NAS - shortskvis
Hvor fort kan det eskaleres før at short. kaster håndkleet. Siste notering er 6,79%.
Mandag: Obligasjonseiere sier ja ?!
Minner om VW-Shortskvis
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LAkW8p/panikk-gjorde-vw-til-verdens-stoerste
"FT skriver at så sent som 23. oktober var 12,9 prosent av aksjene Volkswagen lånt ut til shorting. Med bare 5,8 prosent å kjøpe tilbake, ble det knallhard kamp om aksjene."
Kan dette skje igjen?
Mandag: Obligasjonseiere sier ja ?!
Minner om VW-Shortskvis
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LAkW8p/panikk-gjorde-vw-til-verdens-stoerste
"FT skriver at så sent som 23. oktober var 12,9 prosent av aksjene Volkswagen lånt ut til shorting. Med bare 5,8 prosent å kjøpe tilbake, ble det knallhard kamp om aksjene."
Kan dette skje igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.10.2019 kl 10:21
7009
Er det noen i forum som husker prisen som NAS hedget på drivstoff i 2019. Slik jeg husker det så var drivstoff mye høyere i hele 2018 med en snitt på 70$.
Hva vil dette medføre om Nas har hedget 28% og at gjennomsnitt prisen for olje er 10 $ lavere i snitt for 2019?
Takk (presidenten) https://uk.reuters.com/article/airlines-fuel-hedging-idUKL5N227513
Hva vil dette medføre om Nas har hedget 28% og at gjennomsnitt prisen for olje er 10 $ lavere i snitt for 2019?
Takk (presidenten) https://uk.reuters.com/article/airlines-fuel-hedging-idUKL5N227513
Redigert 21.01.2021 kl 08:07
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.10.2019 kl 09:12
7117
Hvem har fortsatt penger til å investere i Nas når det finnes mange andre gode aksjer som stiger x% om dagen (Thin, Ele, Nel, Rec, Hidd...).
Redigert 21.01.2021 kl 08:07
Du må logge inn for å svare
InvesTorbjørn
04.10.2019 kl 09:06
7178
Ja, det var en skuffende åpning. Vi dro opp nesten en krone, men så datt vi ned igjen et godt stykke ned på 34-tallet.
Er det vi eller markedet som er idioter?
Er det vi eller markedet som er idioter?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.10.2019 kl 09:05
7106
Finner en annen oppdatering på Placera:
Norska Norwegians totala passagerartrafik, RPK, steg 2 procent i september, jämfört med samma månad året innan. Kapaciteten (ASK) steg med 1 procent, medan kabinfaktorn ökade med 1,1 procentenheter till 89,9 procent.
Norska Norwegians totala passagerartrafik, RPK, steg 2 procent i september, jämfört med samma månad året innan. Kapaciteten (ASK) steg med 1 procent, medan kabinfaktorn ökade med 1,1 procentenheter till 89,9 procent.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.10.2019 kl 08:59
4298
Realistisk sett bør aksjen begynne oppover i dag. selger 25% av mine aksjer om vi når 46 ;) (lov å drømme))
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Tilogmed svenskene klarer og sammenlige sept-sept, mens DN sammenliger med august og melder om nedgang basert på det.. Alle vet at det er høyere aktivitet Juni, Juli og August. Kan ikke da sammenligne det med de andre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Strategi
04.10.2019 kl 08:51
4344
Tror Norwegian går voldsomt i dag, det er kun short siden som ligger i stabler på salgsiden nå i åpningen.
Disse kommer til å løpe etter.
Kursmål 60,- fra DNB kan inntas raskere enn noen aner.
Disse kommer til å løpe etter.
Kursmål 60,- fra DNB kan inntas raskere enn noen aner.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.10.2019 kl 08:46
4344
Les en gang til på svensk:
https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/10/04/norwegian-passagerartrafiken-rpk-steg-med-2-i-september.html
https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/10/04/norwegian-passagerartrafiken-rpk-steg-med-2-i-september.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Reflect
04.10.2019 kl 08:44
4289
Har du ikke sluttet å klikke/lese DN? Til slutt forsvinner disse irriterende aviser som overlever med å trø ned andre, - irriterende fordi de suger energi og ikke har noe selstendig og annet enn negative nyheter å komme med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Strategi
04.10.2019 kl 08:38
4324
Tipper 40 ++++ i dag.
Kaller dagens melding nærmest en friskemelding, NAS står nå i posisjon med ro til å fokusere på lønnsomhet, samtidig som det vil tikke inn store summer fra RR og Boeing.
Et annet poeng her er følgende som ikke er priset inn ; Norwegian har en av de nyeste og mest miljøvennlige flåtene i Europa.
Dette kommer til å få økt fokus fremover, nok en grunn til å velge å fly med Norwegian.
Kaller dagens melding nærmest en friskemelding, NAS står nå i posisjon med ro til å fokusere på lønnsomhet, samtidig som det vil tikke inn store summer fra RR og Boeing.
Et annet poeng her er følgende som ikke er priset inn ; Norwegian har en av de nyeste og mest miljøvennlige flåtene i Europa.
Dette kommer til å få økt fokus fremover, nok en grunn til å velge å fly med Norwegian.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Når passasjerantallet øker og yield faller er det det som står i overskriften. hehehe classic
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.10.2019 kl 08:29
4315
Det er ekstremt rart at Norsk øko-nettaviser kun fanger oppmerksomhet på tradere når de publisere negative oversikter ;)
F.eks:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/geir-karlsen/luftfart/nedgang-i-flytrafikken-for-norwegian/2-1-683067
Hele artikkel viser til positive resultater bortsett antall passasjer; Likevel bestemmer Dn å kun peke på antall passasjer.
Spørsmål: Hvis yield og rask er positive og antall passasjer negativt, hvor mye er Nas tjent eller tapt sammenlignet med samme måned i fjor?
F.eks:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/geir-karlsen/luftfart/nedgang-i-flytrafikken-for-norwegian/2-1-683067
Hele artikkel viser til positive resultater bortsett antall passasjer; Likevel bestemmer Dn å kun peke på antall passasjer.
Spørsmål: Hvis yield og rask er positive og antall passasjer negativt, hvor mye er Nas tjent eller tapt sammenlignet med samme måned i fjor?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
03.10.2019 kl 11:47
4537
tradingstock skrev Budet kommer etter kvartalsrapporten er lagt frem ;)
Spennende dag i morgen:
Trafikktall -
Man blir fristet til å laste opp enda flere aksjer på 35-35.5 akkurat nå.
Trafikktall -
Man blir fristet til å laste opp enda flere aksjer på 35-35.5 akkurat nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
tradingstock
02.10.2019 kl 15:12
4742
Budet kommer etter kvartalsrapporten er lagt frem ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Flaxx
02.10.2019 kl 12:17
4902
Ja, shorterne klarer ikke å holde kursen nede.
De er fanget av sitt eget spill.
De er fanget av sitt eget spill.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Epona
02.10.2019 kl 11:23
5006
Overvåker daglig 15 aksjer fra hovedindeksen på OSE og konstaterer at det for øyeblikket (hittil i dag) er én aksje som skiller seg positivt ut, nemlig NAS , - som til og med er innom grønnfargen.
Positivt, sett med aksjonærenes øyne 👍
Positivt, sett med aksjonærenes øyne 👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
02.10.2019 kl 10:23
5153
Begynn å laste rundt opp folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Epona
01.10.2019 kl 15:02
5209
Som aksjonær konstaterer jeg nå at det går mot lettere panikk i shorterleiren, med visse finansmedia som lokomotiv. I og med at de ikke uten videre klarer å presse kursen ned, så må de ty til andre midler for å kunne fyre løs med negativ omtale, noe de så absolutt klarer. Sisseners & Co har jeg på følelsen sitter i bakgrunnen og trekker i trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
01.10.2019 kl 13:55
5233
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/10/01/7230744/ny-konkursfinte-fra-ryanair-sjefen-mot-norwegian
Oppdatering fra tidligere innlegg
Oppdatering fra tidligere innlegg
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
01.10.2019 kl 10:40
5344
https://www.pscp.tv/w/1OyJAeqrBneJb
Ryanair-sjef Michael O'Leary mener det er uunngåelig at innen fem eller seks år vil fire flyselskaper dominere europeisk luftfart med 80 prosents markedsandel.
Kort oppsummert av ...............E24 ;)
https://aksjelive.e24.no/article/Op0bMq
Ryanair-sjef Michael O'Leary mener det er uunngåelig at innen fem eller seks år vil fire flyselskaper dominere europeisk luftfart med 80 prosents markedsandel.
Kort oppsummert av ...............E24 ;)
https://aksjelive.e24.no/article/Op0bMq
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
01.10.2019 kl 09:46
5451
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/10/01/7211049/dnb-markets-og-bank-of-america-gjenopptar-dekning-av-norwegian
42% eq. 21% opp i uka?
42% eq. 21% opp i uka?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
30.09.2019 kl 18:43
5870
Jeg beklager også at jeg skreiv at F skulle ta S i r*##a. Slettet av administrator.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
30.09.2019 kl 17:49
5924
Fikk advarsel fra administrator etter å ha startet en tråd om personlighetsforstyrrelse. Tråden ble slettet med det samme (av administrator).
Anslår at det var upassende og beklager sterkt ulemper dette medførte for andre i forumet.
Anslår at det var upassende og beklager sterkt ulemper dette medførte for andre i forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Flaxx
30.09.2019 kl 14:35
6025
Det viste seg nettopp at shorterne ... når de skal dekke inn ... så løfter de NAS-kursen umiddelbart med 1 krone.
Og knapt får dekket inn nevneverdig allikevel ...
Det spørs om ikke de nå skjønner at TIDEN jobber MOT dem ...
Og knapt får dekket inn nevneverdig allikevel ...
Det spørs om ikke de nå skjønner at TIDEN jobber MOT dem ...
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀❤️🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
30.09.2019 kl 11:37
6196
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/09/30/7067005/sprekker-funnet-i-ny-boeing-modell
"Flyprodusenten skrev i en melding fredag at sprekkene, som ifølge Seattles ABC-kanal Komo befinner seg i en del som binder flykroppen til vingene, har blitt oppdaget på et lite antall fly."
Dagen før var det snakk om 1 fly med R-siklus 35000.
Hvem snakker sant?
"Flyprodusenten skrev i en melding fredag at sprekkene, som ifølge Seattles ABC-kanal Komo befinner seg i en del som binder flykroppen til vingene, har blitt oppdaget på et lite antall fly."
Dagen før var det snakk om 1 fly med R-siklus 35000.
Hvem snakker sant?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
exuptro
30.09.2019 kl 08:13
6335
Bare tull. Er vel kun Widerøe som får subsidier da de flyr til de små flyplassene, særlig i nord.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Epona
30.09.2019 kl 07:39
6400
I Norge har Staten solgt seg ut av SAS og har ingen eierinteresser i selskapet lenger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
EliotS
30.09.2019 kl 06:45
6408
Restplassno skrev Hvordan er det Norwegian mottar støtte fra staten da?
Beskyldninger imod Norwegian fra Frankrig blr ikke konkretiseres. De bare henger i luften. Har den franske minister taget fejl af Norwegian og SAS? Selvom jeg hellere ikke mener der er så meget at komme efter hos SAS men selskabet er dog ejet de nordiske stater.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
30.09.2019 kl 06:36
6355
Restplassno skrev Hvordan er det Norwegian mottar støtte fra staten da?
De gjør ikke det..
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Restplassno
30.09.2019 kl 06:33
6304
Hvordan er det Norwegian mottar støtte fra staten da?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Claude
30.09.2019 kl 06:03
6291
Tror ikke man skal ta så lett på uttalelser fra Frankrikes finansminister. Landet betyr nok en god del mer for EU enn Norge. (Og hva lovene sier betyr kanskje mindre, alltid rom for litt tolkning der.)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Epona
29.09.2019 kl 22:39
6406
Artig å lese, her Google oversatt:
Den franske økonomi- og finansministeren kunngjorde søndag sin intensjon om å sende inn en klage til Europakommisjonen over den offentlige støtten som gagner lavprisflyselskapet Norwegian Air Shuttle, som er i store økonomiske problemer.
Som gjest i “Grand Jury” -programmet til RTL-LCI-Le Figaro, anslo Bruno Le Maire at konkursen til det franske flyselskapet XL Airways, spesielt ble forklart “delvis” av konkurransen til Norwegian, den tredje største Europeisk lavprisflyselskap bak Ryanair og EasyJet. Den harde konkurransen har forstyrret markedet med reduserte transatlantiske rater, til bekostning av høy gjeld for alle involverte flyselskaper.
"Det bryter prisene, det er i gjeld, men det har norsk offentlig støtte, og som jeg ikke kan godta," sa Le Maire. "Konkurransereglene må være de samme for alle," sa han. ”Vi kan ikke godta det i Europa, vi kan heller ikke godta det fra Norge. Derfor vil jeg skrive til EU-kommisjonen neste uke for å si til dem: 'Si det riktig,' sa statsråden.
Norge er ikke en del av EU, men godtar de fleste av lovtekstene.
Den franske økonomi- og finansministeren kunngjorde søndag sin intensjon om å sende inn en klage til Europakommisjonen over den offentlige støtten som gagner lavprisflyselskapet Norwegian Air Shuttle, som er i store økonomiske problemer.
Som gjest i “Grand Jury” -programmet til RTL-LCI-Le Figaro, anslo Bruno Le Maire at konkursen til det franske flyselskapet XL Airways, spesielt ble forklart “delvis” av konkurransen til Norwegian, den tredje største Europeisk lavprisflyselskap bak Ryanair og EasyJet. Den harde konkurransen har forstyrret markedet med reduserte transatlantiske rater, til bekostning av høy gjeld for alle involverte flyselskaper.
"Det bryter prisene, det er i gjeld, men det har norsk offentlig støtte, og som jeg ikke kan godta," sa Le Maire. "Konkurransereglene må være de samme for alle," sa han. ”Vi kan ikke godta det i Europa, vi kan heller ikke godta det fra Norge. Derfor vil jeg skrive til EU-kommisjonen neste uke for å si til dem: 'Si det riktig,' sa statsråden.
Norge er ikke en del av EU, men godtar de fleste av lovtekstene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
“It breaks prices, it is in debt, but it has Norwegian public support, and that I cannot accept,” said Le Maire.
Så Norwegian mottar millioner i subsidier fra den Norske staten... Not.
https://www.aviation24.be/airlines/norwegian-air-shuttle/france-will-file-a-complaint-about-norwegian-air-shuttle-with-the-european-commission/
Nå er virkelig noen desperate.
Så Norwegian mottar millioner i subsidier fra den Norske staten... Not.
https://www.aviation24.be/airlines/norwegian-air-shuttle/france-will-file-a-complaint-about-norwegian-air-shuttle-with-the-european-commission/
Nå er virkelig noen desperate.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
29.09.2019 kl 19:53
6602
https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/financial-calendar/
4 October
Monthly traffic data for September
24 October
Third quarter results
Viktige datoer on the way..Tilbake til 40 i uka?
4 October
Monthly traffic data for September
24 October
Third quarter results
Viktige datoer on the way..Tilbake til 40 i uka?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Epona
28.09.2019 kl 15:02
6683
Kantarell skrev De har 1 uke på seg å kjøpe tilbake aksjer!
... og den uka kan bli kortere enn de liker å tro. Mandag allerede i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
Kantarell
28.09.2019 kl 12:26
6724
De har 1 uke på seg å kjøpe tilbake aksjer!
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare