FLEX til Himmels!

msmekk
FLNG 17.09.2019 kl 09:42 49807

Flex som ikke er avhengig av oljeprisen til fuel vil tjene veldig mye på dette. Flex sine skip bruker avgasser fra egen last for å bringe skipene fremover på en billig og miljø vennlig måte. Som kjent er et moderne LNG skip å betrakte som en flytende termos med en last nedkjølt til -160 grader. selv om de nye skipene til flex har mindre avdamping enn konkurrentene sine gamle skip er der en viss avgassing som blir brukt på de hypermoderne motorene. Avdampet gass som er til overs blir hos Avance re-gassifisert og kjørt tilbake til tankene (for kunden blir mere gass blir levert) På gamle skip som går på fuel blir fordampingen av gass avbrent direkte.
Vinteren er i emning og vi kan regne med heftig oppgang fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
10.10.2019 kl 14:30 6114

Rett skal være rett, den gikk 7% på et volum på under 3000 aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 14:34 6101

Tullball! Du ser på feil Flex. Du må se på flex LNG
Altså i USA
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
kodenavn
10.10.2019 kl 14:42 6127

150 K !!

LNG: The LNGC market has knocked out expectations this week on a lack of vessel availability coupled with a rush of spot cargoes.
The latest rate assessment price MEGI/XDF spot vessels at USD 150k/d (+48k/d w/w), whilst TFDEs have breached the USD 100k/d mark to USD 130k/d.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
10.10.2019 kl 16:12 6049

Ratene stiger videre, Golar flyr 8%, Dynagas 4%. Er vel bare et spørsmål om timer før vi krysser 100 kr. Det blir nok en del flere dager i pluss fremover :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
10.10.2019 kl 19:09 5935

Ratene tar jo helt av. Fikk beskjed fra megleren min at DNB må komme med nytt kursmål med mtp ratene som er lagt til grunn for estimatene. Dnb sin analyse/kursmål 106 kr har ifølge megleren min lagt en kraftig demper på aksjen. Nå gar jo flere derav pareto kursmål på høy 180.

Er egentlig vanskelig å sette kursmål der det fundamentale svinger såpass på kort tid. At Flex før høysesongen går i gang ligger på rater opp mot 150.000 dd gjør at askjen kommer til å levere betydelig høyere inntjening enn alle har sett for seg. At ratene dobler seg på to uker er høy FØR pressfaktorene gjør at vi kan få veldig god inntjening de neste 6 mnd istedn for 3 mnd som er normalt pr år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Petterza
10.10.2019 kl 20:11 5824

Fra dagens artikkel i Finansavisen (Abo)

Det er ikke bare i råoljetankmarkedet det er full fest om dagen. Også i markedet for frakt av flytende naturgass (LNG) har stemningen tatt seg opp. Spesielt den siste uken.

«LNG shipping-markedet har overgått forventningene denne uken. Mangelen på tilgjengelige skip og et rush av spotlaster, har drevet ratene inn i sekssifret territorium, og forbi 100.000 dollar for første gang siden tidlig januar i år», skriver skipsmeglerhuset Fearnleys i sin seneste ukesrapport.

150.000 dollar dagen

Ratene for den største og mest moderne tonnasjen har nå nådd 150.000 dollar per dag, ifølge meglerhuset. Det er hele 48.000 dollar mer enn i forrige uke.

Ifølge konsernsjef Øystein M. Kalleklev i Flex LNG er det «kanskje det største hoppet i LNG-ratene noensinne». Siden midten av september er ratene opp rundt 160 prosent.

– Markedet har strammet seg til svært raskt grunnet manko på skip, konstaterer Kalleklev.

– Samtidig er det en del usikkerhet i markedet som gjør at det er betydelig færre «relets» (skip som videreleies, red. anm.) ettersom de fleste befraktere ønsker å holde på skipene sine for å sørge for at de kan klare å løfte sine laster, sier Flex-sjefen til Finansavisen.

«Ekstremt bullish»

Fearnleys skriver at rollene er snudd, og at rederne nå har begynt å be om bud i stedet for å tilby skipene til befrakterne.

«Og så utrolig som det ville virket for en måned siden, ble skip snappet opp nesten øyeblikkelig til svært fordelaktige vilkår for rederne. Dette viser hvor illikvid LNG-shippingmarkedet er og hvordan det kan generere høy volatilitet når tilbudet eller etterspørselen endres brått», skriver meglerhuset, som tror på ytterligere ratehopp.

«Sentimentet er ekstremt bullish for øyeblikket (…). Med mengden frakt som fortsatt ikke er dekket, venter vi at ratene vil fortsette å stige denne uken».

Kalleklev er positiv til utsiktene for vinteren som er høysesong for gassforbruk.

Kursøkning for Flex

– Gassprisene er riktignok fortsatt lave, men volumveksten er svært høy med cirka 30 millioner nye tonn i markedet i år. 30 millioner tonn betyr normalt etterspørsel etter rundt 50 skip. Imidlertid leveres det bare rundt 40 skip i år og vi har derfor vært positive til vintermarkedet og posisjonert oss deretter, sier han.

Ved 13-tiden torsdag var aksjekursen til John Fredriksen-kontrollerte Flex LNG opp nær ni prosent. Selv om kursen er opp 20 prosent den seneste uken, er den forsatt 20 prosent lavere enn ved årsskiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
10.10.2019 kl 21:01 5726

Holder ratene seg så er det rimelig sikkert at den går til 120+, slik eg forstår det skal dem videre opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 21:10 5693

Bare minner om at denne sto i 125 kroner i mai/juni i år - dengang da ratene var halvparten av dagens....tror nok 120 passeres rimelig fort denne gang..for nå er det alvor - nå er ratene der og dette er ikke bare et blaff...det fundamentale er på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Triton
10.10.2019 kl 21:27 5677

Må også huske at da hadde de bare 4 skip på vannet, nå har de 6 og 7 til kommer i løpet av 2020 og 2021. Det er fremtidens rene energi de frakter og jeg har tro på at denne står i 150 før julen ringes inn, hvis ikke Donald har gått av hengslene før den tid :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
10.10.2019 kl 21:43 5621

103 kr over dammen nå og stigene - på høyere volum. Omsatt for 116 millioner kr på Oslo Børs i dag! Dette kan gå styggfort!
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
msmekk
11.10.2019 kl 08:24 5397

Fra Richard Paulsen
Det meste av shipping rører seg nå! VLGC ratene er nå på 4års høy, LNGC ratene har steget 111% på en uke, og selv tørrbulk beveger seg riktig retning. Veldig mye er Cosco relatert, da det plutselig har blitt veldig mye mindre tilgjengelig båter, og de som var trege på avtrekkeren for å slutte skip nå må betale høye premiumer for å sikre seg frakt av lasten sin.
Conteiner derimot ligger fortsatt nede med brukket rygg, et segment som slet med overkontrahering før USA og Kina startet kranglingen.

Og hva med tank? Jo, der sluttes VLCCer til nær og over $200 000 / dagen, avhening hvilken rute man ser på. Siste legget opp kom etter at Exxon sluttet å bruke skip som har vært i Venezuela i løpet av det siste året.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 08:39 5342

Flex LNG går rett opp nå. Høy i dag kan bli på 120 kroner.

Spørsmål: Kan TS endre på tickeren på denne tråden til FLNG, som er tickeren for Flex LNG, slik at man lettere finner tråden?

Takk.

Regner med at flere meglerhus kommer med oppdaterte kjøpsanbefalinger med kraftig oppjusterte kursmål enten i dag eller til uken. Da skal alle inn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
14.10.2019 kl 10:59 5031

Skal man vere med på dobblingen så er dagen i dag man bør kjøpe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
edvin5
14.10.2019 kl 11:14 4996

Det var nok Avance en skulle kjøpt. Flex er et stort bomskudd, snart er vi nede på 90 igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 11:24 4953

Men du husker sikkert hvordan Avance svingte opp og ned flere ganger før oppgangen ble permanent - det er dette fundamentet som dannes for FLNG - om en måned eller to er FLNG der Avance er nå... så her er det bare å laste opp og ikke få høydeskrekk. Det fundamentale er på plass - men det tar litt tid og vi trenger noen positive anbefalinger før raketten fyres..
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
14.10.2019 kl 11:34 4908

Joda. Men 9kr fra topp, såg ikkje den komme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
14.10.2019 kl 11:44 4858

Noe nytt om ratene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Hegu
14.10.2019 kl 12:10 4828

Flex LNG er meget mere påvirket af handelskrigs-retorik end Avance Gas Holding er. Det ser vi tydeligt igen i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
vagabonder
14.10.2019 kl 12:12 4820

Leste meg opp på LNG og FLEX i helga, brukte mye tid, og kjøpte idag, vi får se om alle som er positive får rett eller om den skal ned igjen.. Prøvde å finne "negativ" informasjon men fant det ikke, så er det noen her som er negativ og hvorfor så skriv gjerne. Jeg liker å hørte begge sider.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 12:13 4839

Avance svingte to ganger mellom 22 og 28/29 før raketten tente skikkelig - og det er prosentvis langt mere volatilt enn 9 kr på Avance... Tror ikke vi skal miste troen på FLNG pga litt volatilitet i starten på en supersykel...
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
aksjemann1
14.10.2019 kl 15:34 4638

Kjøpsanledning idag folkens. FLEX har utrolig mye å gå på med dagens rater
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 15:43 4644

Kræsjet i 200dg tidligere i dag og etter dette har folk solgt med dagstrend, men spent på om denne kommer mot slutten av dagen slik vi har sett tidligere. Venter i spenning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
14.10.2019 kl 15:49 4651

Tviler har ikke vert noe driv oppover i heile tatt, folk tar bare imot nerover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 16:27 5051

Nope kom ikke. For svak åpning i US.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
15.10.2019 kl 10:44 4776

Lng fortsetter å stige og ratene kan nå høye tider før året er over. Mens det grunnleggende ser sterkt, sier analysesjef Joakim Hannisdahl i cleaves securities til finansavisen i siste utgave (15.10.2019)
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/14/7461128/cleaves-securities-venter-at-shippingoppturen-fortsetter
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
aksjemann1
16.10.2019 kl 10:23 4555

Her brygger vi på den neste raketten innenfor shipping aksjer. LPG og oil har tatt ut veldig mye. Nå starter syklusen for LNG og FLEX. Jeg har hatt denne lenge men laster opp så mye jeg kan nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 10:34 4521

Yes. - se dagens kommentarer fra XI - hvor ratene for 170000 kubikk båtene spås opp i 200 000 iløpet av kort tid - og at ratebildet vil etablere seg i 150 - 200 skiktet. Snart løper alle etter LNG - her er det bare å stay tune og ikke hive sine aksjer ut på billigsalg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
sheepman
16.10.2019 kl 10:49 4471

Har du link?
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 10:52 4456

Dessverre - jeg får daglig mail fra XI. - bare send de forespørsel om å bli satt på mailinglisten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
sheepman
16.10.2019 kl 10:53 4451

Fant den: LNG-SHIPPING: Konsulentselskapet Drewry tror tilgjengeligheten på LNG-fartøy i spotmarkedet vil være begrenset i Q4 grunnet bortfall av fartøy pga USA-sanksjoner, prisbildet som gjør det lønnsomt å lagre LNG på skip (og å gå langsommere), tyfoner som medfører forsinkelser i leveransene, ny tilbudskapasitet på markedet foruten tradisjonell etterspørselsøkning fra mange asiatiske land opp mot vinteren. Drewry tror ratene TFDE ratene for et 17.000 kubikkmeter fartøy vil bryte USD 200.000 per dag snarlig og at disse ratene vil ligge mellom USD 150.000-200.000 per dag i fjerde kvartal. (LNG World News)
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 14:23 4321

Interessant informasjon det der ja - og det virkelig interessante er jo at situasjonen med underdekning på skip vil vedvare og tilta utover i 2020 pga økte volumer og distanser slik at dette ikke kun er et engangsblaff pga sanksjoner. Med byggetid 2-3 år per skip er det ikke fort gjort å endre tilbudssiden. Og sanksjonsgrepene fra US strammes til - hvor de advarer COSCO &Co mot å slå av sporingssytemene (slik at de kan holde på selv om de er sanksjonert).
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
16.10.2019 kl 15:44 4249

Noen som vet når de siste ratene blir kjent, og hvor?
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
16.10.2019 kl 16:16 4190

Rett ned på nyse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
the-inside-man
16.10.2019 kl 16:17 4187

East of Suez 130 000 $ dagen
West of suez 120 000 $ dagen
1 yr TC 83 000 dagen

Jeg har solgt alle flex aksjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
16.10.2019 kl 16:34 4138

Det var knapt noe endring i ratene da, ned 10k west of suez. Ingen krise.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 16:54 4095

Og east of suez steg med 10 000 per dag til 130 000....så status quo. Og dette er historisk høye rater med solid inntjening da break even ligger på 50...
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Vikusen
16.10.2019 kl 17:23 4035

Doble rater og denne prisingen. Det er penger på gata, sjekk historikk hvor den har ligget med halvparten av det ratene er i dag. Imo 2020 og strammere marked gjør jo denne til ett kupp. Kjøpte inn igjen i dag og blir det long. Kan ikke se for meg denne under 90kr igjen. Så bare å kjøpe om den faller ner mot 95-90kr. Blir bra Q3 og knallbra Q4. Da skyter det fart uansett hvordan det går nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 22:08 3874

Ja, interessant å se hvordan den snudde på 95,50 og gikk rett tilbake til 100....mange ble nok kastet av der og det er synd fordi her er det fundamentale på plass - men som alltid tar det tid å danne et fundament og vi trenger kanskje også et offisielt 3q for at markedet skal få den nødvendige comfort for den supersykelen vi nå ser komme i LNG.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare
msmekk
07.11.2019 kl 16:04 3260

Takker og bukker for denne kjøps anledningen! får vel sjelden oppleve samme mulighet som her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:04 Du må logge inn for å svare