Forbedret stasjon

Nå gir vi gass
NEL 20.04.2018 kl 11:25 4659

Utvider H2Station® produktserie med ny kompressor og økt drivstoffkapasitet

(Oslo, 20. april 2018) Nel lanserer nytt H2Station® produkt med økt drivkapasitet på opptil 100 biler eller 50 busser per dag per dispenser. Dette gjøres mulig ved bruk av en ny hydrogen dedikert kompresjonsteknologi utviklet av Nel. Modulær H2Station®-design gir mulighet for drivstoff av ulike typer kjøretøy og tilbys både i Europa og USA.

Det nye H2Station®-produktet bygger på den forrige generasjonen introdusert i 2015, men har nå en ny hydrogenkompresjonsteknologi utviklet av Nel. Dette gir økt drivstoffkapasitet, samtidig som det opprettholder samme utstyrsavtrykk, som allerede er verdens mest kompakte.

Den nye kompressoren har blitt utviklet spesielt for hydrogentransport med forbedret driftsdynamikk og økt effektivitet, samtidig som det sikres en komprimering uten komprimering. Kompressoren gir også lengre serviceintervaller, samt enkel tilgang til slitasje deler, noe som gjør vedlikeholdet mer effektivt.

H2Station®-produktet kan konfigureres for drivstoff av flere typer kjøretøy som spenner fra biler til tunge kjøretøy som busser og lastebiler med enten 70 MPa eller 35 MPa.

H2Station® er designet for bruk i både Europa og USA og for magert volumproduksjon på Nel fabrikken i Danmark - verdens største med kapasitet på opptil 300 stasjoner per år.

"Vi ser en økende etterspørsel etter stasjoner for å kunne gi større mengder hydrogen, både for å tilfredsstille økt etterspørsel fra personbefordring på hver stasjon, men også å brenne store mengder hydrogen for tungtransport. Den neste generasjonen H2Station® fra Nel løser dette kravet, og representerer et stort skritt fremover, med hensyn til kapasitet og pålitelighet, både viktige faktorer for å fremskynde innføringen av hydrogen som et null-utslipp drivstoff over hele transportsektoren,”sier Jon André Løkke, administrerende direktør i Nel.
Redigert 20.01.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2018 kl 11:29 4605

kan noen stoppe disse tullingene med 2-3 av samme post som er postert allerede?

Vennligst les innleggene på forumet før dere poster det som allerede er postet av andre 2-3 ganger tidligere.

Kanskje litt slem start, men når du har nelere som ikke har et liv og er her 24/7 så er sannsynligheten for at de har allerede postert informasjonen som har kommet ut relativt nær 99%, en ny "påminnelse" om det er unødvendig, spesielt når du ikke har mer å si enn å kopi paste meldingen.
Redigert 20.04.2018 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
20.04.2018 kl 11:45 4523

Du verden.

Jeg postet det, men det forsvant, så jeg postet det igjen.
Men er dette postet flere ganger tidligere? Jeg fikk det i dag.
Slettet bruker
20.04.2018 kl 12:26 4396

Det var postet tidligere før du la det ut.
White Hawk
20.04.2018 kl 12:53 4318

Nå gir vi gass
Stå på. Jeg har bare sett innlegget en gang...
Sente
20.04.2018 kl 15:05 4113

En ny tråd om et nytt emne er bare bra. Selv gidde jeg ikke lese alle svarene som kommer i "spam" trådene for jeg går utifra at folk ønsker å diskutere spesiikke ting på et forum, og da lages det nye tråder om nye diskusjonsemner.
Slettet bruker
20.04.2018 kl 15:35 4051

Mai måned blir et helvete på børsen år. SELG ALT. Lag en iglo,-eller kjøp telt.
Slettet bruker
20.04.2018 kl 21:13 3683

En liten artikkel i finansavisen i morgen angående den nye stasjonen.

Nel har lansert ny fyllestasjon
Nel har lansert et nytt H2Station-produkt med økt fyllekapasitet. Det vil ha en kapasitet på opptil 100 biler eller 50 busser pr. dag pr. dispenser, opplyser selskapet.

Økningen er gjort mulig med en ny kompresjonsteknologi for hydrogen som Nel selv har utviklet.

Fyllestasjonen har dessuten en modulær utforming, som åpner for kompatibilitet med ulike typer kjøretøy og som gjør den anvendelig i både Europa og USA.

Det er også en uttalelse ved Løkke men klarer ikke å få kopiert det. Men går i all hovedsak på at markedet har etterspurt stasjoner med større kapasitet og det kan NEL nå gi markedet.

Redigert 20.04.2018 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
JosefK
20.04.2018 kl 23:46 3431

Er det ingen som oppdaget blemmen? Les dette en gang til:

"... samtidig som det sikres en komprimering uten komprimering"

Nei, det gir ikke mening.
mrOak
21.04.2018 kl 00:42 3330

Hydrogen gas er totalt uegnet for bruk i kjøretøy. Enhver person med litt mer en kjemi 101 skjønner dette.

Men jeg anbefaler dere å få NEL å bruke en mer stabil energikomponent.
Redigert 21.04.2018 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
JosefK
21.04.2018 kl 01:46 3275

Nei, det gir ikke mening. Hadde ordet "tradisjonell" blitt dyttet inn på riktig plass, hadde det vært en annen skål.