Kunnskapsløst gnål om "vantro" blant haterne

Slettet bruker
17.09.2019 kl 07:27 1328

Jeg tror jeg har fortalt dere dette noen ganger før, men...det vil visst ikke feste seg. Hat gjør sløv, kanskje.

I Koranen står det at "vantro" skal drepes.

Men med "vantro" menes IKKE jøder eller kristne. Da Koranen ble skrevet, tidlig på 600-tallet, var verden utenfor Midtøsten ukjent for de aller fleste. Så Koranen ble skrevet i sin historiske kontekst, akkurat som Bibelen ble, fem hundre år tidligere. Både kristendom og islam sprang ut av jødedommen og Koranen sier at muslimer, jøder og kristne er "people of the Book". Samme guden og den samme læren.

https://en.wikiquote.org/wiki/Qur%27an_on_non-Muslims
Slettet bruker
17.09.2019 kl 07:57 1319

det er ikke samme guden og samme læren Adennye.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 07:59 1315

Koranen sier det. Hva du måtte mene om saken er irrelevant.
børst
17.09.2019 kl 08:07 1306

Muhammed selv nedkjempet og fordrev den jødiske befolkningen fra datidens Arabia på 600-tallet. Og hans etterfølgere behandlet jødene som annenrangs borgere. Tipper du ikke visste at det var muslimene som først tvang jødene til å gå med et gult merke, ikke nazistene.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_badge
Slettet bruker
17.09.2019 kl 08:08 1304

Din versjon.. men uansett er Koranen klar på at jøder, kristne og muslimer skal behandles som likemenn.
Redigert 17.09.2019 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Velgern
17.09.2019 kl 08:34 1291

Nå er det vel mest de rettroende som daglig ‘gnåler’ om vantro når de tiltaler og omtaler nordmenn
som vantro.
Da jeg bodde i Oslo var dette noe vi hørte daglig,og jenter ble like godt også omtalt som horer.
Skitne svin og poteter var også noe de rettroende ytret mot nordmenn.

Mine venner i Oslo sier at denne respektløse oppførselen fra de rettroende fortsetter.
Flott om A kan informere sine venner om hvor feil de tar,og kanskje også imamer og
andre ledere i muslimske miljøer bør bli oppdatert omriktig tiltaleform av og respekt
for nordmenn?
God oppførsel med andre ord.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 08:46 1283

Dine venner i Oslo :) Den var god.

Har du noen eksempler på det du påstår? Muslimer som ikke kjenner sin egen religion, altså. Jaja. Men det er dere høyreekstreme som gnåler mest om slikt.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 08:46 1280

Så alle som ikke er jøder, kristne og muslimer skal altså drepes ifølge koranen. Og det synes du er greit, A - den nye?
Hvorfor forsvare dette? Fordi folk er sunt kritiske til islam..? Og det er ikke bra synes du.

Nå kommer du selvsagt med whataboutism fordi det står lignende tøv i bibelen. Men det står fremdeles i koranen. Så hvorfor forsvare akkurat koranen?
Slå et slag for bibelen også i samme slengen når du først er i gang med å hylle religiøse dusteregler!
Redigert 17.09.2019 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Velgern
17.09.2019 kl 09:01 1272

Pakistanere,somaliere og andre muslimer som tiltaler nordmenn som vantro
vet altså ikke hvor feil de uttaler seg?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 09:40 1259

Har du opplevd noe slikt noen gang?

Hvis de kaller kristne nordmenn for "vantro", så kjenner de ikke sin egen religion. Men "vi kristne" kjenner da heller ikke "vår" religion ut og inn, så hva forventer du?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 09:43 1255

Hei A/folkens:))

Og...hvorfor skriver du vi kristne i parentes som rettroende muslim og hvem er vantro slik du ser det...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
17.09.2019 kl 10:16 1248

Ble du krenket?

Jeg skriver det slik fordi jeg som ateist ikke føler noe særlig fellesskap med noen religion. Men jeg vokste opp i et samfunn som tvangsforer barna med kristendommen, så jeg er vel kulturelt knyttet til kristendommen. Jeg er døpt og konfirmert, men så ble jeg voksen.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 10:46 1235

Ateister er vantro.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 10:52 1230

Synes du?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 11:07 1223

Innlegget er slettet
Trakassering blir varslet til admin.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 11:20 1216

Angiveri straffes med evig ild i riket til Gamle Erik.
Velgern
17.09.2019 kl 11:56 1204

På 8.46 kaller du meg en høyreekstrem,så er det trakassering?

Jeg rister på hodet av også dette,for jeg er selvsagt ikke i nærheten av å være ekstrem,
men i ditt vokabular er det jo disse uttrykkene du trenger for å føle deg viktig og elevert.

Det er veldig trist at du er med på å ufarliggjøre ord som rasist,høyreekstrem,fascist og
andre ord du misbruker,for hvilke ord vil du og andre bruke når det virkelig er behov for
disse ordene?
Hvem vil da tro på dere som daglig roper ulv,ulv?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 11:59 1202

Jeg har kun kalt deg for høyreekstrem. Hvis du opplever det som krenkende, så slutt å spre høyreekstemt fjas. Det er ganske enkelt, strengt tatt.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 12:03 1197

Hei A/folkens:))

Og...admin løfter nok ikke på øyelokket engang av alle varslene dine - at du selv holdes under oppsikt etter spørsmålmanien og hat retorikken er en annen sak - men hvem er vantro i henhold til Islam...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
17.09.2019 kl 12:08 1191

De som levde i Midtøsten den gangen Koranen ble skrevet som ikke trodde på noen gud i det hele tatt, var "vantro".

Det har jeg fortalt her før, men....
Velgern
17.09.2019 kl 12:10 1189

Hva er det jeg har skrevet som er ‘’høyreekstremt fjas’’?
Meninger du selv ikke deler er ikke nødvendigvis høyreekstreme,vet du........
velkjent
17.09.2019 kl 13:14 1167

ISIS (sunni-muslimer) drepte skånselsløst gutter og menn av jezidi-religionen og tok kvinnene som slaver. Koranen befaler også at kristne og jøder skal betale en ekstraskatt til muslimene og om de nekter skal de drepes. Om du er ateist, som du skriver, ligger du dårlig an, for ateister er hedninger og skal drepes om de ikke konverterer. Da Khomeini tok makten i Iran, var det første han gjorde å slakte alle kommunister (de har erstattet Gud med Marx), som hadde støttet han mot sjahen, men de hadde forlatt islam og ble straffet med døden. Det dreide seg om flere titallstusen. Islamske stater er dessuten de verste når det gjelder slavehandel og å holde slaver, særlig barn, jfr. historikeren Dick Harrisons "Slaveriets historia", og det gjelder også i dag.
Redigert 17.09.2019 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:15 1161

Det du skrev 0901 er fjas som høyreekstreme gyter.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:17 1160

Hvor har du det fra, det med ekstraskatt?

At is var noen svin er like selvfølgelig som at nazistene var det. Så hvor vil du hen med det?
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:19 1155

Du skrev forleden at sylvi og siw er noen svin. Hva mente du med det?
velkjent
17.09.2019 kl 13:20 1155

Det om ekstraskatt står i Koranen, men den har du tydeligvis ikke lest. Når det gjelder ISIS, levde de slik Koranen foreskriver, men ettersom du tydeligvis bare skriver ut fra egen fantasi, er du bare en ignorant og bør oversees.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:39 1148

Gud velsigne kongen, men hvilke Gud er det i Lars Gule begrepsverden? Gro troenes tullaladder tror ikke på Gud, men på Gro?

For 450 000 dollar fra Pepsi anbefalte hun tresprit istedenfor sukker til egne landsmenn. Dette er landsmoder det? Humanetikere og utmeldte statskirkemedlemmer er noe mindre Heldige, enn HMK Kongens grunnlovsfestet helligdom, men i første linje og paragraf § 1.brukes betegnelsen «innskrenket». § 2 forplikter staten og praktiserer den protestantiske tro som er basert på Bibelens 10 bud, hvor det første av de ti bud lyder. Du skal ikke ha andre Guder enn meg. Men i Grunnlov §. 5 er Kongen ikke bare heldig, men også hellig?

Det er kanskje slemt å skrive det, men Intet er så gale at det ikke er godt for noe. Den gang muslimene blir mange nok her i klovneriket vårt vil de omgående ta affære og hurtig gjøre kål på slike figurer som Lars Gule og Brun Pedersen mfl. De kommer til å bli et hode kortere i god tid før fredagsbønnen. Det også er lyse utsikter for sentralstyret i AP H KRF og FRP. Humanetiker Gro, Jens Jonas og resten av Judassene og deres like.
Velgern
17.09.2019 kl 14:29 1135

Dette blir mer og mer absurd!

Min setning på 09.01,som er en kommentar til As 8.46 er altså ‘ fjas som høyreekstreme gyter’?

Sitatav min setning 9.01: ``Pakistanere,somaliere og andre muslimer som tiltaler nordmenn som vantro
vet altså ikke hvor feil de uttaler seg?``

At denne setningen,eller spørsmålet, i As verden blir til ` fjas som høyreekstreme gyter``,sier MYE.....!

Med en sånn virkelighetsforståelse forstår jeg plutselig mye mer av As verdensoppfatning og tolkning av
sin samtid,politikken og det som skrives her!
Skremmende!
Redigert 17.09.2019 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 16:28 1115

Nei, dette er ikke bare børst sin versjon. Og hvorfor skal ikke vi bare avskrive deg med at "det er din versjon?"

Forøvrig: "The practice of wearing special clothing or markings to distinguish Jews and other non-Muslims (Dhimmis) in Muslim-dominated countries seems to have been introduced in the Umayyad Caliphate by Caliph Umar II in the early 8th century. "

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellow_badge

"The introduction of a mark to distinguish persons not belonging to the religious faith of the majority did not originate in Christendom, where it was later radically imposed, but in Islam."

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-badge
Lisse
17.09.2019 kl 17:35 1100

Utrolig å se hvilken merkelige holdninger denne fyren har,for hva er ‘fjas som høyreekstreme gyter’ i det du skriver?

Avslørende og irrasjonelt.
kokkohill
17.09.2019 kl 17:36 1098

Islamisten A med en ideologisk oppdatering om sine hatende frender 😂
Boca
17.09.2019 kl 19:00 1075

Skal vi se : Påstanden din er altså at verden utenfor Midtøsten var ukjent for de fleste, så derfor er koranen ukjent med endel forhold/kulturer o.s.v. utenfor Midtøsten.
Det var gøy å lese for det sier at historiene i koranen stammer fra noen som ikke kjente til omverdenen. Og vips så er islam i full gang med å motsi seg selv.

Det blir ikke helt korrekt at islam springer ut av jødedommen, det mer korrekte er at den springer ut av kristendommen. Jødedommen ble dratt inn fordi Muhammed ville at jødene skulle underkaste seg ham.
Det er en litt av en påstand :-) Hvor har jeg det fra, tro?

Og nå over til flere 'fakta' fra A - den nye. Eller utskjelling som jeg kaller det..
Velgern
17.09.2019 kl 19:05 1072

Innvandrergutter omtaler og tiltaler særlig norske jenter dom ‘vantro’ og selvsagt som ‘horer’.
Dette vet unge i Oslo og andre steder med mange pakistanere og somaliere.Andre nasjonaliteters
ungdommer ,som også er muslimer,har jeg mer sjeldent hørt bruke disse ordene om norske.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 19:09 1069

Vet ikke hvor du har disse tingene fra, men de er mildt sagt upresise.

"In the course of Muhammad's proselytizing in Mecca, he viewed Christians and Jews, both of whom he referred to as "People of the Book", as natural allies, sharing the core principles of his teachings, and anticipated their acceptance and support. Muslims, like Jews, were at that time praying towards Jerusalem.[2] During the height of Muslim persecution in Mecca, Muhammad was offered the position of arbitrator in the highly diverse Medina, which had a large Jewish community.[3]"
Boca
17.09.2019 kl 19:36 1061

Det var en stund tingenes tilstand var slik, men de varte bare så lenge som Muhammed trodde at jøder og kristne skulle omvende seg og se på Muhammed som en profet. Da han forstod at så ikke ville skje så endret Muhammed oppførsel seg. Særlig hatsk ble han overfor jødene.
Slettet bruker
17.09.2019 kl 19:38 1059

Omvende seg? Hvor har du det fra? Troverdige kilder, er du grei.