FLEX til Himmels!


Flex som ikke er avhengig av oljeprisen til fuel vil tjene veldig mye på dette. Flex sine skip bruker avgasser fra egen last for å bringe skipene fremover på en billig og miljø vennlig måte. Som kjent er et moderne LNG skip å betrakte som en flytende termos med en last nedkjølt til -160 grader. selv om de nye skipene til flex har mindre avdamping enn konkurrentene sine gamle skip er der en viss avgassing som blir brukt på de hypermoderne motorene. Avdampet gass som er til overs blir hos Avance re-gassifisert og kjørt tilbake til tankene (for kunden blir mere gass blir levert) På gamle skip som går på fuel blir fordampingen av gass avbrent direkte.
Vinteren er i emning og vi kan regne med heftig oppgang fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
dvj
02.10.2019 kl 20:09 5606

Dette kan fjerne 40 % av shipping kapasiteten til jamal. Da vil de ikke ha kapasitet til å ta den korte veien til Asia med isklasse båtene. Reloading til standard LNG båter i nord Norge og den lange veien til Asia, muligens med flex igjen slik de gjorde fram til våren i år.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
02.10.2019 kl 21:42 5534

Bra timing å få disse skipene ut av markedet nå før høysesongen. Krysser fingrer. Endelig har USA bidratt til noe fornuftig. Det at det leder til vanskeligheter for russerne gir sikkert en ekstra godfølelse.

Takk for god info.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Billig i dag - enda billigere i morgen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Haarek19
03.10.2019 kl 07:05 5310

Ja da har du ikke lest så mye her inne hehehe..
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Vikusen
03.10.2019 kl 14:30 5140

Pengene ruller ut. Fikk kjøpt mer på 82!!!
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
03.10.2019 kl 17:43 5005

Flex Endeavour hyret til spotlast fra Australia. ~$100k

Skal ha fått en til spot jobb også, men vet ikke hvilket skip. Vistnok samme ratenivå.

Kan følges her for den som har mye fritid: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5163870/mmsi:538006912/vessel:FLEX%20ENDEAVOUR/_:5d6833e8ba306daffffcb45728d306fd

Holder til i Japan i dag ser jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
03.10.2019 kl 17:57 4983

Er det resesjonsfrykt som gjør at ikke fraktratene får positiv innvirkning på kursene?
Nå har jeg kjøpt hele veien ned, men det går en grense for hvor mye egg du kan legge i en kurv, og nå er det stopp for min del.
Får håpe det snur snart så jeg kan begynne å hente inn noe av minus tallene.
Ser betydelig bedre ut i USA nå enn når det stengte i Oslo, så om det holder seg så åpner vi vel kanskje i + for engangs skyld.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
fleken
03.10.2019 kl 18:39 4924

Hvordan er økonomien til Flex? Blir det noe utbytte fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Nanoq
03.10.2019 kl 19:22 4873

Fra 150 til 83 de siste 12 månedene
og fra 125 til 83 det siste ½-året

denne aksjen har åpenbart vært et meget dyrt bekjentskap for mange investorer det siste året.

Hvorfor skal FLEX til himmels når FLEX har retning mot jorda og graven?

Nå ja, når man dør så kommer man visstnok i himmelen...hvis man ellers har oppført seg godt når man var i live...
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
03.10.2019 kl 19:23 4879

Sto ikke noe om det så vet ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
03.10.2019 kl 19:30 4877

Skulle fulgt meg ut på 127. Kommenterte det her inne mener jeg.. Taket den gang i MA200 og etter det har det kun gått en veg. Spesielt siden ratene også gikk nedover noe salig. Nå er situasjonen en annen. Divergens mellom kurs og rateutvikling. Desverre overdøver politisk uroligheter og dårlig makro utviklingen foreløpig. Spørsmålet er hvor langt ned vi skal før fornuften overdøver frykten i markedet.
OSEBX duppet igjen under MA200 i dag ser jeg, men vi får håpe det kommer seg siden vi har en kraftig rebound i statene. #Buythedip
Suckers rally kanskje??
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Så snudde US fra - 1% til +0,50% --- herregud! FLEX tjener penger som gress om dagen og de blir handlet langt under stålverdier!! Faen for en gjeng! Åpner på 85 i morgen! Bør gå over 100 kr innen får børsdager! Det derre USA pisset på makrotall - er så hinsides lite relevant for FLEX kursen.

Hvis det er korrekt at det allerede foretas slutninger på 100.000 dollar pr dag for FLEX skip - så snakker vi et alvorlig hopp i aksjekursen over natten... spørsmålet er vel hvilken natt! Minner om hva som skjedde slutten av juni 2015 -- ganske likt dagens case. Bekreftetde rater over 100,000 dollars... over natten. Gikk vel 40% over natten..
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
04.10.2019 kl 06:19 4570

Ratene har vel ligget rundt der en liten stund nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
04.10.2019 kl 09:13 4444

LNGC: Spot rates are moving further upwards
Spot rates for LNG carriers are moving further upwards, with more confirmations of the previously rumoured FlexLNG fixtures around the USD 100,000/day mark emerging this week. (Samme slutninger som jeg meldte om tidligere)
TFDE rates are now quoted above USD 80,000/day in some areas, and vessel availability remains very low
With high inventory levels we are seeing cargoes remain on vessels for longer than usual, which also helps to keep utilization high
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
04.10.2019 kl 09:18 4433

Så får vi se om det gjenspeiler seg på kursene, men akkurat nå er det mye fokus på mye annet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
04.10.2019 kl 10:29 4337

Oops. Ser ut til at vodka og engineering ikke går så godt i hop. Synd om Yamal skulle rase sammen. heheh
https://finansavisen.no/nyheter/politikk/2019/10/04/7458724/strateg-putin-innser-at-global-oppvarming-kan-skade-russland-okonomisk
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
fleken
04.10.2019 kl 11:28 4265

Avance og BW lpg går så det griner. Flex er vel på det laveste noensinne. Ja jeg vet att det ikke er helt det samme men ratene er nå ganske gode i lng også og det går mot den beste tiden på året så hva er det som skal til for å snu trenden i Flex. Har det vært snakk om utbytte i Flex?
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Enormt billig nå, har nok falt kun på generell frykt og børsuro. Hvis ting stabiliserer seg litt og ratene fortsetter opp får vi nok en flott oppgang ila høsten.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Den holdes nede. Må være en årsak til at Voleon ligger short - de er nok ikke dumme.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
04.10.2019 kl 15:21 4019

Går ikke nå heller?
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Joda, satser på 81.8 var bunnen :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Bare å være tålmodig, var aksjonær i Avance gas i juli hvor det var akuratt samme case. Høye rater og en nedgang i aksjekursen, dersom rater holder seg/stiger videre vil det fundamentale gjøre at aksjekursen snur på et tidspunkt. Kursfallet gir deg muligheter, personlig kjøpte jeg meg ytteligere opp i dag og er happy med det.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Voleon har vært short i Avance siden 22 kr.. så hvor lure de er kan man diskutere....
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
05.10.2019 kl 21:12 3477

Google translatet en russisk artikkel om sanksjonene.

Russisk LNG angrepet av ricochet
USAs sanksjoner fratar Yamal LNG en tredjedel av flåten

USAs sanksjoner mot verdens største kinesiske rederi Cosco traff Novateks Yamal LNG-prosjekt. Prosjektet mistet muligheten til å bruke mer enn en tredjedel av isflåten - seks Arc7 LNG-tankskip, ettersom de eies av et fellessatsning mellom Cosco og kanadiske Teekay. Selv om disse fartøyene bare kunne opereres på kystveier inne i Russland, frykter kommersants samtalepartnere og advokater at de fortsatt vil måtte bli fengslet på ubestemt tid til sanksjonene blir opphevet.

Yamal LNG-prosjektet kan miste muligheten til å bruke seks Arc7-tankskip bygget av et joint venture mellom kanadiske Teekay og kinesiske Cosco. Dette er effekten av USAs sanksjoner 25. september for to Cosco Group-selskaper - Cosco Shipping Tanker (Dalian) Seaman & Ship Management Co og Cosco Shipping Tanker (Dalian). Det ble ilagt sanksjoner for angivelig transport av iransk olje. Det andre av disse selskapene eier direkte 50% av China LNG Shipping Limited (CLNG), som et resultat av at CNLG også er underlagt sanksjoner. Og CNLG eier selv 50% i joint venture med Teekay, som også nå "oppfyller definisjonen av en blokkert person (blokkert person) i henhold til OFAC-regler (US Treasury Asset Control Department. -" Kommersant) ", følger av meldingen Teekay. Det kanadiske selskapet sier at det leter etter måter å løse situasjonen på.

Fem flere Arc7-tankere, som Dynagas skal levere i samarbeid med CLNG og Kinas Sinotrans & CSC, er også i faresonen. Selv om CLNG bare har 25,5% i dette prosjektet og ikke direkte faller under sanksjoner, anbefaler OFAC-regler "nøye å vurdere muligheten for transaksjoner med blokkerte personer, der blokkerte personer eier en betydelig andel, men mindre enn 50%". Endelig skal ytterligere tre Arc7-tankere leveres av et fellesselskap (50% til 50%) av den japanske MOL og en annen Cosco-struktur - Shanghai LNG. Dette er en søsterstruktur for CLNG og faller ikke under sanksjonene, men selve faktum å innføre sanksjoner mot Cosco utgjør visse risikoer, innrømmer Kommersants samtalepartnere på markedet. Dermed setter amerikanske handlinger i forhold til Cosco direkte eller indirekte fare for driften av 14 av de 15 Arc7-tankskipene for Yamal LNG - bortsett fra Christoph de Margerie, som eies av Sovcomflot.

Novatek sa til Kommersant at "spørsmålet om å løse denne situasjonen er innenfor rammen av forholdet mellom Teekay LNG og China LNG Shipping Limited". De bemerket også at "Yamal LNG-prosjektet har de nødvendige mulighetene for å sikre levering av LNG produsert til kunder i samsvar med avtaleforpliktelser innen de avtalte tidslinjene."

Så en av dem husker at Arc7-tankskip, som planlagt, vil gå inn i Russland - fra Sabetta til omlastningssteder i Murmansk og Kamchatka. Omlastning fra side til side i Murmansk-regionen vil begynne i oktober, mens aktiviteter i Norwegian Honningsvag, der prosjektfartøyene har blitt betjent så langt, allerede er i utfasing. Dette vil føre til problemer med teknisk styring (reparasjoner og dokking av disse tankskipene, som regel, finner sted på europeiske verft) og, sannsynligvis, med skipsforsikring, sier kommersants samtalepartnere. En Kommersant-kilde i bransjen, kjent med anvendelsen av sanksjoner, bemerker at de formelt forbyr kun samhandling med amerikanske innbyggere. Kinesiske selskaper vil om nødvendig kunne forsikre skipene på nytt og utføre reparasjonene sine, mener han.
Hvorfor vil tankbiler for Arctic LNG-2 bygges uten utlendinger

Imidlertid overholder andre samtalepartnere i Kommersant en dyster prognose - hvis forsikringsdekningen trekkes tilbake, vil skipene være på spøk. Det eneste håpet er at Teekay vil få tillatelse fra OFAC til å betjene disse tankskipene, slik tilfellet var med Venezuelas oljetransport. Advokater som ble spurt av Kommersant er enige i dette. - De fleste havner i verden vil ikke ta imot skip. Selv kinesiske avsendere, stevedores, piloter, lasteeiere og andre vil sannsynligvis avslutte forholdet, sier Anton Imennov, administrerende partner i Pen & Paper's Moscow Bar. Videre mener han at skip ikke kan brukes selv til kystfart, ettersom "samsvar med havner ikke vil tillate det". Han minner om at det i januar i år var brann på Kandy- og Maestro-skipene, som er under amerikanske sanksjoner - de håndterte olje "side om side" nettopp fordi den russiske havnen nektet å la dem komme inn. Anton Imennov bemerker også historien til Far Eastern Shipping Company Hudson LLC og søsterselskapet Primorye Logistics LLC, som amerikanske sanksjoner er pålagt for angivelig å levere oljeprodukter til DPRK: deres flåte står, og konkursbehandling er startet mot Hudson.

https://www.kommersant.ru/doc/4110332
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
05.10.2019 kl 21:58 3422

De finner vel uansett ett hull å putte skipene i for å si det slik! Det vil vel ha lite å bety for Flex, selv om den enes død er den andres brød.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
05.10.2019 kl 22:57 3372

Vet ikke hvordan teekay skal klare å vri seg unna denne.
Vi får se.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Spennende med Yamal. Noe nytt ang det eller rater i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Titleist
07.10.2019 kl 12:09 3000

Ratene ser ut til å ligge rundt 85.500$
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Fra Cleaves:

LNG Carriers: LNG carriers also wanting their spot in the limelight this week, with TFDEs quoted +16% w/w to $84k/d as we enter the high-season of the year. MEGI/XDFs now quoted at $100k/d, with Flex LNG (BUY/N185) said to have chartered out two vessels around the $100k/d mark.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
07.10.2019 kl 16:30 2759

Sjette mest omsatte aksjen på OSEBX i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RLB76
07.10.2019 kl 16:39 2734

RS, ja det var pen stigning på høy omsetning. Nesten rart den ikke gikk mere.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
07.10.2019 kl 16:48 2729

Noen som gevinstsikret på slutten ettersom det åpnet litt ruglete i USA
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
07.10.2019 kl 18:08 2633

Kan melde om MEGI ~110k
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Vikusen
07.10.2019 kl 20:48 2519

Med høgere rater, bør man se reprising snart, opp 9,92% i nyse. Lover bra.
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
msmekk
07.10.2019 kl 21:06 2499

Trodde den skulle starte oppturen tidligere så positivt lng er for miljøet, tar tydeligvis litt tid for markedet å forstå dette skiftet. Anbefaler å kjøpe dere inn så raskt som mulig, selv om den stiger 10% imorgen vil der være en ufattelig oppside. Tror den vil få samme utvikling som Lpg siste halvåret, ref Avance som enda har mere å gå på
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
RSinvest
07.10.2019 kl 21:25 2498

Skulle hatt ESG-prising på FLNG.. håhåhå
Redigert 20.01.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare