Finnes det hjemmel i islam til å halshugge mennesker som ikke...

Slettet bruker
17.09.2019 kl 01:00 421

Finnes det hjemmel i islam til å halshugge mennesker som ikke vil ha islam som sin identitet? Svaret er ja.

"nå er det slutt på diskusjonen om koranen sier ditt eller datt"

Jeg er lei av at de religiøse bruker offerrollen. Det er på tida å slippe sannhetens stemme fri. Den har vært i fangenskap i mange hundre år.

I det siste har vi sett flere eksempler. Muslimer opplever seg utsatt for islamofobi og muslimhat. Noen føler at det er en belastning å ha muslimsk navn.

Det er trist hvis religiøse mennesker er redde og føler seg diskriminerte. Samtidig må de selv være med å ta ansvar for situasjonen. Konservative religiøse krefter har i mange år selv bidratt til å skape frykt, og de som kaller seg liberale religiøse har holdt seg tause.

Et godt eksempel er homofile og lesbiske muslimer, som er redde for å gå på gata på grunn av hets og trusler fra muslimer. Mange sliter med å fortelle familien at de er homofile. De frykter å bli definert som dårlige muslimer og vantro. De opplever store problemer knyttet til sosial kontroll, moralpoliti og «ære», både klanens ære og religionens ære.

Jeg forstår veldig godt hvordan det å være redd. Som homofil muslim har jeg selv opplevd hets, drapstrusler og tortur. Likevel kjemper jeg de homofiles sak uten å gi meg. Jeg definerer meg selv en kriger, ikke som et offer.

Den store utfordringen er at muslimer ikke tar et oppgjør med de delene av Koranen som brukes som grunnlag for å forfølge andre. Det er på høy tid at muslimske ledere høyt, tydelig og ærlig sier:

«Ja, det er mulig å finne vers i Koranen og i hadithene som støtter undertrykkelse av kvinner og homofile, konvertitter, ikke-troende, jøder og kristne. Dette beklager vi, dette tar vi avstand fra».

Det er ingen tvil om at ekstreme islamistiske krefter som f.eks. IS finner legitimitet for sin trosutøvelse i de religiøse tekstene og Muhammeds liv. Deres tolking av islam må motsies tydelig av religiøse ledere som er villige til å gå kritisk gjennom tekstene. Dette er nødvendig for å få slutt på elendigheten som skjer i religionens navn.

De aller fleste av oss er imot vold og urettferdighet. Samtidig er det mange eksempler på at det oppfordres til vold i religiøse tekster. I Koranen gir Allah Muhammed ordre om å gå til krig mot de som ikke tror på at Muhammed er Allahs sendebud, og mot de som ikke vil ha islam som religion. Historien er full av mennesker som er blitt drept i religionens navn.

I 1996 ble Aleksandrovich Rodinonov, en 19 år gammel mann, torturert i 100 dager fordi han ikke ville bli muslim og fordi han bar et kors rundt halsen. Det er ikke islamofobi å mene at det er feil. I 2002 ble den amerikanske jøden Daniel Pearl drept, i 2004 ble Nick Berg drept i Irak og i 2013 ble Lee Rigby halshugget på åpen gate i England. Alle disse drapene var religiøst begrunnet. Mørketallene er enorme.

Koranen legitimerer vold

Finnes det hjemmel i islam til å halshugge mennesker som ikke vil ha islam som sin identitet? Svaret er ja. Det finnes mange eksempler fra Koranen:

47:4: Når dere da (i regulær krig) møter de vantro, så hugg dem over halsen, og når dere så har fått makt over dem, så bind dem fast i bånd.

8:13: Da din Herre åpenbarte til englene: Jeg er med dere, styrk da dem som tror. Jeg vil kaste redsel i hjertene på dem som er vantro. – Og slå dem da over nakkene deres, og slå dem over fingerspissene.

Det er på tida å slippe sannhetens stemme fri. Den har vært i fangenskap i mange hundre år. Lojalitet er viktig, men lojaliteten skal være ekte, real og bundet til sannheten. Uansett religion vi tilhører i dag.

https://resett.no/2019/09/16/finnes-det-hjemmel-i-islam-til-a-halshugge-mennesker-som-ikke-vil-ha-islam-som-sin-identitet-svaret-er-ja/
Redigert 17.09.2019 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 06:28 407

Hvem er det som har skrevet dette sludderet? Hvem er "vantro"? Makan til søppel.

https://en.wikiquote.org/wiki/Qur%27an_on_non-Muslims

"in Islamic theology, Christians and Jews are known as ’Ahl al Kitāb or 'People of the Book'."

Med "vantro" mente de som skrev Koranen de som ikke hadde noen tro.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har fortalt dette til muslimhatere. Det virker ikke som at lærdom fester seg hos dere.
Redigert 17.09.2019 kl 07:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 19:32 376

Alt som ikke passer muslimer, reageres det på med en voldsom intensitet. At du som muslim skal kommer her å belære oss, passer seg ikke, rydd opp i problemene dere skaper først.
Slettet bruker
18.09.2019 kl 00:16 362

Du la merke til det også.
Slettet bruker
18.09.2019 kl 08:35 352

Det er underlig å se hvordan muslimhatere nekter å forholde seg til fakta. Skremmende. Slik holdt Adolf på også.