PHO - Potensialet

Hallvar
PHO 20.04.2018 kl 09:44 24845

Leser det meste som skrives om Photocure på dette forumet og synes at alt for ofte så preges debatten av useriøse innlegg og dårlige sammenligninger. Personlig har jeg ikke lest meg opp på andre selskaper som NANO etc og skal derfor ikke late som om at PHO er bedre eller dårligere. Jeg har imidlertid analysert PHO ganske grundig og i likhet med focuss, så har jeg problemer med å se hva som skal stoppe en eventyrlig vekst.
Det eneste store hinderet jeg ser er at en hadde løst "kreftsykdommen" for alltid. Da vil ikke Cysview ha livets rett. Men det hadde nå vært fantastisk uansett :)
I mine analyser vil det være en kraftig oppgang i salg i løpet av 2018. Opprinnelig trodde jeg at andre halvår skulle være tiden for positiv EBIT, men etter et raskt søk på de hospitalene som har Blue light lyskilden har jeg innsett at dette reklameres med på en mye mer positiv måte en vi kunne håpe på.
Jeg lurer derfor på om vi allerede i Q1 vil se en positiv EBIT. For å skape en positiv EBIT må de sykehusene som har Blue light bare bruke det 1 gang per dag på arbeidsdagene i Q1. Høres ikke urimelig ut for noe som annonseres som det helt store innenfor blærekreft.
Det er imidlertid en ting jeg lurer på som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Hvor mange ganger til dagen kan en utnytte lyskilden når en organiserer timelistene på en god måte. Hva er potensialet for en lyskilde pr dag.
Hvis dere ikke vet hadde jeg håpt at noen kunne forhøre seg med Photocure ved en passende anledning. I mine analyser er det faktisk den største usikkerheten akkurat nå.
Jeg kan også røpe at mine analyser viser en kurs på ca 200 NOK ved utgangen av 2018. Da lkigger det inne en økning i lyskilder fra 104 til 120 og en økning fra 1 per dag til 1,75 analyser pr dag. Med tanke på den positive annonseringen fra dagens sykehus så vil jeg anta at "alle" sykehus ønsker å skaffe seg dette utstyret og at mitt estimat på lyskilder er for lavt.
Fint om noen også gir gode innspill på hvorfor dette ikke skal bli en suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
sokaratest
20.04.2018 kl 10:26 9105

Veldig bra innlegg og analyse
Redigert 20.04.2018 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2018 kl 10:30 9100

Hallvar
Veldig hyggelig at du kommer in som en positiv bidragsyter. Når du skriver om lyskilder så regner jeg med at du mener scopene, rigide og flexible? Hvor mange ganger per dag de kan brukes kjenner jeg ikke til, men mener det har med tid til rengjøring å gjøre. Videre så vil jeg tro at når de kommer i gang skikkelig at scope vil kjøpes inn slik at antallet blir noenlunde tilpasset etterspørselen. Synes det virker underlig om det skal vokse lengre og lengre venteliste køer grunnet mange på scope. Uansett, som du skriver så er dette en problemstilling det vil være nyttig å kunne mer om. Så vi får spørre når anledningen byr seg. Mulig medisinmannen kan si noe om dette, han pleier å ha oversikt over det meste. Samme med Bentebazooka som er flink til å finne informasjon av verdi.
sokaratest
20.04.2018 kl 10:51 9059

Fint om vi kan finne fakta vedrørende salg i USA etter nyttår - det er en svært viktig indikator
bravi
20.04.2018 kl 11:02 9039

En økning i bruken av skopene til 1 (eller 1,75) ganger per dag (5 dager i uka) høres ut som en dramatisk økning fra bruken som var i slutten av 2017. Da var bruk per skop knappe 1-2 ganger per uke. Hvis bruken hadde øket så mye (x5) hadde vi allerede hørt noe om det, det har vi ikke, ikke et eneste pip. Tror dessverre at kursmål på 200 i slutten av 2018 er for optimistisk.
Hallvar
20.04.2018 kl 11:25 8997

Ja, jeg er enig i at x5 høres mye ut, men jeg har i min analyse vurdert det opp mot alle de som trenger denne type behandling / undersøkelse og da er det ingenting. Det er så liten andel av behovet at jeg mener at det er for liten økning.
Hvis jeg havnet i den situasjonen at heg fikk blærekreft ville jeg søkt på nettet for å lære om dette. Da ville jeg ganske raskt sett at endel sykehus reklamerer heftig for denne nye metoden som fremstår som betraktelig bedre enn hvitt lys.
Hvis jeg da hadde anledning ville jeg selvfølgelig oppsøkt disse sykehusene.
Med det analysebehovet som Photocure selv beskriver i sin 4Q presentasjon, så er faktisk x5 ingenting. Det vil bety 6000 analyser i Q1 og det blir ikke store promille andelen av analyse behovene som eksisterer.
Slettet bruker
20.04.2018 kl 11:43 8957

Det er utgangspunktet som er feil, 200kr er ikke mye når vi allerede nå burde vært på 70++
Slettet bruker
20.04.2018 kl 12:00 8922

Jeg har spurt dette spørsmålet til ledelsen før, men de hadde ikke svar på det, ref korrespondanse under:

"Har dere et tall på hvor mange operasjoner et fullt utnyttet scope vil kunne levere ila et år?

Det varer mellom sykehusene, så vi har ikke noen guidance på det."

De hadde forøvrig heller ikke svar på hva forventninger til salg i Norden var, eller hvor stor andel av salget som har kommet til nå som kommer fra privat forsikrede. De har heller ikke giddet å undersøke for å kunne informere ved q4.

Spørsmålene ble stilt i forkant av q3 presentasjonen.
Hallvar
20.04.2018 kl 12:09 8894

Det kan jo alltid diskuteres hva kursen burde være og egentlig så er det jo markedet som bestemmer hva som er «riktig». Jeg føler meg egentlig sikker på at en plutselig oppgang kommer til å vise at dagens kurs er lav.
Det er nok historie som gjør at tilliten er lav, men hvis en ser på dagens situasjon så bør en ikke legge for mye vekt på historien.
Basert på resultater så langt ( negativ EBIT) så er ikke kursen så lav, men hvis en priser inn litt forventninger, så burde prisen vært ca 70. Min analyse med ca 1 undersøkelse PR dag gir en EBIT på ca 1 krone PR aksje i Q1 som igjen kan ses på som 4 kroner for året ( om du ikke forventer mer økning. Basert på dette burde nok kursen raskt gå opp til 70
sokaratest
20.04.2018 kl 12:45 8838

Det er jo først nå Pho kan vise til et konkret salg i USA med refusjon og en metode som rent medisinsk er overlegen alle andre - dette faktum vil reflekteres i aksjekursen når tallene blir offentlige
bravi
20.04.2018 kl 13:00 8793

Hallvar, jeg har foretatt mange søk på nettet tilvarende som en vanlig pasient vil gjøre, skrevet inn f.eks. "bladder cancer" og "bladder cancer diagnosis". På de sidene som kommer opp med slike søk måtte jeg lete grundig over mange websider for å finne noe om Blue Light Cystoscopy (eller Fluorescent Light) og grave enda dypere for å finne noe om BLC with Cysview. Nesten alle sidene omtaler Cystoscopy, men de sier ikke hva slags, regner med at det er vanlige procedyrer med hvitt lys. Tror at de fleste pasientene som ikke har hørt om BLC tidligere ikke vil oppdage dette og derfor ikke ber om slik behandling hvis de baserer seg på det de har lest på nettet, de vet rett og slett ikke at det finnes. Det som slår meg at det vil ta endel tid før flere websider blir oppdatert, likeså vil bruken av BLC på sykehusene komme sakte og gradvis til å begynne med. Etter hvert som metoden blir mere kjent vil forhåpentligvis bruken øke mer og mer. Men der er vi ikke enda.
YNWA250505
20.04.2018 kl 13:21 9413

Bravi der er vi ikke ennå som du sier og da er det mange andre selskap det er lett å tjene penger på i mellomtiden. Pho kan muligens komme, men ikke på denne siden av sommeren.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
heilo888
20.04.2018 kl 13:26 9379

Enig, Pho vil trolig komme, men tidsperspektivet til suksess ligger nok en god del lenger frem i tid enn de fleste synes å tro.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Hallvar
20.04.2018 kl 13:38 9334

Det er godt mulig at det vil dra ut i tid. Allerede har det gått lenger tid enn jeg håpet på for noen år siden.
Jeg tror imidlertid at det kan skje raskt når det skjer da analyser vil vise et vanvittig potensial.
Når det gjelder pasienter så er det også mulig at de ikke vil se mulighetene med denne type behandling, men jeg håper og tror at legestanden i USA er mer oppdatert og at de vil kunne råde pasientene til å søke denne type behandling.
Vi får nå se når det skjer, men en ting er jeg 99% sikker på . Det skjer !!
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 13:43 9319

ja, helt riktig om en skal ha 1-5 eller 10k så kan en sikkert vente litt. Opp mot 50-100k ville eg kjøpt no. Det er ikke sikkert selgerne er der når du vil ha.


Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
bravi
20.04.2018 kl 15:02 9244

Tåka, historisk er det veldig få som har vært for sent ute med å kjøpe Photocure aksjer.
Tror du det blir andre tider nå?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 15:17 9219

Ja, eg tror det. Om du skal ha mye så tror eg det haster.

Historie er historie. glem alt før 2018.

Se frem ut 2018, og kjøp no, fremdeles får du på 30 som er 2kr under mine første kjøp i 2017, men du må betale 3kr mer enn snittet mitt på 27.

Sitt så i ro ut q3-18 . Er ikke kursen da over 40, eller salget på vei så får en vurdere å kaste kortene.

og eg snakker ikke om du skal ha under 20k, eg tenker på dei som om den går skal ha 100-200-400- 600k aksjer.

Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 15:19 9192

og med det tar eg helg og stikker på hytta.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
20.04.2018 kl 15:20 9169

Tåka det sitter sikkert enormt mange her inne som kan ta 50-100K aksjer i PHO. Jeg ønske virkelig PHO lykkes. Jeg ønsker at alle lykkes da dette er bra for oss mennesker. Det som irriterer meg grenseløst er folk som på død og liv må rakke ned på andre selskaper dag ut og dag inn. Jeg er på dette nivået selv dessverre da jeg rett og slett må være et motsvar til for eksempel Foccus. Ønsker ikke å være slik, men klarer dessverre ikke å la være. Hele 620.000 i omsetting sier jo egentlig alt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.04.2018 kl 15:54 9113

Bravi, godt poeng. Informasjonen på nett kan alltid bli bedre og spesielt mtp patient awareness.

Nå har jeg gjort det samme og det første treffet jeg får på søket er Mayo Clinic. Du skal lete litt før du finner noe om Cysview, men de kaller det "glowing cancer Syrgery". Da tar de opp hvor vanskelig det er å se lesjoner med vanlig hvitt lys. I videoen tar de opp fordelene ved å bruke Cysview. Mayi clinic er rangert som den beste urologiklinikken i verden.

Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2018 kl 17:50 9024

YNWA
Mens jeg var aksjonær og før jeg solgte meg ut av Nano så var jeg sterkt kritisk til Costa både når det gjaldt strategivalg og når det gjaldt informasjonspolitikk. Kanskje mest av alt fordi han var manipulerende og hadde ett lettvint forhold til sannhet. En som har ansvar for forvaltning av milliardverdier for aksjonærer må det kreves mer av. Nå er han sparket så styret innså også til slutt at det var feil mann . Dessverre så trenger ikke alt være ok fordi Costa er borte. Fotavtrykket stikker dypt. Jeg er glad jeg tok konsekvensen av min oppriktige opplevelse av Costa, men kunne med fordel ha gjort det tidligere. Kom tross alt ut med gevinst.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2018 kl 17:58 8987

For øvrig så er det velkjent at der alle tenker likt der tenkes det ikke særlig mye. Det er langt fra alle på PHO tråden som er positive til PHO og Hestdal, men har vel inntrykk av at de fleste som har satt seg inn i caset er enige om at aksjen har potensiale. Noen også som meg som mener potensialet er vanvittig høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
heilo888
20.04.2018 kl 19:05 8893

Focuss,Anbefaler på det sterkeste å lese tdligrere innlegg fra Sørlendingen igjen!
Han er reflektert, og er en stor investorene innen biotek (bla. på 10 topp i PCIB)
Har vært på flere møter med han i PHO og vi har begge blitt skuffet av ledelsen hver eneste gang. Er det rart vi er skeptiske til at denne ledelsen skal skape noe mer enn det middelmådige?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
bravi
20.04.2018 kl 20:17 8830

Det er sikkert flere grunner til at kursen holder seg under 30. Mitt inntrykk er at dette ikke bekymrer styre eller ledelse i hele tatt, de gjør ingen verdens ting for å støtte kursen. Sannsynligvis føler både styre og ledelse så trygge at de ikke trenger å ta aksjonærene på alvor.

Som winjard skriver, de vil ikke si noe om hvor mange operasjoner som kan utføres med ett skop i året, de vil heller ikke si noe om forventet salg i Norden og hvor mye som dekkes av private forsikringer. Se også inntrykket til heilo888 som sammen med Sørlendingen har blitt skuffet hver gang de har møtt ledelsen. Så har vi dette med rapportering av utplasserte skop og salg etter 1 januar 2018, dette har Hestdal fått utallige oppfordringer om å gjøre men ingenting har blitt informert så langt. I tillegg så avholdes GF før at Q1 resultatet presenteres. Lurer på hva slags målepunkter aksjonærene skal legge til grunn nå de skal møte på GF og avgi stemmer?

En ting er sikkert, hadde selskapet trengt penger og forberedt en emisjon ville vi sett en helt annen guidingen og informasjonsflyt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2018 kl 20:37 8798

Heillo888
Takk for vennligsinnet innspill. Når jeg ser på PHO chartet fra år 2000 og frem til i dag så er det lett å forstå at det har vært mange skuffelser og mye frustrasjon underveis. Helt frem til i dag. Når man investerer i biotech så har man jo forventning om at det enten skal bli himmel eller helvete. For Photocure har det egentlig ikke blitt noen av delene. Bare ulidelig kjedelig.
Det jeg ikke vet noe om er: Hva er det som har skapt de store forventningene tidligere? Har det vært grunnlag for de forventningene og hvor godt «judgement» har disse forventningene vært bygget på. Dette kan ikke jeg mene noe om da min fartstid i Photocure startet først når jeg så resultatene fra fase 3 studiet som ble presentert i mai-17. Når jeg leste det så tenkte jeg: Dette er jo fantastisk, dette blir gull, det må det bare. Foreløpig har mitt «judgement» i forhold til det vist seg og være riktig.
Når jeg mener det har vært riktig så baserer jeg det på den oppmerksomheten BLC Cysview har fått i USA etter at resultatene fra fase 3 studiet ble kjent. Dette med reaksjoner fra sykehus, pasientorganisasjoner, faglitteratur og FDA med refusjon, priority review og FDA godkjenning. Dette er ikke fake news. Når selskapet også satser milioner på USA organisasjon så sier det meg at dette er ikke halvhjertet, nå går de «all inn» og sier også at nå er det urologi og blærekreft som gjelder.
Jeg forholder meg til dette og forstår at investorer som tidligere har blitt skuffet er skeptiske. Men de bør også spørre seg selv: Hvor godt judgement utviste jeg når jeg hadde tro på min investering?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 20:47 8765

7 Presentasjon av Selskapets status
8 Godtgjørelse til styremedlemmer og valgkomitémedlemmer
9 Godtgjørelse til revisor
10 Valg av styremedlemmer

7 kommer før 10, og avhengig av 7 så spørs det om noen kommer til og vise på 10 at de er misfornøyd med utvikling ?

skal noen her. på Gf ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
20.04.2018 kl 20:53 8750

Heillo888
Så må jeg også legge til. Jeg har også bommet stygt i løpet av min karriere som investor. Særlig ved finanskrisen i 2008. Den var forferdelig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 21:06 8725

Ja Ynaw, det er sikkert mange som kan det. Poenget mitt var at om de leverer så kan du miste mye av start oppgangen og det blir være og hoppe på. Og få det volumet du vil ha til grei pris.

irriterer meg mye på prat i mange askjer , men det er en del av gamet på forum. eg klarer heldigvis oftes overse det.

Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
JosefK
21.04.2018 kl 06:01 8506

Analysen hensyntar ikke oses mest klønete ledelse. Å sitte å plukke på et par regneark er det en myriade av folk som har gjort før. Alle hadde feil. Inklusive proffene i edison.

I PHO er det to ting som gjelder:

En haug fjonge titler
Og å dumpe opsjoner

Hausseklovner med regneark ødelegger bare aksjen. Det må vilje til å tvinge Kjetil til å skape resultater. Noe han aldri har fått til. Store ord. Det har det ikke skortet på. Men resultater det blir det aldri. Og det kommer aldri til å bli det heller med topptung og sidrumpa bak rattet.

Jeg har aldri hatt en aksje med:

-tonnevis av vitenskapelig materiale (omfatter flere tusen case)
-soleklare anbefalinger fra både proffer og brukerorganisasjoner
-etablert salgsnettverk i fem ulike regioner
-har vært i salg i over ti år

Og allikevel taper de penger.

Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
21.04.2018 kl 08:09 8456

Det svir når man er ærlig og kritisk.

Hestdal sitt problem er sannsynligvis at han er for forsiktig.. Han våger å satse i USA, men det er gjerne 70% satsing. Når man nå skulle i gang og satse for fullt i USA så kom også kommentaren om at dette overvåket i nøye for å kunne avslutte hvis det ikke gikk bra.

Allumera: Han kastet inn årene etter 1 år....


Får vi bort Hestdal og inne med en ny leder med rett profil da er jeg sikrere på at suksessen blir formidabel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
21.04.2018 kl 08:36 8536

Sorry Hallvar, men det du skriver kommer ikke til å skje. Photocure er ikke god på å informere marked og kunder om hva som har skjedd. Hvis man f.eks. forsøker å følge hva pasienter vet (BCAN forum og blærekreft) så får man med seg følgende:

- Flere klinikker har Cysview, men vil ikke bruke det pga tidsforbruk
- Flere klinikker vil ikke bruke Cysview fordi de mener resultatene ikke er gode nok mot f.eks. CIS
. Man tror at man skal vente lenge etter BCG før man bruker Cysview
- Få vet at det nå er Medicare refusjon
- Få vet om at surveillancemuligheten
- Få vet om at det kan brukes flere ganger per pasient

Det finnes mye feiloppfatninger om Cysview og pasientene er ofte tvunget til å kontakte de ledende klinikkene for å få en skikkelig oppfølging vha Cysview.

På diskusjonsforumet for de med blærekreft så er det flere pasienter som nå snakket svært varmt og blålys og at dette må de andre bruke. På den ene tråden jeg har sett så er det flere pasienter som skrive at de har avbestilt avtalte timer for å skifte sykehus.

Her er en enorm jobb å gjøre mtp å få riktig informasjon på plass blant urologene, men også bli bedre på patient awareness. Jeg tror snøballen har begynt å rulle, men positiv EBIT Q1 2018 kommer ikke til å skje.

Hvis man forsøker å følge Cysview og Hexvix på google trends ( her ser man hvor ofte man skriver inn søkeordet i ulike regioner) så har det ikke vært noen økning de siste årene. Det er ikke et godt signal.

Min analyse forteller meg at Photocure gjør en alt for dårlig markedsjobb. Både opp mot klinikker og opp mot pasienter.

Det eneste som vil hjelpe er å få på plass noen saftige mediaoppslag. Få også i gang noe aktivitet på facebook, twitter etc. Nå er det akademisk korrekt på AUA og så tror Hestdal og Co. at man har gjort jobben. Det er den ikke.

Salgsøkning Q1? Det burde være minimum 50% salgsøkning i US!
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2018 kl 08:39 8529

Tidligere var Pho satt opp med styre og ledelse som et forskningsselskap. Det er endret nå med ny styreformann og ansettelse av leder for forretningsutvikling samt et betydelig team for salg og markedsføring i USA. Har dere noen tanker om hva som skulle vært gjort annerledes nå?

Hadde vært fint med et organisasjonskart og fått en vurdering av om organisasjonen er hensiktsmessig satt opp i forhold til ny målsetning. Den nye målsetningen bør være å bli markedsleder i USA, d.v.s en markedsandel på minimum 40%. Så kan det være at noen av de eksisterende ansatte som bør få en sluttpakke og eventuelt oppretting av nye posisjoner basert på den nye målsetningen. Dette bør styret ta initiativ til å få gjort hvis de ikke har gjort det. Kanskje ved benyttelse av McKinsey eller andre. Mulig vi er for sent ute, men det hadde vært fint å fått en gjennomgang av dette på GF mai9
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
21.04.2018 kl 08:46 8499

Jepp, det har jeg klare tanker om.

1: Flytt hovedkontoret til USA. Oslokontoret kan være et salgskontor (ledet av Njåstein) og R&D avdeling styrt fra USA.

2: Endring i ledelsen: Hestdal (toppleder), Hogstad (markedsføring), Stensrud (?) erstattes. Disse stillingene flyttes til USA kontoret og man får på plass en amerikansk toppledelse.

3: Dahl fortsetter som regnskapsfører og da er det greit å sitte i Oslo så lenge man er notert på Oslo børs. Denne funksjonen kan også outsources, det skal ikke være vanskelig å finne noen som kan trykke tallene inn i et program som viser salg og kostnader.

Finner man de rette kandidatene så er jobben gjort.

Når salget i Norden 12 på 12,9 mill og i USA så er det 10,2 så sier det seg selv at det utappede potensialet krever 99,9% av fokuset til selskapet. Da sitter man ikke i Oslo og kokkelurer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2018 kl 08:54 8486

MM
Jeg mener vi er tjent med å beholde hovedkontoret i Norge så lenge vi skal være notert på Oslo Børs, men også kanskje et datterselskap i USA med egen definert målsetting. Vi har jo en egen "President" i USA. Skulle gjerne hatt bedre forståelse av hva som egentlig er hans rolle.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
bravi
21.04.2018 kl 09:05 8463

Det stemmer sikkert at Hestdal er for forsiktig og ikke satser nok til å få fart på caset.
Ta f.eks dette med lansering av flex skop for surveillance. Søknad ble sendt i august 2017, i november fikk de bekreftet refusjon for turbt markedet, da måtte de forstå at sannsynligheten var stor for at surveillance også ville bli godkjent. I februar 2018 fikk de godkjenning for surveillance markedet, på dagen 6 mnd. etter at søknaden ble sendt. Så sier Pho at lansering ikke blir før en eller annen gang sommeren 2018, dvs. engang i 2H. Dette synes jeg er alt for sent, Pho hadde ikke startet å forberede seg på å selge dette i hele tatt før de fikk godkjenning. Flex skop med Cysview skulle vært klart til lansering den dagen godkjenningen kom i februar 2018. Nå har Hestdal tullet bort 6-9 mnd. med å komme igang med det salget. Dette viser at Pho ikke har det travelt med å tjene kr, styret som ikke har noen aksjer selv har heller ingen interesse av å få fart på salget.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
21.04.2018 kl 09:14 8448

Vi har et datterselskap i USA med egen målsetting. Jeg ser ingen grunn til at vi skal ha hovedkontoret i Oslo når markedet og mulighetene ligger i USA. Det er en perfekt anledning til å få endret ledelsen og få på plass driv.

Du er klar over at Hestdal har ledet selsakpet i 12 år og vi har enda ikke sett en kommersiell endring for forbedring.

Jeg kritiserte Ipsen når Hestdal var fornøyd og mente de gjorde en strålende jobb. En mer proaktiv og en sterkere leder ville handlet ikke tvinnet tommeltotter slik Hestdal gjør.

Det går fortsatt tregt i USA. En dyktig leder vil ta grep tidlig .Hestdal tvinner tommeltotter og er fornøyd.

Det kan ikke være slik. Noe må gjøres nå! Vi har ventet og ventet og ventet og alltid trodd at nå skjer det! Jippi, refusjon er på plass! Stor salgsøkning!

Et eksemple:

Salg Q3:2017: 11,3 mill.
Salg Q4-2017: 10,2 mill.

Dette er en elendig utvikling mtp ressursene som er brukt de siste årene i USA. Vi, jeg også, er kjapt ute og med en "teori". Dette er sannsynligvis pga klinikkene venter med å bruke Cysview pga refusjon. Kan det stemme? Ja, det er klart. Uansett så er ikke salget Q4 godt nok! Det er langt fra godt nok

Salget Q4 2016 var på 8 mill. Dvs. en økning på 2,2 mill. og ca. 244 enheter. Mtp antall nye klinikker og antallet ressurser tilgjengelig så er det rett og slett en slett jobb som gjøres. Man er ikke i stand til å få til en skikkelig økning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
21.04.2018 kl 09:16 8438

Bravi, enda et eksempel.

De alle fleste er fornøyd med Hestdal og det samme gjaldt Ipsen da jeg kritiserte de for noen år siden. Nå er det snudd mtp Ipsen til og med Hestdal stotrer frem noe som kan ligne på kritikk av Ipsen sine resultater.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2018 kl 09:18 8438

Bravi
Pho startet å bygge USA organisasjon før de fikk FDA godkjennelser. Det er å være fremoverlent.Tidspunkt for lansering av flexscope bør vi høre argumentene for før vi blir for kritiske. Det er tross alt Ikke PHO som bygger og leverer disse.
Synes tidspunktet ser svært bra ut i og med at det kommer kort tid etter AUA 18 hvor PHO skal ha hele fem presentasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
focuss
21.04.2018 kl 09:25 8423

Opprinnelig plan var at godkjennelse av flex scope kunne risikere ikke bli godkjent før oktober 18. Så klarte PHO og FDA og akselerere denne prosessen med 8 måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
21.04.2018 kl 09:30 8403

Det er ikke rett focuss. Photocure Inc. ble startet da Hestdal foreslo å utlisensiere Hexvix i Europa og beholde USA selv. Da man også feilet med Cevira og Visonac og salget i USA ikke ble noe annet enn knapper og glansbilde så var spørsmålet. Hva gjør man nå?

Hvilken andre muligheter har vi for å kunne skapet et selskap som ikke taper penger hvert eneste kvartal? De har et skudd på mål. Cysview i USA. Man hadde brukt mange år uten og lukkes og da må man opp med en ny strategi. Ansett flere folk i USA. '

Heldigvis fikk man refusjon og godkjent surveillancemarkedet.

Det er klart at man vil oppleve en sterkere salgsøkning fremover. Det er hevet over enhver tvil, men jeg tror ikke man får ut det virkelige potensialet med Hestdal tilstede.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare