Nå øker dieselprisen!

Matsern
16.09.2019 kl 23:53 968

Prisen på diesel øker, så deilig! Kanskje flere kjører dieselbilen på skraphaugen der den hører hjemme!

https://www.dinside.no/motor/dette-skjer-med-drivstoffprisene/71554946
Redigert 16.09.2019 kl 23:54 Du må logge inn for å svare

Har du ikke råd til å kjøre skikkelig bil så kjører du rundt i din stygge Leaf. Priser på kr 17 er ikke unormalt og det betaler jeg med glede. Sitt du i din ladekø så kjører vi noen mil til så lenge i kongebilen vår. Vrooom Vrooomm
Norwege
17.09.2019 kl 06:25 868

Kjempedyrt. Da koster det meg 90 kroner å kjøre 10 mil.
Om du tanker Leafen på en stasjon for å få samme rekkevidde, så bikker du lett hundrelappen....

Glemte å legge til pølsa dere pleier ta mens dere venter også....
Redigert 17.09.2019 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Muggost
17.09.2019 kl 06:43 846

Nå liker du vel bare å provosere :-)

Jeg har kjørt 130.000 km i min stygge Leaf de siste 6 åra og sjelden har jeg vært så fornøyd med en bil! Ingen feil på den, kjempebehagelig å kjøre langt og jeg savner ikke å fryse fingra av meg på iskalde pumper om vinteren.

Joda, pga lading tar det lengre tid å komme frem på langturer. Men når drivstoffutgifter alene ble redusert med 2500kr/mnd (!) så synes jeg det er helt akseptabelt.

Heia elbiler (og snart hydrogenbiler også)!

Her en dag da jeg var ute og koste meg med min lille toseter uten tak og med temmelig åpent eksosanlegg på en liten og svingete vei gjennom tett skog så ble det plutselig så mye dekkstøy. Jeg skjønte ikke noe, hva pokker skjedde, jeg roa ned farten og lurte litt på dette en stund.
Men så hentet jeg igjen en Tesla rundt en sving, og da skjønte jeg hvor den lyden kom fra!
Fy for et bråk!
Muggost
17.09.2019 kl 07:09 799

Her en dag kjørte jeg en tur i min lydløse Leaf på en smal å svingete vei lengst inne i Telemark! Skogen var grønn, sommerfuglene kvitret fornøyd og rådyrene hoppet lykkelig etter meg som delfiner følger seilbåter. Rundt den første svingen stod en fossilbil tom for drivstoff, rundt den andre svingen stod en fossilbil med girkasseproblemer og rundt den tredje svingen lå et eksosanlegg i veibanen, men ingen bil var å se...

Så svingte jeg innom en ladestasjon og slo an en hyggelig prat med to andre elbilister (som også ladet, de stod ikke i køen fordi infrastrukturen begynner å bli bra). Det pleier ikke å skje på bensinstasjoner. Der er alle sure og triste fordi det koster 1000kr å fylle opp tanken og de er misunnelige fordi de bare kommer 50 mil pr tusenlapp. Elbilene kommer jo bortimot 500mil for samme beløp...
Matsern
17.09.2019 kl 08:21 740

Det er så harry å kjøre bmw med smell i potta, når du blir parkert på stripa av tesla. Herregud så harry

Kvitrende sommerfugler? De skulle jeg likt å se.

Dessuten bløffer du. Tviler på at du stoppet og lurte på hva som var galt med de to bilene.

Og jeg kommer med min dieselbil atskillig lenger enn 50 mil for en tusenlapp.

Redigert 17.09.2019 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Ja Harry ja, og kjempegøy!
Kjørte en sånn batterijaguar her i sommer, den dro jo mye bedre og akkurat det var morsomt en liten stund, men uten lyd ble det fort kjedelig.
For meg er det sånn når jeg ser film også. Lyden er viktigere enn bildekvaliteten.

Pris på drivstoff er sikkert viktig. Men så kjedelig da å gjøre ting bare fordi det lønner seg, fremfor å gjøre det man har lyst til!

Du skriver at du sparer kr 2500 pr mnd. Og så skriver du at elbilen kommer 10 ganger lenger for samme beløp (1000kr) Henger ikke på greip vettu.

Ja, slike holdninger er jo ok i bondelandet hvor vaskekoner, bygdetullinger og rikssynsere tillegges like mye vett som de som kan vitenskap...!
Imama
18.09.2019 kl 20:56 535

Jeg kjører min gamle gode Mercedes på brukt frityrolje, sper også på med noe spillolje, alt gratis, DET er deilig det ;-)
Stephen
20.09.2019 kl 07:37 379

"For meg er det sånn når jeg ser film også. Lyden er viktigere enn bildekvaliteten."
Du verden.

Mvh. Stephen

Det er ikke bare diesel som blir dyrere. Det gjelder bensin også. Jeg synes selskapene her har vært veldig raske. Allerede dagen etter angrepet i Saudi varslet de prisøkning. Når så oljeprisen falt igjen hørte vi ingenting. Noen som tror de hadde satt ned prisen dagen etter et stort fall? Ikke jeg ihvertfall.

Ja tenkte akkurat det samme, det var usedvanlig rask prisøkning, og ingen nedgang. Går seg vel til i løpet av noen uker. I mellomtiden kan man jo prøve å tanke så lite at man bare har rekkevidden til en av de rimelige elbilene for å se hvor moro det er med rekkeviddeangst.

Fått med deg at moderne dieselbiler slipper ut renere luft inn de tar inn?

Norwege
20.09.2019 kl 10:21 314

Det virker ikke på meg som elbilene er noe bedre i kvalitet enn fossilene. Snarere tvert imot. Til tross for at jeg kjører mellom 70-90.000 i året, aå har jeg tilgode å bytte noe av de delene du nevner. Etpar kompiser med Tesla, har derimot skiftet et og annet drivverk...

Glemte jo å nevne hun i familien, som har hele 50 km rekkevidde nå med sin 5 år gamle Leaf.
Kan jo kjøpe nytt batteri, men det er billigere å bare vrake bilen og kjøpe en nyere brukt. Det er miljøvennlig sikkert iforhold til den som evt kjøpte en golf eller lign med diesel eller bensin og som kjører like godt fortsatt.
Teslaene går bra fortsatt, sålenge de holder sammen, men det skulle bare mangle til den prisen.
Redigert 20.09.2019 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Matsern
20.09.2019 kl 11:18 290

500hk vs 150hk gjør noe med drivverket