viewfinder takes up the entire display and curves with the hardw

rosgun
PLT 17.09.2019 kl 09:28 2116

Hva betyr dette eksakt?

."the viewfinder takes up the entire display and curves with the hardware."

The video then moves onto a tour of the Pixel 4’s camera app, which is clearly in an unfinished state in this software build. Interestingly, the viewfinder takes up the entire display and curves with the hardware.

https://www.theverge.com/2019/9/11/20860858/google-pixel-4-xl-video-hands-on-smooth-display-camera-samples

Provence?
Anyone?


Dette er en viewfinder for iphone:
https://www.cnet.com/news/add-an-old-school-camera-viewfinder-to-your-iphone/
Redigert 20.01.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
provence
17.09.2019 kl 09:50 2064

Det later til at kunnskapen rundt dette er temelig dårlig rosgun .. dette er programvare .. en app og ikke koplet spesiett til en kamerateknologi.

Ta en analogi (sammenlikning)
Lenge har vi hatt harddisker og PC. Går vi tilbake til før år 2000 var lagringskapasitet og overføringshastighet temmelig dårlig ift. hva vi nå har. Men vi snakker om en formfaktor, noe som gjør at man raskt kan ta ut en enhet og sette inn noe annet uten å gjøre veldig store endringer i selve PC plattformen. Okay, ta nå bare dette som et eksempel og ikke bokstevelig.

Med TLens modulen, kan man grovt sett gjøre det samme .. plugge inn en helt ny modul og all programvare som forstår protokoller vil fungere..men i en helt annen divisjon mtp. fokuseringstid osv.
rosgun
17.09.2019 kl 10:03 2041

Ja, den er veldig dårlig, så derfor er det bra at vi har fagpersoner i forumet som kan korrigere og lære meg og andre om dette.

Det er veldig bra.

skjønte fortsatt ikke helt hva du mente men.... eller hvorfor trådstarter på denne uttalelsen nevnte at dette kunne være interessant for polight......

"the viewfinder takes up the entire display and curves with the hardware"

..hvordan kan dette avdekkes på en video ? I praksis ser det ut som disse to guttene har "all in focus" på bildet.....
Redigert 17.09.2019 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
PaPanda
17.09.2019 kl 10:06 2035

Dette har nada med PLT å gjøre.
Du har på få dager startet 8 tråder om drømmescenarioer og tull. Det holder nå.
Redigert 17.09.2019 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
peiiider
17.09.2019 kl 10:16 2015

Dersom de mener «viewfinder» som i at bildet dekker hele skjermen når du skal ta bilde, så tolket jeg teksten feil.

Dersom de mener «viewfinder» som i den «ramma» som angir fokusområde eller hva man skal kalle det, at det er den som dekker hele skjermen...da betyr det i så fall at hele bildet KAN være i fokus..

Men som sagt, godt mulig jeg tolket det feil :)
rockpus
17.09.2019 kl 11:12 1969

"Dersom de mener «viewfinder» som i at bildet dekker hele skjermen når du skal ta bilde, så tolket jeg teksten feil.

Dersom de mener «viewfinder» som i den «ramma» som angir fokusområde eller hva man skal kalle det, at det er den som dekker hele skjermen...da betyr det i så fall at hele bildet KAN være i fokus..

Men som sagt, godt mulig jeg tolket det feil :)"

Går du i surr med hvilket nick du startet tråden med ...???
Redigert 17.09.2019 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
peiiider
17.09.2019 kl 11:24 1949

Jeg linket til denne artikkelen igår kveld, du vet, SIST GANG du beskyldte meg for å være flere personer.

Oppdaget at rosgun hadde spurt hva betydningen var, men så hadde han/hun også spurt i en ny tråd. Så da svarte jeg her.

Ikke gjør deg selv dum, du er smart nok til å skjønne slike enkle sammenhenger.
rosgun
17.09.2019 kl 11:26 1942

Dette synes jeg er blir usakelig, og som jeg sa beskylder du meg for å ha flere nick. Hvorfor skulle jeg ha det ? Som du skjønner så sier jeg jo meningen min uansett, og mange sier det også virker mot sin hensikt. Men min hensikt er faktisk ikke å hause. Hadde jeg vært smart hadde jeg gjort som deg, å snakke ned kursen for å få en billigere inngang. Og hvorfor har du så all in focus på dette. Jeg og mange andre vil gjerne heller at du kan bidra på en konstruktiv måte og heller prøve å svare rolig og saklig på det som blir tatt opp.

Jeg får litt sånn dejavu: "på seg selv kjenner man andre", men lar det ligge inntil videre.

Forstår fortsatt ikke hvorfor agendaen din er å holde kursen nede og snakke polight ned, men deg om det. Jeg prøver bare å engasjere jeg, og med POLIGHT BLIR MAN KANSKJE I OVERKANT IVRIG, men det må jo være bedre det enn å gå utenom temaet og være usakelig med personangrep. Det synes jeg er å ta FOKUS bort fra det som det dreier seg om her.....

Redigert 17.09.2019 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
provence
17.09.2019 kl 11:50 1911

Selvsagt har dette også noe med PLT å gjøre PaPanda .. man trenger ikke å dra denne strikken i motsatt retning... og forlede andre ut i et uføre for å si det sånn

For en programmerer, kamera er en logisk enhet i en programvareverden, ISO standarder og underliggende protokoller. som grunnleggende bidrar til en forståelse. whatever..

Som programmerer .. hvordan får jeg denne funksjonen til å virke?
rosgun
17.09.2019 kl 12:03 1892

Altså så er ikke nødvendigvis betydningen av ovennevnte 100% sikkert ikke har påvirkning for Polight sin teknologi eller ikke.

I beste eller verste fall kan vi si at det er 50% sjanse utfra trådstater svar til meg når jeg spør om betydningen av setningen:

"the viewfinder takes up the entire display and curves with the hardware."

Fra Fiiider:

1. Dersom de mener «viewfinder» som i at bildet dekker hele skjermen når du skal ta bilde, så tolket jeg teksten feil.

2. Dersom de mener «viewfinder» som i den «ramma» som angir fokusområde eller hva man skal kalle det, at det er den som dekker hele skjermen...da betyr det i så
fall at hele bildet KAN være i fokus..

Personlig synes jeg punkt 1 ikke er noe revolsjonerende i det hele tatt. Når lekkasjen sier interesting, så mener jeg at det må være noe mer, f.eks som alternativ 2 beskriver, dvs AT HELE BILDET KAN VÆRE I FOKUS.

Hvis så er tilfelle kan man jo i ettekant leke seg med hvilke motiver / folk som skal settes først i bildet osv. Denne programvaren var ikke ferdig utviklet, men det vet jo alle at Polight sin teknologi kan gjøre og som vil være helt revolusjonerende. Hadde disse gutta fra Vietnam funnet ut det ville de nok kanskje ha konkludert med det samme som meg.

The video then moves onto a tour of the Pixel 4’s camera app, which is clearly in an unfinished state in this software build. Interestingly, the viewfinder takes up the entire display and curves with the hardware.

Det høres for meg ut som hele bildet må være i fokus, altså alt 2..

INTERESTING..... hva annet skulle være interessant, alternativ 1 ville jo ikke vært interessant i det hele tatt, hva hadde vært så smart med at bilde kunne dekket hele rammen på kamera????

Fra hjemmesiden til Polight:

Instant focus – enabling recording of several images, to be combined into one, all-in-focus image, featuring instant focus above and beyond competing technologies. This unique feature may be used in back/main cameras, as well as in front-facing cameras. The TLens is up to 10 times faster than competing technologies.

mao

First, let’s look at the classic selfie. The user wants every person in the photo, as well as their background, to be rendered in focus. In this case, the ultra-quick TLens® captures 3 images with different focus. These images are stitched together into one, all-in-focus image, as illustrated below. The technology can also be used to create the opposite user experience, where only one part of the picture is in focus and the background is blurred, often called the “Bokeh” effect. The TLens enables the latter effect using a single camera.

https://www.polight.com/tlens-for-smartphone-oems/tlens-for-smartphones/default.aspx
Redigert 17.09.2019 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
PaPanda
17.09.2019 kl 12:20 1865

Det har 0% med PLT å gjøre.
Kameraene tar samme bildet med forskjellig fokusområde.
Det er garantert ikke noe PLT-linse i kameraene bak på pixel 4.
rosgun
17.09.2019 kl 12:22 1861

Nå er det vel strengt tatt foran vi snakker om Andapanda, eller er bak foran og motsatt.?
Hvis det er selfiekameraet du snakker om er jeg uenig.

Det er et polight kamera.

Jeg har aldri påstått noe, bare åpner opp for muligheten, men du vet det visst helt sikkert så da så:)
Redigert 17.09.2019 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
provence
17.09.2019 kl 12:23 1858

Det blir bare meningsløst å diskutere denne app'en .. bare forstyrrende. Ikke kameraspesifikt. TLens bringer inn helt nye diemsjoner i denne verden med programvare
rosgun
17.09.2019 kl 12:27 1848

Jo, men programvaren på kamera var jo ikke funksjonell og operativ når disse vietnameserne hadde fått tak i en uferdig Pixel 4 på svartemarkedet.....
Da kan det vel være en mulighet for at linsen kun viste "hele bildet" i fokus med hardwaren. Softwaren fra Polight skal jo få deg til å gjøre morsomme ting med bildet du har tatt ?

Ettersom artikkelen sier så vil det helt sikkert komme flere detaljer om telefonen de neste dagene mot 15.oktober.

Da kan jo alle aksjeeiere og tradere spesielt sitte og bite negler utenfor eller sitte innenfor og bare vente på at nye ting kanskje bekrefter ovennevnte.

Time will show.
Redigert 17.09.2019 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
provence
17.09.2019 kl 12:39 1831

"Softwaren fra Polight skal jo få deg til å gjøre morsomme ting med bildet du har tatt ?"

Hva er fokuset til poLight i forståelsen programvare ? I den grad det er snakk om programvare så vil det ligge på ASIC nivå .. som en 'device' .. alle morsomme effekter er hva all verdens programmerere skal leke seg med i og konteksten kamera som en logisk enhet .. ikke kameraspesifikt.
PaPanda
17.09.2019 kl 12:48 1821

Kommer linsene fra de 33k som skulle til en smartklokke eller er dette en megaordre som har kommet ut av det blå i ettertid?

Skjønner at du har det vondt etter å ha impulskjøpt PLT, men slutt med disse desperate trådene dine.
Prøv å lær av dine feil. Ikke kjøp deg inni et selskap for så å gjøre research etterpå.
provence
17.09.2019 kl 12:50 1817

"Det er garantert ikke noe PLT-linse i kameraene bak på pixel 4." .. Nei kanskje ikke i denne omgang men mye vann skal renne ut i havet .. kanskje da ?

hmm..garantert ?
rosgun
17.09.2019 kl 12:56 1810

Fint at rokkepus har blitt stille, men du trenger jo ikke ta over "tonen" da. Syntes det begynte å bli koselig her jeg nå:)
rosgun
17.09.2019 kl 13:12 1792

Her er litt om hva viewfinder betyr, da det er sikkert flere enn meg som vil helt til bunns i dette begrepet:

https://improvephotography.com/12515/viewfinder/

https://www.google.com/search?q=what+is+a+viewfinder&rlz=1C1GCEU_noNO821NO822&sxsrf=ACYBGNRp8ND_XtYMkfVdhBY9JWfHuvqyDQ:1568718052374&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCuo6S2tfkAhXtmIsKHT03B8kQ_AUIESgB&biw=1904&bih=952

https://www.dummies.com/photography/cameras/canon-camera/how-to-adjust-viewfinder-focus-on-the-canon-eos-60d/

,..... og curve

https://www.google.com/search?q=curves+synonym&rlz=1C1GCEU_noNO821NO822&oq=curves+synonym&aqs=chrome..69i57j0l5.5559j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Konklusjon:

Det virker som det på godt norsk kan bety følgende:

Når du ser på skjermen på din mobil og samtidig har på selfiekameraet så følger dette "kurvene" eller dybden etterhvert som du beveger kameraet.
Skjermen fungerer som en viewfinder, dvs at fokuseringen er konstant på hele "skjermbildet" uavhengig om du kommer langt fra eller veldig nære. Fokuset er uansett konstant, og det vil ikke som på andre kameraer virke uskarpt i bakgrunnen.
se på disse guttene og døm selv. Synes de ser ut som har like mye fokus jeg......

https://www.theverge.com/2019/9/11/20860858/google-pixel-4-xl-video-hands-on-smooth-display-camera-samples




Redigert 17.09.2019 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2019 kl 13:51 1767

Om det er helt umulig at denne telefonen har tlens har de hvertfall tilsvarende teknologi levert av en konkurrent. Beskrivelsen er jo akkurat slik tlens selv kommer med.

Spennende tider uansett!!
rosgun
17.09.2019 kl 14:41 1723

Skjønner ikke spørsmålet ditt.
33 000 er jo til Camerawatch fra Google som blir lansert den 15.10 eller til en Smartwatch med kamera som blir lansert av LG sannsynligvis. Sannsynligvis er begge disse klare med camerawatch, selvom begge har som vane å "slippe" nyheter i oktober (eller iallefall ila 2019 som kommunisert av flere).
Fordi disse 33000 er til en smartklokke, så venter jeg faktisk når som helst på melding om T-lens til en smarttelefon, de manglet 2 stadier ved Q2, så hvis det kommer en PVT (hvis dette innbefatter ytterligere bestillinger av t-lens)som det kom melding om på camerawatch, så vil det bli ordremeldt. derfra og inn til Designwin(som muligens ikke blir ordremeldt kan det jo gå kort tid. Det vet jeg jo ikke, så det er spennende tider. Det blir liksom hva man selv tror på. Jeg har ikke gitt opp håpet jeg da, så nå er min tro følgende:
100% sikker på camerawatch den 15.oktober. 70% sikker på Pixel4 den 15.oktober. Begge med Polylight linser, en hver......
Hva du og Hango ønsker med å få ned kursen ytterligere aner jeg ikke. Det er iallefall en tøff strategi, men det virker også desperat og "gjerrig". Men som du sier så vet jo du også at kursen vil gå rett i været ved nyheter. Motivet ditt må altså være til tross for at du er overbevist om at jeg kan ha rett.... følgende: Dumpe kursen mer for å få kjøpt mer...... MAO er nok alle her på forumet enige om (og Isaksen) at det vil eksplodere. ....Spørsmålet er når. Jeg personlig synes det er dårlig gjort å lure de med aksjer ut for å ta over deres muligheter til å bli skikkelig rike...... Da er det vel bra at noen prøver å få flest vanlige folk til å kjøpe aksjer for å bli rike. Jeg synes derfor at det jeg gjør er mest moralsk riktig.

Og en siste ting:

Hvorfor tror du jeg hele tiden vil selge meg ut ?

Enhver anledning her i huset går med til kjøp og atter kjøp......selvom grensen for forsvarlighet på volum til nå er langt langt overskredet.
Redigert 17.09.2019 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
18.09.2019 kl 07:45 1570

Se hva humaneye skriver.....
Fint om flere har syn på denne saken. Utrolig hvis dette er tilfelle.......

Dobbeltklikk på bildet av de to guttene, zoom maks inn, se på knappen du skal trykke på for å ta bildet???

Der er det bildet av han andre fyren. Hvis du trykker på den igjen vil jeg tro at han andre kommer fremst i bildet, in focus. Dette er jo en av de tingene du kan gjøre med t- lens......dvs sette han andre i fokus, frem i bilde.

Som humaneye skriver- helt likt polight - har de fått en konkurrent..... NEI..... de har ingen konkurrenter på denne teknologien........
Redigert 18.09.2019 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.09.2019 kl 08:30 1539

Jeg skjønner god at noen ønsker kursen kraftig ned nå!
rosgun
18.09.2019 kl 10:17 1480

Ja!!!

Spent på hva det neste trekket blir. Tydelig at de ikke har aksjer fra før. Hadde de så kunne de snittet ned seg imellom... vi får se...
rosgun
18.09.2019 kl 13:49 1433

Hango

Se her hva du går glipp av.

Tikk takk

Kanskje kommer det melding om dette.

Da ryker TA en din