOFen selv om den nå er skinndau.og ligger ute på lidoparad. Selskapet begynner å tjene penger og har en back logg uten like.. Nei her skal det kjøpes mer. Ligger inne med masse oljerelaterte hos CMC og tar ut noe gevinst og skyter inn i "døde doffen"..
Redigert 20.01.2021 kl 21:31 Du må logge inn for å svare