FLEX til Himmels!
Flex som ikke er avhengig av oljeprisen til fuel vil tjene veldig mye på dette. Flex sine skip bruker avgasser fra egen last for å bringe skipene fremover på en billig og miljø vennlig måte. Som kjent er et moderne LNG skip å betrakte som en flytende termos med en last nedkjølt til -160 grader. selv om de nye skipene til flex har mindre avdamping enn konkurrentene sine gamle skip er der en viss avgassing som blir brukt på de hypermoderne motorene. Avdampet gass som er til overs blir hos Avance re-gassifisert og kjørt tilbake til tankene (for kunden blir mere gass blir levert) På gamle skip som går på fuel blir fordampingen av gass avbrent direkte.
Vinteren er i emning og vi kan regne med heftig oppgang fremover.
Vinteren er i emning og vi kan regne med heftig oppgang fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
Hva sier du om det står i artikkelen som inside man postet over her?
the-inside-man
09.10.2019 kl 16:02
5271
Står at lagrene i EU er full av lng. Og derfor står skip idle eller at lastene skipes til asia. Ikke helt ønskelig at lagrene i eu er full nå, men det er bra med lave gass priser i eu slik at det i større grad lønner seg for lngtraderne å skipe lng til asia. Tror ikke dette har så mye å si for lng ratene, men vi får vente å se. Begynner snart å bli kjøligere vær i sør øst asia. Metrologer melder også om 20 % sjanse for el nino, dvs sjansen for en varm vinter er liten, da det var el nino i fjor. Uansett kan flex nå generere en FCF på 250 mill de neste 3 mnd hvis de hadde sluttet alle 6 skipene på 3 mnd kontrakter i dagens rate bilde. Hadde vi hatt alle 13 skip på vannet hadde flex kursen vært en annen idag. Jeg sitter fullastet :)
Spot Market (USD/Day) This week Change
East of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $47,000
West of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $42,000
1 Year T/C 155-160 000 cbm $83,000 $1,000
+ MEGI-tillegg
Mangler noen kroner på kursen her.
East of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $47,000
West of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $42,000
1 Year T/C 155-160 000 cbm $83,000 $1,000
+ MEGI-tillegg
Mangler noen kroner på kursen her.
BennyATM
09.10.2019 kl 16:51
5208
Er det skrivefeil eller fyker ratene sky high? Det ser jo veldig bra ut. Rart ikke aksjen går mer da 🤔
Redigert 09.10.2019 kl 16:52
Du må logge inn for å svare
Kan legge til at 09.10.2018 stengte FLNG på 150,-. Fearney meldte den uken om rater på: 110k/98k/90k. Jeje. Litt oppside her.
Ser forresten at grunnen til at den ikke har gått så mye er at den stanger i taket i den fallende trenden. Ja, vi ligger fortsatt i fallende trend.
Er ikke like lett å snu trenden i en aksje, men kommer forhåpentligvis. God gammel strikk.
Er ikke like lett å snu trenden i en aksje, men kommer forhåpentligvis. God gammel strikk.
tapogvinn
09.10.2019 kl 17:05
5211
Mulig det er tekniske årsaker til at aksjen ikke stiger. Men heller ikke i USA er det mye fart over LNG-selskapene. Det er tydeligvis ikke så mange investorer som mottar oppdateringer fra Fearnley :)
Triton
09.10.2019 kl 17:20
5189
Ser at Shorten er øket i Flex Idag.
BMG359472021 FLEX LNG 326 860 0.60% 08.10.2019
BMG359472021 FLEX LNG 326 860 0.60% 08.10.2019
Klatreren
09.10.2019 kl 17:26
5169
Blir veldig godt at FLEX og LNG markedet kommer seg ut av skyggen til oljetankerne
Ble vel økt 07.10 og oppdatert liste 08.10.
Stemmer jo fint med da den begynte å gå oppover med økende volum. Hadde økt shorten jeg også da
Stemmer jo fint med da den begynte å gå oppover med økende volum. Hadde økt shorten jeg også da
Petterza
09.10.2019 kl 18:27
5083
Grei økning på NYSE-børsen i dag, enn så lenge, opp 3,3 % i skrivende stund. Tror Flex kommer utover året, mange utålmodige sjeler her inne. Det er jo helt naturlig når det er en del som har kjøpt aksjen på langt høyere nivåer enn den prises til i dag.
sheepman
09.10.2019 kl 20:16
4977
He, he. Og hva er ratene på nå, mon tro....? Tipper flere vil/må dekke inn shorten sin i morgen! aiiiii
Legger ved en liste av relevante selskaper:
FLNG 10,69 7,03%
DLNG 1,73 6,13%
GLOG 13,01 1,64%
GLNG 13,160 3,62%
GASS 3,120 2,63%
TGP 13,35 1,52%
NVGS 11,18 0,72%
HMLP 15,73 -0,57%
FLNG 10,69 7,03%
DLNG 1,73 6,13%
GLOG 13,01 1,64%
GLNG 13,160 3,62%
GASS 3,120 2,63%
TGP 13,35 1,52%
NVGS 11,18 0,72%
HMLP 15,73 -0,57%
msmekk
10.10.2019 kl 00:17
4695
Dere må ikke se på flex ltd det er feil selskap i USA
Se på Flex Lng, den var opp 15% på Nyse. Får nok en fin oppgang her pã også ved åpning!
Se på Flex Lng, den var opp 15% på Nyse. Får nok en fin oppgang her pã også ved åpning!
Bare så synd futtene raste grunnet stopp i Kina forhandlinger. Men 15% opp i USA bør jo gi litt pluss i morgen
Redigert 10.10.2019 kl 01:09
Du må logge inn for å svare
msmekk
10.10.2019 kl 08:46
4438
14,95% opp på Nyse.
Fra Cleavis uke 41
LNG Carriers: LNG carriers also wanting their spot in the limelight this week, with TFDEs quoted +16% w/w to $84k/d as we enter the high-season of the year. MEGI/XDFs now quoted at $100k/d, with Flex LNG (BUY/N185) said to have chartered out two vessels around the $100k/d mark.
Fra Cleavis uke 41
LNG Carriers: LNG carriers also wanting their spot in the limelight this week, with TFDEs quoted +16% w/w to $84k/d as we enter the high-season of the year. MEGI/XDFs now quoted at $100k/d, with Flex LNG (BUY/N185) said to have chartered out two vessels around the $100k/d mark.
sheepman
10.10.2019 kl 08:56
4406
Tror de ratene der må justeres opp en del prosenter nå...…. Går som ei kanonkule de ratene siste to dagene
Stengte på $9,99 08.10. Stengte på $10,69 09.10. Resten er ordinær prosentregning.
7%
7%
Redigert 10.10.2019 kl 08:57
Du må logge inn for å svare
Investorer har virkelig fått opp øynene for FLNG nå som ratene gikk til værs. Sjekk omsetningen. Nok en gang.
Bare synd mange har IQ på boks og ikke skjønner at man ønsker å posisjonere seg litt før man får slik rateoppgang. Ideelt sett vertfall.
Bare synd mange har IQ på boks og ikke skjønner at man ønsker å posisjonere seg litt før man får slik rateoppgang. Ideelt sett vertfall.
msmekk
10.10.2019 kl 09:18
4330
Stengte på 10,69 det stemmer = 97,7 NOK
Mine opplysninger fra Nyse var at den stengte på 9,3 noe som gir 14,95% opp.
Den beveger seg nå men det er langt opp til 187 som er kursmålet til Cleaves
Mine opplysninger fra Nyse var at den stengte på 9,3 noe som gir 14,95% opp.
Den beveger seg nå men det er langt opp til 187 som er kursmålet til Cleaves
Nå må du ikke se feil på open og close kurs msmekk.
Åpnet $9,25 07.10.
Åpnet $9,25 07.10.
sheepman
10.10.2019 kl 09:40
4233
Er dere klar over hva ratene er på nå? Og det er INGEN tonnasje ledig og vintersesongen har ikke begynt ennå...
Mr.Ocean
10.10.2019 kl 09:45
4189
Fra Fearnleys uke 41
!!!
LNG Rates
Spot Market (USD/Day) This week Change
East of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $33,000
West of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $42,000
1 Year T/C 155-160 000 cbm $83,000 $1,000
!!!
LNG Rates
Spot Market (USD/Day) This week Change
East of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $33,000
West of Suez 155-165 000 cbm $130,000 $42,000
1 Year T/C 155-160 000 cbm $83,000 $1,000
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
FLNG øker og kursen nærmer seg 100kr igjen på ferden mot kursdoblingk
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Nesten så det ikke kan foregå LNG eksport fra USA til Asia. Er jo altfor få skip. Sånn går no dagan.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
sheepman
10.10.2019 kl 10:11
4139
He, he…. - og hva er ratene på i dag mon tro?????? Høyere, høyere!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Vikusen
10.10.2019 kl 10:35
4062
Bingo håpe du ikke hoppa over til Lpg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Jo, jeg gjorde det i går. Neida, jeg er med her ! Skal sitte last og bram nå
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
sheepman
10.10.2019 kl 12:23
3812
Veldig bra! Dette bekreftet hva min venn i shipping fortalte meg sent i går kveld: Altså hele NI båter satt ut av spill! Ingen ledige skip og at det er ennå mer oppside! Denne bør slutte i nærheten av 120 i morgen
We understand that at least nine Cosco-related carriers are out, but even more confusion. With virtually no ships available this will keep rising
“Extremely bullish sentiment as there is a clear lack of vessel availability at the same time as a rush of spot cargoes reached the market. Owners have made sure to make good on this and rates are soaring with further upside to come.”
We understand that at least nine Cosco-related carriers are out, but even more confusion. With virtually no ships available this will keep rising
“Extremely bullish sentiment as there is a clear lack of vessel availability at the same time as a rush of spot cargoes reached the market. Owners have made sure to make good on this and rates are soaring with further upside to come.”
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
sheepman
10.10.2019 kl 12:24
3815
øh. Det står MINST ni skip. Kan jo bli flere skip som faller ut da! Kan jo bli hyggelig....
Når skal alle shortpossisjoner dekkes inn mon tro??
Når skal alle shortpossisjoner dekkes inn mon tro??
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Ennå mer oppside?
Som jeg skrev tidligere så var kursen til FLNG 150,- med TFDE-rater på rundt $100k..
Nå er vi knapt i 100,- med rater langt over dette. Enkel matte.
Gjenstår å se om markedet klarer å taste dette inn på kalkisen da. Og om evt. Trump klarer å holde kjeft.
Som jeg skrev tidligere så var kursen til FLNG 150,- med TFDE-rater på rundt $100k..
Nå er vi knapt i 100,- med rater langt over dette. Enkel matte.
Gjenstår å se om markedet klarer å taste dette inn på kalkisen da. Og om evt. Trump klarer å holde kjeft.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Vikusen
10.10.2019 kl 13:51
3686
Faller 5kr fra topp. Var det bare en liten gnist?
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Ja, hva handler dette om? Gikk 15% i Statene i går, men her er det full fart tilbake til start igjen. Hva er det som rir denne aksjen på oslo børs??
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
Vikusen
10.10.2019 kl 14:06
3643
Fant grunnen: Kina vil be USA om å heve sanksjonene mot Cosco-rederiet
Kina vil be USA om å heve sanksjonene mot det statseide kinesiske rederiet Cosco Shipping, når landene treffes i Washington denne uken.
Det skriver Bloomberg News torsdag med henvisning til kilder med kjennskap til saken.
Kina vil be USA om å heve sanksjonene mot det statseide kinesiske rederiet Cosco Shipping, når landene treffes i Washington denne uken.
Det skriver Bloomberg News torsdag med henvisning til kilder med kjennskap til saken.
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
fleken
10.10.2019 kl 14:15
3627
Hva blir da prisen på Flex og Fro? når /viss den tonnasjen kommer inn i markedet igjen.Noen som vil tippe?
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
sheepman
10.10.2019 kl 14:25
3675
Men er skipene allerede tatt ut da? Mener de ikke er tatt ut ennå, så har vel ingen betydning på dagens spot? Er vel heller ikke sikkert at usa snur i dette. De har vel ikke for vane å snu i slike ting
Redigert 20.01.2021 kl 22:14
Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
10.10.2019 kl 14:30
6413
Rett skal være rett, den gikk 7% på et volum på under 3000 aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Tullball! Du ser på feil Flex. Du må se på flex LNG
Altså i USA
Altså i USA
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
kodenavn
10.10.2019 kl 14:42
6426
150 K !!
LNG: The LNGC market has knocked out expectations this week on a lack of vessel availability coupled with a rush of spot cargoes.
The latest rate assessment price MEGI/XDF spot vessels at USD 150k/d (+48k/d w/w), whilst TFDEs have breached the USD 100k/d mark to USD 130k/d.
LNG: The LNGC market has knocked out expectations this week on a lack of vessel availability coupled with a rush of spot cargoes.
The latest rate assessment price MEGI/XDF spot vessels at USD 150k/d (+48k/d w/w), whilst TFDEs have breached the USD 100k/d mark to USD 130k/d.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
10.10.2019 kl 16:12
6348
Ratene stiger videre, Golar flyr 8%, Dynagas 4%. Er vel bare et spørsmål om timer før vi krysser 100 kr. Det blir nok en del flere dager i pluss fremover :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Davinci_me
10.10.2019 kl 19:09
6234
Ratene tar jo helt av. Fikk beskjed fra megleren min at DNB må komme med nytt kursmål med mtp ratene som er lagt til grunn for estimatene. Dnb sin analyse/kursmål 106 kr har ifølge megleren min lagt en kraftig demper på aksjen. Nå gar jo flere derav pareto kursmål på høy 180.
Er egentlig vanskelig å sette kursmål der det fundamentale svinger såpass på kort tid. At Flex før høysesongen går i gang ligger på rater opp mot 150.000 dd gjør at askjen kommer til å levere betydelig høyere inntjening enn alle har sett for seg. At ratene dobler seg på to uker er høy FØR pressfaktorene gjør at vi kan få veldig god inntjening de neste 6 mnd istedn for 3 mnd som er normalt pr år.
Er egentlig vanskelig å sette kursmål der det fundamentale svinger såpass på kort tid. At Flex før høysesongen går i gang ligger på rater opp mot 150.000 dd gjør at askjen kommer til å levere betydelig høyere inntjening enn alle har sett for seg. At ratene dobler seg på to uker er høy FØR pressfaktorene gjør at vi kan få veldig god inntjening de neste 6 mnd istedn for 3 mnd som er normalt pr år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Petterza
10.10.2019 kl 20:11
6123
Fra dagens artikkel i Finansavisen (Abo)
Det er ikke bare i råoljetankmarkedet det er full fest om dagen. Også i markedet for frakt av flytende naturgass (LNG) har stemningen tatt seg opp. Spesielt den siste uken.
«LNG shipping-markedet har overgått forventningene denne uken. Mangelen på tilgjengelige skip og et rush av spotlaster, har drevet ratene inn i sekssifret territorium, og forbi 100.000 dollar for første gang siden tidlig januar i år», skriver skipsmeglerhuset Fearnleys i sin seneste ukesrapport.
150.000 dollar dagen
Ratene for den største og mest moderne tonnasjen har nå nådd 150.000 dollar per dag, ifølge meglerhuset. Det er hele 48.000 dollar mer enn i forrige uke.
Ifølge konsernsjef Øystein M. Kalleklev i Flex LNG er det «kanskje det største hoppet i LNG-ratene noensinne». Siden midten av september er ratene opp rundt 160 prosent.
– Markedet har strammet seg til svært raskt grunnet manko på skip, konstaterer Kalleklev.
– Samtidig er det en del usikkerhet i markedet som gjør at det er betydelig færre «relets» (skip som videreleies, red. anm.) ettersom de fleste befraktere ønsker å holde på skipene sine for å sørge for at de kan klare å løfte sine laster, sier Flex-sjefen til Finansavisen.
«Ekstremt bullish»
Fearnleys skriver at rollene er snudd, og at rederne nå har begynt å be om bud i stedet for å tilby skipene til befrakterne.
«Og så utrolig som det ville virket for en måned siden, ble skip snappet opp nesten øyeblikkelig til svært fordelaktige vilkår for rederne. Dette viser hvor illikvid LNG-shippingmarkedet er og hvordan det kan generere høy volatilitet når tilbudet eller etterspørselen endres brått», skriver meglerhuset, som tror på ytterligere ratehopp.
«Sentimentet er ekstremt bullish for øyeblikket (…). Med mengden frakt som fortsatt ikke er dekket, venter vi at ratene vil fortsette å stige denne uken».
Kalleklev er positiv til utsiktene for vinteren som er høysesong for gassforbruk.
Kursøkning for Flex
– Gassprisene er riktignok fortsatt lave, men volumveksten er svært høy med cirka 30 millioner nye tonn i markedet i år. 30 millioner tonn betyr normalt etterspørsel etter rundt 50 skip. Imidlertid leveres det bare rundt 40 skip i år og vi har derfor vært positive til vintermarkedet og posisjonert oss deretter, sier han.
Ved 13-tiden torsdag var aksjekursen til John Fredriksen-kontrollerte Flex LNG opp nær ni prosent. Selv om kursen er opp 20 prosent den seneste uken, er den forsatt 20 prosent lavere enn ved årsskiftet.
Det er ikke bare i råoljetankmarkedet det er full fest om dagen. Også i markedet for frakt av flytende naturgass (LNG) har stemningen tatt seg opp. Spesielt den siste uken.
«LNG shipping-markedet har overgått forventningene denne uken. Mangelen på tilgjengelige skip og et rush av spotlaster, har drevet ratene inn i sekssifret territorium, og forbi 100.000 dollar for første gang siden tidlig januar i år», skriver skipsmeglerhuset Fearnleys i sin seneste ukesrapport.
150.000 dollar dagen
Ratene for den største og mest moderne tonnasjen har nå nådd 150.000 dollar per dag, ifølge meglerhuset. Det er hele 48.000 dollar mer enn i forrige uke.
Ifølge konsernsjef Øystein M. Kalleklev i Flex LNG er det «kanskje det største hoppet i LNG-ratene noensinne». Siden midten av september er ratene opp rundt 160 prosent.
– Markedet har strammet seg til svært raskt grunnet manko på skip, konstaterer Kalleklev.
– Samtidig er det en del usikkerhet i markedet som gjør at det er betydelig færre «relets» (skip som videreleies, red. anm.) ettersom de fleste befraktere ønsker å holde på skipene sine for å sørge for at de kan klare å løfte sine laster, sier Flex-sjefen til Finansavisen.
«Ekstremt bullish»
Fearnleys skriver at rollene er snudd, og at rederne nå har begynt å be om bud i stedet for å tilby skipene til befrakterne.
«Og så utrolig som det ville virket for en måned siden, ble skip snappet opp nesten øyeblikkelig til svært fordelaktige vilkår for rederne. Dette viser hvor illikvid LNG-shippingmarkedet er og hvordan det kan generere høy volatilitet når tilbudet eller etterspørselen endres brått», skriver meglerhuset, som tror på ytterligere ratehopp.
«Sentimentet er ekstremt bullish for øyeblikket (…). Med mengden frakt som fortsatt ikke er dekket, venter vi at ratene vil fortsette å stige denne uken».
Kalleklev er positiv til utsiktene for vinteren som er høysesong for gassforbruk.
Kursøkning for Flex
– Gassprisene er riktignok fortsatt lave, men volumveksten er svært høy med cirka 30 millioner nye tonn i markedet i år. 30 millioner tonn betyr normalt etterspørsel etter rundt 50 skip. Imidlertid leveres det bare rundt 40 skip i år og vi har derfor vært positive til vintermarkedet og posisjonert oss deretter, sier han.
Ved 13-tiden torsdag var aksjekursen til John Fredriksen-kontrollerte Flex LNG opp nær ni prosent. Selv om kursen er opp 20 prosent den seneste uken, er den forsatt 20 prosent lavere enn ved årsskiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Vikusen
10.10.2019 kl 21:01
6025
Holder ratene seg så er det rimelig sikkert at den går til 120+, slik eg forstår det skal dem videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Bare minner om at denne sto i 125 kroner i mai/juni i år - dengang da ratene var halvparten av dagens....tror nok 120 passeres rimelig fort denne gang..for nå er det alvor - nå er ratene der og dette er ikke bare et blaff...det fundamentale er på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare
Triton
10.10.2019 kl 21:27
5976
Må også huske at da hadde de bare 4 skip på vannet, nå har de 6 og 7 til kommer i løpet av 2020 og 2021. Det er fremtidens rene energi de frakter og jeg har tro på at denne står i 150 før julen ringes inn, hvis ikke Donald har gått av hengslene før den tid :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04
Du må logge inn for å svare