Når Zenith opdatere & Efter

Aqualight
ZENA-M 15.09.2019 kl 10:38 148706

Vi ved hvad forventningerne er = + 700 Boe, produktion er altafgørende for ethvert firma i oliebranchen, men her er der tale om et knald eller fald, jeg tror selv på et knald, efter at have set samtlige interview med Andrea Cattaneo, han virker helt afklaret i det sidste fra 9 september - 2019. han har selv meget i klemme sammen med resten af direktionen, eftersom de har fået meget af deres løn i aktier.

Bore rækkefølgen er senest oplyst til at blive C37 - C30 ( JAFARLI FIELD) - ZEN1(New Well in MURADKHANLI FIELD), herefter er det noget uklart hvad der så skal ske, men jeg tror de vil gå efter Jafarli field hvor de har meget data.


Lykkedes ovenstående tilfredsstillende, kan jeg ikke se andet for mig, end firmaet går en lys fremtid i møde, de har meldt ud at de ikke stopper med at borer, hvilket er meget positivt efter de har deres egen rig og mandskab, deres target med 1000 boepd 2019 + 3000 boepd i 2020, tror jeg bliver opfyldt langt hurtigere og jeg ser mere 5000 boepd i 2020, set i det lys at deres rig bore 24/7


Vil aktierne stige? hvis ovenstående opfyldes ja, vil de stige i samme tempo på alle 3 markeder, nej ikke umiddelbart, UK & Canada afventer tydeligvis noget konkret men så kommer de også, om muligt mere end Oslo.

Marked har ventet mere end 2 år på en eller anden form for resultat, og nu kommer det.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Aqualight
27.12.2019 kl 22:49 3412

Lidt til dem med teknisk tilgang 😊 samme materiale mener jeg ikke at have set fra AZ! Umiddelbart kan dette, hvis tingende falder på plads, blive en ganske udemærket forretning allerede indenfor 6 mdr. men bedøm selv materialet :

http://www.aaog.com/archive/summary-notes/AAOG-TLP-103C-13June19.pdf
Aqualight
27.12.2019 kl 22:26 3425

Med hensyn til hvis den nye aftale kommer på plads, så er man klar til 2020 med en Rig: 12 November 2019

Anglo African Oil & Gas plc, an independent oil and gas developer, is pleased to announce that it has entered into a rig option agreement (the "Rig Agreement") with Société de Forage Pétroliers ("SFP") for the provision of a rig to carry out drilling operations on well TLP-103C-ST at the Tilapia field ("Tilapia"), in which the Company has a 56 per cent interest.

The Rig Agreement gives AAOG the right to contract the rig for TLP-103C-ST and a further four wells at our call.

The SFP #1 Rig (the "Rig") is the subject of contractual commitments to a super-major which will expire on 30 December 2019. SFP may extend such contractual commitments until (but not beyond) 30 March 2020 and will notify AAOG on or before 30 November 2019 as to whether its contractual commitments have been extended.

Drilling operations at TLP-103C-ST could therefore commence either in Q1 or Q2/2020, dependent on the Rig's current commitments. AAOG will update the market once there is more certainty on timing.

The operational plan is to re-enter the existing TLP-103C well and drill the new sidetrack just below the Mengo formation to test the Upper Djeno and explore the Middle Djeno formations. The objective is to determine whether the Djeno can be brought into production from either horizon.

Drilling activity is never without risk. However, the Directors believe that the sidetrack operations have an attractive risk/reward profile. TLP-103C has already proven the geological model and confirmed the presence of the Djeno at Tilapia. The fallback plan is to produce TLP-103C from the Mengo formation.

James Berwick, CEO said "We are very pleased to have entered into the Rig Agreement and look forward to commencing operations at TLP-103C-ST as soon as the Rig becomes available. The Rig is the most suitable rig available in country and will come to TLP-103C-ST directly from drilling operations for a super-major. The Board of AAOG appreciate that drilling operations will commence later than we had hoped but, following the problems encountered in drilling TLP-103C, it was important that we found the right rig for this drilling campaign to avoid any similar issues."
Herbius
27.12.2019 kl 20:32 3436

Ang start boring, prøv og ta et kig på Twitter da de gjorde klar på C37, det tog dem dælme også lang tid.
Man kan følge hele operationen fra de starter til de slutter.

Tror bare de er langsomme, og Intet er galt..
Kender mentaliteten i disse lande, hvad man ikke når Idag, når man imorgen..

Burde gå hurtigere og hurtigere gang efter gang.

Men er enig i Svartsyn, spud bliver meldt..
Jozzen
27.12.2019 kl 18:49 3233

Etter som jeg har forstått står riggen ferdig Montért, mestsannsynlig så mangler de noen deler/ eller godkjennelse på geologene på at det er en god plass. Mine tanker.
Pe9s
27.12.2019 kl 17:49 3277

Takk for svar 😊
Stansikala
27.12.2019 kl 17:44 3275

Jeg er ihvertfald meget nysgerrig på hvad deres Crew dernede på nuværende tidspunkt løber rundt og laver, tænker da ikke man har sendt dem hjem .... stilheden må have en årsag eller grund, der skaber en undren ..... men er nu langt fra nervøs.
Svartsyn
27.12.2019 kl 17:11 3272

Nei, de gir garantert beskjed den dagen riggen er klar for spud/borestart
Slettet bruker
27.12.2019 kl 17:05 3280

Det er mange plausible forklaringer, og mange ikke like sannsynlige grunner. Jeg orker ikke å spekulere i det lenger. Nyheten kommer når den kommer, om den kommer. Jeg tror det.
Pe9s
27.12.2019 kl 16:57 3290

Hva tenker dere ang C-30?
Tror dere at dei har montert opp riggen og begynt å båre for å så melde til markedet når flow oppstår?
Aqualight
27.12.2019 kl 16:39 3306

Til alle skribenter, der er højt til loftet på denne tråd, for højt for nogen tydeligvis, efter de seneste udmeldinger fra FAR100, som endnu engang er uden hold i virkeligheden har jeg besluttet at NOK er NOK, og blokeret ham fra at sprede yderligere selvopfundne overskrifter.

Med ønsket om nogle rolige dage inden et nyt år står for døren.

Aqualight 😊
Slettet bruker
27.12.2019 kl 16:18 3275

Bør meldes inn til Admin.
Det finnes dem som selger/kjøper på FAR100 sine tulleinnlegg
Slettet bruker
27.12.2019 kl 16:12 3284

Hvor har du det fra????????????? At boreutstyr er defekt og de venter på deler????????????
Slettet bruker
27.12.2019 kl 15:42 3317

Ja det gjør du vel FAR100
Litt av en duo dere 2. Ihvertfall lett å lese når (spesielt deg) har kjøpt/solgt en aksje. Nitrist lesning for oss andre.
Nyttårsforsett ditt - SKJERP DEG
Aqualight
27.12.2019 kl 14:50 3357

AAOG forklare fint deres situation overfor deres aktionærer :

http://www.aaog.com/content/news/archive/2019/271219.asp
FAR100
27.12.2019 kl 14:30 3378

Naiv å tro på oppgang etter så mange tulle medlinger. sperre på 0,217 er tilbake og på plass igjen. hvem som står bak denne?
FAR100
27.12.2019 kl 13:57 3424

dessverre dem slitter i AZ. boreutstyr er skadet og det er leveringstid på nye deler. sannheten har ikke kommet i lys ennå . ...................
Redigert 27.12.2019 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Herbius
27.12.2019 kl 13:45 3445

Stan..

Deres nyhedstørke og især på twitter har lugtet siden de prøvede og købe Nordic.
De skulle jo ind til en fordelagtig pris.

Nu er det så AAOG som gælder..

Bliver spændende og se om det går igennem i 2020, mulighederne i feltet er ihvertfald store..

Mon ikke det hele snart løsner lidt 👍
Stansikala
27.12.2019 kl 12:15 3526

AAOG råder sine aktionærer til at stemme for forhåndaftalen med Zenith, angående at afhænde 80% af datterselskabet Anglo African Oil and Gas, som også ejer 56 % af Telepia feltet. Årsagen til dette er at få finansieret det planlagte arbejdsprogram for TLP-103-ST i Telapia, da dette indtil nu ikke har været mulig for dem at indfri.
At den sidste halvdel betales med Ordinære aktier på 500K pund til en gennemsnitskurs 14 dg før afhændelsen er afsluttet, kan jeg ikke lade med at tænke på om det er med fordel for Zenith at tilbageholde meldinger der kunne få kursen til at stige voldsomt før aftalen med AAOG var helt i hus....
Redigert 27.12.2019 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Aqualight
27.12.2019 kl 12:09 3537

📈 Oil Prices /Dec 26, 2019/
🛢 Brent $67.92 (+1.06%)
🛢 WTI $61.68 (+0.92%)
🛢 Urals $59.75
Herbius
27.12.2019 kl 11:47 3571



Svartsyn: Vi er så enige ang AS, we want to see the Oil flow..

Dette skal høres, olie flyder selvom de har plugget..The Well from hell..

Men nok lang vej til det køb bliver godkendt, hvis så tager jeg hatten af for AC.. Det gør jeg også hvis AS snart lykkes..

https://youtu.be/wpC3tbqDBPk
Redigert 27.12.2019 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Svartsyn
27.12.2019 kl 11:09 3604

Først til Herb. Mente selvfølgelig 2 mnd.er ikke 3. Du har helt rett.
Her begynner potensialet helt klart å bli fantastiskt.
Men her begynner jo også å bli en del å betale(også med ny trykking av Zenith aksjer,utvanning).
Men som flesteparten har skjønt.
Det er antall fat olje opp av bakken som blir totalt avgjørende. Alt annet er et bakteppe.
Uten at jeg vet grunnen til at det ikke skjer. Så må jeg si at for å få en økende oljeproduksjon på kort sikt.
Da må de kjøre/sette bridge-pluggen på C-37 snarest.
Og så får ny dagsproduksjon av olje bli det den blir.
Med Cattaneos ønske om vekst/oppkjøp så må vi ha inntekter inn eller så vil alt falle i grus.
Få den jæ ...borekrona i bakken ,og start boringen.
Potensialet er enormt, evnen til å utføre jobben med å få olja opp må de nesten bevise at de har.
Så langt? Vel ?
Ha en fin dag alle sammen.
harlin
27.12.2019 kl 09:54 3636

21 øre vel
Slettet bruker
27.12.2019 kl 09:38 3174

Er vel litt drøyt å forvente oppgang ved kjøp av et afrikansk selskap med en daglig oljeproduksjon på 5 - FEM kubikkmeter olje. Mulig det finnes potensiale der, men det må fram i lyset i form av brutal oppgang i daglig produksjon, før oppgang kan komme.
FAR100
27.12.2019 kl 09:34 3191

noe som ikke stemmer, her er det bare status que inegn oppang
gravemaskinen
27.12.2019 kl 09:19 3218

Skremmepost på 2 mill aksjer som flyttes opp og ned.. Her skal kursen holdes.. Men nå må det snart komme noe fra az..

Begynner smått å få litt tro på caset.. Et lite positivt pip fra az og vi går rett i taket.. Spennande tider må jeg si.. Her skal i allefall ikke selges en eneste aksje
Redigert 27.12.2019 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
FAR100
27.12.2019 kl 07:28 3313

helt enig,flere medlinger og triggere rundt hjørne. dette blir bra
Slettet bruker
27.12.2019 kl 04:17 3353

Avtalen var 348 fat per dag 3 oktober. Ikke noe problem
Herbius
27.12.2019 kl 01:47 3390

Ahhhh Svartsyn, de har altså kun brugt 2 måneder 👍.

Ellers super indlæg 👍

Hellere de er grundige og omhyggelige, ind de dummer sig..

At der skulle være problemer med Myndigheder, tror jeg ikke en dyt på... De er bare glade for at de endelig borer..

Held og lykke, nyheder kommer når man mindst venter det.. Ho Ho Ho Ho 🌲🛢
Redigert 27.12.2019 kl 01:55 Du må logge inn for å svare
Svartsyn
27.12.2019 kl 00:34 3430

Her tror jeg vi må ta en oppsummering, olja den er der det er ingen tvil om det.
Det er mere snakk om er Zenith Energy kapable til å få den opp.
Target for 2017,2018 og 2019 er/var 1000 fat i Azerb.
Resultat 0 hvis vi ser bort fra de 270 fat som. "Var " der fra før.
Innen oljeboring er det KUN resultat/måloppnåelse som gir penger i kassa.
Å snakke om antall fat i reservoaret teoretisk er totalt skivebom når vi/Zenith ikke kan få de opp .
Vi kan snakke om millioner/milliarder fat eller NULL fat .
De må opp ellers er det bare et tall med null betydning.
Det var en som også sa at nå har vi /aksjonærene hengt etter hælen på Cattaneo lenge nok.
Kunne ikke sagt det bedre sjøl.
Oljen må opp av bakken.
Alle har vel skjønt at i Azerb. er det noe som skurrer.
Det er ikke mulig å bruke 3 mnd.er/90 dager på å flytte denne riggen over på C-30 , og å være ikke klare på borestart.
Noe er riv ruskende galt.
Og å innstallere bridge-plugg for å isolere vekk den vann produserende sonen på C-37 , er så enkelt at det er en skam.
Ingen melding er skandaløst , det er alltid bedre å være ærlig samme om sannheten ikke er det man ønsker å høre. Meld om status på C-37,C30 og perforeringsarbeid på gamle brønner ,samme hvor negative meldingene er, alle meldinger mottas med takk samme hvor negative de er. Nå er det en skandaløs stillhet, og tåkenyheter, med flere spørsmål enn svar/bekreftelser på status i operasjonene.
Det virker for meg med over 30 års erfaring innen oljeboring at vi/Zenith er litt for amatømessige, mangler rett og slett gjennomførings evne.
Vi skal bore noen hundre meter ut av en gammel brønn på C-30, og så sette en liner.
Det er utrolig enkelt, det er for førsteklasse innen olje boring.
Hvis Zenith ikke klarer dette, så glem å bore horisontale seksjoner,det vil de aldri klare.
Dette er desverre mye negativt,men eg kan ta noe positivt til slutt.
1.Å sette ein bridge-plugg på C-37 er normalt er enkel operasjon. Hva produksjonen av olje blir etterpå vet overhode INGEN,Så vent på første melding når den kommer.
2. Når denne riggen en gang står ferdig montert og er testet ut .Da er boreteknisk det å bore et par hundre meter, på C-30 en lek.
Å kjøre lineren er enkelt,men å sette/henge den av er litt mere trikki, men lett hvis det ikke oppstår problemer..
De mislykkes jo på C-37, men normalt er det ingen hokus Pokus.
Alt i alt så trenger det ikke å være langt unna at produksjonen av olje er ein helt annen.
Så vi får bare håpe de får fingeren ut.
Hilsen en borer som har boret mer enn de fleste i Norge, og satt over 30 linere i mitt liv..
All handlingen av kråkeslott/firmaer overlater eg til andre å kommentere.
Ha en flott kveld.
Dette blir som før sagt ,himmel eller helvetet.
Gå for Guds skyld ikke all in
High risk and High reward..






Redigert 27.12.2019 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.12.2019 kl 23:23 3479

De måtte ha børsmeldt det dersom avtalen med SOCAR er brutt. Jeg skjønner hvor du kommer fra, og har selv tenkt tanken, men etter å ha undersøkt litt nærmere tror jeg ikke det er tilfelle. De har vel blant annet børsmeldt at de i samarbeid med SOCAR har igangsatt prosessen med en ny letebrønn på feltet. Det ville vel ikke skjedd dersom det var trøbbel i mellom partene.
Redigert 26.12.2019 kl 23:24 Du må logge inn for å svare