DDR-samfunnet er her

børst
15.09.2019 kl 11:19 661


Nå har de fleste nettavisene som fortsatt tillater kommentarfelt også innført obligatorisk registrering og pålogging for å kun like et innlegg. Og dette blir garantert logget og bevart for ettertiden, slik at det ved en senere anledning kan bli brukt mot en ved f. eks. ansettelser. Kanskje til og med i straffesaker.

DDR-samfunnet er her !
Slettet bruker
15.09.2019 kl 11:41 652

DDR er her ja, og nettet snører seg sammen rundt oss.

Hvitvaskingsloven brukes nå aktivt som kapitalkontroll, noe som også er typisk i totalitære regimer der staten vil ha kontroll over befolkningens kapital og bevegelsesfrihet. Du har sikkert opplevd det selv, at banken må ha bilde av passet ditt, og at du må fylle ut skjema for å åpne konto, der du må redegjøre for hvor sparepengene dine kommer fra.

Og hvis du spiller på hest har du oppdaget at du ikke lenger får lov å spille uregistrert. Norsk Rikstoto ble nemlig tvunget til å innføre registrering på alle kunder tidligere i år. Det er mange som ikke ønsker den slags statlig overvåkning og derfor har omsetningen deres stupt.

Nå kommer statseide Norsk Tipping med nye tiltak, hvis du setter inn over kr 2500.- kontant skal det tas bilde av legitimasjonen din i butikken, og følg med her nå, hvis du er politisk engasjert så skal det opplyses og registreres av Norsk Tipping. Dette vil innføres fom. rundt uke 40. Regelendringene begrunnes med hvitvaskingsloven (innført som direkte konsekvens av 9/11), og fare for terrorfinansiering.
Redigert 15.09.2019 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 11:44 647

Ja, huff. Kommentarfeltene var et helvete i DDR...
Slettet bruker
15.09.2019 kl 11:45 647

Jeg skjønner jo at du ønsker å være anonym etter at du ytret drømmerier om massedrap på innvandringsvennlige journalister.
Sotah
15.09.2019 kl 11:46 643

En seier for folkeskikken, sånn jeg ser det. Skriv ikke ting på nettet som du ikke kunne sagt ansikt til ansikt med den det gjelder, er min tanke om dette. Trusler, hets og meningsløs mobbing er det bare godt å bli kvitt.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 12:01 631

Som i DDR har stalinistene også sin egen fanklubb som hyller Partiet, marsjerer i gatene, gjentar Partiets slagord, trampeklapper av Partiets taler, og forsvarer alle de statlige overgrep på enkeltindividet og menneskerettighetene Partiet innfører. It’s for the common good, som de pleier å si i totalitære velferdsstater, og da kan ikke enkeltindividets interesser hensyntas.

Dette med at overgrepene på enkeltindividet er “for the common good” er argumentasjon som også ble benyttet flittig i Tysklands nasjonalsosialistiske velferdsstat under krigen.
børst
15.09.2019 kl 12:04 626

DDR gikk i oppløsning i 1989, noen år før World Wide Web ble oppfunnet. Men det er faktisk ikke utenkelig at de hadde hatt kommentarfelt i regimets nettaviser, for å kunne kartlegge hvem som IKKE besøkte disse regelmessig.

Både Aftenposten og Bergens Tidende vet hvem jeg er, selv om det er mange år siden jeg abonnerte. Antakelig utveksler de cookies med andre aviser jeg abonnerer på.
Redigert 15.09.2019 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 12:04 627

Og her kom tre av forumets mest konforme Partiet til unnsetning. Kritikk av Partiet vil de ha seg frabedt. Sånn var det jo også i DDR og Nazi-Tyskland.

Og dere synes selvsagt også at det er helt Ok å bli registrert av staten som «politisk engasjerte» for å kunne levere Lottokupongen?
børst
15.09.2019 kl 12:23 622

Ser for meg at regimet etterhvert kaller inn til avhør de som ikke registrerer seg hos regimeavisene og skriver jevnlige regimevennlige innlegg med fordømmelser av 'haterne'.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 12:46 607

Hvilket "regime"? Det som Frp er del av nå?
børst
15.09.2019 kl 13:39 583

Den FN-baserte verdensordenen fra 1945. Det er gjeldende verdensorden. Den forrige var Folkeforbundet fra 1919. Før det Kielfreden 1814 etter napoleonskrigene. Og før det Vestfalenfreden av 1648, etter trettiårskrigene.

Det er FN som skriver alle disse dokumentene, som ulike regjeringer bare stempler og innlemmer i egen politikk. Bondevik-regjeringen sørget for å sette FN-lov over norsk lov.



https://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Nyhetsarkiv/Hva-skjer-nyheter/2013-2014/Grunnlovsforslag-om-menneskerettigheter-debatteres-13-mai-/
Redigert 15.09.2019 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 13:47 577

"DDR-samfunnet er her !"

-----------

Det er rett og slett skremmende ja, spesielt at ikke fler har såpass omløp mellom øra at de reagerer. Dette er planlagt lenge og også annonsert for oss som har hatt øyne å se med. Det som trengtes var en skikkelig unnskyldning slik at vettskremte sauer stimlet sammen og bræket "hjelp" (Problem-reaksjon-løsning). Desverre skriker sauene på at de som skapte problemet (9/11) også skal tilby løsningen (og den var jo klargjort allerede før stålkonstruksjonene forsvant på magisk vis. Vel når sauene stirrer slakteren i øya, er det for sent.

Slettet bruker
15.09.2019 kl 13:53 572

"forsvant på magisk vis"

Det er de-bunked at de forsvant på magisk vis.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:04 566

"Hvilket "regime"? Det som Frp er del av nå?"

---------

Det er selvsagt for mye forlangt at små barn ikke skal engasjere seg i et dukketeater og heie på noen av dukkene, de skjønner ikke at det er noen bak scenen som styrer alle dukkene. De som har kommet litt lenger på utviklingsstadiet skjønner at det er noen som trekker i trådene og styrer dukkene og at dukkene er akkurat det... dukker.. FRP startet nok kanskje prisverdig, men så lenge Siv frekventerer Bilderbergermøter, så holder jeg ikke pusten om at det spiller så mye rolle hvem som sitter i regjering, selv om programmet deres høres prisverdig ut. Den praktiske politikken beviser uansett at de ikke følger programmet på de viktige spørsmålene, kun når det er snakk om ubetydelig flisespikkeri slik at sauene skal få illusjonen om at vi har et demokrati.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:08 565

Siv frekventerer Bilderbergermøter

SIv var bare tilhører. Det er lov å lytte litt. Hvis det som sies er klokt så skal du ikke være så opptatt av kilden.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:09 565

"Det er de-bunked at de forsvant på magisk vis. "

------

En løgn blir ikke sannere om den gjentas til det kjedsommelige, men klart det finnes de som ikke vil gi opp trua på Julenissen også. Det blir skrik og skrål av slikt, når de forhåpentligvis omsider skjønte at det var reven som åt opp julegrøten på låven. Noen skjønner det desverre aldri, den kognitive dissonansen ble for tøff å handtere og da er det selvsagt lettere å leve på løgnene og sveve videre på den rosa skyen, enn å ta inn over seg realiteten. En tar ikke livsløgnen fra mennesker uten reaksjoner.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:14 565

"Hvis det som sies er klokt så skal du ikke være så opptatt av kilden."

---------


En vettug person ville stilt spørsmålet klokt for hvem? Og om svaret var, klokt for Oligarker som vil fjerne nasjonale grenser og dermed fjerne konkurranse og skaffe seg monopoler, så burde det ringe noen bjeller, ja hvis det ikke er fullstendig vakum et visst sted da...
Lisse
15.09.2019 kl 14:15 563

https://www.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/gro-harlem-brundtland-og-felles-sannheter/3423570311.html

Den oppskrytte Gro i desember 2018:
Vi er i ferd med å miste kontrollen på hva folk blir fortalt.

Dette sier MYE om barnepikementaliteten og ønsket om å kontrollere media!
Ikke rart hun forsvarte Nrks monopol,for der hadde hun og Ap tilnærmet full kontroll.
At nærradioer,TV2,P4 og andre for henne suspekte aktører skulle la oss få bruke fjernkontrollen og selv velge
hva vi ville se og høre var hun sterkt i mot.
Gro tviholdt også på forbudet mot parabolantenner og rullebrett,så,ja,selvsagt ville hun hatt forbud mot leserkommentarer!
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:19 561

Du legger for mye i at Siv har vært tilhører på denne konfernsen.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:29 558

"Du legger for mye i at Siv har vært tilhører på denne konfernsen."


--------------

Jeg legger mye i at Siv ikke gjorde som Carl Ivar som nektet å godta avgiftsøkninger på bensin og heller bidro til å felle den falske Willochregjeringa. Hun har gladelig gått med på det meste som går imot FRP's program, f.eks bompenger og innskrenking av friheter og økt overvåkning, ikke bare ikke gått imot men vært en pådriver.. Jeg legger mye i at et parti som har programfestet å være enkeltmenneskets forsvarer sitter i regjering i en periode hvor vi mister alle våre friheter. jeg reagerer på at Partiet forsatt sitter i regjering etter at Carl Ivar forsøkte å komme inn i Nobelkommiteen for å avsløre svineriet og at partiet da ikke brukte makt (regjeringskrise) for å støtte dette. FRP er ikke det samme i dag som da vi startet opp. Derfor... reagerer jeg. Den beste måten å styre opposisjonen på er å kontrollere den og sitte på begge sider. Det er jo kjent fra visse Sovjetledere, smart strategi og som sagt jeg kjenner ikke partiet igjen lenger.
Redigert 15.09.2019 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:45 549

Jeg skjønner du legger mye i det Nethuns, særlig det med Bompenger. Men nå skal siv bli tydeligere på bompenger og alt det fine de får til på veien også.
Vedrørende det og 9/11 som magisk forsvant eller Bilderberg så synes jeg det er kommentarfeltfjas i denne ts sammenhengen. Noiamas.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:51 548

"Vedrørende det og 9/11 som magisk forsvant eller Bilderberg så synes jeg det er kommentarfeltfjas i denne ts sammenhengen. Noiamas."

-------------

Det er jo ikke det, det var unnskyldningen "noen" trengte for å frata oss våre friheter . Dessuten finner jeg det vanskelig å tro at noen som har lest litt mer enn overskrifter, ikke reagerer på at den offisielle forklaringen ikke holder mål i det hele tatt. Bygninger forstøves ikke ved brann, spesielt ikke stål konstruksjoner.
Slettet bruker
15.09.2019 kl 14:55 546

Jetbensin. Jeg sier ikke mer.
Så du støvskyen etter mannen?
-sannheten-
15.09.2019 kl 16:12 530

At Frp frekventerer der, er Frps verste hang up. Vi kjøper ikke bagatellisering av dette.
Frp bør holde seg unna alt sånt. Og holde seg til det norske folk isteden.
-sannheten-
15.09.2019 kl 16:20 527

Gro burde takke noen for at hun foreløpig ikke er gruset fullstendig i norsk offentlighet.